Annoncering

Collapse
No announcement yet.

1/3 af sæsonen = Status

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    1/3 af sæsonen = Status

    Ja, så er der spillet præcis 1/3 af sæsonen og vi ligger nr. 6, med 11 point ned til nedrykningsstregen og "kun" 8 point til en 1. plads og KUN 3 point til en medaljeplads.

    Jeg ville gerne have solgt den for det, inden at sæsonen gik i gang. Der har været op og nedture, som vi nok også havde forventet inden sæsonen, dog ikke i den voldsomme grad som det har været tilfældet.

    Skal man kigge på resten af sæsonen, og muligheden for enten at avancere eller blive distanceret, så synes jeg vi i forhold til en del af de andre hold har mulighed for at blive mere stabile fremadrettet, end så mange af de andre hold. Det jeg mener er, at vi har haft stor udskiftning både på spillersiden og på stabssiden, mens mange af de andre hold ikke har. Så rent logisk taler det for at vi løbende skulle blive bedre, mens nogle af de andre hold allerede har haft mere tid til at spille sig sammen, end vi har.

    Ingen tvivl om, at det er i defensiven at vi skal forbedre os, og kan vi det, ser jo også gode muligheder for at vi kan klatre en plads eller to op.

    Men jeg tror faktisk at vi ender der, hvor vi er nu. Jeg tror BIF når at overhale os, men jeg tror også at vi selv overhaler SjE på den lange bane. Også bliver det lige mellem os, AaB og FCN.

    Jeg glæder mig dog over at vi allerede nu er LANGT fra nedrykningen, så vi formegentlig ikke skal tænke på det i år, for første gang i 3-4 år. Og så glæder jeg mig over at vi kan håbe/drømme om at kigge mod en lille toplacering.

    Spillere der har imponeret mig er Falk, El Makrini (efter en stille start), Greve, Festersen og Zohore.

    #2
    Det er meget positivt at vi ligger så langt fra nedrykning allerede. Jeg vil være tilfreds hvis forsvaret bliver tætnet, og vi kan slutte på den 6 plads. Fra næste sæson skal vi være i top 6 9/10 gange. Og helst 10/10

    Comment


      #3
      Jeg vil prøve mig af med et de dersens fokus på det positive indlæg, og sige at perspektiverne i de angribere, El Makrini og vores unge fynske spillere er det, der skal bære os igennem til bedre tider.

      Det og så det kompetente træner team.

      Og intet om, hvad vi mangler. Ikke denne gang.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
        Ja, så er der spillet præcis 1/3 af sæsonen og vi ligger nr. 6, med 11 point ned til nedrykningsstregen og "kun" 8 point til en 1. plads og KUN 3 point til en medaljeplads.

        Jeg ville gerne have solgt den for det, inden at sæsonen gik i gang. Der har været op og nedture, som vi nok også havde forventet inden sæsonen, dog ikke i den voldsomme grad som det har været tilfældet.

        Skal man kigge på resten af sæsonen, og muligheden for enten at avancere eller blive distanceret, så synes jeg vi i forhold til en del af de andre hold har mulighed for at blive mere stabile fremadrettet, end så mange af de andre hold. Det jeg mener er, at vi har haft stor udskiftning både på spillersiden og på stabssiden, mens mange af de andre hold ikke har. Så rent logisk taler det for at vi løbende skulle blive bedre, mens nogle af de andre hold allerede har haft mere tid til at spille sig sammen, end vi har.

        Ingen tvivl om, at det er i defensiven at vi skal forbedre os, og kan vi det, ser jo også gode muligheder for at vi kan klatre en plads eller to op.

        Men jeg tror faktisk at vi ender der, hvor vi er nu. Jeg tror BIF når at overhale os, men jeg tror også at vi selv overhaler SjE på den lange bane. Også bliver det lige mellem os, AaB og FCN.

        Jeg glæder mig dog over at vi allerede nu er LANGT fra nedrykningen, så vi formegentlig ikke skal tænke på det i år, for første gang i 3-4 år. Og så glæder jeg mig over at vi kan håbe/drømme om at kigge mod en lille toplacering.

