Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Mom FCN-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Han har i hvert fald vist potentiale til at blive en rigtig midtbanestyrmand; men jeg synes faktisk hans commitment og evnen til at rejse sig op igen efter at ha fået et fur, er endnu vigtigere i forhold til at hive andre med; lige at løbe de ekstra meter for en mand, der løber de ekstra meter for dem. Det er jo helt tydeligt, at når El Makrini lige kommer i vejen for modstandernes forsøg på at spille i mellemrummet, så de kan komme med front mod vores, stadigt, vaklende forsvar, så vækker det lidt holdkammeraterne, så vi ikke bare står passivt og kigger på, som nok var det allerværste ved præstationerne i de senere udekampe.

    Ledertyperne. Folk der udstråler, at det her vil jeg fandme, og I andre har bare at følge trop. Det lærer man en hel del mere af end at indkassere det ene mål efter det andet, og så se magtesløsheden i ansigterne på folk.

    Igen, hvor er det altså bare ærgeligt, at vi ikke skal i kamp igen før om 14 dage. Det er sgu nu, vi skal følge op. Man kan selvfølgelig have en rigtig god tid med træning i 14 dage (minus de spillere, der skal med landsholdene), men ligesom man gerne vil spille kamp hurtigt for at ryste en skuffelse af sig, så vil man da også gerne spille hurtigt efter en succés og så forsøge at bygge en bølge op; hvor forsvaret får ordentlig beskyttelse, så de ikke behøves at blive ramt af panik, hver gang en modstander formaster sig at bevæge sig ned i vores zone. Når man bliver ramt af panik ryger overblikket, og så står man sgu hovedløst og kigger bold i stedet for at dække op.

    Jeg vil stadig mene, vi har den helt forkerte anfører; den rigtige anfører bør være spillere som El Makrini, der både evner at spille fodbold og sætte tacklinger ind, der gør ondt på modstanderne.

    Han gør holdet bedre; er det ikke den slags spillere vi skal samle på, i stedet for grå eksistenser?

    Vi har jo et fantastisk angreb. Hvorfor ikke få den fulde pakke - i flere kampe ad gangen? El Makrini for prez.

    MvH ChrisOB
    Aldeles enig .
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      det kan sagtens ske, men han har jo også et fantastisk drive med bolden på hk. og måske han endnu er lidt for ung til at spille en central midtbane hvor det hele sker omkring ham fra begge sider...men det er måske forsøget værd i en "mellemsæson"
      Med så fantastisk et angreb, håber jeg stadig vi kan nå at forstærke os tilstrækkeligt til, at det her ikke behøves at blive en "mellemsæson". En bedre centerforsvarer med (nogenlunde) samme spillemæssige kvaliteter og iver som El Makrini; og en central makker til netop El Makrini; og vi vil kunne spille nogle ret så effektive kontraløb med så gode angribere. Om Desler er dén spiller til den centrale midt kan godt være, men jeg tror altså vi ville få det maksimale ud af Desler som kant. For han kan både udfordre og spille i mellemrummene.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Med så fantastisk et angreb, håber jeg stadig vi kan nå at forstærke os tilstrækkeligt til, at det her ikke behøves at blive en "mellemsæson". En bedre centerforsvarer med (nogenlunde) samme spillemæssige kvaliteter og iver som El Makrini; og en central makker til netop El Makrini; og vi vil kunne spille nogle ret så effektive kontraløb med så gode angribere. Om Desler er dén spiller til den centrale midt kan godt være, men jeg tror altså vi ville få det maksimale ud af Desler som kant. For han kan både udfordre og spille i mellemrummene.

        MvH ChrisOB
        Jep, meget enig, og hvis Desler skal ind og spille centralt, så skal det også være fordi, det er der man ser hans fremtid, og ikke fordi det lige er der, at vi står og mangler.

        Comment


          #34
          Jeg giver den til Festersen. 3 mål er svære at komme uden om.

