Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Kunne ikke lige huske hvilken tråd at dette tidligere blev diskuteret så poster den her da dette jo også er afspejlet i vores dårlige økonomi

    http://www.fyens.dk/sport/OB-koryfae...rtikel/2571414
    Det lyder da godt, at OB ser ud til at genoverveje beslutningen - det viser format, at man ikke bare holder fast i en beslutning, hvis der virkelig er gode argumenter imod. Forhåbentligt ender det med en god løsning for alle parter. Man burde da bruge de gamle stjerner til at fortælle "den gode historie" i og om OB via små anekdote-foredrag ledsaget af flotte billeder i VIP´en.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
      Jeg har så meget tillid til Jesper Hansen, at jeg ikke kan forestille mig en forlængelse er på tale. Spørgsmålet er mere om han skal lede holdet hele sæsonen med risiko for færre publikum, utilfredse spillere og måske nedrykning. Kunne assistentræneren mon overtage indtil sommer?
      Jeg forstår godt at det kan være fristende at forestille sig, at det ikke kan blive værre end under Troels. Men jeg kan ikke se at Mattsson skulle være et seriøst bud. Bevares, det kan være jeg at jeg tager fejl, og han redder holdet i bedste Ove C-stil. Men OB er (stadig) en stor klub, og presset fra os fans og de øvrige omgivelserne er ligeledes rigtig stort. Se på Jesper Fredberg i AGF i sidste sæson. Folk var så latterligt trætte af at se og høre på Peter Sørensen, at man tænkte alt andet ville være en forandring til det bedre. Men det viste sig jo at manden slet, slet ikke magtede at styre et hold på AGFs størrelse, med de spillere og egoer det indbefatter. Jeg kan godt være nervøs for, at det samme ville være tilfældet for JM, selvom jeg synes han er en gennemsympatisk fyr. Hvis vi kommer derud hvor vi virkelig skal rage kastanjerne ud af ilden, vil jeg til enhver tid foretrække en rutineret superligatræner på en kortere kontrakt.

      Comment


        #18
        http://www.bt.dk/superligaen/bts-fod...els-bech-fyret

        "investerer klart mindre end i sølvsæsonerne, hvor lønbudgettet var på 70-75 mio. kr. i den sportslige sektor. Nu ligger det på omkring 40-45 mio. kr."

        nogen der ved hvor de tal kommer fra?
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #19
          OB's nedtur

          http://www.bt.dk/superligaen/forstaa...ed-fynske-fejl

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            http://www.bt.dk/superligaen/bts-fod...els-bech-fyret

            "investerer klart mindre end i sølvsæsonerne, hvor lønbudgettet var på 70-75 mio. kr. i den sportslige sektor. Nu ligger det på omkring 40-45 mio. kr."

            nogen der ved hvor de tal kommer fra?
            Højst sandsynligt årsrapporterne

            Comment


              #21
              OBs økonomi var ved ansættelsen af Poul Hansen presset. Nogle af de dyre kontrakter fra de glade år gjaldt stadig, og i efteråret 2011 måtte Niels Thorborg, som han havde gjort det før, gå forrest i en aktieemission på 60 mio. kr. Tilmed solgte man i 2011 halvdelen af transferrettighederne til Kalilou Traoré og Bashkim Kadrii til en engelsk hedgefond, hvilket gav nogle hurtige likvider, men for nylig betød det, at OB kun tjente 4,5 mio. kr. på Bashkim Kadrii, der blev solgt for 9 mio. kr. til FCK. Alligevel gav 2011 et underskud på 22,3 mio. kr.

              var det SU1978 eller guldtilob der hele tiden har holdt hårdt på at OB kun havde fået 4,5 mill for Kadrii..
              nogen ved vidst noget her. Har sku aldrig hørt noget om en hedgefond før i forbindelse med OB

              Comment


                #22
                http://www.bt.dk/fodbold/ob-solgte-r...drii-og-traore

                mon Falk også er solgt?