        Spillere der har imponeret mig er Falk, El Makrini (efter en stille start), Greve, Festersen og Zohore.
        Synes den er svær den der, for OB er bestemt ikke det eneste hold der har det, og det har også gjort det svært for mig at bruge den forklaring... også feks. efter 0-4 mod Sønderjyske, som havde 5 nye navne med fra start, selv havde vi to... og begge hold med ny træner...

        Til gengæld tror jeg det er grunden til den Superliga vi har i år, hvor holdende svinger sådan, os selv og Sønderjyske som gode eksempler, at der netop er skiftet meget ud... AaB har også en ny træner, dog ikke så mange nye spillere, og BIF har skiftet stort ud, og svinger også... Esbjerg med udskiftning og ny træner... Den skal lige sætte sig engang Superligaen...

        Men ellers tæt på enig, har hele tiden troet på en 7. plads, med et måske ud for en 6. plads hvis vi har det nødvendige held, og måske en 8. plads hvis det går særligt den anden vej... men den solide midterplacering vi jager skal nu være mere solid end det vi har set indtil nu...

        Fester og Zohore, dels Makrini, er dem der har imponeret mig mest, der er credit der for gode navne hentet ind... og så er jeg lidt varm i trussen over det "Falk touch" jeg har set hos JJ lige fra hans første indskiftning, men han skal selvfølgelig lige have tid og ro før der kommer for store forventninger endnu...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #5
          Oliver Lund er den der har imponeret mig mest. Jeg elsker indstillingen, og det er dén der skal bygges videre på. Jeg vil sige. at alle de gamle Slagelsespillere har den rette indstilling, og det betyder meget for vindermentaliteten i truppen.

          Comment


            #6
            Jeg synes den ligger midt i mellem "Alt er en katastrofe, lort m lort på, og vi rykker ned" og så "Shit, det hele kører, vi vinder kraftedeme guld".

            Dog et godt nøk til den positive side pga. vores offensiv og Makrini.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
              Jeg synes den ligger midt i mellem "Alt er en katastrofe, lort m lort på, og vi rykker ned" og så "Shit, det hele kører, vi vinder kraftedeme guld".

              Dog et godt nøk til den positive side pga. vores offensiv og Makrini.
              Ja det kan man godt sige :-) og så trækker trænerteamet også op ..

              Syntes Tipsbladet rammer lige i plet :

              OB
              Plusser: Når OB er bedst, er det et svært at hold at spille mod, og sejre over Brøndby, FC København og FC Nordsjælland er fornemme skalpe. Offensiven er meget giftig, og OB fremstår på gode dage som et potenielt tophold.

              Minusser: Bundniveauet er utrolig lavt, og den defensive skrøbelighed er udtalt. For mange store nederlag trækker ned, og man undres fortsat over, at OB ikke forstærkede sig i forsvarskæden i sommer. Desuden bemærkelsesværdigt, at OB har benyttet fire målmænd indtil videre. Der skulle have været styr på posten noget før.

              Karakter: 4
              En middelkarakter til et midterhold, men pilen peger opad efter 5-1-triumfen i Farum. Tæt på et 7-tal.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #8
                Plus:
                - Stærkt trænerteam
                - Ny fysisk træner!
                - Gode offensive indkøb + Makrini

                Minus:
                - Tyndt forsvar
                - Venstreback stadig et problem
                - Målmandsposten stadig tvivlsom, ingen langsigtede klart holdbare løsninger endnu.

                Så lander på en 5'er, min pæneste vurdering længe. Et godt vintervindue der løser særligt de defensive problemer, vil kunne løfte karakteren yderligere.

                Comment


                  #9
                  inden sæsonnen mener jeg at jeg nævnte en top 6 som en realistisk mulighed, med en top 4 hvis alt gik op i en højere enhed. Top 4 tror jeg så ikke længere på - alene de handler der ikke blev lavet i sommers gjorde ligesom at den måtte vi sige farvel til.
                  Forsvaret er for tyndt. Top 6 må dog stadig betragtes som værende muligt. Men det kan ligeså godt blive en 8er - ligaen er bare vanvittigt tæt.

