Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: Fredericia - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt: Fredericia - OB

    Har lige behov for at komme af med noget damp.

    Okay, så vi taber mod et dårligere hold. Vi laller for meget gennem hele kampen, og man vil bare have skud i stedet for evigt kombinationsspil.

    Fredericia... jeg ville gerne sige om Oves hold, at han har instrueret dem taktisk klogt osv, men det er jo OBs fortjeneste at de scorer. 2 store chancer har de kampen igennem, og de scorer deres mål på omstillinger. Især 2-1 målet er voldsomt ringe genpres og positionering af midtbane og forsvar.

    Vi er ikke skarpe nok til at score mod dybt forsvarende hold, men at det skulle være decideret på randen til fallit, katastrofe og totalt sammenbrud, det synes jeg nok er en overdrivelse.

    Jeg vil virkelig gerne se Kirkeskov slå igennem i OB, og jeg synes da heller ikke at hans kamp var så ringe som den blev gjort til. Men reelt er det vel ham og Momo der koster sejren, da de fejlplacerer sig v begge Fredericia-mål.


    Forskellen på subtop i 1. division og midterhold i superligaen er desværre ikke større, end at dette kunne ske.

    Skal jeg hæfte mig ved noget positivt, er det, at vi dominerede 1. halvleg stort. Det var allerede en stor forbedring over nedsmeltningen mod Brønshøj sidste år - se, DET var en katastrofe.
    Last edited by anglicantian; 22-09-2015, 19:33.

    #2
    Det er ikke en katastrofe - ingen kan være totalt overraskede.

    Men det er beskæmmende at se, at man ikke leverer det der skal til. Fredericia havde jo intet ud over de to mål og et enkelt frispark som blev farligt.

    Et yderst ordinært hold, som OB endnu engang ikke magter at mande sig op til at spille mod. For mig at se er det mentalt. Når det ikke lige kører og man ikke får det hele foræret falder gejsten bare stille og roligt. Samtidig skal holdet bagud for at man tager sig bare en lille smule sammen.

    Man reagerer i stedet for at aggere - det kendetegner et hold uden vindermentalitet.

    Det er en skandale, at man ikke kan forvente vindermentalitet af et OB-hold mere - det grundlæggende OB-gen er desværre væk og har være det i flere år.

    Comment


      #3
      Synes kampen fortæller historien om vores ikke eksisterende bredde. Når de 4 bagerste ikke hedder Lund, Hallgrimur, Lasse og Ari, så sker der ting og sager, som ikke skal ske. Kirke er en katastrofe i dag.

      Selvfølgelig trist at ryge ud til Fredericia, men jeg er ikke ramt af min normale nederlagsstemning, alt efter hvordan man vinkler det, er det tæt på en gratis kamp.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
        Synes kampen fortæller historien om vores ikke eksisterende bredde. Når de 4 bagerste ikke hedder Lund, Hallgrimur, Lasse og Ari, så sker der ting og sager, som ikke skal ske. Kirke er en katastrofe i dag.

        Selvfølgelig trist at ryge ud til Fredericia, men jeg er ikke ramt af min normale nederlagsstemning, alt efter hvordan man vinkler det, er det tæt på en gratis kamp.

        Comment


          #5
          Fun fact:

          OB har ikke vundet en pokalkamp over et superliga- eller 1.-divisionshold ... i 5 et halvt år.

          08.04.2010: HB Køge (Superliga) - OB 1-2

          Siden da nederlag til:

          FCM (2009-10)
          FCN (2010-11) - vandt over Marienlyst
          Fredericia (2011-12)
          Horsens (2012-13) - vandt over NB Bornholm, Hvidovre, Vanløse
          FCK (2013-14) - vandt over Udfordringen, Svendborg
          Brønshøj (2014-15)
          Fredericia (2015-16)
          Last edited by marle; 22-09-2015, 19:44.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
            Fun fact:

            OB har ikke vundet en pokalkamp over et superliga- eller 1.-divisionshold ... i 5 et halvt år.

