Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Computerhjælp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Jeg skal have skiftet mit grafikkort, det gamle ATI Radeon 4600 kan ikke rigtig følge med længere... Jeg skal ikke have noget stort fancy noget der kræver ekstra køling osv, men tænker på om der skulle være noget omkring mit styresystem måske, afinstallering af det gamle, eller noget andet jeg skal være opmærksom på, eller kan jeg overhovedet skifte over til et andet "mærke"..? Hvis det er kompatibel til mit windows, er det så ikke bare det..?
    Nu har jeg ikke rigtig rodet med hardware i nogle år efterhånden, men jeg er ret sikker på at du skal afinstallere driveren til det gamle
    gfx-kort før du sætter det nye i.. Hvilke mærke det nye kort er, betyder vist ikke det store, hvis blot det er af samme slags (PCI-E eller hvad nu hedder idag)
    I ain't a killer but don't push me, revenge is like the sweetest joy next to getting pussy

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Jeg skal have skiftet mit grafikkort, det gamle ATI Radeon 4600 kan ikke rigtig følge med længere... Jeg skal ikke have noget stort fancy noget der kræver ekstra køling osv, men tænker på om der skulle være noget omkring mit styresystem måske, afinstallering af det gamle, eller noget andet jeg skal være opmærksom på, eller kan jeg overhovedet skifte over til et andet "mærke"..? Hvis det er kompatibel til mit windows, er det så ikke bare det..?
      Der er 3 ting du skal være opmærksom på, når du skifter grafikkort:
      1. Porten skal være rigtig (PCI-Express eller AGP, hvis det er et gammelt kort)
      2. Din PSU (strømforsyning) skal være "stor" nok til at levere strøm til det nye kort
      3. Grafikkortet må ikke være for stort til dit kabinet (nogle er dual, eller endda tripple-slot - altså fylder 2-3 pladser).

      For at kunne hjælpe dig, skal jeg vide nærmere hvad det er præcist for et kort du har. Der findes ikke noget Radeon 4600. 4600 er en serie, hvor der er 4650 og 4670. Gå ind i Enhedshåndtering og find dit grafikkort (der står det præcise modelnummer). Så kan jeg se hvilken type og størrelse det er (men 4600-serien er så vidt jeg ved single-slot).

      Comment


        #33
        Tak for responsen drenge, altid en fornøjelse at spørge om hjælp herinde... Det går lidt nemmere når man ved hvad man skal kigge efter, og kan da også se der står PCI EX ved porten på PC´en... (Strøm, køling, osv, er i orden)

        Omkring kortet, så står der ikke andet end "ATI Radeon HD 4600 series" ... den kalder det så også for skærmkort, og ikke grafikkort... ved ikke om det betyder noget..? Mit bud er den hedder, 4650... (Der er 3 slot)
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #34
          Er der nogen som kan hjælpe mig med at stige til uanede højder i svigermors arverækkefølge :-) Hun har købt ny pc - troede den let kunne installeres - så det gjorde hun. Problemet kom da hun startede den op, for så valgte hun at oprette en konto da der stod "opret en Hotmail, Outlook.com eller Outlook.dk konto. Det gjorde hun - troede hun i hvert fald, men da hun så også valgte at logge af pc'en - så bad den om et kodeord da hun skulle logge på igen - og her opstod problemet, for det kunne hun åbenbart ikke huske. Hun forsøgte så at bestille en nulstilling, men det har hun ikke fået hverken sms eller mail om. Mit spørgsmål er så - er der nogen som har en ide til hvordan jeg kan resette kendeordet???? Jeg kan absolut kun tænde og så spørger den efter det før den logger på... Hun kører Windows 8.1.. På forhånd tak :-)

          Comment


            #35
            Fik hun en Windows CD med? I så fald burde hun kunne afinstallere Windows og starte forfra..
            I ain't a killer but don't push me, revenge is like the sweetest joy next to getting pussy

            Comment


              #36
              No, det fik hun desværre ikke - det var preinstalleret. Jeg har læst om nogle programmer, der burde kunne crashe kendeordet - men det kan jeg ikke helt finde ud af... ligesom jeg sjovt nok heller ikke kan finde ud af at starte den i fejlsikret tilstand...

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Dirksen Se indlæg
                Er der nogen som kan hjælpe mig med at stige til uanede højder i svigermors arverækkefølge :-) Hun har købt ny pc - troede den let kunne installeres - så det gjorde hun. Problemet kom da hun startede den op, for så valgte hun at oprette en konto da der stod "opret en Hotmail, Outlook.com eller Outlook.dk konto. Det gjorde hun - troede hun i hvert fald, men da hun så også valgte at logge af pc'en - så bad den om et kodeord da hun skulle logge på igen - og her opstod problemet, for det kunne hun åbenbart ikke huske. Hun forsøgte så at bestille en nulstilling, men det har hun ikke fået hverken sms eller mail om. Mit spørgsmål er så - er der nogen som har en ide til hvordan jeg kan resette kendeordet???? Jeg kan absolut kun tænde og så spørger den efter det før den logger på... Hun kører Windows 8.1.. På forhånd tak :-)

                http://pixxel.dk/glemt-adgangskode-i...-0-og-8-1.html

                Comment


                  #38
                  Måske kan du gå ind på Hotmail/Outlooks hjemmeside og trykke på "glemt password" på den side, hvor man skal logge ind..

