Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Det kan vel blive 4 millioner i forskellige scenarier ... og vildt der kan være 3 millioner forskel på 11 til 13.pladsen.
    Det burde ikke være vildt i vores budget. Men med de penge som JH taber på handler, så pynter det mere end det burde.

    Comment


      Hvordan kommer du frem til en forskel på 3 millioner og Kielberg endda 4, for den her ene kamps udfald?
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Vi står ifølge Tipsbladet næst sidst i køen ved uddeling af TV-penge

        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...og-agf-taberne
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Vi står ifølge Tipsbladet næst sidst i køen ved uddeling af TV-penge

          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...og-agf-taberne
          Ret beset er der vel tre hold der får færre penge end os? De tre hold der ligger under os i tabellen, så vidt jeg kan se.

          Under alle omstændigheder, mangler der nok nogle millioner nu, som der er budgetteret med, og de skal jo hentes et eller andet sted formentlig. Umiddelbart er det svært at tro på, at de hentes på, at vi tilsvarende overpræstere resten af sæsonen og ender som 4er, eller hvad det vil kræve at udligne den forskel, så måske der skal realiseres nogle transferindtægter i vintervinduet.

          Det bliver i hvert fald interessant at høre, hvordan man ser udviklingen rent økonomisk på fodboldforretningen, når engang vi får årsregnskabet for 2018 at se, for indtægterne på resultaterne må ligge klart undet det forventede, vi har stort set ikke solgt spillere for en krone, og det må antages, at der er investeret en del kroner i både nye spillere og trænere.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Ret beset er der vel tre hold der får færre penge end os? De tre hold der ligger under os i tabellen, så vidt jeg kan se.

            Under alle omstændigheder, mangler der nok nogle millioner nu, som der er budgetteret med, og de skal jo hentes et eller andet sted formentlig. Umiddelbart er det svært at tro på, at de hentes på, at vi tilsvarende overpræstere resten af sæsonen og ender som 4er, eller hvad det vil kræve at udligne den forskel, så måske der skal realiseres nogle transferindtægter i vintervinduet.

            Det bliver i hvert fald interessant at høre, hvordan man ser udviklingen rent økonomisk på fodboldforretningen, når engang vi får årsregnskabet for 2018 at se, for indtægterne på resultaterne må ligge klart undet det forventede, vi har stort set ikke solgt spillere for en krone, og det må antages, at der er investeret en del kroner i både nye spillere og trænere.
            ups ja der mangler sgu da to hold på den liste :-) Sorry
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Vi står ifølge Tipsbladet næst sidst i køen ved uddeling af TV-penge

              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...og-agf-taberne
              Ja dyrt at have en inkompetent sportsdirektør. Han skal erstattes, så hitraten stiger.

              Comment


                "Markedspuljen: 24 procent af det samlede beløb. Første- og andetvalg på tv får 325.000, tredje- og fjerdevalg får 90.000, femte- og sjettevalg får 45.000, og syvendevalg får ingenting."

                Okay. Jeg er med på at Brøndby og FCK selvfølgelig skal kompenseres ekstra for at forbedre det kommercielle potentiale for Superligaen. Det er helt fair, og det anfægter jeg ikke. Men jeg var godt nok ikke klar over at der er så markant forskel på, at være hhv. 2. og 3. valg. Det er godt nok vildt, at de har fået trumfet det igennem. Der er godt nok meget i dansk fodbold der spiller efter deres pibe, desværre. De har jo kun interesse i at fastholde de nuværende magtstrukturer, og vil bekæmpe forandring så vidt muligt.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                  Ja dyrt at have en inkompetent sportsdirektør. Han skal erstattes, så hitraten stiger.
                  Hvad er JHs hitrate og hvor stor hitrate har en god sportsdirektør?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                    Hvad er JHs hitrate og hvor stor hitrate har en god sportsdirektør?
                    Det kan vel grovt sagt læses ud fra resultater og/eller tilskuertal. Ingen top 6, nedrykningsspil, flere nederlag end sejre.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                      "Markedspuljen: 24 procent af det samlede beløb. Første- og andetvalg på tv får 325.000, tredje- og fjerdevalg får 90.000, femte- og sjettevalg får 45.000, og syvendevalg får ingenting."