            08.04.2010: HB Køge (Superliga) - OB 1-2
            not so fun fact mener du vel

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
              Synes kampen fortæller historien om vores ikke eksisterende bredde. Når de 4 bagerste ikke hedder Lund, Hallgrimur, Lasse og Ari, så sker der ting og sager, som ikke skal ske. Kirke er en katastrofe i dag.

              Selvfølgelig trist at ryge ud til Fredericia, men jeg er ikke ramt af min normale nederlagsstemning, alt efter hvordan man vinkler det, er det tæt på en gratis kamp.
              Undskyld, men der sker sgu da også ret mange ting, der ikke skal ske, når de 4 bagerste er dem, du skriver...

              Det er det, der er pointen. Vores forsvarsspillere, hver og én, (ja også Oliver Lund) er ikke gode nok. Men det er ikke noget nyt. Heller ikke at der i den grad mangler vindertyper.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                Det er ikke en katastrofe - ingen kan være totalt overraskede.

                Men det er beskæmmende at se, at man ikke leverer det der skal til. Fredericia havde jo intet ud over de to mål og et enkelt frispark som blev farligt.

                Et yderst ordinært hold, som OB endnu engang ikke magter at mande sig op til at spille mod. For mig at se er det mentalt. Når det ikke lige kører og man ikke får det hele foræret falder gejsten bare stille og roligt. Samtidig skal holdet bagud for at man tager sig bare en lille smule sammen.

                Man reagerer i stedet for at aggere - det kendetegner et hold uden vindermentalitet.

                Det er en skandale, at man ikke kan forvente vindermentalitet af et OB-hold mere - det grundlæggende OB-gen er desværre væk og har være det i flere år.
                Jeg er helt med på den m vindermentalitet. Det er det samme, vi ser i liga-regi.

                Men det er også tydeligt, at vores manglende skarphed slår holdets moral ud.

                I 1. halvleg dominerede vi stort, vi var gode i genpresset og holdt Frederica nede på 1½ chance. (Målet og et langskud fra 30 m). Men når man ikke scorer, så falder selvtilliden efterhånden. Og at vi er uskarpe mod dybe hold, det havde jeg set komme allerede dengang Kent Nielsen blev signet.

                Det er klart for dårligt. Jeg har bare svært ved at se, hvad Kent/vi skulle have gjort anderledes i dag.

                Comment


                  #9
                  Selvfølgelig er dette ikke en falliterklæring..
                  Dog mener jeg stadig at det er under al kritik at man ryger ud til et hold fra 1. divisionen, der efterlader så meget plads og tid på bolden til os, uden vi meget som nærmer os noget der bliver farligt gennem næsten hele kampen. Vi kommer bagud to gange og formår ganske vist at være dominerende på bolden i 1. halvleg men igen igen mangler vi effektiviteten foran kassen.... 2. halvleg er en direkte katastrofe rent spillemæssigt.. De kommer ud og står en smule højere på os, og vores boldomgang bliver uden sammenhæng og ender ofte med lange, upræcise bolde mod vores angribere, der for det meste befandt sig tættere på sidelinjen end modstanderens mål...

                  Kirkeskov var gennemført dårlig i hele kampen! Det samme var Diarra!
                  De to bør aldrig få plads i vores startopstilling igen!!

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
                    Fun fact:

                    OB har ikke vundet en pokalkamp over et superliga- eller 1.-divisionshold ... i 5 et halvt år.

                    08.04.2010: HB Køge (Superliga) - OB 1-2
                    Fortæller jo meget godt, at der mangler den grundlæggende arbejdsmoral, hvor man er ligeglad med hvem man møder, hvor man bare giver den 110% og skralder igennem indtil bolden ligger i nettet.

