Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Lars Høgh

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Lars Høgh

    Halløj medfans .

    Jeg overvejer at smide en mail af sted til DBU med opfordring til at optage Lars Høgh i fodboldens Hall of Fame .

    Lars har en enestående rekord på 817 førsteholdskampe i OB . En rekord som næppe vil blive slået , og som vidner om den loyale spiller han var .
    Lars Høgh var en afgørende faktor i den største enkelståendr bedrift for et dansk klubhold , da han var i ren verdensklasse i Miraklet i Madrid .

    5 gange vinder af det gyldne bur .

    Efter sin aktive karriere har han været medvirkende til at løfte niveauet hos flere af ligaens keepere , samt indgået i DBU's trænerteam . Derudover har han sammen med Brian Laudrup givet mange småknægte en på opleveren gennem deres fodboldskole .

    Lars Høgh er og har altid været en loyal og sympatisk sportsmand , og det er har givet enorm respekt i alle kredse . Jeg har endnu aldrig mødt nogle som har haft noget negativt at sige om Høgh'en uanset deres tilhørsforhold .


    Hvad mener i , har mit stribet blod steget mig til hovedet ?

    Jeg mener selvfølgelig det er guld fortjent , og at det ikke kun er landsholds tidligere stjerner der skal værdsættes . Klubfodbold er trods alt der alt starter .
    Last edited by Magge; 09-12-2014, 21:04.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    #2
    Han er helt klart en af de største, hvis man kigger på dansk klubfodbold. Problemet er at DBU's Hall of Fame kun optager nogle, der har gjort sig bemærket på landsholdsniveau.

    Men jeg synes helt sikkert du skal kontakte DBU, da Lars som du skriver har gjort meget for dansk klubfodbold, og ikke mindst målmænd i DBU regi.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
      Han er helt klart en af de største, hvis man kigger på dansk klubfodbold. Problemet er at DBU's Hall of Fame kun optager nogle, der har gjort sig bemærket på landsholdsniveau.

      Men jeg synes helt sikkert du skal kontakte DBU, da Lars som du skriver har gjort meget for dansk klubfodbold, og ikke mindst målmænd i DBU regi.
      Som jeg har forstået det er det ikke nødvendigvis den enkelte spillers landsholdskarrier som er en betingelse for optagelse , men den betydning han/hun har haft for fodbolden i DK , og der er vel ingen i nærheden af Lars Høgh som i den grad har fortjent at blive hædret for loyalitet over for sin klub hvor han har sat en rekord som måske vil stå til evig tid .

      Fra DBU :

      Dansk fodbold har haft masser af uforglemmelige øjeblikke på grønsværen skabt af spillere, skabt af trænere, skabt af hold. Fodboldøjeblikke, der har fået os til neglebidende at sidde på det yderste af stolekanten, for efterfølgende at springe op i jubel på stadions, foran radioen eller tv-skærmen. Øjeblikke, der ikke kun har sat sig dybt i hukommelsen hos dem, der var der, men som også for altid har skrevet sig ind i dansk fodboldhistorie for dem, der kommer efter.

      Dansk fodbold oprettede i 2008 derfor Fodboldens Hall of Fame - en unik mulighed for at huske historien og hylde legenderne og de mange uforglemmelige fodboldøjeblikke. Optagelsen i FHOF sker efter planen årligt ved afholdelsen af dansk Fodbold Award. Enkelte medlemmer er dog optaget i andre anledninger.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        Som jeg har forstået det er det ikke nødvendigvis den enkelte spillers landsholdskarrier som er en betingelse for optagelse , men den betydning han/hun har haft for fodbolden i DK , og der er vel ingen i nærheden af Lars Høgh som i den grad har fortjent at blive hædret for loyalitet over for sin klub hvor han har sat en rekord som måske vil stå til evig tid .

        Fra DBU :

        Dansk fodbold har haft masser af uforglemmelige øjeblikke på grønsværen skabt af spillere, skabt af trænere, skabt af hold. Fodboldøjeblikke, der har fået os til neglebidende at sidde på det yderste af stolekanten, for efterfølgende at springe op i jubel på stadions, foran radioen eller tv-skærmen. Øjeblikke, der ikke kun har sat sig dybt i hukommelsen hos dem, der var der, men som også for altid har skrevet sig ind i dansk fodboldhistorie for dem, der kommer efter.

