Annoncering

Collapse
No announcement yet.

MvT's Brokkasse ;-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Danske spillere vender skrigende hjem til andedammen Danmark, når de bare har prøvet et halvt år med en helt anden (og proffesionel) indstilling til både træning og kamp. Måske især det første. Og en helt anden livsstil, når det gælder tilskuernes forventninger og tilfredshedsbarometer. Selv når de kom til mellemgode klubber i Tyskland. Det er dén attitude alt for mange også herinde tager med sig, når de debatterer fodbold herinde. Man er tilfreds med AAAAALT for lidt. Og så slår det gnister, når en tosse som jeg kommer med et helt andet ambitionsniveau, for sæt nu de stakkels spillere læste med herinde og fik deres følelser såret!

    Fodbold er ikke en social-sport. Det skal ikke være en social-sport. Det skal være benhårdt. Og jeg tror vi i Danmark er ved at sakke bagud på det parameter i forhold til både Norge og Sverige. Der skal forlanges mere. Man skal ikke være tilfreds med det, man har. Man skal ikke altid have "is i maven". Man skal have mod til at påpege at den del og den del simpelthen bare ikke matcher ambitionsniveauet. Vores ambitionsniveau er til TOP-6 lige nu; og det er også fint, tror næppe der er mange, der forlanger medaljer (Men det kunne vi få, hvis vores defensiv matchede offensiven), men ambitionsniveauet for den centrale akse virker noget tyndbenet, når man lader det første halve år under en ny træner løbe af stablen med så tyndt et defensivt udgangspunkt og bredde. Og når træneren går tilbage til én af de mest åbenlyse og største fusere i nyere tid ved at lade venstre backen Ari Skulason spille central midtbane, som om han pludselig skulle blive mere tryg både med positionen og bolden, så undrer det mig, at der ikke er flere der tager det mere på vej, end tilfældet er. Det er en total gamble med opbygningen; ikke bare på kort sigt, men så sandelig også på lang sigt. Ja; det gik godt mod FCK; men kun fordi Skulason var væk fra den centrale midtbane; og fordi der kom en trods-reaktion i indstillingen. De spillemæssige problemer var der stadig; og de er ikke væk, når vi starter op igen efter landsholdspausen.

    Jeg vil gerne hylde vores stærke offensiv - fokusere på det positive i dét; men for filan hvor klør det i aftrækkerfingeret for at levere en ordentlig skudsalve af ukvemsord overfor den latterligt store niveau-forskel, der imellem defensiv og offensiv. Hvor meget vi mangler reelle ledere, der kan løfte i modgang og som vi kan bygge videre på i medgang.

    Jeg hader Kristian Bak Bach af et godt fodboldhjerte, men for filan, hvor har han bare leder-egenskaber, og man kan læne sig op ad ham. Et kompromisløst dumt svin. Han behøves ikke engang at spille for at have en indvirkning på truppen i Midtjylland. En rigtig anfører. Vores to islandske anførere er arbejdsmænd men små grå mus. Hvordan hulen skal vi bygge en vinderkultur med de to på holdet?! Det er så fucking tyndt, at jeg har lyst til at fylde resten af denne brok-kasse ud med ordet "Fuck fuck fuck... etc"

    Vi kan ikke bygge et TOP-6 hold op omkring de to dér. Selvfølgelig kan jeg tage fejl; det kan jeg så klart. Men jeg tror det bare ikke.

    Det ville være overfedt, hvis de gik ud og beviste modsat. At de er de rette som anfører og vice-anfører. Som samlingspunkter for truppen og især de unge.

    Nu skal de så begge med al sandsynlighed til EM; den ene som fast mand, på venstre back (FAT DET KENT NIELSEN!!!), så jeg håber da de kan gøre sig selv attraktive nok til at blive solgt. For det er lost cause at bruge dem som fokuspunkter i en opbygning af et hold, der skal kæmpe sig med i et slutspil hver eneste år. Og hvis man vil dét, skal man satse; selv hvis pengene er små. For den eneste garanti for, at vi fortsat har en smal økonomi er at vi bliver ved med at spytte taber-hold ud.

    Så sats! Det er FEDT, vi har klaret at langtidssikre et par gode angribere. Men at der er sket på bekostning af basen; det synes jeg er mega-uheldigt.

    Måske man skulle ha' ladet være med at hente Kryger og Thomas Mikkelsen dengang? Elendig scouting; elendig forhandling at give så mange penge og så lange kontrakter med de to.

    Som i virkelig amatør-agtigt elendigt.

    Vi har den rigtige trænere, vi har de rigtige angribere til opbygningen; El Makrini kan også være en del af den rigtige midtbane, bare så længe han har en ordentlig makker ved siden af sig. Det centrale forsvar er et kæmpe problem. Selv om jeg kan li' Lasse Nielsen. Så er han ikke en TOP-6 forsvarer. Jonasson heller ikke. Kirkeskov heller ikke. Oliver Lund, sorry, heller ikke. Selv om sidstnævnte har overrasket mig meget positivt; og ligner en solid spiller; som vi havde brug for - i sidste sæson.

