Annoncering

Collapse
No announcement yet.

1/3 af sæsonen = Status

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

    Synes den er svær den der, for OB er bestemt ikke det eneste hold der har det, og det har også gjort det svært for mig at bruge den forklaring... også feks. efter 0-4 mod Sønderjyske, som havde 5 nye navne med fra start, selv havde vi to... og begge hold med ny træner...
    Den store forskel er, at til trods for træner- og spillerskifte, så spiller SDJ ud fra en fastlagt struktur, både på banen og udenfor, hvor alle kender deres rolle. Og man køber spillere ind til systemet, eller som direkte erstatninger for spillere der bliver solgt. Det betyder, at hvis du bliver købt som f.eks. wing til SDJ, så er sandsynligheden for at du pludselig bliver sat på som back eller CM ret lille. Du kommer med stor sandsynlighed til at spille wing (med mindre du er indkøbt som/er generalist, som Haddi eller Bjørn Paulsen)

    Det betyder også, at spillere der spiller meget stærkt i SDJ, bliver "spillet bedre" af et kollektiv, der ved præcis hvad der forventes af dem. Og at de ofte ser ud til at falde i niveau og kommer til at se lidt flagrende ud, når de skifter til andre klubber med andre systemer (som Haddi og Paulsen).

    Kontinuitet på et hold handler om andet og mere, end bare at spille med de samme spillere. Det handler i høj grad også om organisationen bag kulisserne, og om at have en fast spillestil, som både nye trænere og spillere kender med det samme, fordi de er indkøbt til den.

    Michelsen har gjort SDJ lidt mere direkte i det offensive i deres spillestil, samtidigt med at han spiller det samme kontrabold med stærk defensiv orientering som vi kender dem for i de sidste mange sæsoner. Og derudover har de gradvist styrket deres hold sæson for sæson, indenfor rammerne af deres organisation og økonomi. Derfor er deres succes ikke så overraskende som det kan se ud til (omend størrelsen af succesen, og hvor hurtigt Michelsen er faldet til er det)

    Dér hvor klubber ofte knækker nakken, er når de laver en total omrokering af deres kultur og spillestil. Vi så det i Viborg under Linderoth, da man gik fra at være landets bedste kontrahold, til at skulle spille mere "positiv fodbold", og rykkede ned med et brag. Hell, vi så det med os selv, da LO blev fyret og vi skulle til at spille mere besiddelsesbaseret angrebsfodbold (og overhovedet ikke havde organisationen på plads til at gennemføre omrokeringen). Vi betaler stadig af på den regning.
    Last edited by Onkel Riffel; 07-10-2015, 04:36.
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
      Den store forskel er, at til trods for træner- og spillerskifte, så spiller SDJ ud fra en fastlagt struktur, både på banen og udenfor, hvor alle kender deres rolle. Og man køber spillere indtil systemet, eller som direkte erstatninger for spillere der bliver solgt. Det betyder, at hvis du bliver købt som f.eks. wing til SDJ, så er sandsynligheden for at du pludselig bliver sat på som back eller cm ret lille. Du kommer med stor sandsynlighed til at spille wing (med mindre du er indkøbt som/er generalist, som Haddi eller Bjørn Paulsen)

      Det betyder også, at spillere der spiller meget stærkt i SDJ, bliver "spillet bedre" af et kollektiv, der ved præcis hvad der forventes af dem. Og at de ofte ser ud til at falde i niveau og kommer til at se lidt flagrende ud, når de skifter til andre klubber med andre systemer (som Haddi og Paulsen).

      Kontinuitet på et hold handler om andet og mere end bare at spille med de samme spillere. Det handler i høj grad også om organisationen bag kulisserne, og om at have en fast spillestil, som både nye trænere og spillere kender med det samme, fordi de er indkøbt til den.