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  OBs økonomi var ved ansættelsen af Poul Hansen presset. Nogle af de dyre kontrakter fra de glade år gjaldt stadig, og i efteråret 2011 måtte Niels Thorborg, som han havde gjort det før, gå forrest i en aktieemission på 60 mio. kr. Tilmed solgte man i 2011 halvdelen af transferrettighederne til Kalilou Traoré og Bashkim Kadrii til en engelsk hedgefond, hvilket gav nogle hurtige likvider, men for nylig betød det, at OB kun tjente 4,5 mio. kr. på Bashkim Kadrii, der blev solgt for 9 mio. kr. til FCK. Alligevel gav 2011 et underskud på 22,3 mio. kr.

                  var det SU1978 eller guldtilob der hele tiden har holdt hårdt på at OB kun havde fået 4,5 mill for Kadrii..
                  nogen ved vidst noget her. Har sku aldrig hørt noget om en hedgefond før i forbindelse med OB
                  Det var vi vidst flere der gjorde, men med de nye oplysninger om hedgefunden kan man vidst udlede at begge lejre på sin vis havde ret, vi havde nok bare vores informationer fra forskellige led i fødekæden.

                  Comment


                    #24
                    Har også lige set artiklen om Kadrii og Traoré i BT - og er mildest talt chokeret og forarget... Undskyld, men der sidder 3 pengestærke mænd bestyrelsen der tilsammen er gode for 10 milliarder og så er sådanne krumspring ifbm. med at generere lidt håndører til klubben, virkelig nødvendige!?

                    At tilføre OB en vitamin indsprøjtning på 100 mio. er F****** PENAUTS for de 3... Ikke at transfer/løn budgettet bare skal sprænges, men man burde kunne tillade sig bare lidt mere end 1. div. spillere der med stor sandsynlighed ikke har niveau til andet end Superligaens nederste halvdel.

                    Jeg tillader mig stille mig kritisk overfor deres kærlighed til den klub de gerne vil bestemme over, når de er villige til at gå så langt for ikke selv at skulle frem med pengepungen...

                    Comment


                      #25
                      Det er helt vildt, det der. Hvis det altså er sandt. Det er jo katastrofalt købmandskab.

                      Comment


                        #26
                        Ro på. Så længe vi ikke ved hvad rettighederne er solgt for i sin tid, kan vi jo ikke klage over dårligt købmandsskab. Det kan være at ½ af Kadrii er solgt for 7-8 mio og halvdelen af Traore er solgt for 10 mio... Så længe det spørgsmål ikke er besvaret kan vi jo ikke klage...
                        Stop 'Hate' Mod Vore Egne Spillere. Opbakning til alle.
                        Kristian Morre

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
                          Det var vi vidst flere der gjorde, men med de nye oplysninger om hedgefunden kan man vidst udlede at begge lejre på sin vis havde ret, vi havde nok bare vores informationer fra forskellige led i fødekæden.
                          Ja det er rigtigt. Du var også på banen med beløbet.

                          Comment


                            #28
                            I denne af Morten Crone's artikel forlyder det at Thorborg alt-i-alt har smidt 200 mio. i OB på 14 år. Det er jo bare et greb i lommen...

                            http://www.bt.dk/superligaen/forstaa...ed-fynske-fejl

                            Comment


                              #29
                              Mig bekendt skelnes der ikke mellem spillerlønninger og alle andres? Det er blot en stor post for hele koncernen
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                                I denne af Morten Crone's artikel forlyder det at Thorborg alt-i-alt har smidt 200 mio. i OB på 14 år. Det er jo bare et greb i lommen...

                                http://www.bt.dk/superligaen/forstaa...ed-fynske-fejl
                                Okay. Nu må jeg lige høre. Det er for sjov, ikke?

                                Comment

                                Working...
                                X