    Puha; så fik jeg mere brok ud. Dejligt....

    MvH ChrisOB
    Du rammer 100 % hvad det er jeg mener . Godt og velformuleret 👍

    Hvilket også er min anke imod at vi satsede på Falke som første keeper . Vi er ikke i en position hvor det kan forsvares at forsøge at lade en uprøvet målmand med et tvivlsomt niveau agere førstekeeper i håb om at man for ingen penge kan få en god løsning , på en plads hvor det var længe kendt at vi skulle have en ny . Det gavner hverken Falke eller forsvaret .
    Man kan så påstå at den hovedløse gerning så oveni kostede en ekstra årsløn til Tørnes , fordi man ikke straks fra start havde den rette keeper klar . En keeper som havde niveau og erfaring , så det kunne styrke det i forvejen skrøbelige forsvar i en genopbygnings fase i klubben . Altså igen undlod man at sørge for et stærkt fundament .
    Som det er set med hb og med angrebet så er det altså for dyrt ikke at finde de rette spillere , så giver jeg ikke fem Potter pis for at man næstfølgende vindue lejer en lappeløsning ( med målmand allerede i samme vindue )
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Du rammer 100 % hvad det er jeg mener . Godt og velformuleret 

      Hvilket også er min anke imod at vi satsede på Falke som første keeper . Vi er ikke i en position hvor det kan forsvares at forsøge at lade en uprøvet målmand med et tvivlsomt niveau agere førstekeeper i håb om at man for ingen penge kan få en god løsning , på en plads hvor det var længe kendt at vi skulle have en ny . Det gavner hverken Falke eller forsvaret .
      Man kan så påstå at den hovedløse gerning så oveni kostede en ekstra årsløn til Tørnes , fordi man ikke straks fra start havde den rette keeper klar . En keeper som havde niveau og erfaring , så det kunne styrke det i forvejen skrøbelige forsvar i en genopbygnings fase i klubben . Altså igen undlod man at sørge for et stærkt fundament .
      Som det er set med hb og med angrebet så er det altså for dyrt ikke at finde de rette spillere , så giver jeg ikke fem Potter pis for at man næstfølgende vindue lejer en lappeløsning ( med målmand allerede i samme vindue )
      Jeg vil så sige, at det er betydeligt nemmere for en målmand både at præstere - og udvikle sig, hvis han har de rigtige spillere at arbejde sammen med foran sig. Falkesgaard kunne, i teorien, stadig vokse med træning under Høgh'en, og hvis han havde klasse-forsvarere foran sig til at guide ham; til at hjælpe ham med at beslutte sig for, om det er nødvendigt at spånse ud af sit mål for at nå en håbløs bold.

      Man kan bedre overleve niveau-forskel imellem målmand og forsvar end man kan imellem forsvar-midtbane-angreb. Forudsat at spilleren har et vist niveau. Og potentiale. Du er så fuldstændigt overbevist om Falkesgaards potentiale; det er jeg ikke endnu; men jeg må sige, at det vel er meget sigende, at han får en alvorlig skade, fordi han totalt misbedømte situationen med Vatsadze. Situationen viste en alt for stor ivrighed.

      Fundamentet er vigtigst i centerforsvaret og på midtbanen. Hvis man har dét på plads, så kan selv mindre gode keepere får større sikkerhed. Og modsat.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Jeg vil så sige, at det er betydeligt nemmere for en målmand både at præstere - og udvikle sig, hvis han har de rigtige spillere at arbejde sammen med foran sig. Falkesgaard kunne, i teorien, stadig vokse med træning under Høgh'en, og hvis han havde klasse-forsvarere foran sig til at guide ham; til at hjælpe ham med at beslutte sig for, om det er nødvendigt at spånse ud af sit mål for at nå en håbløs bold.

        Man kan bedre overleve niveau-forskel imellem målmand og forsvar end man kan imellem forsvar-midtbane-angreb. Forudsat at spilleren har et vist niveau. Og potentiale. Du er så fuldstændigt overbevist om Falkesgaards potentiale; det er jeg ikke endnu; men jeg må sige, at det vel er meget sigende, at han får en alvorlig skade, fordi han totalt misbedømte situationen med Vatsadze. Situationen viste en alt for stor ivrighed.

        Fundamentet er vigtigst i centerforsvaret og på midtbanen. Hvis man har dét på plads, så kan selv mindre gode keepere får større sikkerhed. Og modsat.