                    Jeg håbede lidt at OP havde fået banket ind i hovedet på spillerne, at de ikke er noget særligt og der skal fight fra første til sidste minut til, når man ikke er bedre spiller for spiller end man er. Men det ser desværre ud til at man er gledet tilbage i den gamle stil.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Undskyld, men der sker sgu da også ret mange ting, der ikke skal ske, når de 4 bagerste er dem, du skriver...

                      Det er det, der er pointen. Vores forsvarsspillere, hver og én, (ja også Oliver Lund) er ikke gode nok. Men det er ikke noget nyt. Heller ikke at der i den grad mangler vindertyper.

                      MvH ChrisOB
                      syntes bestemt at Oliver Lund har superliga klasse. Lasse Nielsen må meget gerne indgå i en 3-4 mands CF bruttotrup..
                      Resten skal bare væk

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af TheStenum Se indlæg
                        Selvfølgelig er dette ikke en falliterklæring..
                        Dog mener jeg stadig at det er under al kritik at man ryger ud til et hold fra 1. divisionen, der efterlader så meget plads og tid på bolden til os, uden vi meget som nærmer os noget der bliver farligt gennem næsten hele kampen. Vi kommer bagud to gange og formår ganske vist at være dominerende på bolden i 1. halvleg men igen igen mangler vi effektiviteten foran kassen.... 2. halvleg er en direkte katastrofe rent spillemæssigt.. De kommer ud og står en smule højere på os, og vores boldomgang bliver uden sammenhæng og ender ofte med lange, upræcise bolde mod vores angribere, der for det meste befandt sig tættere på sidelinjen end modstanderens mål...

                        Kirkeskov var gennemført dårlig i hele kampen! Det samme var Diarra!
                        De to bør aldrig få plads i vores startopstilling igen!!



                        ​Man kan vel kun håbe

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                          Jeg er helt med på den m vindermentalitet. Det er det samme, vi ser i liga-regi.

                          Men det er også tydeligt, at vores manglende skarphed slår holdets moral ud.

                          I 1. halvleg dominerede vi stort, vi var gode i genpresset og holdt Frederica nede på 1½ chance. (Målet og et langskud fra 30 m). Men når man ikke scorer, så falder selvtilliden efterhånden. Og at vi er uskarpe mod dybe hold, det havde jeg set komme allerede dengang Kent Nielsen blev signet.

                          Det er klart for dårligt. Jeg har bare svært ved at se, hvad Kent/vi skulle have gjort anderledes i dag.
                          Men så du FCK klø på i 94 minutter i søndags - bolden ville ikke over stregen - men FCK fik den over stregen, fordi de ikke gav op. De blev ved og det kendetegner et hold som VIL vinde. OB VIL ikke vinde. De ser ikke sønderligt berørte ud over at de bliver slået ud af en sekundahold. Der mangler sgu noget sportslig stolthed.

                          Comment


                            #14
                            Enig i at Pokal turneringen i sig selv ikke gør så ondt, men det er dybt frustrerende at se på... Det kunne jo også være den mulighed for en medalje til Falk der glippede, eller vi kunne bryde det dårlige mønster på udebane/i Jylland, og fortsætte efter sejren over Viborg... Alt det gode der kunne være kommet ud af en sejr i dag, nu er det bare hængehoveder igen...
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Undskyld, men der sker sgu da også ret mange ting, der ikke skal ske, når de 4 bagerste er dem, du skriver...

                              Det er det, der er pointen. Vores forsvarsspillere, hver og én, (ja også Oliver Lund) er ikke gode nok. Men det er ikke noget nyt. Heller ikke at der i den grad mangler vindertyper.

                              MvH ChrisOB
                              Helt konkret, så ja, der sker da bestemt også fejl når de 4 starter sammen. Kan der på hver enkelt plads findes bedre spillere, ja selvfølgelig kan der det. Savner helt vildt Daniel Høegh som en af de centrale. Ari´s offensive kvaliteter er også til at overskue

                              Jeg kan dog godt leve med de 4 spillere som det lavest acceptable niveau. De er startet inde sammen to gange i år (FCK og Viborg).

                              Comment

                              Working...
                              X