Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvad kan man forvente af en OB-spiller?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Bayliss Se indlæg
    Og så er jeg helt på linje med jer andre der nævner fx. seriøsiteten i træningen. Det er decideret pinligt.

    Der findes ikke 1 i OB's trup, der er ligeså hakket, som den der er i ringest form i fx Real Madrid. Det er min påstand.

    Og det er efter min mening dybt pinligt. Både for klubberne, men i særdeleshed for spillerne selv. Det er lidt som om, at når man først er kommet igennem nåleøjet og har fået den prof. kontrakt, så går man et gear ned (de fleste, ikke alle).

    Det er hamrende dumt, når nu det faktisk er et af de parametre, hvor man kan forbedre sig ekstraordinært meget ift en forholdsvis lille indsats. Omvendt skal du bruge ekstraordinært lang tid, hvis du fx. ikke har et stort talent i forvejen med bolden.

    Jeg glemmer aldrig en kamp i Horsens, hvor Martin Retov fuldstændig ejede midtbanen mod os. Han var så kvabset og klam at se på, at man skulle tro han var en serie 4 spiller. Han var (er?) en dygtig fodboldspiller, absolut, men det siger alt om vores (og de andre superligaholds) indstilling til fysisk træning, når en lille tyk mand kan dominere os fuldstændigt.
    Falk er rimeligt skarptskåren. Jeg hører også fra AGF-venner, at Mikkel Kirkeskov altid har været som skåret i granit. Oliver Lund ligeså.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
      Falk er rimeligt skarptskåren. Jeg hører også fra AGF-venner, at Mikkel Kirkeskov altid har været som skåret i granit. Oliver Lund ligeså.
      Tjaa, tjoo, de er vel større og stærkere end de fleste alm. mennesker, men når de lever af at træne, så ser de vel "bare" ud som forventeligt?

      Det kan også bare være det er mig, der er for hård ved dem.. De fleste mennesker kommer til at se sådan ud, hvis de træner 2 timer hver dag, og ellers lever rimelig fornuftigt..


      Comment


        #18
        At han kan spille for fuldt i 90 minutter - og gør det. Og at han kan tæmme en bold og aflevere til en medspiller.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          #19
          Det er egentligt en meget interessant problemstilling, som jeg ved, at klubberne også bakser en del med og tager meget seriøst.

          Som jeg ser det, er en del af problemstillingen også, at udbud og efterspørgsel i Danmark er i spillernes favør. Der er kamp om de største talenter, og de allerbedste kan "slappe af" uden den store risiko for, at det får de helt store konsekvenser, for der står ikke lige 3-4 stykker, der kan overtage deres plads. Selvfølgeligt er det for nogen af de unge hele livet at komme på U17 og U19 ligaholdene, men det er min påstand, at det oftere gælder for nr. 3-18 i truppen, fordi nr. 1 og 2 kan tage det for givet. Derfor tror jeg også, at det afhænger mere af den enkelte spillers egen mentalitet herhjemme, end det f.eks. gør i Tyskland.

          Comment


            #20
            Jeg elsker også typer, der giver den alt og fighter; men der er flere måder at gøre det på.
            Lasse Nielsen er pt nok fan-favorit, fordi han er fed til at komme ud til os fans og vise, at det betyder noget for ham. Sådan en type, der viser noget af sig selv, vil man jo gerne give noget tilbage. Men der er også mere indadvendte typer, som sådan set for mig er lige så fede: Hallgrimur synes jeg altid giver 110%, han er bare mere tilbageholdende overfor fans.

            En ægte OB-spiller har nok også noget fysik og smadrer måske også igennem i tacklinger og kan løbe solen sort - det er måske den del, der ligger i Richard Møller Nielsens arv. Samtidigt har vi også tit haft de mere elegante typer: Allan Hansen, Grahn, nu Falk. Kan godt lide et hold, der kan stå for mosten fysisk og stadig kunne spille fodbold. Hm, er ved at rode mig ud i noget selvmodsigelse, men tænker bare, at vi har det gamle Richard DNA + dem, der kan noget ekstra.
            Det nuværende hold er måske mindre et klassisk OB-hold, end det Ove fik frem i sidste sæson. Men det er noget nyt, som kunne blive et godt hold​, hvilket også er meget OB for mig - vi har haft masser af stjerner, men sjældent nogen, der overstrålede holdet.

            Comment


              #21
              Well, lidt Instagram-surfen afslører, at vores spillere ikke ligefrem lever af brun sovs.

              Falk:


              Desler:


              Spelmann:


              (Enhver homoerotisk undertone er aldeles utilsigtet )
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Well, lidt Instagram-surfen afslører, at vores spillere ikke ligefrem lever af brun sovs.

                Falk:


                Desler:


                Spelmann:


                (Enhver homoerotisk undertone er aldeles utilsigtet )
                Men hvad er deres maksimale iltoptag / kondital?

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg

                  (Enhver homoerotisk undertone er aldeles utilsigtet )
                  Det SIGER du godt nok... ,o)

                  Mvh

                  MaxHH

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Bayliss Se indlæg
                    Hvad kan man forvente af en OB-spiller?

                    Ikke det helt store endnu. Men i den tid jeg kan huske (er 28), har folk på stadion hyldet nogen helte mere end andre. Ikke nødvendigvis fordi de var de bedste fodboldspillere (det hjælper selvfølgelig også), men fordi de gav sig 110% og altid var stålsatte. På den front har, efter min mening, fight altid slået teknik i Odense. Hellere krigere fremfor primadonnaer, mænd i stedet for prinsesser and so on.