      Michelsen har gjort SDJ lidt mere direkte i det offensive i deres spillestil, samtidigt med at han spiller det samme kontrabold med stærk defensiv orientering som vi kender dem for i de sidste mange sæsoner. Og derudover har de gradvist styrket deres hold sæson for sæson, indenfor rammerne af deres organisation og økonomi. Derfor er deres succes ikke så overraskende som det kan se ud til (omend størrelsen af succesen, og hvor hurtigt Michelsen er faldet til er det)

      Dér hvor klubber ofte knækker nakken, er når de laver en total omrokering af deres kultur og spillestil. Vi så det i Viborg under Linderoth, da man gik fra at være landets bedste kontrahold, til at skulle spille mere "positiv fodbold", og rykkede ned med et brag. Hell, vi så det med os selv, da LO blev fyret og vi skulle til at spille mere besiddelsesbaseret angrebsfodbold (og overhovedet ikke havde organisationen på plads til at gennemføre omrokeringen). Vi betaler stadig af på den regning.
      jeg er fuldstændig enig her, det eneste der måske kan tilføjes er vel at Sdr.JyskE før sæsonen lavede en klassisk "Sdr.jyskE" og gik ud og meldte sig direkte ind i nedrykningskampen, trods flere års fine antydninger på banen, med mange mål og godt spil. De er voldsomt gode til at fjerne fokus fra sig selv som midter- og subtophold og derved fjerne forventningspresset fra spillerne, som kan agere mere frigjort. Jeg synes på sin vis det er et smart træk som måske betyder at de øvrige top- og subtop klubber kan have en tendens til at "undervurdere" modstanden...
      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
        Den store forskel er, at til trods for træner- og spillerskifte, så spiller SDJ ud fra en fastlagt struktur, både på banen og udenfor, hvor alle kender deres rolle. Og man køber spillere ind til systemet, eller som direkte erstatninger for spillere der bliver solgt. Det betyder, at hvis du bliver købt som f.eks. wing til SDJ, så er sandsynligheden for at du pludselig bliver sat på som back eller CM ret lille. Du kommer med stor sandsynlighed til at spille wing (med mindre du er indkøbt som/er generalist, som Haddi eller Bjørn Paulsen)

        Det betyder også, at spillere der spiller meget stærkt i SDJ, bliver "spillet bedre" af et kollektiv, der ved præcis hvad der forventes af dem. Og at de ofte ser ud til at falde i niveau og kommer til at se lidt flagrende ud, når de skifter til andre klubber med andre systemer (som Haddi og Paulsen).

        Kontinuitet på et hold handler om andet og mere, end bare at spille med de samme spillere. Det handler i høj grad også om organisationen bag kulisserne, og om at have en fast spillestil, som både nye trænere og spillere kender med det samme, fordi de er indkøbt til den.

        Michelsen har gjort SDJ lidt mere direkte i det offensive i deres spillestil, samtidigt med at han spiller det samme kontrabold med stærk defensiv orientering som vi kender dem for i de sidste mange sæsoner. Og derudover har de gradvist styrket deres hold sæson for sæson, indenfor rammerne af deres organisation og økonomi. Derfor er deres succes ikke så overraskende som det kan se ud til (omend størrelsen af succesen, og hvor hurtigt Michelsen er faldet til er det)

        Dér hvor klubber ofte knækker nakken, er når de laver en total omrokering af deres kultur og spillestil. Vi så det i Viborg under Linderoth, da man gik fra at være landets bedste kontrahold, til at skulle spille mere "positiv fodbold", og rykkede ned med et brag. Hell, vi så det med os selv, da LO blev fyret og vi skulle til at spille mere besiddelsesbaseret angrebsfodbold (og overhovedet ikke havde organisationen på plads til at gennemføre omrokeringen). Vi betaler stadig af på den regning.
        Meget enig... synes som sagt det er svært, og det bliver jo så ikke bedre for os jo længere fremme modstanderen er, og Sønderjyske har sgu godt styr på det, helt enig, og de har ramt de rigtige handler ikke mindst... Jeg holder dog klart stadig på at det er svært at hoppe med på den "teori" der blev opstillet, for der er så mange hold igang med ændringer, udskiftninger, udvikling, og selv om Sønderjyske er længere fremme, så går de nok stadig efter at udvikle sig...