                  Comment


                    #39
                    Det gik bare fuldstændig smertefrit med at skifte grafikkort, skulle absolut intet foretage mig, ud over selvfølgelig at pille det gamle ud og sætte det nye i... Ud over det krævede det kun 3 klik...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #40
                      nogen der kan fortælle mig om den her http://www.elgiganten.dk/product/pc-...-computer-sort er Value for money når den er sat på tilbud til 1800?

                      Surf, word og Excel samt streaming ..

                      Sammenlignet med denne: http://www.cnet.com/products/hp-pavilion-dv6000/specs/ som er min nuværende og meget langsomme/varme og larmende ..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        #41
                        Jeg har fået en ny pc med Windows 8 og har efterhånden vænnet mig til det nye "flisesystem"..
                        Men jeg kan ikke finde ud at lave genveje fra Google Chrome, så det kan blive vist som en "tile" på den nye startside, hvis I forstår? Jeg kan godt finde ud af det med Internet Explorer, men altså ikke med Chrome.. Er der én, der kan være behjælpelig med dette?

                        Mvh
                        Lasse

                        Comment


                          #42
                          Jeg har brug for lidt assistance mht. hjemme netværk…
                          Mit wifi er meget ustabilt og jeg bliver smidt af i tide og utide,
                          Jeg har tjekket de omkringliggende netværks kanaler, men de ligger meget bredt – jeg har ændret min til kanal 13 (2,4ghz) uden at det har hjulpet.
                          Jeg har lige købt ny router (en dlinkgo GO-RT-N300 Wireless N300 Easy Router), men er blevet anbefalet at skifte til en AC router der kan køre på 5ghz – men her kommer spørgsmålet: hvordan tjekker jeg om min computer understøtter 5ghz og vil det overhovedet hjælpe at skifte router?
                          Hvad kan jeg ellers gøre for at få et stabilt netværk – speedtest med kabel er ca95Mb/S, men kun 20Mb/s med wifi.

                          Min computer: Lenovo

                          På forhånd tak for assistancen!

                          Comment


                            #43
                            Min PC er endnu engang ved at "bryde sammen". Den larmer, er varm og ufattelig langsom på nettet og jeg har kørt både AVG og Essentials virusprogrammer, div. Anti malware- og spywareprogrammer men uden den store succes.
                            Min PC er en HP Pavilion dv6000, Intel Core(TM)2 Duo, T5550 med 1,83GHz og 3 GB hukommelse. Den kører Vista. 32 bit operativsystem.

                            Er den bare for gammel og "lille" til at fungerer eller burde den kunne være funktionsdygtig?

                            Overvejer at geninstallere det hele igen men det tager en krig med alle de opdateringer der kommer når man starter fra scratch så er der evt. andet man kan bruge ens sin gamle windowsversion hvis det er begrænset hvor meget man ønsker at poste i det?

                            Bruges udelukkende til surf og en smule office og excel - overvejer kraftigt blot at investere i en tablet.
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #44
                              Det er en gammel sag med ikke den mest fantastiske hardware. Men når det er sagt, så får Vista i hvert fald ingen PC til at blomstre. Det er et skodsystem, og kører utroligt dårligt. Du kunne installere Windows 7, men det koster for det første en del, og for det andet er det stadig relativt tungt for din spinkle hardware. Men jeg tænker, at eftersom du kun surfer og laver lidt let Office/regneark, at det så kunne være en mulighed at installere Ubuntu Linux på den? Det er super let at få til at virke, og lad ikke ordet "Linux" afskrække.. Ubuntu er mindst lige så let at bruge som en Windows installation. Ubuntu er ikke ressourcehungrende som Vista. Så du vil højst sandsynligt få en MEGET hurtigere PC ud af det. Installationen er let: Hent Ubuntu fra deres hjemmeside, brænd den på en CD/DVD, sæt den i computeren og tryk installer. Du kan oven i købet prøve hele Ubuntu direkte fra CD'en uden at skulle installere det overhovedet (bemærk dog at det kører relativt langsomt fra en CD. Men det er en meget god måde at se hvad det er for noget på.). Ubuntu kommer præinstalleret med de programmer du skal bruge: Webbrowser (Firefox), Office (LibreOffice, en fork af OpenOffice), mailprogram etc.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af elias.odense Se indlæg
                                Det er en gammel sag med ikke den mest fantastiske hardware. Men når det er sagt, så får Vista i hvert fald ingen PC til at blomstre. Det er et skodsystem, og kører utroligt dårligt. Du kunne installere Windows 7, men det koster for det første en del, og for det andet er det stadig relativt tungt for din spinkle hardware. Men jeg tænker, at eftersom du kun surfer og laver lidt let Office/regneark, at det så kunne være en mulighed at installere Ubuntu Linux på den? Det er super let at få til at virke, og lad ikke ordet "Linux" afskrække.. Ubuntu er mindst lige så let at bruge som en Windows installation. Ubuntu er ikke ressourcehungrende som Vista. Så du vil højst sandsynligt få en MEGET hurtigere PC ud af det. Installationen er let: Hent Ubuntu fra deres hjemmeside, brænd den på en CD/DVD, sæt den i computeren og tryk installer. Du kan oven i købet prøve hele Ubuntu direkte fra CD'en uden at skulle installere det overhovedet (bemærk dog at det kører relativt langsomt fra en CD. Men det er en meget god måde at se hvad det er for noget på.). Ubuntu kommer præinstalleret med de programmer du skal bruge: Webbrowser (Firefox), Office (LibreOffice, en fork af OpenOffice), mailprogram etc.
                                Skal jeg så slette Vista inden?
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X