Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt Odense Boldklub - Viborg Fodsportsforening

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Jeg er uenig i dit første statement om skyld/ansvar. Jeg er jo ikke uenig i, at JH grundlæggende er ansvarlig for de sportslige resultater. Hvis han ikke giver træneren den trup, som kan leve op til klubbens målsætning, er det hans ansvar og så skal hans ansættelse op til revurdering. Men hvis der leves op til de sportslige målsætninger, synes jeg ikke der er meget at komme efter. Så kan du være uenig i de sportslige målsætninger - men så er det lige pludselig ikke JHs ansvar men betyrelsens. Er du ikke enig i det?

    Og er det ikke fedest at konkludere alt det du har lyst til på grundlag af så mange parametre som overhovedet muligt? Det er jo det forum her kan bruges til: at få inputs man ikke lige selv havde overvejet til at skabe et endnu bedre grundlag for sin konklusion? Det kan man sagtens kalde nuancering - men jeg kan ikke se hvorfor det ofte bliver til et fyord. Ingen vil vel påstå at de altid har styr på alt inden de konkluderer?

    Og grundlæggende skal man ikke kvæle kritik. Konstruktiv kritik er jo med til at udfordre det eksisterende, så det kan blive endnu bedre. Man skal aldrig være tilfreds - alt kan blive bedre. Det er ikke mit mål med min nuancering at kvæle kritik - bare at bidrage til et mere komplet billede at konkludere på.
    Men nogen gange er der simpelthen ikke et mere komplet billede at vudere ud fra, end det man ser på banen. Hvis holdet eller enkelte spillere kamp efter kamp ikke præsterer, så spekulerer man i, hvorfor; uden at kende den fulde sandhed. Ledelser kender den fulde sandhed, men fyrer stadig trænere/sportsdirektører, endda også på tidspunkter, hvor man ikke kan påstå, at de har fået chancen for at fuldføre deres projekt eller leve op til ledelsens målsætning.

    Det sker hele tiden. Over hele verden. Nogle steder er de endda mere utålmodige end her. Jeg er ikke i tvivl om, at Kent Nielsen uanset resultaterne i denne sæson (med mindre vi rykker ned), ikke bliver fyret. Jesper Hansen sandsynligvis heller ikke. Men jeg er heller ikke i tvivl om at mindst én af disse bliver fyret, hvis ikke vi får en bedre base i løbet af denne sæson. For hvis vi ikke får en bedre base, så er det i næste sæson ikke godt nok, at vi så ryger så meget tilbage i forhold til TOP-6, som er den erklærede målsætning, når nu der er indført slutspil for de 6 første.

    Og det tror jeg vi kommer til at gøre, hvis ikke der kommer nye forsvarsspillere til. Her er én ikke nok. Nej; der skal i min optik 4 nye til. Ellers vil vores slingrekurs bare fortsætte. For jeg mener ikke, vi kan bygge nogen som helst god base med de forsvarsspillere, vi har.

    I de forsvarsspillere vi har, er ikke Kent Nielsens ansvar. Det er ledelsen. Navnlig sportsdirektøren. Ledelsen fyrer ikke sig selv, men fyrer derfor dem, de har ansat til at føre det hele ud i livet. Vi skal jo også være og blive gode nok til at leve op til næste sæsons ambitionsniveau, skal vi ikke? Synes du vi i det nuværende set-up er det/kan blive det?

    Jeg har ikke den tro, før jeg ser den. Og ikke et sekund før. Før jeg ser andre spillere bære anførerbindet end Jonasson. Før jeg ikke længere ser Skulason rende rundt og have en større afleveringsprocent til modstanderen end til medspillere. Før jeg ser bedre bundniveauer og sammenhæng i kæderne, end tilfældet har været i stort set alle kampe i denne sæson; selv de kampe, vi har vundet.

    Og ja; min frustration over de sidste 4-5 år spiller også en ret væsentlig rolle i min utålmodighed; men jeg synes ikke man kan klandre ret mange for at dele den frustration, og så lige have en kortere snor med ledelsen, end man normalt ville have.