        Selvfølgelig handler det om mere end bare at spille med de samme spillere, men det var jo sådan teorien blev stillet op, at de andre hold har haft mere tid til at spille sig sammen, og den hopper jeg ikke med på, for det har et hold som f.eks. Sønderjyske altså ikke... og jeg tænker også at når Sønderjyske handler bedre ind, så er det svært at tro på at når bare processen får noget tid skal vi nok indhente den tabte udvikling på dem...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Tænk, jeg sad faktisk foran min tv skærm - (fedt at I i Farum fik én på opleveren, jeg føler lidt jeg "jinxer" holdet når jeg tager på udebane tur, ja faktisk har OB ikke vundet de sidste 5 kampe, jeg har set ude, men lad nu det ligge ;-) - og tænkte lidt det samme. Altså det med afstemningen og kunne ikke personligt forstå, hvorfor FCN ikke bare spillede direkte som AaB, Esbjerg og SønderjyskE gjorde. Det må ha været endnu tydeligere fra tribunen.

          Jeg håber selvfølgelig selvklart, at det med afstemningen kan arbejdes væk, men omvendt så kender du jo nok min holdning til niveauet af de spillere, og beder bare for, at vi kan gøre midtbanen tilstrækkeligt stærk til at deres mangler i overblik og samarbejde ikke bliver udstillet så brutalt, som det er blevet et par gange (for meget) Jeg hænger mit håb på El Makrini - og på at Ari skal spille back. For det andet er, undskyld udtrykket, en katastrofe af nærmest apokalyptiske dimensioner. ;-)

          Anyhoo så er jeg stadig vildt glad for den sejr, men for mig er udtrykket faktisk det vigtigste, for det var et udtryk der sagde: Hey vi kan vinde flere kampe! Det gør selv en sur gammel stoddere som mig, glad.

          :-)

          MvH ChrisOB
          Der er vi nok ret enige: jeg tvivler også på, at Lasse og Hallgrimur reelt kan spille den slags forsvarsfodbold, som Kent gerne vil have. Der mangler klart min. én stærk midterforsvarer, der primært har hurtighed og forudseenhed til lave det mere aggressive pres. Jeg er så nok bare mere parat til at acceptere, at det dælme er svært at finde den type spiller, der har det niveau (for så spillede vedkommende måske ret hurtigt ikke i DK/OB). Men mindre kan gøre det: AaB spiller stadig godt med en spiller som KEP, der ved gud hverken er specielt hurtig eller teknisk fantastisk.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            Der er vi nok ret enige: jeg tvivler også på, at Lasse og Hallgrimur reelt kan spille den slags forsvarsfodbold, som Kent gerne vil have. Der mangler klart min. én stærk midterforsvarer, der primært har hurtighed og forudseenhed til lave det mere aggressive pres. Jeg er så nok bare mere parat til at acceptere, at det dælme er svært at finde den type spiller, der har det niveau (for så spillede vedkommende måske ret hurtigt ikke i DK/OB). Men mindre kan gøre det: AaB spiller stadig godt med en spiller som KEP, der ved gud hverken er specielt hurtig eller teknisk fantastisk.
            I Aalborg har KEP den luksus at have rutine og klasse foran sig, så hans mangler ikke bliver udstillet så meget, og så lærer man altså mere af at spille på hold, der har fungeret og har spillet i toppen, end man gør ved at spille på et 8-10 hold.

            Du siger det jo netop. Mindre kan også gøre det.

            Jeg har større fidus til at Lasse N ville kunne præstere som KEP, end jeg har til at Jonasson skal lege sweeper og styrmand i et forsvar der bakker så meget, at vi sjældent trækker nogen offside.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              I Aalborg har KEP den luksus at have rutine og klasse foran sig, så hans mangler ikke bliver udstillet så meget, og så lærer man altså mere af at spille på hold, der har fungeret og har spillet i toppen, end man gør ved at spille på et 8-10 hold.

              Du siger det jo netop. Mindre kan også gøre det.