                      Okay. Jeg er med på at Brøndby og FCK selvfølgelig skal kompenseres ekstra for at forbedre det kommercielle potentiale for Superligaen. Det er helt fair, og det anfægter jeg ikke. Men jeg var godt nok ikke klar over at der er så markant forskel på, at være hhv. 2. og 3. valg. Det er godt nok vildt, at de har fået trumfet det igennem. Der er godt nok meget i dansk fodbold der spiller efter deres pibe, desværre. De har jo kun interesse i at fastholde de nuværende magtstrukturer, og vil bekæmpe forandring så vidt muligt.
                      Det er en vild forskel, men det er ikke vildt, at de kan trumfe det igennem. FCK og Brøndby har det ultimative kort, når der skal forhandles TV-aftaler, at de kan vælge ikke at indgå en fælles TV-aftale (hvad Brøndby forøvrigt øffede en del om sidst, men de kunne ikke få FCK med på den galej), hvilket vil efterlade de resterende klubber med et produkt, der ikke er nær så attraktivt.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                        Det er en vild forskel, men det er ikke vildt, at de kan trumfe det igennem. FCK og Brøndby har det ultimative kort, når der skal forhandles TV-aftaler, at de kan vælge ikke at indgå en fælles TV-aftale (hvad Brøndby forøvrigt øffede en del om sidst, men de kunne ikke få FCK med på den galej), hvilket vil efterlade de resterende klubber med et produkt, der ikke er nær så attraktivt.
                        Jo, sådan kan man da godt stille det op. Men alt andet lige, så ville deres seperate produkt heller ikke være særlig meget værd uden de resterende klubber. Parterne har jo behov for hinanden, og begge har muligheden for at sætte hårdt mod hårdt. Hvis man når til det stadie, hvor ligaens eksistens er til debat, så skal alle parter nok krybe til korset - ellers er der jo ikke et produkt at sælge.

                        Jeg er oprigtigt træt af kommercielle knæfald for Brøndby. Der er et grundlæggende strukturelt problem, men uanset hvor meget engagerede fans påpeger det, så er journalister, rettighedshavere og Brøndby-fans fuldstændig blinde overfor det.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Det kan vel grovt sagt læses ud fra resultater og/eller tilskuertal. Ingen top 6, nedrykningsspil, flere nederlag end sejre.

                          MvH ChrisOB
                          Det er vel mere træneren der skal vurderes på det?
                          Umiddelbart synes jeg da Drachmann og Bashkim er fantastiske køb upåagtet position og tilskuertal.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                            Det er vel mere træneren der skal vurderes på det?
                            Umiddelbart synes jeg da Drachmann og Bashkim er fantastiske køb upåagtet position og tilskuertal.
                            Nu er der ingen som siger hit raten er 0. Men hvis man har fulgt lidt med, så er der lavet flere tråde om dårlige køb, svage salg, missede forlængelser osv. JH ser hjælpeløs ud, og er i den grad afhængig af trænerne, pga. manglende netværk. Det er heller ikke tilfældigt at JH ikke finder guld på de sidste dage i vinduet. Han har ikke kontakterne.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                              Jo, sådan kan man da godt stille det op. Men alt andet lige, så ville deres seperate produkt heller ikke være særlig meget værd uden de resterende klubber. Parterne har jo behov for hinanden, og begge har muligheden for at sætte hårdt mod hårdt. Hvis man når til det stadie, hvor ligaens eksistens er til debat, så skal alle parter nok krybe til korset - ellers er der jo ikke et produkt at sælge.

                              Jeg er oprigtigt træt af kommercielle knæfald for Brøndby. Der er et grundlæggende strukturelt problem, men uanset hvor meget engagerede fans påpeger det, så er journalister, rettighedshavere og Brøndby-fans fuldstændig blinde overfor det.

                              Helt enig, var ved at brække mig da de øvrige ledere stod med åbne arme og lukkede BIF ind igen efter de havde meldt sig ud for at lave deres egen TV-aftale . At der ikke kunne samles enighed for at BIF kun kunne lukkes ind igen på forringede forhold fatter jeg intet af. Føj hvor var det et ækelt knæfald og røvslikkeri
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                                Nu er der ingen som siger hit raten er 0. Men hvis man har fulgt lidt med, så er der lavet flere tråde om dårlige køb, svage salg, missede forlængelser osv. JH ser hjælpeløs ud, og er i den grad afhængig af trænerne, pga. manglende netværk. Det er heller ikke tilfældigt at JH ikke finder guld på de sidste dage i vinduet. Han har ikke kontakterne.
                                Han fik Bashkim ind.

                                Men er han dårligere end andre? Brøndby fik ikke forlænget Phiri, Pukki, Holst. Umiddelbart er der stor utilfredshed med pengene modtaget for Nørregaard. Larsson tager måske også afsted nu her, man har så købt Gammelby til umiddelbart flere penge end Robert Skov og ikke rigtig fået ham til at fungere. Og det er jo vel og mærke med et budget der umiddelbart er over dobbelt så stort som OBs.
                                I forhold til sommerens vindue er den eneste som umiddelbart ikke har slået til Vacek og så Mande som har været skadet en stor del. Tror dog stadig at Vacek er en styrkelse i forhold til Thrane/Welbeck, ved dog så ikke om hans løn den matcher de 2 eller ligger over.

                                Comment

                                Working...
                                X