Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Morten Olsen fortsætter til 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Morten Olsen fortsætter til 2016

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle2172449.ece

    Hvad tænker I?

    Jeg selv er "paf"...jeg har de sidste par år været SÅ træt af det danske landshold - og jeg har givet Morten Olsen skylden. Måske ikke helt berettiget. Måske spillermaterialet ikke berettiger til mere end det, der er blevet vist? Men når det så er sagt, så synes jeg virkelig landsholdet trængte til noget nyt blod...men det blev så ikke i denne omgang.
    Mvh Kent

    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

    #2
    Trækker på skuldrene .. som du syntes jeg klart at der trængte til nyt blod men når det så er sagt så har jeg ikke de store forhåbninger i forvejen.
    Havde forventet noget nyt men hverken Wieghorst eller Thorup er klar endnu og TB er også fundet for let. Man ønsker ikke en udlænding og så er alternativerne nok ret begrænset hvis Arnesen ikke vil og Laudrup har succes på klubplan.

    Dog vil jeg da sige at han ER gået i gang med en foryngelse af landsholdet og kan han så også ændre på den sædvanlige og ineffektive taktik som er læst af selv de svageste modstandere så er der vel et lille håb forude.

    Vi har SÅ mange dygtige unge spillere der er i start-midt i 20 erne der skal bygges op med omkring ganske få stamspillere i dag .. der SKAL ses fremad og en fyring af LJ må være første step hvis ikke han selv trækker/har trukket sig..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #3
      Jeg er meget græsk/katolsk omkring MO.

      På den ene side har jeg været træt af hans konservative taktik, hvor vi stiller den samme formation hver gang, uanset om vi har spillerne til den eller ej. Det har også kostet point, og hver gang skal man høre på ynk over, at modstanderne/banen/bolden/vejret ikke var til "positiv" fodbold.

      På den anden side er hans pointsnit relativt imponerende, og vi har ret ofte overrasket mod modstandere vi ikke burde have haft en chance mod.

      Hvis man ikke havde et alternativ på bedding der var lige så godt eller en forbedring, kan jeg godt se pointen i at forlænge. Men hvis folk i forvejen var trætte af landsholdet, så hjælper det her nok ikke. Men det er absolut ikke kun Morten Olsens skyld, at folk (og jeg) har det sådan.
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

      Comment


        #4
        Jeg havde nu også gerne set, at MO var stoppet nu her, så vi kunne få noget nyt blod ind. Det er jo ikke ligefrem fordi landsholdets popularitet i befolkningen har været for opadgående de sidste år. Der er jo flere seere til en kvindelandskamp i håndbold (både i tv og på stadion/i hallerne) end der er til en fodbold landskamp.... Men jeg har et håb om, at det kan ændre sig, nu når DBU får ryddet op i organisationen..

        På den anden side synes jeg, man skal passe på med forandringer, blot for forandringens skyld. Hvis ikke der er nogle kvalificerede alternativer på nuværende tidspunkt, synes jeg det er ok, at MO fortsætter.
        Last edited by lasselsh; 12-12-2013, 13:26. Årsag: stavefejl

        Comment


          #5
          Det er klart, at landsholdet mangler profiler, hvis vi skal kalde dem det sådan. Vi mangler en Elkjær, der smider sig ude foran omklædningen og ryger sig en smøg efter kampen. En Søren Lerby, der kalder en spade for en spade og så napper sig en bajer. Vi mangler en flab som Frank Arnesen. Og ja, vi mangler en stjerne som Michael Laudrup. Vi mangler folkeligheden - men vi mangler også "stjernerne". Vi mangler de spillere, der spiller fast uge efter uge efter uge på de største hold i de største ligaer. De er der ikke pt.

