Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt Esbjerg FB - Odense BK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt Esbjerg FB - Odense BK

    Jeg er virkelig skuffet over kampen i går. Jeg kan ikke lade være med at tænke Kent Nielsen ind i skyldsproblemet om den skandaløse indstilling i starten af kampen. Indtil videre har han været fredet p.g.a. hans "positive" offensive tilgang til fodbold. Men denne gang slipper han ikke! OB stiller med 4 angribere! - Larsen, Falk, Festersen og AK på udebane i Esbjerg, mod et hold som har momentum, spiller hurtigt og har bedre spillere på flere pladser (ja, det mener jeg!).

    Esbjerg stiller op i en 4-4-2, ligesom OB - med bedre spillere. Så vinder det bedste hold som regel. I stedet for at stille op i en 4-4-2 (eller en 4-2-4, ligner det også, da 4 af spillerne stort set ikke bidrager når modstanderen har bolden), så burde man tænke i, hvordan man ellers kunne skabe overtal i begge ender og forsøge at vinde kampen på en anden måde. Emil Larsen må være fortid i O.B. og en stærk midtbanespiller må erstatte ham snarest - Ligesom Jonasson overhovedet ikke holder niveau til et hold og by, som burde være i top 6 i Danmark. Rasmus Falk er måske superligaens bedste dribler - hvad med at instruere ham i hvordan han bedst muligt får mest ud af sit spil, i stedet for at han dribler rundt på midten af banen og så slutter af med en fejlaflevering.

    El Makrini er uden konkurrence kampens spiller for O.B. Alle andre og Kent Nielsen fejler groft i denne kamp, og man bør se på hvem der VIL spille og kæmpe for O.B.

    #2
    Jeg var på stadion i går, og fra mit synspunkt går det galt bl.a. fordi vi satser meget i omstillingerne. Ofte bliver Kryger sendt afsted, da Falk er trukket ind i banen. Dumme boldtab skaber derved ubalance i forsvaret, hvor de ofte kom over venstrekanten.

    Derudover var der utroligt meget plads i rummet bag modstanderens backs, når vores kanter var trukket ind. Savnede det dybe løb, hvor en aflevering ned langs sidelinien, ville give duelspil med indlæg eller dødbold til os som følgende.

    Får de ikke 2 mål på 2 dødbolde og 2 omstillinger? Jeg er ikke fan af Zone opdækning på dødbolde, hvilket jeg synes koster kasser i går.

    Forsvaret mangler noget kvalitet - Kryger var ikke løsningen i går, og jeg synes at forsvaret spillede skidt - men de fik dog heller ikke meget hjælp fra midtbanen. Vi er konsekvent 1 meter fra hver af deres spillere, og får ikke lukket hullerne.

    På trods af den pivringe indsats de første 40 minutter, var jeg dog meget chokeret over de angreb og tilråb som decideret henvendte sig til Tørnæs. Han havde en svær første halvleg, og er ved målene ofte prisgivet. Jeg kan forstå (nej, det kan jeg faktisk ikke) at de "hardcore" fans råber og buher af vores spillere, men at flere "almindelige" mennesker, også fra De stribede står og råber ud med Tørnæs blev jeg gal.

    Vi støtter vores hold i medgang og modgang. Jeg er imod negativitets stemning, når den er rettet mod egne spillere.

    Jeg synes vi mandede os op og kæmpede de sidste 50 minutter, og hed lidt held havde vi hevet 4-4 hjem.

    Det positive: De kæmpede i 2. halvleg.

    Det negative: Elendig indsats i 1. halvleg - og den pinlige indsats af mine medfans, der sviner vore spillere til!

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
      Jeg var på stadion i går, og fra mit synspunkt går det galt bl.a. fordi vi satser meget i omstillingerne. Ofte bliver Kryger sendt afsted, da Falk er trukket ind i banen. Dumme boldtab skaber derved ubalance i forsvaret, hvor de ofte kom over venstrekanten.

      Derudover var der utroligt meget plads i rummet bag modstanderens backs, når vores kanter var trukket ind. Savnede det dybe løb, hvor en aflevering ned langs sidelinien, ville give duelspil med indlæg eller dødbold til os som følgende.

      Får de ikke 2 mål på 2 dødbolde og 2 omstillinger? Jeg er ikke fan af Zone opdækning på dødbolde, hvilket jeg synes koster kasser i går.

      Forsvaret mangler noget kvalitet - Kryger var ikke løsningen i går, og jeg synes at forsvaret spillede skidt - men de fik dog heller ikke meget hjælp fra midtbanen. Vi er konsekvent 1 meter fra hver af deres spillere, og får ikke lukket hullerne.