          Runner up: Holdet! Det er længe siden, vi har set en holdindsats. Det så vi i går.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            det kan sagtens ske, men han har jo også et fantastisk drive med bolden på hk. og måske han endnu er lidt for ung til at spille en central midtbane hvor det hele sker omkring ham fra begge sider...men det er måske forsøget værd i en "mellemsæson"
            Syntes Desler sin unge alder til trods har vist nosser nok til at jeg trygt vil bringe ham derind , ser langt mere potentiale og arbejdsraseri i ham end i Azer . Men hvis Matti kan bringe holdet det rette element sammen med Makrini så skal Desler på kant , for spille det skal han .
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Syntes Desler sin unge alder til trods har vist nosser nok til at jeg trygt vil bringe ham derind , ser langt mere potentiale og arbejdsraseri i ham end i Azer . Men hvis Matti kan bringe holdet det rette element sammen med Makrini så skal Desler på kant , for spille det skal han .
              desler kommer helt sikkert til st spille, spørgsmålet er bare hvor og hvad sker der i de næste 2 vinduer. Forlænger Falk og hvad sker der med Azer og Matti. Måske er der en god grund til at Matti kun fik en kort aftale og Azer har til sommer. Emil skal nok videre osv osv. Det er en balancekunst og nogen svære forhandlinger der skal foregå, men ja Desler har på mange områder potentiale til at agere centralt
              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                #37
                Fester som mom.

                Makrini er pisse godt scoutet og hold kæft hvor laver han mange tacklinger i en kamp! Det jo vanvittigt!

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Jeg giver også min til Festersen, men var sgu fristet til bare at give den til hele holdet. Hvor er det forfriskende, at de giver sådan en sur, gnaven tosse som undertegnede lidt svar på tiltale og i 75 minutter levere så megen disciplin, fight, effektivitet og fremragende direkte spil som de gjorde. Vestsjælland-enklaven og El Makrini i forfronten!

                  El Makrini er tæt på at kunne kalde sig vores vigtigste spiller - for han hiver sgu resten med sig. Og Oliver Lund må tage prisen som årets positive overraskelse.

                  Men hvor er det en smule ærgeligt, at vi ikke skal spille næste weekend. Denne slags positive energier har bedst af at blive fuldt op med det samme. I en Superliga, hvor man indenfor godt en måned kan blive rykket rundt med 1-5 og så gøre det samme på udebane imod et hold, der kom til kampen med 3 clean sheets i træk plus en nylig sejr i Herning, så skal man sgu udnytte momentum og udbygg!

                  MvH ChrisOB
                  Kampen viser jo meget fint, at hvis kollektivet fungerer (som mod FCK), så udstilles CF´ernes tvivlsomme kvalitet og Emil Larsens manglende defensive arbejde ikke i så høj grad. Spillerne sad tæt i deres markeringer - selv Azer havde beskidt tøj efter kampen - præcis de tætte markeringer som jeg hørte KN påtale til træningen op til kampen - og det betyder at ingen OB-spiller bliver solgt, der bakkes hele tiden op af sidemanden.

                  Det vil jeg gerne bruge til at klandre holdet og ikke så meget cf´erne i de kampe, hvor kollektivet ikke har fungeret. Jeg køber ikke den med at grunden til at kollektivet ikke fungerer er fordi især cf´erne ikke har niveau - at de skulle trække kollektivet ned. Det her hold er rigeligt stærkt til at ende i top 6, hvis spillerne indser, at det er gennem kollektivet, at man opnår fælles og individuel succes. På den måde "beskytter" kollektivet bedst muligt de spillere, som ikke er de stærkeste og disse kommer til at levere på det højeste niveau de er i stand til. Alle der har dyrket holdsport kender den mekanisme.

                  De her spillere har spillet så længe at de udemærket ved, at hvis 3 spillere indstillingmæssigt slår op i banen, så taber man selvom man har 3 superstjerner på holdet og de svageste spillere i kæden bliver i den grad udstillet. Nu handler det for Kent om at minde spillerne om det før, under og efter hver kamp.

                  Comment


                    #39
                    Nu så jeg desværre ikke lige kampen, men tænkte om Ari på VB ikke dæmmer lidt op for EL manglende defensive arbejde.

                    I min optik har Ari aldrig været den VB der sørger mest med frem og heller ikke så mange overlab som f.eks. MK.

                    Jeg tror og håber at så længe EL er med på holdet, så bør Ari spille VB, da han er mere defensiv og skal dække hvad der er 2 til i den modsatte side.

