Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

    jeg synes der skulle være en selvstændig tråd om dette (desværre) så vigtige emne.

    I dagens Tipsblad er der en oversigt over transferaktivteten i det forgangne vindue, og de beløb klubberne har brugt. Det handler selvfølgelig mest om Brøndby, FCK og Agger, men der er også nogle interessante facts om OB.

    Tipsbladet vurderer Superligaklubbernes samlede budgetter til at være:

    FCK 105-115 millioner kr.
    BIF 90-100 m.
    FCM 40-45 m.
    FCN 40-45 m.
    OB 40-45 m.
    RFC 30-35 m.
    EFB 27-32 m.
    AAB 25-30 m.
    FCV 22-24 m.
    SDJ 17-19 m.
    SIF 15-16 m.
    HoIK 8-10 m.

    Dvs., at uanset om vi ligger på 3., 4., eller 5.-pladsen, er der stadig syv hold der bruger en del færre penge end os. Af dem ligger fem lige nu over os i tabellen, og tre sluttede over os i sidste sæson, og vi sluttede kun to point over FCV og SDJ, der har væsentligt mindre budgetter end os.

    Så hvis man tager kapitalistbrillerne på, så har OB i den grad underpræsteret de sidste tre sæsoner, i forhold til vores økonomiske råderum. Hvilket vel ikke er den store overraskelse for nogen herinde.

    Derudover er der en oversigt over klubbernes transferforbrug i dette vindue. Her angives det, at vi har købt spillere for 3.5 million, og solgt spillere for 13 millioner. Vi købte Mikkelsen, Kirkeskov og Kryger, og solgte Kadrii og Jacob Rasmussen.
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    #2
    Skræmmende at se at vi kan være så ringe med et top 3-5 budget..
    og efter deres beregninger har vi fået 2,5 mill for Jacob Rasmussen og ca givet 1,3 mill for Kirkeskov

    Comment


      #3
      Penge er jo meget godt at have - men det afhænger jo helt og holdent af dem som forvalter dem, hvad man kan få ud af få eller mange milioner.

      OB er et godt eksempel - men det er FCK altså også. Jeg vil faktisk påstå, at FCKs niveaufald er større end OBs og det med et endnu større budget.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        Penge er jo meget godt at have - men det afhænger jo helt og holdent af dem som forvalter dem, hvad man kan få ud af få eller mange milioner.

        OB er et godt eksempel - men det er FCK altså også. Jeg vil faktisk påstå, at FCKs niveaufald er større end OBs og det med et endnu større budget.
        Enig. Det er lige præcis det der er min pointe. Jeg har tiltro til Jesper H. Jeg har ikke tiltro til Troels.

        Og til fmprOB: jeg tror helt afgjort vi efterhånden er tættere på en femte-sjetteplads end en 3.-plads, budgetmæssigt.
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Enig. Det er lige præcis det der er min pointe. Jeg har tiltro til Jesper H. Jeg har ikke tiltro til Troels.

          Og til fmprOB: jeg tror helt afgjort vi efterhånden er tættere på en femte-sjetteplads end en 3.-plads, budgetmæssigt.
          Du har muligvis ret. Tog nu også bare udgangspunkt i Tipsbladets oplysninger..
          mener dog bare at i det OB kom med tidligere hvor man snakkede nutid, fremtid, økonomi, det vender 2015 osv at det blev sagt at vi var i top4 rent budget mæssigt

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
            Enig. Det er lige præcis det der er min pointe. Jeg har tiltro til Jesper H. Jeg har ikke tiltro til Troels.

            Og til fmprOB: jeg tror helt afgjort vi efterhånden er tættere på en femte-sjetteplads end en 3.-plads, budgetmæssigt.
            enig - truppen er ikke længere til at lægge i toppen, men den bør være til mere end det vi har set på det seneste - der er i den grad blevet underpræsteret...

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Du har muligvis ret. Tog nu også bare udgangspunkt i Tipsbladets oplysninger..
              mener dog bare at i det OB kom med tidligere hvor man snakkede nutid, fremtid, økonomi, det vender 2015 osv at det blev sagt at vi var i top4 rent budget mæssigt
              "- Når vi er på plads, så har OB faktisk en rigtig god og stærk økonomi, der bestemt hører til i den bedste halvdel af Superligaen"

              Det er jo en sætning der favner meget bredt, og også en der kan komme snigende tilbage, såfremt vi glider ud af den bedste halvdel...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Enig. Det er lige præcis det der er min pointe. Jeg har tiltro til Jesper H. Jeg har ikke tiltro til Troels.