      På trods af den pivringe indsats de første 40 minutter, var jeg dog meget chokeret over de angreb og tilråb som decideret henvendte sig til Tørnæs. Han havde en svær første halvleg, og er ved målene ofte prisgivet. Jeg kan forstå (nej, det kan jeg faktisk ikke) at de "hardcore" fans råber og buher af vores spillere, men at flere "almindelige" mennesker, også fra De stribede står og råber ud med Tørnæs blev jeg gal.

      Vi støtter vores hold i medgang og modgang. Jeg er imod negativitets stemning, når den er rettet mod egne spillere.

      Jeg synes vi mandede os op og kæmpede de sidste 50 minutter, og hed lidt held havde vi hevet 4-4 hjem.

      Det positive: De kæmpede i 2. halvleg.

      Det negative: Elendig indsats i 1. halvleg - og den pinlige indsats af mine medfans, der sviner vore spillere til!
      Men er det ikke den spillestil som KN ønsker sig? Man kan så sige at Kryger jo ikke magter den spillestil - så den må falde tilbage på KN. Kryger magtede heller ikke at udfordre noget eller nogen i 1. halvleg. Det bliver bedre når Desler er tilbage!

      De kampe, hvor hele holdet ikke kommer for sent i markeringerne vinder OB ofte. Det er KNs største opgave at få holdet til at forstå det. Vi så det mod FCK - her fik de ikke lov til at røre bolden to gange, før OBeren var over dem. Her er Azer og Emil det største problem fordi de nips-spiller. To af deres slags og det tipper til modstanderens fordel i en kamp som i går.

      Det er sgu trist, at man ikke fatter at man ikke støtter holdet ved at svine enkeltspillere under kampen - fair nok at pifte, når kampen er slut. Men hvis man tror at nogen bliver bedre af af blive svinet til - så tager man fejl og ønsker ikke det bedste for holdet. Du kunne vende deres negativitet mod ledelsen i stedet for spillerne - det er da trods alt bedre.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        Men er det ikke den spillestil som KN ønsker sig? Man kan så sige at Kryger jo ikke magter den spillestil - så den må falde tilbage på KN. Kryger magtede heller ikke at udfordre noget eller nogen i 1. halvleg. Det bliver bedre når Desler er tilbage!

        De kampe, hvor hele holdet ikke kommer for sent i markeringerne vinder OB ofte. Det er KNs største opgave at få holdet til at forstå det. Vi så det mod FCK - her fik de ikke lov til at røre bolden to gange, før OBeren var over dem. Her er Azer og Emil det største problem fordi de nips-spiller. To af deres slags og det tipper til modstanderens fordel i en kamp som i går.

        Det er sgu trist, at man ikke fatter at man ikke støtter holdet ved at svine enkeltspillere under kampen - fair nok at pifte, når kampen er slut. Men hvis man tror at nogen bliver bedre af af blive svinet til - så tager man fejl og ønsker ikke det bedste for holdet. Du kunne vende deres negativitet mod ledelsen i stedet for spillerne - det er da trods alt bedre.
        Jeg vil så mene at imod FCK vandt Azer faktisk en del bolde. At han ikke kaster sig ud i glidende tacklinger er ikke nødvendigvis et argument for at han er all nips.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Jeg vil så mene at imod FCK vandt Azer faktisk en del bolde. At han ikke kaster sig ud i glidende tacklinger er ikke nødvendigvis et argument for at han er all nips.

          MvH ChrisOB
          Det gjorde han! - men der ofrede han sig også for en gang skyld. Men du tager det ud af en sammenhæng. I hvilken kontekst virker han slet ikke - i en kamp som i går? Se ham bare der, hvor han bliver screenet ved 2-0 målet - han ligner en lille skoledreng!

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            Det gjorde han! - men der ofrede han sig også for en gang skyld. Men du tager det ud af en sammenhæng. I hvilken kontekst virker han slet ikke - i en kamp som i går? Se ham bare der, hvor han bliver screenet ved 2-0 målet - han ligner en lille skoledreng!
            I det mindste gik han i skole... de andre tog en pjækkedag...

            (Er stadig rystet over vi havde Azer på Bille, ikke at det skal undskylde ham i den situation)
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
              Det gjorde han! - men der ofrede han sig også for en gang skyld. Men du tager det ud af en sammenhæng. I hvilken kontekst virker han slet ikke - i en kamp som i går? Se ham bare der, hvor han bliver screenet ved 2-0 målet - han ligner en lille skoledreng!
              Nu er det ikke nyt at folk bliver screenet ved dødbolde; jeg hæfter mig mest ved, at vores anfører ikke reagerer hurtigt nok på screeningen og tager ansvaret for at dække den mand, der så er sluppet fri. Som jeg så det, reagerede han heller ikke hurtigt nok. Men ja, Azer lignede en lille skoledreng. Og han er desværre, langt fra, den eneste.