                    Sådan her for nyligt er det vel meget godt billedliggjort af Spelmann vs. Emil Larsen, men også når man kigger lidt længere tilbage. Rurik/Baskim over Schoop/Johansson, Absalonsen/Bolanos, HHA/Henrik Hansen, Ruud/Chris Sørensen og sådan kunne man sikkert sætte mange flere op. Ikke at dem jeg nævner har gjort det specielt skidt, eller aldrig er blevet hyldet, men de har bare ikke haft den samme gejst/vildskab som de andre, og som jeg tror rigtig mange holder af.

                    "Stadion" fortæller meget godt synes jeg. Ihvertfald hvad jeg personligt forventer. Jeg kan sagtens leve med missede tæmninger og dårligt spil, så længe man dør med støvlerne på. Det er der stadig nogen i truppen der ikke er villige til, og de går også bare i glemslen når de engang ikke er her mere.

                    Falk, Desler, Greve, de unge drenge, den indstilling og passion de kommer med, kunne være fantastisk at "screene" spillere efter. Der skal selvfølgelig være nogen fodboldmæssige kvalifikationer, og kombinationen af de ting gør så, at det marked vi arbejder i, bliver meget snævert.

                    Og så kan det godt være det er en lille og smådum ting, men så synes jeg faktisk også, at man kan forvente at OB-spillere, er "hele" mennesker. Gode, rare, forstående, flinke og nogen som man umiddelbart godt gad have som en kammerat (uden at kende dem).
                    Jeg har et punkt mere, som bestemt ikke går imod det du allerede har skrevet...: Jeg vil have OB-spillere afholder sig fra at filme og overdrive når de bliver ramt. Går man i dørken, rejser man sig op igen med det samme, i stedet for at ligge og rulle rundt som om man er blevet skudt med en 12,7'er, basta! Det er uværdigt, og ikke OB'sk. (med mindre man ER skadet, naturligvis. Men det bliver spillerne jo heldigvis ikke nær så tit som man skulle tro i forhold til minutter tilbragt på langs i en kamp)

                    Mvh

                    MaxHH

                    Comment


                      #25
                      OK, jeg er lidt overrasket over trådens drejning: jeg er klar på, at der er en - efter min mening en smule narcissistisk - tendens i tiden til sygelig optagethed af kroppen og fysisk form. Mange unge går rundt med BMI-app på deres telefoner og træner sig i flot form, som er rent show-off. Samtidigt har man stadigvæk nogle få, der laver fysisk arbejde, som kunne lægge stort set alle pretty boys ned med venstre arm. Kald mig en sur gammel mand - sikkert rigtigt - men når drenge opfører sig som piger og går rundt og kommenterer på hinandens vægt, muskler og træningsprogrammer; well, så virker det ikke 100% sundt på mig. Det er det heller ikke, når piger gør det. Anoreksi blandt unge mænd er åbenbart kommet for at blive, og det er nok ikke kommet nu helt ud af den blå luft.

                      Hvis DET er forventningen til en OB-spiller, så står jeg af. Jeg forstår naturligvis, at fysisk form er vigtigt for en fodboldspiller, og der har tidligere været flere posts om manglende seriøsitet i den fysiske træning: det er naturligvis væsentligt. Men om spillerne er 'hakkede' nok?! Det er måske lige tanden for metrosexuelt til mig.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                        OK, jeg er lidt overrasket over trådens drejning: jeg er klar på, at der er en - efter min mening en smule narcissistisk - tendens i tiden til sygelig optagethed af kroppen og fysisk form. Mange unge går rundt med BMI-app på deres telefoner og træner sig i flot form, som er rent show-off. Samtidigt har man stadigvæk nogle få, der laver fysisk arbejde, som kunne lægge stort set alle pretty boys ned med venstre arm. Kald mig en sur gammel mand - sikkert rigtigt - men når drenge opfører sig som piger og går rundt og kommenterer på hinandens vægt, muskler og træningsprogrammer; well, så virker det ikke 100% sundt på mig. Det er det heller ikke, når piger gør det. Anoreksi blandt unge mænd er åbenbart kommet for at blive, og det er nok ikke kommet nu helt ud af den blå luft.

                        Hvis DET er forventningen til en OB-spiller, så står jeg af. Jeg forstår naturligvis, at fysisk form er vigtigt for en fodboldspiller, og der har tidligere været flere posts om manglende seriøsitet i den fysiske træning: det er naturligvis væsentligt. Men om spillerne er 'hakkede' nok?! Det er måske lige tanden for metrosexuelt til mig.
                        Man skal have fysik til at vinde nærkampe og dueller i 90+ minutter og man skal have et kondital der gør, at man kan løbe solen sort i 90+ minutter. Der er ingen undskyldning for en top sportsmand, hvis man ikke kan levere på de to parametre. Jeg er ligeglad med, hvordan deres krop ser ud - bare de kan leve op til de to parametre.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                          Man skal have fysik til at vinde nærkampe og dueller i 90+ minutter og man skal have et kondital der gør, at man kan løbe solen sort i 90+ minutter. Der er ingen undskyldning for en top sportsmand, hvis man ikke kan levere på de to parametre. Jeg er ligeglad med, hvordan deres krop ser ud - bare de kan leve op til de to parametre.
                          Præcis. Det var det jeg mente, da jeg skrev "hakkede".


                          Comment


                            #28
                            @claude & Bayliss (citat virker ikke)
                            @claude og bayliss: Ah, OK; så snakker vi samme sprog; jeg har nok bare en anden definition af ordet 'hakket' (i min ordbog = 'synlige muskler, muskler der er tonet til at se godt ud, ikke et gram fedt på kroppen').

                            Nærkampstyrke og kondition er naturligvis vigtigt: der er vel også lidt en OB-Richard Møller ting i at have et hold med spillere, der kører godt på de parametre.

                            Comment

                            Working...
                            X