                  Og en 6. plads vil jo heller ikke være helt skidt - god afstand til den ene nedrykningsplads der er i år, giver lidt ro - på trods af de for mange totale kollaps der gav bange anelser.

                  Ellers er jeg ganske enig i hvad der er blevet nævnt; spændende offensiv, O.Lund er et fint køb, Forsvaret for tyndt og generelt ikke godt nok. Nyt træner team - der virker spændende (med enkelte underlige dispositioner - eks. ari på midten)

                  Comment


                    #10
                    Det, der fylder mest for mig, er, at Kent i for mange kampe ikke brugte Lasse Nielsen, men f.eks. flagrende Diarra. Det kostede mange point og lavt selvværd for holdet.
                    Det er åbenbart at der er noget galt med bundniveauet, men det kan ikke være anderledes i denne del af sæsonen med kun en brugbar midtbanespiller (den gode signing Makrini) og skiftende målmænd, hvor der skulle læres samarbejde - hvoraf den ene er for dårlig til engelsk.

                    En 6.-7. plads er stadig realistisk, men i en liga hvor alle kan vinde og tabe til hinanden, kan det da godt gå lige så vildt heldigt som de gange vi fik sølv - især en af gangene. Tror ikke på sølv, men top 3 hvis alt flasker sig er ikke helt urealistisk. Strengt taget kan det også gå den modsatte vej.
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      #11
                      Jeg er lidt bange at glæde mig for tidligt, da altid i sidste år når jeg tænkte "nu går det fremad" fik vi hurtigt en slag i nakken. (Hvad ikke betyder at jeg er pessimistisk, kun lidt bange ;-)). Håber at holdet kan holde pointsnit. Det ville være så rart at have en sæson uden nedrykningsfare og med kamp om en 4-6 placering (selvom jeg drømmer naturlig om nok mere).
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #12
                        Eneste grund jeg efterhånden kan finde til at vi ikke signede en central forsvarer (eller 2) i sommers, må være at vi forventer at hente en gratis, der har kontraktudløb til vinter. Det er i hvert fald mit håb.

                        Hvis vi så kan holde det pointsnit vi har nu - og ligaen forbliver så tæt som den er indtil vinter - så kan vi godt spille med om plads 4-6 tror jeg.

                        Får vi en skade i forsvaret så hedder det nærmere 8-10. Så tyndt er vi besat

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Jeg vil prøve mig af med et de dersens fokus på det positive indlæg, og sige at perspektiverne i de angribere, El Makrini og vores unge fynske spillere er det, der skal bære os igennem til bedre tider.

                          Det og så det kompetente træner team.

                          Og intet om, hvad vi mangler. Ikke denne gang.

                          MvH ChrisOB
                          den må jeg returnere: så har jeg en negativ ting, som virkede påfaldende på mig set fra stadion i Farum - især i 1.halvleg - men det har egentlig været der i stort set alle kampe indtil videre:

                          Afstemning i midterforsvaret: Det lod til, at Lasse og Hallgrimur var blevet bedt om at trække en smule frem (for at gøre kæderne tættere, tænker jeg?), og det virkede de ikke ret trygge ved. Ingvardtsen og Tychosen især lavede en del løb og der kom også løb fra deres midtbane; der var flere gange, hvor jeg lige stod på tæer og frygtede en præcis lang stikning, fordi der var plads til det. Heldigvis lod FCN til at ville tika-taka bolden rundt, og det fik de os også rykket lidt rundt med, men et mere direkte hold kunne havde gjort ondt på vores forsvar i 1.halvleg. Der var også usikkerhed mellem midterforsvar og backs; både Ari og Oliver var nogle gange i tvivl, om de skulle/turde gå/ud op til deres kant - Kent råbte ad begge backs. Virker bare som om der er noget organisation, der ikke sidder (endnu kan man håbe) - det er nervøst. Samarbejde er også et issue med målmanden, og han har ikke lige fået den bedste start.
                          Håber det er noget, der kan blive bedre; men det virker bare skrøbeligt, også i en 5-1 kamp.

