Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt FCN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
    Ny træner, mange nye spillere. Self tager det tid.
    Men Kent må også tage nogle ting på hans kappe, f.eks. så forstår jeg ikke at vi prøver at spille flot bold, når vi ikke har spillerne til det. Det giver ingen mening. Selvom Jonasson og Nielsen indtil videre har været elendige, så har de ikke fået meget hjælp. Specielt ikke med Ari på midten og Kirke på backen. Så må man altså spille lidt mere defensivt eller sparke nogle længere bolde.
    Med en eller to nye midterforsvare, så skal det her hold kunne spille med om en 6. plads.

    Når det er sagt, så er jeg bare glad for at OB vinder på hjemmebane.
    Hvis vi leger lidt med tanken at "ting tager tid" så kan jeg fortælle dig, at imellem sæsonerne 2006-2007 og 2007-2008 skiftede AaB, der vandt bronze 2006/07, både målmand, den ene back, hele midtbanen og den ene halvdel af angrebsduo ud med nye spillere og vandt alligevel guld i 2008.

    Fra det hold, der vandt 3-1 over OB i den sidste kamp i 2006/07 sæsonen var der kun 4 gengangere præcis et år efter, hvor AaB fejrede mesterskab Nr. 3 i den sidste kamp.

    Det centrale forsvar var det samme, Danny Califf og Michael Jakobsen. Den centrale akse var tilstede og en dygtig sportsdirektør, kombineret med nogle talentfulde og parate unge Enevoldsen, Risgård bl.a gjorde de vandt guld - uden man kan beskylde dem for at have haft vanvittigt meget kontinuitet.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Det kan måske godt være. Men som landet ligger nu, mener jeg ikke det er en urealistisk vurdering/gæt.

      Men har du absolut tiltro til vores sportsdirektør? Hvis man lukker det ene øje og kun ser angrebet, så kan det godt være, man kunne få lidt mere tiltro, men hvis man åbner begge, så kan man jo se, at han står foran en meget mere omfattende "justering" end bare "én eller to"

      MvH ChrisOB
      Nu siger min signatur vel alt. Den blev lavet dagen efter vinduet lukkede..
      Og klart at der skal mere til end 1-2 justeringer til for at "alt bliver godt" men det burde være nok for at opnå den solide midterplacering

      Specielt hvis man hentede noget klasse til midtforsvaret og evt midtbanen hvis nu det ikke går med Matti og Cityboy

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Det kan måske godt være. Men som landet ligger nu, mener jeg ikke det er en urealistisk vurdering/gæt.

        Men har du absolut tiltro til vores sportsdirektør? Hvis man lukker det ene øje og kun ser angrebet, så kan det godt være, man kunne få lidt mere tiltro, men hvis man åbner begge, så kan man jo se, at han står foran en meget mere omfattende "justering" end bare "én eller to"

        MvH ChrisOB
        Nu har alle, der bare har 1% tiltro til JH uendeligt gange mere tiltro (=absolut) til ham end dig
        Jeg mener, at vi med en rigtig god stopper mere ville have et rigtigt fint superligahold. Ikke, at vi så havde det færdige superligahold, der skal bære os til toppen, men det hele kan ikke ordnes på en gang. Præstationerne svinger meget lige nu, fordi (IMO):
        1) Der mangler stadig lidt kvalitet og lederevner 2) Mange mandskabsmæssige ændringer på og omkring holdet 3) KN har lavet en del taktiske ændringer
        Det gør, at der ikke er nogen sikker grund at falde tilbage på lige pt, og derfor ingen bund i niveauet, når skibet bliver rokket - for meget usikkerhed simpelthen. Jeg håber, at KN og holdet får fjernet den usikkerhed inden længe, for så ser det ikke så skidt ud endda. Men det er bestemt ikke perfekt og slet ikke færdigt, det kan vi sagtens blive enige om.

        Må jeg spørge, om du har en ide om, hvor meget der er blevet skåret i budgettet imens JH har været ved roret?