              Jeg tager ikke noget som helst "ud af en sammenhæng". Det var Azers præstation imod FCK, som jeg hæftede mig ved, og jeg synes også, at han spillede sig op igår, inspireret af det arbejdsraseri, som El Makrini lagde for dagen. Azer bliver nok aldrig en regulær Superliga-profil, men lige nu er han klart det bedste bud på en makker ved siden af El Makrini, og så var der jo ligesom præstationen imod FCK, som måske rokker lidt ved din egen personlige forestilling om, at Azer er all nips.

              I går virkede han ok sammen med El Makrini, i 2. halvleg. Måske ikke som bølgebryder, men han skillede sig da bedre af med bolden, end Skulason ville ha gjort på samme plads.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                Det gjorde han! - men der ofrede han sig også for en gang skyld. Men du tager det ud af en sammenhæng. I hvilken kontekst virker han slet ikke - i en kamp som i går? Se ham bare der, hvor han bliver screenet ved 2-0 målet - han ligner en lille skoledreng!
                Det var sgu også en godt opsat screening... der er ikke mange på suppeniveau der "bare" smider en forsvarsspiller væk, og når frem til sin mand i den situation...

                Mvh

                MaxHH

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  I det mindste gik han i skole... de andre tog en pjækkedag...

                  (Er stadig rystet over vi havde Azer på Bille, ikke at det skal undskylde ham i den situation)
                  hehe

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                    Det var sgu også en godt opsat screening... der er ikke mange på suppeniveau der "bare" smider en forsvarsspiller væk, og når frem til sin mand i den situation...

                    Mvh

                    MaxHH
                    Se den evt. igen - det ser slet ikke ud til at Azer fatter at han bliver screenet - og det ser slet ikke ud til at han forstår at han skal kæmpe imod den screening og måske være forberedt på at den kan komme.

                    Comment


                      #11
                      Ingen tvivl om at Ove P. kunne have fået noget med hjem fra Esbjerg eller selvfølgelig er der tvivl om det, men parker bussen foran målet og lev af omstillinger. Det giver mange point, rigtig mange point. Det kunne det også have gjort i går. Det er bare ikke det Kent vil. Han vil lære os at have bolden og det lærer man ved at øve sig i det også når det er svært. Vi skal ikke være naive og man ser altid lidt naiv ud, når man har tabt som i går.

                      Jeg tror stadig på "projektet/processen". Jeg kender holdningen til ordet proces og jeg er enig. Det må ikke skygge for meget over spil og resultater. Jeg mener dog stadig, at vi skal videre af den vej vi er på nu. Det bliver så heller ikke sidste gang i efteråret vi får røvfuld. Grunden til vi får røvfuld er at truppen ikke er på plads til den type fodbold, dog vil jeg sige at dem der er hentet hertil sommer - Lund, Makrini, Fester og AK. De passer ind alle 4. Vi har så nogen "lig" med i lasten fra tidligere. Snakken om den ene og anden træner samt sportschef har vi haft en million indlæg om. Igen, jeg er stort set enig. JH har ikke meget at være stolt af, men nu er han sportsdirektør, så han må også krediteres for de 4 markspillere der lige er hentet, selv om jeg har Kent mistænkt for at have peget dem ud. De folk vi har hentet er gode nok, vi har bare ikke skiftet nok endnu, igen den velkendte snak om især CB. Jeg er stadig rystet over manglen på tilgang. Jeg vil dog anerkende der kan være noget økonomi vi ikke kender til.

                      Fremadrettet. Jeg synes vi skal fortsætte med at ville spille bold. Jeg synes også vi skal beholde JH som sportslig chef. Kent skal nok forklare ham hvad der skal til, både overordnet og helt konkret med navne på, JH har også ansat en scout igen. JH er i en dialog med kommunen om at OB skal have nye baner. Til sådan et projekt der tror jeg mere på ham end mange andre, der er han seriøs og vedholdende som en i bare........håber og tror jeg. Så ingen markante udskiftninger i staben, men 1-2 kvalitetsspillere til vinter tak!
                      Last edited by Polle; 15-09-2015, 10:30.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Nu er det ikke nyt at folk bliver screenet ved dødbolde; jeg hæfter mig mest ved, at vores anfører ikke reagerer hurtigt nok på screeningen og tager ansvaret for at dække den mand, der så er sluppet fri. Som jeg så det, reagerede han heller ikke hurtigt nok. Men ja, Azer lignede en lille skoledreng. Og han er desværre, langt fra, den eneste.

                        Enig - anføreren gør heller ikke der skal til - det hæfter jeg mig også ved - men nu var det Azers opførsel, jeg ville kommentere.