    Men det er sikkert fint for dig altid at forsøge at være nøgtern og tålmodig, men jeg synes ærligt talt ikke, der er ret meget at have sin nøgterne og tålmodige meninger i. Specielt ikke set i lyset af nedsablingerne i Aalborg og i Esbjerg.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Men det har du jo netop også gjort utallige gange... så ikke hvis men når...
      Semantik. Du synes selv, jeg er slem til at pådutte andre motiver; hvorfor er det så okay, når andre gør det den anden vej? Det er vel "okay", fordi du vitterligt er overbevist, det forholder sig sådan, som SydFyn skriver? Ligesom andre kan være overbevist over, at der er nogen, der uanset hvad vil forsvare ledelsers beslutning, fordi de ikke kan li' negativitet af nogen former, uanset anledning?

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Semantik. Du synes selv, jeg er slem til at pådutte andre motiver; hvorfor er det så okay, når andre gør det den anden vej? Det er vel "okay", fordi du vitterligt er overbevist, det forholder sig sådan, som SydFyn skriver? Ligesom andre kan være overbevist over, at der er nogen, der uanset hvad vil forsvare ledelsers beslutning, fordi de ikke kan li' negativitet af nogen former, uanset anledning?

        MvH ChrisOB
        Det var dig der angreb en måde at kommunikere på, som du selv ynder at anvende. Prøv at forholde dig til det.

        Comment


          #34
          Synes nærmest kun at vi kan tage de 3 point og en fornuftig defensiv med fra kampen. Ikke ret meget lykkedes fremadrettet. Og ja man kan sige at Ari smider mange bolde væk fremad og at Lund kun spiller baglæns, men der var absolut INGEN der tilbød sig, før Emil kom på banen og gik ned og deltog i spillet.
          Som jeg også skrev i en anden tråd, så troede jeg aldrig jeg ville komme til at sige det, men Falk spillede rigtig dårligt, og lykkedes ikke med noget udover lige en assist til sidst (som selvf. er mega vigtig, og faktisk gør ham til den mest assisterende spiller i ligaen). Ved ikke om han har været halvsyg eller hvad der var galt, har aldrig set ham have et så lavt niveau. Og det siges så også kun fordi han normalt har et ekstremt højt topniveau.
          Jeg har været noget efter Makrini i starten, men de sidste 4-5 kampe, har han været klasse, og ligner jo noget ala DD, da han var bedst. Det kan vise sig at være den vigtigste signing vi har fået i år, hvis han kan få kontrol over midtbanen.
          Og ja Lasse Nielsen gør det godt, kæmper og fighter, og han er det eneste alternativ vi har til den plads. Men jeg synes stadig han får nogle hjerneblødninger, som end ikke hører sig til på ungdomsniveau. Han smider i 2. anden halvleg en bold helt upresset, lige hen i fødderne på en VFF angriber, der giver dem en 2 mod 2 situation, som de heldigvis ikke udnytter. Og ved stillingen 1-0 efter et hjørnespark til VFF, vinder han bolden, og sætter i sprint mod angreb og bliver stående deroppe, vi mister bolden og LN står som forreste mand, og igen får VFF en chance, fordi vi er ude af balance. Som sagt, han gør det godt, men han mangler fortsat ekstremt meget rent taktisk og teknisk.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
            Synes nærmest kun at vi kan tage de 3 point og en fornuftig defensiv med fra kampen. Ikke ret meget lykkedes fremadrettet. Og ja man kan sige at Ari smider mange bolde væk fremad og at Lund kun spiller baglæns, men der var absolut INGEN der tilbød sig, før Emil kom på banen og gik ned og deltog i spillet.
            Som jeg også skrev i en anden tråd, så troede jeg aldrig jeg ville komme til at sige det, men Falk spillede rigtig dårligt, og lykkedes ikke med noget udover lige en assist til sidst (som selvf. er mega vigtig, og faktisk gør ham til den mest assisterende spiller i ligaen). Ved ikke om han har været halvsyg eller hvad der var galt, har aldrig set ham have et så lavt niveau. Og det siges så også kun fordi han normalt har et ekstremt højt topniveau.
            Jeg har været noget efter Makrini i starten, men de sidste 4-5 kampe, har han været klasse, og ligner jo noget ala DD, da han var bedst. Det kan vise sig at være den vigtigste signing vi har fået i år, hvis han kan få kontrol over midtbanen.
            Og ja Lasse Nielsen gør det godt, kæmper og fighter, og han er det eneste alternativ vi har til den plads. Men jeg synes stadig han får nogle hjerneblødninger, som end ikke hører sig til på ungdomsniveau. Han smider i 2. anden halvleg en bold helt upresset, lige hen i fødderne på en VFF angriber, der giver dem en 2 mod 2 situation, som de heldigvis ikke udnytter. Og ved stillingen 1-0 efter et hjørnespark til VFF, vinder han bolden, og sætter i sprint mod angreb og bliver stående deroppe, vi mister bolden og LN står som forreste mand, og igen får VFF en chance, fordi vi er ude af balance. Som sagt, han gør det godt, men han mangler fortsat ekstremt meget rent taktisk og teknisk.
            Jeg synes faktisk også at vi kan tage det med, at Zohore scorer igen - det tredje mål. Det betyder altså at vi har tre potente angribere i truppen - 8 mål (uden Festers 2 mål mod TPI medregnet) fra de 3 angribere på 9 kampe er altså rigtig fint. Man kan vel nærmest sige at angrebet er hvor det skal være de næste par år - hvornår har vi sidst kunne sige det!

