Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
    I denne af Morten Crone's artikel forlyder det at Thorborg alt-i-alt har smidt 200 mio. i OB på 14 år. Det er jo bare et greb i lommen...

    http://www.bt.dk/superligaen/forstaa...ed-fynske-fejl
    lol

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
      Okay. Nu må jeg lige høre. Det er for sjov, ikke?
      Det må man da håbe, men der er jo nogen der har det ret lemfældigt med andres penge...

      Han har i snit smidt 18-20 millioner i OB om året, i 11 år, ikke 14 år som en anden skrev.... Det er vist mere end hvad de fleste andre klubber kan prale af...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
        I denne af Morten Crone's artikel forlyder det at Thorborg alt-i-alt har smidt 200 mio. i OB på 14 år. Det er jo bare et greb i lommen...

        http://www.bt.dk/superligaen/forstaa...ed-fynske-fejl
        2002 til 2013, det er 11 år... eller over 18 mil. i snit om året...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #34
          Det er jo direkte pinligt at der er folk der mener at NT bare skal smide 100-200 millioner i klubben om året.

          Kan egentligt godt forstå at I ikke er millionærer når I tænker på den måde.

          Det er ikke bare dumt, men mega dumt at komme med de kommentarer.

          Comment


            #35
            Selvfølgelig er det sagt med et glimt i øjet - men hvem forlanger at der skal postes 100 millioner i klubben om året?

            Jeg mener dog at når Thorborg har sagt A, så må han også sige B. Der medfølger et ansvar ved at begynde at lege fodboldrigmand i en traditionsklub. At smække kassen helt i og risikere at lade klubben rykke ned, er uacceptabelt. Der må være en middelvej, så klubben kører med en forsvarlig økonomi og samtidig kan begå sig med rimeligheden i Superligaen. Kan man ikke finde den balance må man steppe ned og lade nogle andre forsøge sig. Det synes ikke at være tilfældet her. Det kan ikke kun falde tilbage på dårlige sportschefer og cheftrænere - det er ledelsen der gang på gang har udpeget disse, og på 4 år ikke formået at føre noget som helst der ligner en strategi ud i livet.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
              Selvfølgelig er det sagt med et glimt i øjet - men hvem forlanger at der skal postes 100 millioner i klubben om året?

              Jeg mener dog at når Thorborg har sagt A, så må han også sige B. Der medfølger et ansvar ved at begynde at lege fodboldrigmand i en traditionsklub. At smække kassen helt i og risikere at lade klubben rykke ned, er uacceptabelt. Der må være en middelvej, så klubben kører med en forsvarlig økonomi og samtidig kan begå sig med rimeligheden i Superligaen. Kan man ikke finde den balance må man steppe ned og lade nogle andre forsøge sig. Det synes ikke at være tilfældet her. Det kan ikke kun falde tilbage på dårlige sportschefer og cheftrænere - det er ledelsen der gang på gang har udpeget disse, og på 4 år ikke formået at føre noget som helst der ligner en strategi ud i livet.
              Jeg vil give dig ret i, at der er truffet en perlerække af elendige beslutninger fra den øverste ledelse ift. ansættelse af de sportsligt ansvarlige. Men disse beslutninger er jo netop truffet i bestræbelserne på at skabe en bæredygtig fodboldklub. De svigtende resultater har medført massive, voksende underskud, og disse forsøger man at få under kontrol. Indtil dette er sket har Thorborg jo dækket de underskud, og jeg tror ikke på vi ser kaptajnen forlade den synkende skud - dertil har han for stor stolthed. Som jeg ser det er kassen ikke smækket i fordi han ingen ambitioner har på klubbens vegne, men fordi det ville være dumt at smide større millionbeløb i klubben før man har fået skabt det ønskede fundament. Om det så er holdbart for nuværende eller i den nærmeste fremtid, må tiden vise. Jeg håber.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                Indtil dette er sket har Thorborg jo dækket de underskud, og jeg tror ikke på vi ser kaptajnen forlade den synkende skud - dertil har han for stor stolthed. Som jeg ser det er kassen ikke smækket i fordi han ingen ambitioner har på klubbens vegne, men fordi det ville være dumt at smide større millionbeløb i klubben før man har fået skabt det ønskede fundament. Om det så er holdbart for nuværende eller i den nærmeste fremtid, må tiden vise. Jeg håber.
                Jeg tror ikke vi skal se det som et endeligt at kassen er lukket i, men i min optik virker det også mega dumt at spillerne skal have mere i løn, selv om vi ligger og er nummer 10 i ligaen. At han ikke vil smide 60 millioner i igen som de gjorde slut sidste år, for bare at se de forsvinder ned i et dybt hul, giver mening i min verden.
                Får vi først styr på økonomien, så kan vi bygge den stille og roligt op igen.