          Men det er ikke det eneste, vi mangler. Som jeg ser det, så mangler vi, som tidligere nævnt, det folkelige. Det ligefremme fra spillerne. I dag er prof. fodbold så klinisk. Ingen må sige eller gøre det "forkerte". Alt skal være strømlinet. Der er ingen "fest og farver" over det længere. Hvis vi kigger tilbage til de glade 80'ere, så er den mangel måske eksemplificeret i Morten Olsen. Mere kedelig og intetsigende og "stram" fodboldspiller skulle man lede længe efter dengang. Måske er det det, han har formået at føre videre nu som træner? Jeg ved det ikke - jeg ved blot, at landsholdet siger mig så godt som ingenting. Og det ærgrer mig helt vildt, faktisk.
          Mvh Kent

          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

          Comment


            #6
            Hvad jeg tænker?
            Nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
              Jeg havde nu også gerne set, at MO var stoppet nu her, så vi kunne få noget nyt blod ind. Det er jo ikke ligefrem fordi landsholdets popularitet i befolkningen har været for opadgående de sidste år. Der er jo flere seere til en kvindelandskamp i håndbold (både i tv og på stadion/i hallerne) end der er til en fodbold landskamp.... Men jeg har et håb om, at det kan ændre sig, nu når DBU får ryddet op i organisationen..

              På den anden side synes jeg, man skal passe på med forandringer, blot for forandringens skyld. Hvis ikke der er nogle kvalificerede alternativer på nuværende tidspunkt, synes jeg det er ok, at MO fortsætter.
              Det er jo fordi man har pålagt sig selv en regel om at det skal være en dansker der træner landsholdet - men hvorfor egenligt det?
              - Desuden mener jeg der ville være det helt rigtige tidspunkt at kører en lidt mindre erfaren træner ind, når nu man insisterer på en dansker - der er altså 24 pladser til det kommende EM, så det er jo en kval runde der næsten ikke kan glippe. Og det bliver en del lettere end til VM 2018.

              Jeg mener man lidt skubber problemet foran sig - det er jo tydeligt at den næste landstræner helst skulle hedde Michael Laudrup - men er han ledig om 2 år? og hvis ikke skal olsen så liiiige have endnu en kontrakt??

              Morten Olsen er bestemt kompetent og har været en go landstræner - men 13 år.....mon ikke det snart var på tide med lidt nye inputs

              Comment


                #8
                http://politiken.dk/sport/fodbold/EC...topper-i-2010/

                Tjaa....

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  Det er jo fordi man har pålagt sig selv en regel om at det skal være en dansker der træner landsholdet - men hvorfor egenligt det?
                  - Desuden mener jeg der ville være det helt rigtige tidspunkt at kører en lidt mindre erfaren træner ind, når nu man insisterer på en dansker - der er altså 24 pladser til det kommende EM, så det er jo en kval runde der næsten ikke kan glippe. Og det bliver en del lettere end til VM 2018.

                  Jeg mener man lidt skubber problemet foran sig - det er jo tydeligt at den næste landstræner helst skulle hedde Michael Laudrup - men er han ledig om 2 år? og hvis ikke skal olsen så liiiige have endnu en kontrakt??

                  Morten Olsen er bestemt kompetent og har været en go landstræner - men 13 år.....mon ikke det snart var på tide med lidt nye inputs
                  Mon ikke den næste landstræner bliver enten Jess Thorup eller Weakhorse. Laudrup tror jeg først kommer til om otte-ti år. Han har en klubholdskarriere han lige skal igennem først.

                  Jeg håber personligt på Thorup. Weakhorse står for den slags defensivt naivt "Ajax-bold" som også Troels Bech og Morten Olsen står for. Jeg vil have en landstræner der kan organisere et jernstærkt forsvar.
                  "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                  Kluden Krew - O'ense Internationals

                  Comment


                    #10
                    Næst efter OB, er landsholdet det hold der betyder mest for mig, men hvem der er træner de næste to år, er mig ligegyldigt.

                    For lige meget hvem træneren er/bliver, så vil vi gå og vente på den gyldne årgang der er på vej og der går lige et par år. Det er meget muligt vi kommer med til det næste EM (24 hold), men vi har simpelthen ikke et hold med kvalitet, nu eller om to år.

                    Fra kvallen efteråret 2016 og frem kan det dog efterhånden igen blive interessant. Her håber jeg så MO er væk.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      Det er jo fordi man har pålagt sig selv en regel om at det skal være en dansker der træner landsholdet - men hvorfor egenligt det?
                      - Desuden mener jeg der ville være det helt rigtige tidspunkt at kører en lidt mindre erfaren træner ind, når nu man insisterer på en dansker - der er altså 24 pladser til det kommende EM, så det er jo en kval runde der næsten ikke kan glippe. Og det bliver en del lettere end til VM 2018.

