Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt Viborg - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af cstoltze Se indlæg
    Når nu vores forsvar er så ringe. Burde vi stille med 3 mands forsvar. Det giver en stærkere midtbane til at holde i bolden.
    Tror også den opstilling var den eneste der gav point sidste efterår under TB, de sølle få kampe det skete vi fik det, men okay han havde som du nævner et sted også en DH fremfor Hall, og han havde en Spelmann til midten, og Ruud i få kampe(lavede en assist som wing imod Sdr. mener jeg)... om det er løsningen nu ved jeg ikke, Desler havde en uhyre stærk kamp som wing imod FcM husker jeg, men jeg synes det er som om der kommer til at mangle noget inde centralt... Vi har en enkelt født central forsvar, mod 3 dengang... Omvendt kan det vel ikke blive værre end det pt. er, så måske...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #17
      Det eneste de 3 skal er at cleare bolden. De skal ikke spille med den eller noget. Den skal bare op på midten. 😆

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af tommyob Se indlæg
        Enig. En spændende opstilling kunne evt være denne:

        Koval
        Lund - HJ - LN
        Desler Ari
        Makrini - Matti
        Falk
        Zohore - Fester

        Så kan desler og ari fungere som kanter, når vi angriber og trække ned på backpladsen, når vi forsvarer. Derudover ser denne midtbane noget mere boldsikker ud. Men det kommer nok desværre ikke til at ske.
        Yes....den opstilling kan jeg sgu godt se meget fornuft i i vores nuværende situation. Den indeholder samtidig en masse variations muligheder både offensivt og defensivt.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af retep Se indlæg
          http://www.tv2fyn.dk/article/536207?...video_id=86178

          Er det bare mig eller antyder AK ikke at der er lidt interne uroligheder her. synes det virker ret problematisk, hvis der er problemer med at arbejde for hinanden.
          Synes på ingen måde han antyder interne uroligheder - han siger vel ret beset vbare at holdet ikke pt. fungerer som hold ofte/længe nok af gangen...

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Jeg håber på sejr.....Desler må være klar til en startplads, så ham på hk, og Falk på vk, så samme opstilling som din tror jeg på. Vi skal passe på ikke at gøre os selv dårligere en vi er, og VFF bedre end de er, men det ligner en taktisk affære hvor det er dejligt at have Makrini tilbage som spilstyrer og hardhitter på cm.
            Du må undskylde at jeg stiller et spørgsmål ude af kontekst, men jeg har lige bemærket din karakter til Jesper Hansen.
            På den baggrund har jeg et spørgsmål ... hvordan er du kommet frem til det og hvad tænker du om at der ikke blev handlet ind til forsvaret :)?
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af cstoltze Se indlæg
              Det eneste de 3 skal er at cleare bolden. De skal ikke spille med den eller noget. Den skal bare op på midten. 
              Forsvaret skal bare høvle den frem ... så vi med omtrent 75% sikkerhed mister bolden?
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                Det tror jeg nu sagtens det kan...

                Med en CM i midterforsvaret er vi da garanteret at lukke mange mål ind, især hvis det er en lille filur som JJT. Så hellere Kryger...
                Det kan da ikke blive meget værre.

                En god CM'er (defensiv tendenser) bør alt andet lige kunne komme i vejen for mere end vores uduelige midtforsvarer gør i øjeblikket.
                De tanker vi har haft om holdet nu hjælper ikke det store, og når normal logik ikke virker er det på tide at ryste posen lidt, og er relativt sikker på at vi vil få mere ud af det med f.eks. Matti i forsvaret, så i en 5 mands kæde.

                Men nu er der så også mange der mener at Diarra er utroligt meget overset, vi kan jo også bare smide ham ind i forsvaret, men så er vi tilbage til den første linje du skrev...

                Comment


                  #23
                  Forsvaret skal bare høvle den frem ... så vi med omtrent 75% sikkerhed mister bolden?

                  NEJ jeg synes de skal gøre ligesom mod Brøndby. De skal da se hvor mange der kan røre den i feltet inden modstanderen sparker den i kassen.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af retep Se indlæg
                    http://www.tv2fyn.dk/article/536207?...video_id=86178

                    Er det bare mig eller antyder AK ikke at der er lidt interne uroligheder her. synes det virker ret problematisk, hvis der er problemer med at arbejde for hinanden.
                    Det tror jeg er en klar fejlfortolkning. Han bliver formentlig spurgt om der er behov for at hente spillere, hvortil han svarer, at det ikke nødvendigvis hjælper, hvis ikke man arbejder sammen.

                    At der så mangler en vis arbejdsradius hos nogen i dele af kampene er en anden sag. Jeg ser dog ikke manglende indsats som den primære udfordring for holdet.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af tommyob Se indlæg
                      Enig. En spændende opstilling kunne evt være denne:

                      Koval
                      Lund - HJ - LN
                      Desler Ari
                      Makrini - Matti
                      Falk
                      Zohore - Fester

                      Så kan desler og ari fungere som kanter, når vi angriber og trække ned på backpladsen, når vi forsvarer. Derudover ser denne midtbane noget mere boldsikker ud. Men det kommer nok desværre ikke til at ske.
                      Problemet er jo, at midteraksen fra de to midterforsvarer til de to centrale midtbanespillere er for dårlige på bolden (både i modtagninger og aflveringer) til at vi kan spille som vi gør. Derfor ville det ikke hjælpe meget, at få en ekstra mand på midtbanen. Lige nu er det helt exceptionelt nemt at spille OB: Sørg for at afslutte angrebene og skab derpå pres på midterforsvarer og centrale midtbanespillere i etableringsfasen indtil vi smider bolden væk eller højt mod angribere, der står alene, fordi midtbanen forsøger at søge mod boldholder i forsvaret. De eneste hold vi har slået, uden at være voldsomt heldige, er dem, der er for slappe i deres presspil.

                      Kent er den ultimative procestræner, der skider det et stykke, at vi på den første halvdel af banen slet ikke er i nærheden af, at have det hold, der skal til at spille som vi prøver.

                      Derfor køber jeg ideen om at forsøge at putter en boldspiller i midterforsvaret sammen med enten Lasse eller HJ. Alternativet er, at spille med lange bolde på Zohore og flytter vores to kanter og AK/Fester tættere på til at løbe omkring. Det ville være det samme som at give op på projektet. Derfor tror jeg også man spiller videre, og forsøger at hente en midterforsvarer med fødder i vinterpausen.

                      Comment


                        #26
                        ikke godt nyt

                        http://www.fyens.dk/sport/OB-Oliver-...rtikel/2825756
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          Måske Kryger/Jonasson som cf? Oh, shit...
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            Måske Kryger/Jonasson som cf? Oh, shit...
                            det siger mig da at der er opmærksomhed på det åbenlyse problem vi har til denne plads hvis det virkelig er meningen det skal ske...jeg er sikker på vi bliver forstærket i vintervinduet. Vi er vel helt nede i 5. valget til den position hvis det bliver virkelighed
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              Det er noget lort af flere årsager - ikke mindst fordi det så næsten bliver umuligt at undgå at EL skal spille - havde ellers lige håber på at Desler og Falk kunne tage sig af kanterne og EL kunne starte på bænken.

                              Comment


                                #30
                                Mon ikke desler ryger på højre back. Det vel heller ikke så skidt endda. Så hedder højre side desler falk. Venstre kirke og Emil. Kunne nu godt tænke mig man prøver med kirke og Ari på den kant.

                                Comment

                                Working...
                                X