                Og at han så ikke bare smutter er jo lidt svært når han har x-antal aktier i OB, for at han skal smutte helt kræver jo stort set at han sælger dem.
                Hvis ingen vil købe dem, hvem skal han så sælge dem til.

                Jeg tror vi med tiden vil se en BF som kan hjælpe med økonomien, hvis klubber gør deres del af 'aftalen'.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                  Jeg tror ikke vi skal se det som et endeligt at kassen er lukket i, men i min optik virker det også mega dumt at spillerne skal have mere i løn, selv om vi ligger og er nummer 10 i ligaen. At han ikke vil smide 60 millioner i igen som de gjorde slut sidste år, for bare at se de forsvinder ned i et dybt hul, giver mening i min verden.
                  Får vi først styr på økonomien, så kan vi bygge den stille og roligt op igen.

                  Og at han så ikke bare smutter er jo lidt svært når han har x-antal aktier i OB, for at han skal smutte helt kræver jo stort set at han sælger dem.
                  Hvis ingen vil købe dem, hvem skal han så sælge dem til.

                  Jeg tror vi med tiden vil se en BF som kan hjælpe med økonomien, hvis klubber gør deres del af 'aftalen'.
                  Det var i store træk også det jeg mente.

                  Med BF mener du?

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                    Med BF mener du?
                    BestyrelsesFormand

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      OBs økonomi var ved ansættelsen af Poul Hansen presset. Nogle af de dyre kontrakter fra de glade år gjaldt stadig, og i efteråret 2011 måtte Niels Thorborg, som han havde gjort det før, gå forrest i en aktieemission på 60 mio. kr. Tilmed solgte man i 2011 halvdelen af transferrettighederne til Kalilou Traoré og Bashkim Kadrii til en engelsk hedgefond, hvilket gav nogle hurtige likvider, men for nylig betød det, at OB kun tjente 4,5 mio. kr. på Bashkim Kadrii, der blev solgt for 9 mio. kr. til FCK. Alligevel gav 2011 et underskud på 22,3 mio. kr.

                      var det SU1978 eller guldtilob der hele tiden har holdt hårdt på at OB kun havde fået 4,5 mill for Kadrii..
                      nogen ved vidst noget her. Har sku aldrig hørt noget om en hedgefond før i forbindelse med OB
                      Ved vi hvornår i 2011 det var..? Kadrii kom i Jun/Aug 2010, Traoré en måned før, så det kunne ligne det har været ret hurtigt vi solgte ud der...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #41
                        Det var sgu nok de samme som ville investere i BIF, foråret 2011...

                        Var der i øvrigt nogen herinde der kom til at sige FOR meget den gang..?

                        http://ob.dk/forum/thread/502165.aspx
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #42
                          Med den her strategi er det højeste vi kan opnå middelmådighed. Flot ledelse!

                          Er det meningen at man skal blive led og ked af ledelsen?

                          hvorfor har i ikke solgt spillerrettighederne på folkeaktier? Vi er da mange som gerne ville have købt?

                          hvorfor dette ferdekte spil? Skulle vi fans ikke vide hvor skidt det stod til?

                          Nu ved vi det men nu er det for sent at hjælpe.