                          Et andet problem: det kniber med boldsikkerhed, når vi har bolden i forsvaret. Det har allerede kostet dyrt i flere kampe, og er nok ikke lige noget, man sådan kan træne væk - hverken Lasse eller Hallgrimur er super sikre, og Ari..uha; det er dag og nat med ham.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                            den må jeg returnere: så har jeg en negativ ting, som virkede påfaldende på mig set fra stadion i Farum - især i 1.halvleg - men det har egentlig været der i stort set alle kampe indtil videre:

                            Afstemning i midterforsvaret: Det lod til, at Lasse og Hallgrimur var blevet bedt om at trække en smule frem (for at gøre kæderne tættere, tænker jeg?), og det virkede de ikke ret trygge ved. Ingvardtsen og Tychosen især lavede en del løb og der kom også løb fra deres midtbane; der var flere gange, hvor jeg lige stod på tæer og frygtede en præcis lang stikning, fordi der var plads til det. Heldigvis lod FCN til at ville tika-taka bolden rundt, og det fik de os også rykket lidt rundt med, men et mere direkte hold kunne havde gjort ondt på vores forsvar i 1.halvleg. Der var også usikkerhed mellem midterforsvar og backs; både Ari og Oliver var nogle gange i tvivl, om de skulle/turde gå/ud op til deres kant - Kent råbte ad begge backs. Virker bare som om der er noget organisation, der ikke sidder (endnu kan man håbe) - det er nervøst. Samarbejde er også et issue med målmanden, og han har ikke lige fået den bedste start.
                            Håber det er noget, der kan blive bedre; men det virker bare skrøbeligt, også i en 5-1 kamp.

                            Et andet problem: det kniber med boldsikkerhed, når vi har bolden i forsvaret. Det har allerede kostet dyrt i flere kampe, og er nok ikke lige noget, man sådan kan træne væk - hverken Lasse eller Hallgrimur er super sikre, og Ari..uha; det er dag og nat med ham.
                            Tænk, jeg sad faktisk foran min tv skærm - (fedt at I i Farum fik én på opleveren, jeg føler lidt jeg "jinxer" holdet når jeg tager på udebane tur, ja faktisk har OB ikke vundet de sidste 5 kampe, jeg har set ude, men lad nu det ligge ;-) - og tænkte lidt det samme. Altså det med afstemningen og kunne ikke personligt forstå, hvorfor FCN ikke bare spillede direkte som AaB, Esbjerg og SønderjyskE gjorde. Det må ha været endnu tydeligere fra tribunen.

                            Jeg håber selvfølgelig selvklart, at det med afstemningen kan arbejdes væk, men omvendt så kender du jo nok min holdning til niveauet af de spillere, og beder bare for, at vi kan gøre midtbanen tilstrækkeligt stærk til at deres mangler i overblik og samarbejde ikke bliver udstillet så brutalt, som det er blevet et par gange (for meget) Jeg hænger mit håb på El Makrini - og på at Ari skal spille back. For det andet er, undskyld udtrykket, en katastrofe af nærmest apokalyptiske dimensioner. ;-)

                            Anyhoo så er jeg stadig vildt glad for den sejr, men for mig er udtrykket faktisk det vigtigste, for det var et udtryk der sagde: Hey vi kan vinde flere kampe! Det gør selv en sur gammel stoddere som mig, glad.

                            :-)

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              #15
                              Jeg må også sige, selvom det er hårdt at komme med kritik på den front, så skal vi altså komme frem til flere afslutninger/forsætte hvor vi slap i Farum... Det er selvfølgelig ikke noget problem når man har så skarpe angribere, men det kunne vel også derfor være lækkert med bare et nogenlunde middel antal af afslutninger...
                              Det er mildt sagt i den lave ende det antal vi formår at komme frem til, det er ikke godt nok... men til gengæld, så må man sige at vi er s*tme også skarpe oppe foran når det så er, 5.8 skud pr. mål... Skulle vi holde det snit bare nogenlunde, så er det efter hvad jeg kan se på de sæsoner Superstats tæller tilbage, kun FcK der har overgået det, tilbage i sæsonen 10/11... Det er altså klasse FLERE HUG PÅ KASSEN
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment

                              Working...
                              X