Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fm15

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Fm15

    Har netop erhvervet mig spillet og har selvfølgelig startet mit første save med Striwerne. Andre derude der stadig er med? :)

    #2
    Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
    Har netop erhvervet mig spillet og har selvfølgelig startet mit første save med Striwerne. Andre derude der stadig er med? :)
    Ja, blev nummer fire i første sæson, hvor Emil Larsen og Rasmus Falk blev solgt tidligt i sæsonen. Anden sæson sejler det dog, så kæmper lidt med at finde en start-11, der fungerer.

    Lucas Jensen gjorde det rigtig godt for mig i første sæson.

    Comment


      #3
      Jeg har spillet et par sæsoner med OB. Lucas Jensen og Kasper Larsen gør det rigtig godt. Jeg købte Kadrii tilbage i min anden sæson og han spillede fantastisk og blev næstmest scorende spiller i ligaen. Jeg har haft pæn succes med 4-5-1 (Boldbesiddende, korte afleveringer, højt pres) med Dvalishvili på toppen, han blev topscorer. I første sæson blev Falk, Emil, Høegh, Spelmann og Ruud solgt. Ingen penge at købe ind for, selvom jeg fik gode penge for dem. Det kræver virkelig is i maven at overleve første sæson med så lille en trup.

      Comment


        #4
        Jeg blev så nr. 5 i første sæson. Solgte Emil, Ari og Spelmann inden sæsonen og hentede Osama ind (Ja, jeg ved det godt). I vintervinduet mistede jeg selvfølgelig Ruud og fik Hallgrimur ind + jeg hentede Christian Rye på fri og lod Bodul gå gratis et halvt år før tid. Derudover hentede jeg Junker på en halvårlig aftale, og han bombede rigtigt fint! Fik heller ikke nogle penge at handle for, selvom jeg solgte. Dog har jeg fået 35 mio til den nye sæson, med en målsætning om at slutte i den øverste halvdel. Synes det er imponerende at du blev nr. 4! Synes virkelig de andre hold er markant bedre.

        Jeg spiller 4-2-3-1, direkte og med højt pres.

        Comment


          #5
          Er også i gang med et OB-save.

          Første sæson er overstået og jeg endte på en 5. plads efter at have ligget nummer 3 i vinterpausen. På transfersiden blev Emil og Spelmann solgt i sommerens transfervindue, mens Osama Arharraz blev hentet på en fri transfer. I vinterens transfervindue kom Jónasson, mens Ruud forsvandt.

          I sommeren 2015 er Rønnow blevet købt for 2,5M, mens Danny Wilson, Leon Andreasen, Yakubu og Lucho González er hentet på fri transfere.
          Ude er gået Lassen Nielsen (FCV 1,2M), Kirkeskov (Zwolle 7M), Kurucay (FCK 2M), Ousager (fri) og Bodul (fri) som de mest prominente.
          Last edited by Qwenned; 08-11-2014, 21:57.

          Comment


            #6
            Jeg startede et save med OB, men man starter med -60 mio., og efter første sæson var det vendt til et plus på 90 mio., uden jeg havde gjort noget nævneværdigt. Har I andre haft lignende oplevelser? Jeg gjorde opmærksom på det på SI's forum, men de var ligeglade. Det er jo hamrende urealistisk og ødelægger oplevelsen for mig. Til gengæld har jeg nu gang i et sjovt spil med AB, hvor jeg så må følge OB på sidelinien (i dette spil har OB også pludselig "sikker" økonomi efter én sæson).

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
              Jeg startede et save med OB, men man starter med -60 mio., og efter første sæson var det vendt til et plus på 90 mio., uden jeg havde gjort noget nævneværdigt. Har I andre haft lignende oplevelser? Jeg gjorde opmærksom på det på SI's forum, men de var ligeglade. Det er jo hamrende urealistisk og ødelægger oplevelsen for mig. Til gengæld har jeg nu gang i et sjovt spil med AB, hvor jeg så må følge OB på sidelinien (i dette spil har OB også pludselig "sikker" økonomi efter én sæson).
              Skete også for mig. Solgte sammenlagt for knap 20 milioner i første sæson, men havde pludselig 35 mio at købe for til anden. En tand for meget, omend de penge hurtigt fik ben at gå på.

              Comment


                #8
                Er jeg den eneste, der synes den nye udgave af FM er meget sværere end FM14?

