Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OB og Hummel forlængrer sammenarbejde frem til sommer 2026:
    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-for...de-med-hummel/
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Hvis vi fortsætter derouten bliver det Markussen Sport i Aarup der bliver sponsor næste gang...
      OB: Danske mestre i 2075/6

      Comment


        Vrøvle kommentar. Hvis du ikke har noget bedre og sagligt at sige, er det nok bedst at tie

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

          Den absolut største gift for interessen på sigt er når ekstremt rige mennesker fra et sted helt uden tilknytning køber klubber og ja ... desværre endda flere klubber.
          Det bliver legetøj, hvidvaskning og helt op til den specifikke "organisation" om klubben skal overleve.
          Jeg er med på at mennesker gerne vil være med i noget der har succes, men er det for enhver pris?
          Det er ikke længere sådan jeg ser udviklingen i fodboldverdenen mht. ejerskab af klubber i dag, der er sket en markant ændring de senere år

          Mange nye ejere er mere professionelle, typisk går man efter af eje flere klubber i forskellige ligaer, man satser på udvikling af spillere og der bliver brugt mange penge på kontrakter til udviklings-spillere

          Spørgsmålet kunne være: Kan OB klare sig i fremtiden uden tilknytning til et netværk af klubber ejet af samme firma eller samme gruppe af investorer?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

            Det er ikke længere sådan jeg ser udviklingen i fodboldverdenen mht. ejerskab af klubber i dag, der er sket en markant ændring de senere år

            Mange nye ejere er mere professionelle, typisk går man efter af eje flere klubber i forskellige ligaer, man satser på udvikling af spillere og der bliver brugt mange penge på kontrakter til udviklings-spillere

            Spørgsmålet kunne være: Kan OB klare sig i fremtiden uden tilknytning til et netværk af klubber ejet af samme firma eller samme gruppe af investorer?
            Ja, det er endnu mere absurd ... absurd rige mennesker der ejer flere klubber, en forfærdelig udvikling med interessekonflikter, legetøj, hvidvaskning og endnu mere fokus på profit og firmanavne til klubberne som konsekvens.
            NEJ TAK :)!
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

              Ja, det er endnu mere absurd ... absurd rige mennesker der ejer flere klubber, en forfærdelig udvikling med interessekonflikter, legetøj, hvidvaskning og endnu mere fokus på profit og firmanavne til klubberne som konsekvens.
              NEJ TAK :)!
              Ved ikke om alle ejere er de 'rige svin' eller hvad de nu kan tituleres, forsøgte at beskrive en udvikling væk fra at fodboldklubber er hobby-objekter til investering for professionelle, i min verden er det bedre

              Ser du hellere at vi afskaffer professionelle boldklubber og vender tilbage til de gamle amatørdage ..... eller hvad?

              Comment


                Tak til Stemmer Fra Ådalen for den næsten to en halv times lange podcast om strategi. Jeg blev meget klogere. Det vil også I blive. Og hold ud til det sidste kvarters tid.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                  Tak til Stemmer Fra Ådalen for den næsten to en halv times lange podcast om strategi. Jeg blev meget klogere. Det vil også I blive. Og hold ud til det sidste kvarters tid.
                  Også kæmpe tak til SFÅ herfra. Håber Thorborg og resten af OB ledelsen lytter med og tager imod råd og konstruktiv kritik, så vi kan få en endnu skarpere Odense Boldklub i fremtiden (strategi).

                  Comment


                    Jack Jørgensen om udviklingen og ageren icorons-tiden:

                    https://fyens.dk/artikel/den-ulykke-...-et-trælår?rss
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      Jack Jørgensen om udviklingen og ageren icorons-tiden:

                      https://fyens.dk/artikel/den-ulykke-...-et-trælår?rss
                      Er vi ligefrem “vant til at have 8-10.000 tilskuere?” Vist ikke i mine 25 år som OB-fan...
                      OB: Danske mestre i 2075/6

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

                        Er vi ligefrem “vant til at have 8-10.000 tilskuere?” Vist ikke i mine 25 år som OB-fan...
                        Jack har før sagt det samme i anden anledning. Også dengang satte jeg spørgsmålstegn ved selvforståelsen..

                        Jeg oplever nærmere 3000-6000..

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

                          Er vi ligefrem “vant til at have 8-10.000 tilskuere?” Vist ikke i mine 25 år som OB-fan...
                          Sidst vi havde +8000 i en sæson vandt vi sølv, og det var dengang for 4. sæson i træk, hvor vi var blevet nr. 4 og havde taget sølv i tre sæsoner i træk. Man skal jo lige huske på, at i klubbens egen selvforståelse er vi jo et top 6-hold og hører til i toppen af dansk fodbold, så på den måde giver det jo nok mening i deres hoveder. At det så faktuelt ikke har forholdt sig sådan i 10 år, og at der ikke er nogen tegn på, at det skulle komme til at blive sådan igen, kan vi andre så forholde os til.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

                            Er vi ligefrem “vant til at have 8-10.000 tilskuere?” Vist ikke i mine 25 år som OB-fan...
                            Vi var tæt på 7000 i 2018/2019. Nedgangen i 2019/2029 skyldes vel Corona. Man kunne måske sige at vi måske var i en udvikling i retning af 8000 uden Corona:
                            https://www.ob.dk/historie/tilskuertal/
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg

                              Jack har før sagt det samme i anden anledning. Også dengang satte jeg spørgsmålstegn ved selvforståelsen..

                              Jeg oplever nærmere 3000-6000..
                              Det er faktisk et ret godt billede af selvforståelsen og troværdigheden i OB.

                              Sidst han bøvlede i overdrevne tal var da han klynkede over begrænsningen til FCK kampen hvor der ifølge ham plejer at kunne sælges 12-14000 billetter.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Det her forstår jeg heller ikke:

                                “Vi havde engang stor tilstrømning til kampene, men vi glemte at give opmærksomhed nok til dem, der kom.”

                                OB er notorisk dårlige til at opmuntre til stemningsskabende aktiviteter. Jeg husker masser af karantæner til aktive fans, da det gik godt, og senest formåede OB med Jack to år uden anden opbakning end den fanklubben formåede (ikke et ondt ord om den).

                                Er det klappepølsefans han tænker på, eller må der komme noget liv på lægterne? Og nej, ham psykopat-Martin er selvfølgelig ikke velkommen.

                                OB’s mærkelige forhold til egne fans bliver meget godt behandlet i SFÅ-AaB-Brüchmann-podcasten.

                                Desuden kan jeg ikke døje hans floskelfyldte friskfyrssprog, men det er vist bare personlige præferencer.
                                OB: Danske mestre i 2075/6

                                Comment

                                Working...
                                X