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Nu siger min signatur vel alt. Den blev lavet dagen efter vinduet lukkede..
          Og klart at der skal mere til end 1-2 justeringer til for at "alt bliver godt" men det burde være nok for at opnå den solide midterplacering

          Specielt hvis man hentede noget klasse til midtforsvaret og evt midtbanen hvis nu det ikke går med Matti og Cityboy
          Men for " hælvede" har vi ikke været igang mæ dæn dær proces/justering 3-4 år efterhånden kan efterhånden godt forstå folk, undertegnede incl. Efterhånden er lidt tyndslidte.....
          Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
            Men for " hælvede" har vi ikke været igang mæ dæn dær proces/justering 3-4 år efterhånden kan efterhånden godt forstå folk, undertegnede incl. Efterhånden er lidt tyndslidte.....
            Jo det kan man godt sige. Men hvis vi hentede 2 klassespillere(2 CF eller 1 CF og 1 midtmidt) vil vi vel kunne stille den bedste start 11 i rigtig rigtig lang tid..
            Men Processer og justeringer vil jo altid være undervejs i en liga som den danske

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
              Men for " hælvede" har vi ikke været igang mæ dæn dær proces/justering 3-4 år efterhånden kan efterhånden godt forstå folk, undertegnede incl. Efterhånden er lidt tyndslidte.....
              Det forstår jeg sgu godt. Alle hold er vel altid i en proces, problemet er, at vi har været startet fra "0" så mange gange de sidste år. Først da Olsen og Brink røg, så da Skovl Hansen kom til, så ud med Poul og ind med JH, hvor der skulle skæres i budgettet og TB måtte en tur ud, og nu igen hvor der så er sat mere tæring efter næring (forhåbentligt), og holdet skal til at bygges op - lad os håbe, at vi ikke skal starte fra "0" igen foreløbigt

              Comment


                #67
                Walk on
                YNWA
                https://www.youtube.com/watch?v=RYTKIn8F6v0
                Everything will be okay in the end. If it's not okay it's not the end.

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Xabuni Se indlæg
                  👍🍻. Det er ganske enkelt en konge oplevelse at være på Anfield .. Kan kun anbefales . Giver de vildeste myrepatter over hele kroppen .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                    Nu har alle, der bare har 1% tiltro til JH uendeligt gange mere tiltro (=absolut) til ham end dig
                    Jeg mener, at vi med en rigtig god stopper mere ville have et rigtigt fint superligahold. Ikke, at vi så havde det færdige superligahold, der skal bære os til toppen, men det hele kan ikke ordnes på en gang. Præstationerne svinger meget lige nu, fordi (IMO):
                    1) Der mangler stadig lidt kvalitet og lederevner 2) Mange mandskabsmæssige ændringer på og omkring holdet 3) KN har lavet en del taktiske ændringer
                    Det gør, at der ikke er nogen sikker grund at falde tilbage på lige pt, og derfor ingen bund i niveauet, når skibet bliver rokket - for meget usikkerhed simpelthen. Jeg håber, at KN og holdet får fjernet den usikkerhed inden længe, for så ser det ikke så skidt ud endda. Men det er bestemt ikke perfekt og slet ikke færdigt, det kan vi sagtens blive enige om.

                    Må jeg spørge, om du har en ide om, hvor meget der er blevet skåret i budgettet imens JH har været ved roret?
                    Sat meget på spidsen, så har jeg det lidt sådan, at den måde som du og andre beskriver vores trup og det vi "bare skal gøre", så svarer det lidt til, at man står i et halvt nedbrændt hus, og så siger: Alt hvad der skal til er et par nye gardiner og lidt maling, så er huset næsten som nyt..

                    Og til det sidste: Det ved jeg ikke, men det er heller ikke mit job at vide det. Jeg ved bare, at man sagtens kan finde bedre spillere, end dem, der er blevet hentet. Til samme pris.

                    Hvem - er heller ikke mit job at effektuere.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      #70
                      Og til det sidste: Det ved jeg ikke, men det er heller ikke mit job at vide det. Jeg ved bare, at man sagtens kan finde bedre spillere, end dem, der er blevet hentet. Til samme pris.

                      Hvem - er heller ikke mit job at effektuere.

                      MvH ChrisOB

                      Når du ikke ved det ene. Hvordan kan du så være så være så sikker på at der er bedre spillere til samme penge. Det jo en udokumenteret påstand du alene fremføre uden fakta. JH kan jo påstår han har hentet det bedste for pengene. Så kan i mundhugges om noget der ikke kan understøttes af fakta.

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Sat meget på spidsen, så har jeg det lidt sådan, at den måde som du og andre beskriver vores trup og det vi "bare skal gøre", så svarer det lidt til, at man står i et halvt nedbrændt hus, og så siger: Alt hvad der skal til er et par nye gardiner og lidt maling, så er huset næsten som nyt..

                        Og til det sidste: Det ved jeg ikke, men det er heller ikke mit job at vide det. Jeg ved bare, at man sagtens kan finde bedre spillere, end dem, der er blevet hentet. Til samme pris.

                        Hvem - er heller ikke mit job at effektuere.

