Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Computerhjælp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Er strandet, håber på hjælp.

    Min knægt har fået en cd med noget skolelæring så jeg har fundet min gamle pc frem (HP Pavlion dv6000) med Vista Home Premiumder ikke har været i brug i nogle år og selvfølgelig kan jeg ikke huske password. Jeg har ingen rebootcd eller andet og har forsøgt mig med to hacks men når jeg går i “hide details” er der ikke det nødvendige links og når jeg prøver at gå bagom med administrator så får jeg at vide at den er deaktiveret så jeg kan ikke engang fabriksindstille.

    nogle muligheder?
    ok. Nogen der ved om det er en speciel rebootCD man skal bruge eller om one size fits all?

    er for så vidt også klar til at geninstallere nyt Vista hvis man kan gøre det uden at være logget på før men kan heller ikke finde CD’erne ... kan heller ikke finde dem på nettet..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      ok. Nogen der ved om det er en speciel rebootCD man skal bruge eller om one size fits all?

      er for så vidt også klar til at geninstallere nyt Vista hvis man kan gøre det uden at være logget på før men kan heller ikke finde CD’erne ... kan heller ikke finde dem på nettet..

      https://www.wikihow.com/Reset-a-Wind...Vista-Password
      JH Barometer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
      JM Barometer 1
      2 3 4 5 6 7 8 9 10

      Comment


        #63
        Jeg arbejder til daglig med sagsbehandling og bruger en word skabelon når jeg skal afrapportere efter hvert borgermøde.

        Det betyder at jeg skal taste borgers navn ind mange gange, og der er flere andre felter som jeg skal ind og rette manuelt hver gang, for derefter at kopiere hele teksten ind i det program virksomheden bruger.

        Som gammel datamatiker student (meeeeget gammel) - tænker jeg at der er en nemmere måde at gøre dette på uden at skal programmere en hel del - har overvejet at overføre skabelonen til Excel men er ikke helt med på om det er nemmere?

        PDF med aktive links kunne vel også være en mulighed eller hvad? er bare i tvivl om der bliver problemer når linksne skal kopieres sammen med almindelig tekst over i andet program?

        Er der nogen derude med gode - og nemme råd?
        JH Barometer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
        JM Barometer 1
        2 3 4 5 6 7 8 9 10

        Comment


          #64
          Lige et spøjst spørgsmål, men jeg kan simpelthen ikke huske selv hvordan jeg gør. Der er lavet en opdatering på min stationære pc, som gør at skærmen stiller sig til "låst skærm" - hvordan er det lige jeg fjerner det, så den ikke går derover??

          Edit: Løst :-)
          Last edited by Dirksen; 17-04-2018, 06:27.

          Comment


            #65
            Takker men 1) min adm. er deaktiveret 3) jeg har ingen CD og 2) det er Viste og ikke XP så jeg har ikke windowslogoet på min indgangsskærm - kun mulighed for at vælge sprog eller “øget tilgængelighed” i form af oplæser, større skærm osv. Har forsøgt at hacke mig via skærmtastatur men der skal man bruge adm (ændre kode til adm via dos) ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              #66
              Så er det tid hvor jeg igen har brug for lidt eksperthjælp. Jeg har et ældre Philips tv som jeg vil tilslutte nettet - jeg kan kun vælge "kabelforbundet". Jeg tilslutter så et kabel til min router, og til tv'et men det giver ingen internetforbindelse. Jeg troede at jeg af den vej kunne få registreret så jeg efterfølgende kunne vælge at forbinde det via wifi. Problemet skyldes fordi jeg er en af dem som er skiftet fra yousee til boxer, men bor et sted hvor signal er mere end dårligt, og derfor gerne ville kunne bruge boxerplay uden at skulle streame via telefon/tablet. Nogle der har en go' ide?? (og jeg bruger boxer smartbox - da tv'et er mere end 5 år gammelt).
              Last edited by Dirksen; 16-05-2020, 20:30.

              Comment

              Working...
              X