              Jeg har større fidus til at Lasse N ville kunne præstere som KEP, end jeg har til at Jonasson skal lege sweeper og styrmand i et forsvar der bakker så meget, at vi sjældent trækker nogen offside.

              MvH ChrisOB
              Lige med offside, der savner jeg godt nok Hemmingsen... Dem mindes jeg ham være fantastisk til at trække...

              Mvh

              MaxHH

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                Lige med offside, der savner jeg godt nok Hemmingsen... Dem mindes jeg ham være fantastisk til at trække...

                Mvh

                MaxHH
                Ham og Sønksen! ;-) Jeg savner en anfører af Hemmes karat. Ikke verdens vidunder, men én man kunne stole på, og som bar bindet med værdighed.

                Jonasson er for meget "grå mus".

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Ham og Sønksen! ;-) Jeg savner en anfører af Hemmes karat. Ikke verdens vidunder, men én man kunne stole på, og som bar bindet med værdighed.

                  Jonasson er for meget "grå mus".

                  MvH ChrisOB
                  Jeg håber han er en god anfører internt, i det mindste...

                  Mvh

                  MaxHH

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                    Jeg håber han er en god anfører internt, i det mindste...

                    Mvh

                    MaxHH
                    Ja lad os sammen håbe det. ;-) Og mindes de gode gamle dage, hvor en tackling var lige så meget værd som en fiks detalje.

                    Engagement - vilje - sejr.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Ja lad os sammen håbe det. ;-) Og mindes de gode gamle dage, hvor en tackling var lige så meget værd som en fiks detalje.

                      Engagement - vilje - sejr.

                      MvH ChrisOB
                      ................. #12. Andrew Tembo.

                      MvT
                      Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Jeg vil prøve mig af med et de dersens fokus på det positive indlæg, og sige at perspektiverne i de angribere, El Makrini og vores unge fynske spillere er det, der skal bære os igennem til bedre tider.

                        Det og så det kompetente træner team.

                        Og intet om, hvad vi mangler. Ikke denne gang.

                        MvH ChrisOB
                        Haha, du bliver ved med at overraske mig


                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Ja lad os sammen håbe det. ;-) Og mindes de gode gamle dage, hvor en tackling var lige så meget værd som en fiks detalje.

                          Engagement - vilje - sejr.

                          MvH ChrisOB
                          en god solid herretackling "Moseby/Ziegler-style" er ALTID værd at rose, så jeg synes da at vi ikke blot nøjes med at mindes dem, men direkte opfordrer til at alle mand gør deres pligt, specielt de dage hvor nipserierne i rigtigt virker
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            en god solid herretackling "Moseby/Ziegler-style" er ALTID værd at rose, så jeg synes da at vi ikke blot nøjes med at mindes dem, men direkte opfordrer til at alle mand gør deres pligt, specielt de dage hvor nipserierne i rigtigt virker
                            Der var et par tacklinger i FCN-kampen, der virkelig fik folk op af stolene. Bl.a. én fra Lasse. Så vi på lægterne har ikke helt glemt at sætte pris på en herretackling.

                            Og lidt i samme dur, så varmer det mit hjerte, at Makrini pt. ser ud til at føre på Stribernes Facebookafstemning om månedens spiller. Dejligt med lidt opbakning til andre end målscorerne.
                            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                            Kluden Krew - O'ense Internationals

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              Der var et par tacklinger i FCN-kampen, der virkelig fik folk op af stolene. Bl.a. én fra Lasse. Så vi på lægterne har ikke helt glemt at sætte pris på en herretackling.

                              Og lidt i samme dur, så varmer det mit hjerte, at Makrini pt. ser ud til at føre på Stribernes Facebookafstemning om månedens spiller. Dejligt med lidt opbakning til andre end målscorerne.
                              Han er bare blevet bedre og bedre for hver kamp...

                              mvh

                              MaxHH

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Bayliss Se indlæg
                                Haha, du bliver ved med at overraske mig
                                Selv et surt løg har mange flere lag, end man regner med...

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X