        MvH ChrisOB
        Jeg er selvsagt ikke sikker på hans niveau , men jeg er ret sikker på at hvis der var noget at bygge på havde BIF ikke ladet ham gå uden overhovedet at give ham chancen , selv da de var på falittens rand . Jeg er også sikker på at han ville have svært ved at udvikle sig og få den nødvendige sikkerhed bag et skrøbeligt forsvar , det er det jeg mener når jeg skriver at OB ikke er i en posision hvor det er forsvarligt at forsøge at udvikle en uerfaren målmand , som ret beset ikke har et uovertruffent talent . Det jeg har set fra Falke har ikke givet mig tro på at her har vi med en keeper at gøre som kan blive en rigtig god og sikker fremtidens målmand . Nok igen spørgsmålet om at være god , men ikke god nok .
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #34
          Hvis vi ikke vinder over Armenien i aften, så har jeg en god portion brok klar. :0)

          MvT
          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
            Hvis vi ikke vinder over Armenien i aften, så har jeg en god portion brok klar. :0)

            MvT
            Så skulle du håbe at der ikke er så mange nederlanske folk her i forumet ellers vil du kan næppe høres....
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Så skulle du håbe at der ikke er så mange nederlanske folk her i forumet ellers vil du kan næppe høres....
              Ja. Og Holland spillede i går mod Tyrkiet som Danmark i mange kampe. Jo, vi ved præcis, hvor slemt det må være - også selv om Hollands nedtur er større.
              Men tillykke til prægtige Island og da også nok Norge. At blive blandt de 24 bedste europæiske landshold burde også lykkes DK - ellers........ Jeg akcepterer kun en sejr i aften.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                #37
                @ChrisOB
                Nu ved jeg ikke helt, om det et i brokketrådens ånd, men jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad du gerne så, at der var sket i det netop overståede vindue.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                  @ChrisOB
                  Nu ved jeg ikke helt, om det et i brokketrådens ånd, men jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad du gerne så, at der var sket i det netop overståede vindue.
                  Er det ikke tydeligt da? ;-) Vi skulle ha hentet Messi, Hummels, Neuer og Kroos. Så jeg er MEGA skuffet! ;-) På et mere seriøst plan så har jeg da skrevet, at der mangler en leder på vores hold. Og en centerforsvarer. Kunne ha været fedt hvis vi havde fundet én, der var begge ting. Bottom line er, at et hold under opbygning har brug for bedre ledere, end dem vi har. Så min eneste store anke mod vinduet er, at vi er så tyndt besat i forsvaret og har et kæmpe underskud i lederskab.

                  Jeg er godt klar over at penge ikke gror på træerne, og da slet ikke for os, men som fodbold fan skal jeg sådan set bare forholde mig til at vi stiller til start med en, synes jeg, noget hakkende motor, der har det med at sætte ud, fordi delene simpelthen er andenrangs og er ikke blevet udskiftet og/eller suppleret. I en sådan situation kunne jeg godt tænke mig, at vi havde satset.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #39
                    Landskampsbrok coming up. 5...4...3...2...
                    Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                      Landskampsbrok coming up. 5...4...3...2...
                      Ja, det er fandme ringe. Om spillerne bare ikke er bedre, eller om der mangler gnist, er svært at se...

                      Comment


                        #41
                        Kryger havde pyntet på det hold... Han har godt nok ikke evnerne, men han har indstillingen... og med ham kan man med sikkerhed sige at det er ligegyldigt om frisuren sidder rigtigt :-)
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #42
                          Morten Olsen reagerer hurtigt; N. Jørgensen skulle kun præstere dårligt i 150 min, før han blev skiftet ud

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Er det ikke tydeligt da? ;-) Vi skulle ha hentet Messi, Hummels, Neuer og Kroos. Så jeg er MEGA skuffet! ;-) På et mere seriøst plan så har jeg da skrevet, at der mangler en leder på vores hold. Og en centerforsvarer. Kunne ha været fedt hvis vi havde fundet én, der var begge ting. Bottom line er, at et hold under opbygning har brug for bedre ledere, end dem vi har. Så min eneste store anke mod vinduet er, at vi er så tyndt besat i forsvaret og har et kæmpe underskud i lederskab.

                            Jeg er godt klar over at penge ikke gror på træerne, og da slet ikke for os, men som fodbold fan skal jeg sådan set bare forholde mig til at vi stiller til start med en, synes jeg, noget hakkende motor, der har det med at sætte ud, fordi delene simpelthen er andenrangs og er ikke blevet udskiftet og/eller suppleret. I en sådan situation kunne jeg godt tænke mig, at vi havde satset.

                            MvH ChrisOB
                            Enig og så vil jeg tilføje at JH på trods af sin efterhånden lange tid i OB ikke har formået at skabe hverken en base eller en stamme på holdet som der kan bygges op fra.
                            Uagtet dårlig økonomi og nødvendighedens onde så er det stadig på må og få der hentes ind hvor mantraet syntes at være "billigt" og når der så bruges penge har det været på spillere som f.eks Kryger og Mikkelsen der ikke bidrager til ovenstående ..
                            indkøbene har været gode i seneste vindue men det grundlæggende er fortsat ikke på plads ...
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #44
                              En jammerdal af en kamp. Kors. Der er et eller andet rivende galt.
                              Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                                En jammerdal af en kamp. Kors. Der er et eller andet rivende galt.
                                Har vi overhovedet haft en reel afslutning , eller bare skabt en målchance i de 2 kampe ?
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X