                Og til fmprOB: jeg tror helt afgjort vi efterhånden er tættere på en femte-sjetteplads end en 3.-plads, budgetmæssigt.
                Ja, penge er ikke alt - en god træner og en god klubånd er vigtigt.

                Vi har et hold til en 4-5. plads, men vi vil kunne blive nedrykningstruet.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  #9
                  Vi har både økonomien og spillerne til at spille med i toppen. Men måden de bliver forvaltet på, er rigtig skidt. Jeg tror egentligt ikke det er spillerne der er noget mentalt galt med, nok nærmere en træner, som ikke har nogen rød tråd i det han foretager sig, fejlslagne taktikker og opstillinger, omrokering af spillere fra kamp til kamp.

                  Vi bliver aldrig spillet sammen på den måde, og det er altså super vigtigt i fodbold.

                  Jeg ser ingen grund til at forlænge med Bech. Han skader mere end han gavner. Jeg har aldrig set det store lys i ham, og med det han (ikke) har opnået i denne tredje omgang, bekræfter det bare mit syn af ham. Talegaverne i orden; men det, det hele handler om... not so much.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                    Ja, penge er ikke alt - en god træner og en god klubånd er vigtigt.

                    Vi har et hold til en 4-5. plads, men vi vil kunne blive nedrykningstruet.
                    efter sigende har vi da en dyr træner, og pris og kvalitet hænger oftest sammen


















                    men ikke altid
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      #11
                      Jeg har så meget tillid til Jesper Hansen, at jeg ikke kan forestille mig en forlængelse er på tale. Spørgsmålet er mere om han skal lede holdet hele sæsonen med risiko for færre publikum, utilfredse spillere og måske nedrykning. Kunne assistentræneren mon overtage indtil sommer?
                      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                      OB - engang var vi gode

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                        Jeg har så meget tillid til Jesper Hansen, at jeg ikke kan forestille mig en forlængelse er på tale. Spørgsmålet er mere om han skal lede holdet hele sæsonen med risiko for færre publikum, utilfredse spillere og måske nedrykning. Kunne assistentræneren mon overtage indtil sommer?
                        det tror jeg i den grad kommer an på hvordan det udvikler sig - en placering som nr 9-10 ved vinterpausen tror jeg ikke afskrækker JH (desværre) men det er klart at lægger vi under stregen, og især hvis der er mere end et par point/og eller målforskel der skilder os fra redning - så vi han jo være tvunget til at reagere.

                        Men vurderet ud fra hvordan man har handlet de sidste par år så tror jeg ikke på der sker noget - med mindre det er strengt nødvendigt.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          efter sigende har vi da en dyr træner, og pris og kvalitet hænger oftest sammen

                          men ikke altid
                          tja da man hentede Troels blev han jo flere steder omtalt som en potentiel kommende landstræner - set i det lys har man nok regnet med at signe en af de bedste danske trænere der var til rådighed.
                          at han så har skuffet fælt....tja det er jo aldrig til at vide (men nu har vi prøvet 3 gange med troels i OB, det efterhånden være nok til at sige at det nok aldrig bliver det perfekte match)

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                            tja da man hentede Troels blev han jo flere steder omtalt som en potentiel kommende landstræner - set i det lys har man nok regnet med at signe en af de bedste danske trænere der var til rådighed.
                            at han så har skuffet fælt....tja det er jo aldrig til at vide (men nu har vi prøvet 3 gange med troels i OB, det efterhånden være nok til at sige at det nok aldrig bliver det perfekte match)
                            det er uendelig svært at sige om det er træneren eller omstændighederne der gør at det går som det går. Jeg tror næppe TB forlænges, omvendt tror jeg heller ikke han fyres hvis vi bare holder r*ven fri af stregen.
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              #15
                              Kunne ikke lige huske hvilken tråd at dette tidligere blev diskuteret så poster den her da dette jo også er afspejlet i vores dårlige økonomi

                              http://www.fyens.dk/sport/OB-koryfae...rtikel/2571414

                              Comment

                              Working...
                              X