Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hjælp til netværk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hjælp til netværk

    Jeg ved der sidder et par eksperter på linjen, som måske kan hjælpe mig med et gentagende problem jeg har haft.

    Af og til forsvinder styrken på mit trådløse netværk, selvom alle ting (router, computer, PS4, telefoner) står relativt tæt på hinanden. Signalet forsvinder ikke helt, men falder ret pludseligt. Det er oftest når forbindelse bliver bedt om at arbejde lidt.

    Det kan også ske, hvis jeg spiller online. Så lagger det kortvarigt, eller den dropper helt ud af en kamp.

    Jeg tænker det er noget på min computer der gør det, for vi er lige flyttet, og det skete også i vores gamle lejlighed.

    Nogen bud på hvad det kunne være og om jeg kan gøre noget for at løse det?





    #2
    Tror ikke det er din PC...
    Har også Fullrate, og sidder med fuldstændig samme problem, som også er sket i dag, at den falder den til 2-3 stregers net, og det er endda fastnet...

    Fik en splinter ny computer for 1½ måned siden, og her sker det også, har prøvet både trådløs og med kabel...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Tror ikke det er din PC...
      Har også Fullrate, og sidder med fuldstændig samme problem, som også er sket i dag, at den falder den til 2-3 stregers net, og det er endda fastnet...

      Fik en splinter ny computer for 1½ måned siden, og her sker det også, har prøvet både trådløs og med kabel...
      Hehe, Fullrate har ikke noget med det at gøre. Jeg havde TDC før, og Dyrup-Sanderum Antenneforening nu. Det er bare deres speed-tester jeg bruger. Det samme sker hvis jeg prøver på speedtest.net :-)


      Comment


        #4
        Nå for den, troede det var dem du havde, og det også lige var sket for dig igen i dag, men så skal de da ikke have skylden for det nej...
        Skal ikke kunne sige hvad der driller, men har bare selv fuldstændig samme problem, også hvis jeg går på med telefonen...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #5
          Kan det være at du har andre apparater der kører på samme frekvens? Se afsnittet 'Stabilitet'.

          https://www.fullrate.dk/kundeservice/bredbaand/router/traadloest-netvaerk

          Der findes programmer du kan downloade til at søge på sådan noget. Frekvensen kan du få fullrate til at ændre, hvis du ikke kan selv.
          "...Jeg tror man kan spare sig ihjel og kalde det ansvarlighed. ... fordi der er ingen der køber billet til økonomisk ansvarlighed."
          Citat: Dan Hammer

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af M_Beyer Se indlæg
            Kan det være at du har andre apparater der kører på samme frekvens? Se afsnittet 'Stabilitet'.

            https://www.fullrate.dk/kundeservice/bredbaand/router/traadloest-netvaerk

            Der findes programmer du kan downloade til at søge på sådan noget. Frekvensen kan du få fullrate til at ændre, hvis du ikke kan selv.
            Jeg har ikke Fullrate. Det er bare deres hastighedsmåler jeg har brugt, da jeg tog billedet :-)

            Jeg har før prøvet at ændre kanal, uden nogen virkning. Der var ikke noget der forstyrrede i vores gamle hjem, så tror heller ikke det kan være det.


            Comment


              #7
              jeg mistænker deres gamle routere for at være årsagen til, at deres net ikke holder hastigheden. Har selv lige skiftet fullrate ud, fordi jeg ikke orkede det længere, alt for ofte kunne jeg dårlig streame, selvom min hastighed er rigelig høj.

              Comment


                #8
                Har stadig ikke fået løst dette irriterende problem. Tror problemet er lokalt på min computer, men ved det som sagt ikke.

                NB: JEG HAR IKKE FULLRATE SOM UDBYDER. Jeg har bare brugt deres hastighedsmåler, for at vise hvornår problemet opstår og hvad jeg visuelt kan se ændre sig, når internettet skal "arbejde" lidt. (Kig på billederne i højre hjørne for neden.)


                Comment


                  #9
                  Tag dog fat i Chuck eller Kokken, hvis de to ikke kan løse det, kan ingen løse det
                  I ain't a killer but don't push me, revenge is like the sweetest joy next to getting pussy

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Bayliss Se indlæg
                    Har stadig ikke fået løst dette irriterende problem. Tror problemet er lokalt på min computer, men ved det som sagt ikke.

                    NB: JEG HAR IKKE FULLRATE SOM UDBYDER. Jeg har bare brugt deres hastighedsmåler, for at vise hvornår problemet opstår og hvad jeg visuelt kan se ændre sig, når internettet skal "arbejde" lidt. (Kig på billederne i højre hjørne for neden.)
                    1. Hvor gammel er din router?
                    2. Ved du om den opdaterer firmware automatisk, eller du selv skal gøre det?
                    3. Hvad mærke/model router har du?
                    4. Oplever du aldrig problemet, hvis der kun er én enhed der bruger netværket? F.eks. hvis du er den eneste der er online og gamer.

                    MvT
                    Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                      1. Hvor gammel er din router?
                      2. Ved du om den opdaterer firmware automatisk, eller du selv skal gøre det?
                      3. Hvad mærke/model router har du?
                      4. Oplever du aldrig problemet, hvis der kun er én enhed der bruger netværket? F.eks. hvis du er den eneste der er online og gamer.

                      MvT
                      1. Ved ikke, men pakkede den selv ud af kassen for en måneds tid siden.
                      2. Er jeg igang med at undersøge.
                      3. EPC3928D Router
                      4. Jeg oplever kun problemet, når computeren skal "arbejde" lidt. Fx når der streames film og TV. Eller sågar youtube-film/musikvideoer. Har som nævnt en 50 mbit linje, så der burde ikke være noget, men alligevel forsvinder der et par streger af signalet på computeren, når den bliver bedt om at komme igang.


                      Comment

                      Working...
                      X