                          I har solgt klub og sjæl....

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af JeppeBendix Se indlæg
                            Med den her strategi er det højeste vi kan opnå middelmådighed. Flot ledelse!

                            Er det meningen at man skal blive led og ked af ledelsen?

                            hvorfor har i ikke solgt spillerrettighederne på folkeaktier? Vi er da mange som gerne ville have købt?

                            hvorfor dette ferdekte spil? Skulle vi fans ikke vide hvor skidt det stod til?

                            Nu ved vi det men nu er det for sent at hjælpe.

                            I har solgt klub og sjæl....
                            Jeg skriver lige igen. Vi ved IKKE hvad transferrettighederne er solgt for. Det kan være at vi ligefrem har tjent på salget af dem... Så før vi ved det (hvis vi da nogen sinde får det af vide) synes jeg ikke vi kan skælde ud på ledelsen... Der er jeg mere træt af da vi solgte Eriksens videresalgsprocenter til Ajax i sin tid. For der ved vi at vi har dummet os big time...
                            Men vi kan jo regne på at vi er gået glip af: 7,5 + 4,5 mio = 12 mio. Personligt tror jeg ikke at 50% transferrettigheder til Kadrii og Traore, der så vidt jeg husker var 2 kæmpetalenter på salgstidspunktet, kan være solgt for ret meget mindre end det. Vi skal jo huske på at de blev solgt og ikke givet væk...
                            Stop 'Hate' Mod Vore Egne Spillere. Opbakning til alle.
                            Kristian Morre

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Morre Se indlæg
                              Jeg skriver lige igen. Vi ved IKKE hvad transferrettighederne er solgt for. Det kan være at vi ligefrem har tjent på salget af dem... Så før vi ved det (hvis vi da nogen sinde får det af vide) synes jeg ikke vi kan skælde ud på ledelsen... Der er jeg mere træt af da vi solgte Eriksens videresalgsprocenter til Ajax i sin tid. For der ved vi at vi har dummet os big time...
                              Men vi kan jo regne på at vi er gået glip af: 7,5 + 4,5 mio = 12 mio. Personligt tror jeg ikke at 50% transferrettigheder til Kadrii og Traore, der så vidt jeg husker var 2 kæmpetalenter på salgstidspunktet, kan være solgt for ret meget mindre end det. Vi skal jo huske på at de blev solgt og ikke givet væk...
                              ... men vi skal også lige huske hvem vi solgte til... Det er selvfølgelig usikker grund, men der går det jo 100% ud på at score profit, og vi har temmelig sikkert været pressede, siden vi lavede det stunt... Begge spillere havde "kun" haft mellem ½ og 1½ sæson i striwet, alt efter hvornår disse salg fandt sted, og jeg ved ikke hvad da kan have været værd efter et års tid i striwet, men jeg tror ikke vi skal op i nærheden af de 24 millioner...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                ... men vi skal også lige huske hvem vi solgte til... Det er selvfølgelig usikker grund, men der går det jo 100% ud på at score profit, og vi har temmelig sikkert været pressede, siden vi lavede det stunt... Begge spillere havde "kun" haft mellem ½ og 1½ sæson i striwet, alt efter hvornår disse salg fandt sted, og jeg ved ikke hvad da kan have været værd efter et års tid i striwet, men jeg tror ikke vi skal op i nærheden af de 24 millioner...
                                Nu er det jo også kun 12 mio ikke 24 mio. der er taget højde for at det kun er halvdelen af transferindtægterne. Vi skal også huske på at salgstidspunktet vel var inden Finanskrisen rigtig ramte Fodboldverdenen sådan prismæssigt. Vi solgte jo Traore året efter for hvad jeg mener var et alt for højt beløb set ud fra hans skadeshistorik. Jeg tror personlig ikke på vi har fået mindre end 10 mio. og tror faktisk mere...
                                Stop 'Hate' Mod Vore Egne Spillere. Opbakning til alle.
                                Kristian Morre

                                Comment

                                Working...
                                X