            Comment


              #36
              Hvad skyldtes den larmende tavshed på stiften i går ?
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Hvad skyldtes den larmende tavshed på stiften i går ?
                Nederlag som det i Esbjerg koster. Der skal 3 sejre og lidt bedre spil til for at vende stemningen.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                  Nederlag som det i Esbjerg koster. Der skal 3 sejre og lidt bedre spil til for at vende stemningen.
                  Virkede mere som en aktion end dårlig stemning

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                    Hvis han selv står med kuglepennen i hånden foran JHs kontor er det bare med at komme i gang - men mon ikke han selv er i tænkebox?
                    Selvfølgelig er han det! Men hvis der virkelig skal en længerevarende kontrakt og mere stabilitet omkring hans fremtid til for at han finder sit gamle spil frem, så må han også selv være interesseret i at sætte en underskrift på en forlængelse! Hvis han inderligt ønsker et skifte til udlandet må han også indse at det kræver et højt niveau over en hel sæson! Og hans skadeshistorik er heller ikke noget der trækker i den rigtige retning...

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Virkede mere som en aktion end dårlig stemning
                      Det synes jeg også. Der var allligevel 2000 mindre ift. Tidligere kampe.. Er lørdag ikke så populær en dag?

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                        Det synes jeg også. Der var allligevel 2000 mindre ift. Tidligere kampe.. Er lørdag ikke så populær en dag?
                        Hmmmm. Åbenbart ikke

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                          Det synes jeg også. Der var allligevel 2000 mindre ift. Tidligere kampe.. Er lørdag ikke så populær en dag?
                          AaB , TPI , og EfB kampene især men også AGF og RFC kampene har fjernet alt den optimisme der var op til RFC kampen hvor 10.000 mødte op . Sammen med en usammenhængende trup , meldinger om gode tider osv koster bare en del .
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #43
                            tja vi har bare mange medløberfans på fyn :) der kun gider dukke op på stadion og støtte holdet når det går godt

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                              tja vi har bare mange medløberfans på fyn :) der kun gider dukke op på stadion og støtte holdet når det går godt
                              groft sagt ja; men det der nok ikke meget forskel på Odense/Fyn og alle andre landsdele. Der skal sejre til og så kommer folk ud af hulerne...
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                                Det synes jeg også. Der var allligevel 2000 mindre ift. Tidligere kampe.. Er lørdag ikke så populær en dag?
                                Jeg gør hvad jeg kan for at holde søndage fri til bold... når TV så flytter kampen fra kampdagen, bliver det svært at komme...

                                Mvh

                                MaxHH

                                Comment

                                Working...
                                X