                        Jeg tager ikke noget som helst "ud af en sammenhæng". Det var Azers præstation imod FCK, som jeg hæftede mig ved, og jeg synes også, at han spillede sig op igår, inspireret af det arbejdsraseri, som El Makrini lagde for dagen. Azer bliver nok aldrig en regulær Superliga-profil, men lige nu er han klart det bedste bud på en makker ved siden af El Makrini, og så var der jo ligesom præstationen imod FCK, som måske rokker lidt ved din egen personlige forestilling om, at Azer er all nips.

                        Jo, du tog det ud af den sammenhæng som jeg præsenterede: EL og Azer i samme kamp af den type i går, går bare ikke. Så begynder du at snakke om FCK-kampen, hvor alle gav den gas. Enig i at han nok er det bedste bud - men mon ikke KN rykker Ari op på midten igen, når Kirke er tilbage? Jeg tror ikke, at han er færdig med at eksperimentere. For at være sort og hvid (i din stil): én kamp mod FCK kan ikke bruges til en skid, han er nips for det har han vist i 30 andre kampe (punktum)

                        I går virkede han ok sammen med El Makrini, i 2. halvleg. Måske ikke som bølgebryder, men han skillede sig da bedre af med bolden, end Skulason ville ha gjort på samme plads.

                        Men ikke da der skulle slås - først da Esbjerg parkerede bussen. Så kan flere være med.

                        MvH ChrisOB
                        Se ovenfor

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                          Ingen tvivl om at Ove P. kunne have fået noget med hjem fra Esbjerg eller selvfølgelig er der tvivl om det, men parker bussen foran målet og lev af omstillinger. Det giver mange point, rigtig mange point. Det kunne det også have gjort i går. Det er bare ikke det Kent vil. Han vil lære os at have bolden og det lærer man ved at øve sig i det også når det er svært. Vi skal ikke være naive og man ser altid lidt naiv ud, når man har tabt som i går.

                          Jeg tror stadig på "projektet/processen". Jeg kender holdningen til ordet proces og jeg er enig. Det må ikke skygge for meget over spil og resultater. Jeg mener dog stadig, at vi skal videre af den vej vi er på nu. Det bliver så heller ikke sidste gang i efteråret vi får røvfuld. Grunden til vi får røvfuld er at truppen ikke er på plads til den type fodbold, dog vil jeg sige at dem er hentet hertil sommer - Lund, Makrini, Fester og AK. De passer ind alle 4. Vi har så nogen "lig" med i lasten fra tidligere. Snakken om den ene og anden træner samt sportschef har vi haft en million indlæg om. Igen, jeg er stort set enig. JH har ikke meget at være stolt af, men nu er han sportsdirektør, så han må også krediteres for de 4 markspillere der lige er hentet, selv om jeg har Kent mistænkt for at have peget dem ud. De folk vi har hentet er gode nok, vi har bare ikke skiftet nok endnu, igen den velkendte snak om især CB. Jeg er stadig rystet over manglen på tilgang. Jeg vil dog anerkende der kan være noget økonomi vi ikke kender til.

                          Fremadrettet. Jeg synes vi skal fortsætte med at ville spille bold. Jeg synes også vi skal beholde JH som sportslig chef. Kent skal nok forklare ham hvad der skal til, både overordnet og helt konkret med navne på, JH har også ansat en scout igen. JH er i en dialog med kommunen om at OB skal have nye baner. Til sådan et projekt der tror jeg mere på ham end mange andre, der er han seriøs og vedholdende som en i bare........håber og tror jeg. Så ingen markante udskiftninger i staben, men 1-2 kvalitetsspillere til vinter tak!
                          Godt indlæg!

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                            Se den evt. igen - det ser slet ikke ud til at Azer fatter at han bliver screenet - og det ser slet ikke ud til at han forstår at han skal kæmpe imod den screening og måske være forberedt på at den kan komme.
                            Jeg har set den igen, og fastholder at den er sat rigtig godt op, og at de færreste på dette niveau ville kunne smide en voksen mand væk i tide til at komme frem til hans mand. Problemet er ikke screeningen i sig selv, eller Azers reaktion, men de aftaler der skal være på plads når sådan noget sker, og de spillere der skal overtage når Azer bliver screenet.

                            At det så måske ikke var Azer der skulle have haft den opgave er en anden snak... men det er jo næppe hans beslutning...

                            Mvh

                            MaxHH

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                              Se den evt. igen - det ser slet ikke ud til at Azer fatter at han bliver screenet - og det ser slet ikke ud til at han forstår at han skal kæmpe imod den screening og måske være forberedt på at den kan komme.
                              Jeg er faktisk enig her, er ellers meget pro Azer og synes det var en nogenlunde kamp fra ham i går(2 halvleg), men det der bliver lagt i den situation var simpelthen ikke godt nok, han tager jo slet ikke duellen...

                              Det mål irriterer mig godt nok helt grænseløst, hvad mon vi tænkte på...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment

                              Working...
                              X