                      Jeg mener man lidt skubber problemet foran sig - det er jo tydeligt at den næste landstræner helst skulle hedde Michael Laudrup - men er han ledig om 2 år? og hvis ikke skal olsen så liiiige have endnu en kontrakt??

                      Morten Olsen er bestemt kompetent og har været en go landstræner - men 13 år.....mon ikke det snart var på tide med lidt nye inputs
                      Enig i at det ville være et ideelt tidspunkt at skifte træner på lige nu.

                      Mht. en udenlandsk træner, så så jeg helst en dansk træner - én for hvem det ville være en ære at være landstræner for Danmark, og ikke bare én der ser det som som et springbræt til noget større. Til gengæld ser jeg det ikke som et ultimativt krav, at han skal være dansker, som DBU gør. Det vigtigste er, at vedkommende er villig til at blive i jobbet i en årrække. Ikke 15 år som Morten Olsen, men over to-tre slutrunder, så han kan nå at bygge noget op og få noget kontinuitet ind på holdet, så skiftende trænere ikke hele tiden skal trække holdet i en anden retning med hver deres idéer...

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                        Mon ikke den næste landstræner bliver enten Jess Thorup eller Weakhorse. Laudrup tror jeg først kommer til om otte-ti år. Han har en klubholdskarriere han lige skal igennem først.

                        Jeg håber personligt på Thorup. Weakhorse står for den slags defensivt naivt "Ajax-bold" som også Troels Bech og Morten Olsen står for. Jeg vil have en landstræner der kan organisere et jernstærkt forsvar.
                        Jeg tror nu også der er gode muligheder for at den næste landstræner hedder Kasper Hjulmand. Men man har, som det nok også er tilfældet med Wieghorst og Thorup, vurderet at han ikke er helt klar endnu. Men jeg tror helt klart det bliver en af de tre. Medmindre Laudrup skulle få lyst - så bliver det uden tvivl ham.

                        Comment


                          #13
                          Jeg ser Morten Olsen som den bedste løsning lige nu, alternativerne taget i betragtning. Jeg har svært ved at se nogle realistiske danske alternativer der er gode nok og som har pondus nok.
                          Så kan man selvfølgelig tage en udenlandsk træner ind. Men her ser jeg to muligheder:
                          1. Man hiver et kæmpe stort navn ind, som er virkelig dygtig. Det vil selvfølgelig være en fin løsning, men det vil også være en ekstremt dyr løsning. Hvad skal vi skyde på at en mand som f.eks. Capello eller Trapatoni vil have i løn? 10-15 gange så meget som Morten Olsen? Næppe realistisk og samtidig kan de penge bruges bedre i forhold til talentudvikling mv.
                          2. Man hiver en billigere udenlandsk kapacitet ind, f.eks. en hollænder. Det ser jeg dog ikke meget fremtid i. Vedkommende vil nok se det som et skridt på vej mod noget andet, eller alternativt, en del af en nedtrapning som træner. Det danske landshold bør have mere prestige end dette!

                          ..og så er der også lige det der med at jeg generelt er imod udenlandske landstrænere. Jeg mener at landstrænerne, ligesom spillerne, bør have samme nationalitet som landsholdet. Jeg kan ikke helt se hvorfor man, teoretisk set, må omgive et landshold af udenlandske trænere, massører mv., når nu spillerne skal være fra landet. Efter min mening bør HELE landsholdet - inklusiv alt hvad det indebærer - være af landsholdets nationalitet.

                          Comment


                            #14
                            Hvilke bedre alternativer findes der til MO? Bare at hive en dyr udlænding ind er på ingen måde garanti for succes.

                            Bortset fra de kæmpe svipsere der har været i den her kvalrunde, så har landsholdet ikke spillet under evne. Men svipseren mod Armenien ødelægger det hele.

                            Comment


                              #15
                              http://m.bt.dk/?article=27176212-Hol...e-Morten-Olsen
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment

                              Working...
                              X