Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Pulsure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Pulsure

    Jeg er tilmeldt en triathlon (OL distance) til sommer og skal til at træne op og ikke mindst udstyres.

    Pulsur er et af de ting jeg vil investere i og af en eller anden grund har jeg fået mest kærlighed for Garmin selvom jeg efterhånden har fundet af at det er en ren religionskrig.

    Skal man det hele og have det ypperste så er det et Forerunner 910 XT HR Triathlon og det er jeg også lige ved at købe men har så også overvejet 310´eren ... den store forskel ud over designet er primært de udvidede funktioner ved svømmedelen hvilket også kan blive vigtigt da jeg er en håbløs svømmer og så den funktion som jeg finder mest spændende "Virtuel Racer" hvor man kan kæmpe mod sine egne tidligere løb osv ...

    MEN .. jeg er helt nybegynder til dette så er det nødvendigt med state-of-the art ?? Er der nogen der har erfaring med et af de to ure eller endda begge dele? og kan give noget feedback?

    Der er en diskution på det gamle forum men desværre ikke så omfattende .. http://ob.dk/forum/thread/678008.aspx
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    #2
    jeg har selv en gl. sag af en Garmin 405 som er ganske fortrinlig til løb og cykel men det er desværre ikke brugbart som svømmeur og jeg kan ikke bidrage med meget viden om de to ure du nævner, men umiddelbart vil jeg mene 310'eren er ganske udmærket til en alm hyggetri/motionstri. Prøv evt. at melde dig ind i denne FB-gruppe og læg spørgsmålet ud der og så vil jeg garantere at du får brugbart svar

    https://www.facebook.com/groups/129774047164536/


    på siden er der også rig mulighed for at anskaffe sig gode brugte tri-sager til fornuftige priser
    Last edited by manner; 29-12-2013, 20:24.
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      #3
      Tak for tippet ... kiggede lidt mere rundt på nettet i går for at få sammenligninger osv og faldt over Suunto Ambit 2 som i den grad også ser lækkert ud men det er vist ikke så kendt herhjemme ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #4
        så lidt det er lidt "farligt" at se på den slags, man kommer hurtigt til at føle sig som en lille dreng i en slikbutik, er min erfaring. Et andet tip kunne også være tjekke det lokale fitnesscenter og finde ud af hvilket mærke de bruger, så pulsur/bælte det kan bruges, hvis du en dag tager en tur på løbebånd eller spinningcykel.
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Jeg er tilmeldt en triathlon (OL distance) til sommer og skal til at træne op og ikke mindst udstyres.

          Pulsur er et af de ting jeg vil investere i og af en eller anden grund har jeg fået mest kærlighed for Garmin selvom jeg efterhånden har fundet af at det er en ren religionskrig.

          Skal man det hele og have det ypperste så er det et Forerunner 910 XT HR Triathlon og det er jeg også lige ved at købe men har så også overvejet 310´eren ... den store forskel ud over designet er primært de udvidede funktioner ved svømmedelen hvilket også kan blive vigtigt da jeg er en håbløs svømmer og så den funktion som jeg finder mest spændende "Virtuel Racer" hvor man kan kæmpe mod sine egne tidligere løb osv ...

          MEN .. jeg er helt nybegynder til dette så er det nødvendigt med state-of-the art ?? Er der nogen der har erfaring med et af de to ure eller endda begge dele? og kan give noget feedback?

          Der er en diskution på det gamle forum men desværre ikke så omfattende .. http://ob.dk/forum/thread/678008.aspx
          Virtuel racer har mit 6 år gamle Garmin 405 også, det vil undre mig meget om ikke det er standard på rigtig mange ure, jeg bruger dog ikke funktionen, jeg får tider pr. km. og andre nyttige ting i "rullefunktion/menu"
          Believe OB

          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            Tak for tippet ... kiggede lidt mere rundt på nettet i går for at få sammenligninger osv og faldt over Suunto Ambit 2 som i den grad også ser lækkert ud men det er vist ikke så kendt herhjemme ..
            Suunto Ambit2 https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              #7
              Ja jeg så det godt men jeg kender ingen der har brugt det og "uafhængige" kilder er jo taknemmelige .. Jeg har bestilt et 910 da det jeg har læst er at det ikke bliver bedre end det ... har specielt lagt mig en del op af DC Rainmakers anmeldelser .. og så har jeg forstået det sådan at Ambit kører med uafhængige apps hvilket jo er fint nok hvis man er teknisk nok til det men det er jeg ikke ..
              Er dog bekymret for om der er et nyt "910" på vej lige om hjørnet da det oprindelige 910 er fra primo 2012 men har ingen anelse om hvor tit der kommer opdateringer/nye ure... man kan jo dårligt købe en mobil før der er en ny på vej så ..

              Kiggede efter dit 405 men på Garmins hjemmeside ser det ud som om det er udgået - har dog ikke set om det kan købes på nettet ... det har ikke Virtuel Racer hvor man kæmper mod sin egen tid men Virtuel Partner hvor man kæmper mod en fiktiv digital person .. same same but different .. ;-)
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                #8
                lækkert, men det er vel en xt'er du har købt, som mig bekendt er det der kan bruges som svømmeur også, og du har uden tvivl ret i at Virtuel Race og Partner er det samme, men alliwl ikke anyways du får et fedt ur, så go' fornøwls med træningen.
                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  #9
                  http://www.pulsure.dk/shop/pulsure/g...lon+pack+.html

                  Det er netop svømmedelen der er specielt god bortset fra at den ikke måle pulsen under vand som Polar kan ..

                  Jo tak .. tager til Thailand d. 14 jan. så regner med at have lidt tid til at lege med det ..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    #10
                    Jeg fik her mellem jul og nytår anbefalet at smutte forbi thewirecutter.com, når jeg skulle købe elektronik. Her er et link til en rimelig god gennemgang af pulsure: http://thewirecutter.com/reviews/bes...orerunner-210/

                    Comment

                    Working...
                    X