                Jeg synes, at enten rammer jeg en god stime ellers også er jeg decideret elendig. Så man formår aldrig, at tro på det koncept man har lavet, for lige når det kører, så ændrer resultaterne sig radikalt, og så taber jeg tre kampe i træk.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
                  Er jeg den eneste, der synes den nye udgave af FM er meget sværere end FM14?

                  Jeg synes, at enten rammer jeg en god stime ellers også er jeg decideret elendig. Så man formår aldrig, at tro på det koncept man har lavet, for lige når det kører, så ændrer resultaterne sig radikalt, og så taber jeg tre kampe i træk.
                  Jeg er enig. Synes man er ekstremt svingende i præstationerne, og det er ekstremt vanskeligt at gøre noget som helst - også taktisk.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
                    Er jeg den eneste, der synes den nye udgave af FM er meget sværere end FM14?

                    Jeg synes, at enten rammer jeg en god stime ellers også er jeg decideret elendig. Så man formår aldrig, at tro på det koncept man har lavet, for lige når det kører, så ændrer resultaterne sig radikalt, og så taber jeg tre kampe i træk.
                    Jeg bruger altid rigtig lang tid på at finde en opstilling, der virker sådan rimelig okay.
                    Når jeg først har fundet den, så ændrer jeg det aldrig i nogen af mine spil. Kan være jeg ændrer en angriber til en anden rolle eller en angrebsrolle til en supportrolle eller sådan noget, men ellers ikke. Så kører jeg bare med den (eller de tre versioner af den, som jeg plejer at lave; en over midten, en over kanterne og en meget solid defensiv til de rigtig svære hold).

                    Når det kommer til det, så handler det primært om at få sat de rigtige spillere sammen, så længe din taktik ikke er virkelig ringe. Så længe den bare er nogenlunde god, er det mere et spørgsmål om at finde spillere, som er dygtige til pasningsspil, hvis det er med mange afleveringer osv osv.

                    Jeg har kørt et spil med AB siden midt inde i betaen, som jeg stadig har det sjovt med. Er i foråret 2019. Første sæson blev jeg nummer fire i 1. division, næste sæson nummer 1, så nummer tre i suppen, nummer fire i suppen og pt. ligger jeg nummer to, side om side med FCK på førstepladsen.

                    Jeg har nogle rigtig gode talenter, og når man først har fundet et godt talentfuldt hold, skal man egentlig bare spille med det, for de bliver bedre og bedre, og så kun hente nye spillere ind når man sælger nogen. Det er i hvert fald min taktik.
                    Jeg har fundet ud af, at det er en rigtig god idé at scoute i afrika, særligt syd- og nordafrika, i japan og i USA. Der har jeg fundet mange gode spillere, som har et rigtig godt niveau til at gå direkte i suppen og et stort potentiale. Men ikke vildt nok til, at alle de store klubber samler dem op med det samme, eller at de er for dyre.

                    I virkeligheden er mit indtryk, at FM handler om det lange seje træk. Det er svært at få succes med det samme. Men hvis man finder en strategi og holder fast i den, så skal man nok få succes på sigt.

                    EDIT: OG samle talenter op rundt om i DK. Særligt i Lyngby kan man finde noget godt næsten hver sæson - ofte gratis.
                    Last edited by Benediktson; 19-11-2014, 14:38.

                    Comment


                      #11
                      Vandt pokalen i første og en 2. plads i ligaen. Solgte Emil, Falk og Schoop i første transfervindue. Ari, Spelmann, Bodul og Lado i vinter vinduet.

                      Ind kom sommer vinduet Arnór Ingvi Traustason (leje, med købsoption), David Fleurival, Nahir Oyal (leje) og Asdrúbal (leje). Til vinter blev det til Kristoffer Ajer (køb ham til alle klubber selv hvis du er Real M), Robin Olsen, Eero Markkanen og Robert Mirosavic.

                      sæsonen 15/16 vandt jeg ligaen og tabte finalen i pokalen. I EL tabte jeg samlet til 3-5 til AS Saint-Etienne efter gruppespillet.

                      Nu i 16/17 er vi suveræne i ligaen med 17 kampe vundet og én tabt i 18. 3. plads i gruppespilet i CL (AC Milan, Chelsea og Shakhtar). Taber til Man U 2-3 hjemme og hele 6-1 ude.

                      Comment

                      Working...
                      X