                        MvH ChrisOB
                        Men når man har et nedbrændt hus, så må man på et tidspunkt genopbygge det og indse, at man skal starte et sted og ikke nødvendigvis kan få det hele på en gang. Gardiner og maling gør det ikke til nyt, men er et skridt på vejen

                        Selvfølgelig er det ikke dit job at vide det, jeg spurgte bare. Men at man sagtens kunne finde bedre er noget af et postulat.

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                          Men når man har et nedbrændt hus, så må man på et tidspunkt genopbygge det og indse, at man skal starte et sted og ikke nødvendigvis kan få det hele på en gang. Gardiner og maling gør det ikke til nyt, men er et skridt på vejen

                          Selvfølgelig er det ikke dit job at vide det, jeg spurgte bare. Men at man sagtens kunne finde bedre er noget af et postulat.
                          Hvis man går efter at få det flotteste hus af dem alle sammen, så går det jo heller ikke, hvis man ansætter håndværkere, der hver andet år brænder hytten halvt ned, fordi man bruger anden rangs materiale.

                          Så får man jo aldrig det flotteste hus. Og jeg synes ikke vi skal nøjes med bare at være blandt de 12 flotteste.

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Hvis man går efter at få det flotteste hus af dem alle sammen, så går det jo heller ikke, hvis man ansætter håndværkere, der hver andet år brænder hytten halvt ned, fordi man bruger anden rangs materiale.

                            Så får man jo aldrig det flotteste hus. Og jeg synes ikke vi skal nøjes med bare at være blandt de 12 flotteste.

                            MvH ChrisOB
                            Enig - det går ikke, men det hjælper heller ikke noget, at man lige har fået støbt det fineste fundament, og så rammer frosten - så kommer man ikke igennem vinteren. I det tilfælde kan det være nødvendigt at rejse et "skur" med de materialer, der er inden for rækkevidde, også selvom man ved, at det er en midlertidig løsning (Semi-bøvet byggemetafor, vi har fået op at køre her).

                            Jeg synes også, at der er sket fejl - bestemt, men jeg hæfter mig også ved, at ledelsen, som har det fulde billede at bedømme ud fra, er tilfredse nok til at lade JH fortsætte.

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                              Enig - det går ikke, men det hjælper heller ikke noget, at man lige har fået støbt det fineste fundament, og så rammer frosten - så kommer man ikke igennem vinteren. I det tilfælde kan det være nødvendigt at rejse et "skur" med de materialer, der er inden for rækkevidde, også selvom man ved, at det er en midlertidig løsning (Semi-bøvet byggemetafor, vi har fået op at køre her).

                              Jeg synes også, at der er sket fejl - bestemt, men jeg hæfter mig også ved, at ledelsen, som har det fulde billede at bedømme ud fra, er tilfredse nok til at lade JH fortsætte.
                              Ha ha; semi-bøvet eller ej; det er et fodboldforum; anything goes. ;-) Jeg ku ikke rigtigt finde andre måder at beskrive min følelse på.

                              Ledelsen har ganske rigtigt det fulde billede; hvorfor alle beslutninger, der angår Jesper Hansens arbejde, samt ansættelse og stop for denne, ikke skal pålægges et fodboldforum; men vi på et fodboldforum skal heller ikke tvivle på vores overbevisninger bare fordi vi ikke har "det fulde billede". På banen kan vi se et hold, der går fra at ligne et hold, der knap nok kunne sætte sig igennem overfor Danmarksseriehold til at nakke et for Superligaen sjældent formstærkt hold med 5-1 på udebane. Det er aldeles forvirrende, men også en del af fodboldens essens og vel egentlig også charme.

                              I fodbold kan det gå op og ned; jeg ved bare at hold, der indenfor en måned rammer 3 nedsmeltninger - og en halv mod Fredericia, de sjældent vil få kredit for at være "på rette vej". Det ændrer 5-1 i Farum faktisk ikke på, i sin essens, men lad os bare sige, at i fodbold kan den slags kampe sagtens være en "gamechanger". Derfor er det, igen, ærgeligt, at der nu er 14 dages kamppause. Smede mens jernet er varmt ville jeg mene er ret vigtigt for et hold, der 4 gange på lidt over en måned er blevet ramt på deres proffesionelle stolthed. (Og spillerne skal lade være med at lade som om, at man ikke haft fokus på det. Oliver Lund siger selv, at man har brugt det som en måde at sætte sig selv op på; til Farum kampen; men nu skal man følge op - og vise at man også kan præstere sådan, når det IKKE er en "trodsreaktion")

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment

                              Working...
                              X