        Dansk fodbold oprettede i 2008 derfor Fodboldens Hall of Fame - en unik mulighed for at huske historien og hylde legenderne og de mange uforglemmelige fodboldøjeblikke. Optagelsen i FHOF sker efter planen årligt ved afholdelsen af dansk Fodbold Award. Enkelte medlemmer er dog optaget i andre anledninger.
        Efter dén beskrivelses logik så kan både Lars Høgh og OBs UEFA Cup hold 1994/95 optages. Høgh'ens præstation på Bernabeu er jo i sig selv grund nok . Den eneste danske målmand der skabte spekulationer om han måske kunne udfordre Schmeichel på landsholdet - En mand hvis testimonial blev sendt i tv med deltagelse af flere medlemmer af den selvsamme Hall of Fame. En mand der også var med til VM i Mexico. Jeg synes han bør klart optages som den mest betydningsfulde danske målmand ud over Schmeichel.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #5
          Lad os bare sige, at jeg ikke tror der bliver sendt jubilæumsklip og artikler i alle medier, når 20-året for FCKs point i Parken mod Barca kommer rullende (selvom alle medier absolut skulle spørge om det var ligeså stort som vores sejr. As if...)
          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
          Kluden Krew - O'ense Internationals

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Efter dén beskrivelses logik så kan både Lars Høgh og OBs UEFA Cup hold 1994/95 optages. Høgh'ens præstation på Bernabeu er jo i sig selv grund nok . Den eneste danske målmand der skabte spekulationer om han måske kunne udfordre Schmeichel på landsholdet - En mand hvis testimonial blev sendt i tv med deltagelse af flere medlemmer af den selvsamme Hall of Fame. En mand der også var med til VM i Mexico. Jeg synes han bør klart optages som den mest betydningsfulde danske målmand ud over Schmeichel.

            MvH ChrisOB
            Og så må vi ikke glemme 1-2-3 skridt frem ved straffespark... Forstået som hans senere arbejde med danske målmænd, hvor han har været med til at forme vores senere landsholdskeepere...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #7
              Vender den lige rundt... Mit flop hold:

              Peter Kjær

              Per Frimann
              Dan Engelsted
              Camilla Martin
              Poul Hansen

              Flemming Toft
              Jess Dorph
              Jan Kalborg
              Stig Tøfting

              Rasmus Lund(Ham som altid får en på hovedet)
              Mette Cornelius
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Efter dén beskrivelses logik så kan både Lars Høgh og OBs UEFA Cup hold 1994/95 optages. Høgh'ens præstation på Bernabeu er jo i sig selv grund nok . Den eneste danske målmand der skabte spekulationer om han måske kunne udfordre Schmeichel på landsholdet - En mand hvis testimonial blev sendt i tv med deltagelse af flere medlemmer af den selvsamme Hall of Fame. En mand der også var med til VM i Mexico. Jeg synes han bør klart optages som den mest betydningsfulde danske målmand ud over Schmeichel.

                MvH ChrisOB
                Mener at kunne huske han havde 15-16 redninger i den pæne ende af scalaen den uforglemmelige decemberaften i Madrid
                Last edited by Magge; 09-12-2014, 21:06.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #9
                  Det skal han da!!

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Vender den lige rundt... Mit flop hold:

                    Peter Kjær

                    Per Frimann
                    Dan Engelsted
                    Camilla Martin
                    Poul Hansen

                    Flemming Toft
                    Jess Dorph
                    Jan Kalborg
                    Stig Tøfting

                    Rasmus Lund(Ham som altid får en på hovedet)
                    Mette Cornelius

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Opdager først nu der er den helt forkerte tråd...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #12
                        http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/2...bede-stjerner/

                        Høgh'en med 'hans' hold. Legendarisk.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                          http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/2...bede-stjerner/

                          Høgh'en med 'hans' hold. Legendarisk.
                          Elsker, at han har Elstrup med.
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

                          Comment


                            #14
                            Fedt fedt fedt.

                            Pænt "old school"

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                              http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/2...bede-stjerner/

                              Høgh'en med 'hans' hold. Legendarisk.
                              Mere OB end 'de største striber'; den slags er altid smag og behag, men elsker han har Jørgen Madsen, Nedergaard og Nøttrup med. Måske ikke de største stjerner, men rigtige klub-folk. Høgh'en selv mangler naturligvis lige:-)

                              Comment

                              Working...
                              X