                    Ved ikke om det er korrekt anskuet, men er vi ikke ude i det er der omkring?

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                      Nu så jeg desværre ikke lige kampen, men tænkte om Ari på VB ikke dæmmer lidt op for EL manglende defensive arbejde.

                      I min optik har Ari aldrig været den VB der sørger mest med frem og heller ikke så mange overlab som f.eks. MK.

                      Jeg tror og håber at så længe EL er med på holdet, så bør Ari spille VB, da han er mere defensiv og skal dække hvad der er 2 til i den modsatte side.

                      Ved ikke om det er korrekt anskuet, men er vi ikke ude i det er der omkring?
                      Emil ville være en bedre spiller for holdet, hvis han engang imellem gik ind i en tackling i stedet for sit alibi-pres, hvor han ikke ligner en der rigtig har tænkt sig at nå sin markering. Det lægger for meget arbejde/ansvar over på spillerne omkring ham. Hvis han så på den anden side var kampafgørende gang på gang i den anden ende, kunne man måske tilgive ham lidt - men manden kan jo ikke score og der er efterhånden også langt mellem hans assists!

                      Comment


                        #41
                        Falk
                        Nu går fremad

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                          Emil ville være en bedre spiller for holdet, hvis han engang imellem gik ind i en tackling i stedet for sit alibi-pres, hvor han ikke ligner en der rigtig har tænkt sig at nå sin markering. Det lægger for meget arbejde/ansvar over på spillerne omkring ham. Hvis han så på den anden side var kampafgørende gang på gang i den anden ende, kunne man måske tilgive ham lidt - men manden kan jo ikke score og der er efterhånden også langt mellem hans assists!
                          Synes faktisk han viste gode takter i en periode rent defensivt... men så gav han op på den del også... Sørgeligt. Han skal SÅ meget videre ved først givne lejlighed...

                          mvh

                          MaxHH

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                            Kampen viser jo meget fint, at hvis kollektivet fungerer (som mod FCK), så udstilles CF´ernes tvivlsomme kvalitet og Emil Larsens manglende defensive arbejde ikke i så høj grad. Spillerne sad tæt i deres markeringer - selv Azer havde beskidt tøj efter kampen - præcis de tætte markeringer som jeg hørte KN påtale til træningen op til kampen - og det betyder at ingen OB-spiller bliver solgt, der bakkes hele tiden op af sidemanden.

                            Det vil jeg gerne bruge til at klandre holdet og ikke så meget cf´erne i de kampe, hvor kollektivet ikke har fungeret. Jeg køber ikke den med at grunden til at kollektivet ikke fungerer er fordi især cf´erne ikke har niveau - at de skulle trække kollektivet ned. Det her hold er rigeligt stærkt til at ende i top 6, hvis spillerne indser, at det er gennem kollektivet, at man opnår fælles og individuel succes. På den måde "beskytter" kollektivet bedst muligt de spillere, som ikke er de stærkeste og disse kommer til at levere på det højeste niveau de er i stand til. Alle der har dyrket holdsport kender den mekanisme.

                            De her spillere har spillet så længe at de udemærket ved, at hvis 3 spillere indstillingmæssigt slår op i banen, så taber man selvom man har 3 superstjerner på holdet og de svageste spillere i kæden bliver i den grad udstillet. Nu handler det for Kent om at minde spillerne om det før, under og efter hver kamp.
                            Det sidste? Det tror jeg også, at han gør. Ellers ville han være en rimelig skidt træner.

                            Hvis de så ikke gør, hvad han siger, kan det ikke have noget at gøre med, at disse spillere især nede i forsvaret, simpelthen bare er ustabile, p.g.a både niveau og ikke mindst bundvarianten af dette?

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Det sidste? Det tror jeg også, at han gør. Ellers ville han være en rimelig skidt træner.

                              Hvis de så ikke gør, hvad han siger, kan det ikke have noget at gøre med, at disse spillere især nede i forsvaret, simpelthen bare er ustabile, p.g.a både niveau og ikke mindst bundvarianten af dette?

                              MvH ChrisOB
                              Mon ikke Kent har fortalt Emil det mere end en gang.
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment

                              Working...
                              X