Annoncering

Collapse
No announcement yet.

EM 2016 kvalifikation

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Den er ikke længere væk end en sejr i Portugal og et albansk pointtab i hjemmekampen imod Serbien væk. ;-) En sejr i Portugal, samtidig med at Albanien bliver nr. 2 kan i teorien også give EM-billet via bedste 3'er systemet. Her står vi 12 point; det samme antal point, som den nuværende bedste 3'er Kroatien står på.

    Så det er ikke helt rigtigt, at enten ryger vi i playoff eller også ryger vi ud. Der er en mulighed mere.

    MvH ChrisOB
    Korrekt analyse. Det jeg mente var dog, at vi kunne gå videre evt via play off (der er selvfølgelig også andre muligheder, som du skriver).
    This is what you have been trained for, makes us proud!

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
      det er selvfølgelig en mulighed.....men tæller målscoren her? for der er vi markant bagud
      Indbyrdes kampe tæller først, og der er vi som bekendt bedre end Albanien.
      This is what you have been trained for, makes us proud!

      Comment


        #33
        Så fik vi hjælp igen og kan takke Serbien for to kasser i overtiden. Nu skal Albanien vinde i Armenien ....
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #34
          Mon ikke det bliver en bedre kamp i aften med u21 :) de sgu mere spændende at se

          Comment


            #35
            Halvdelen af Europas landshold skal med til slutrunden - og vi slæber os højest med på yderste mandat. Det er sgu ikke godt nok.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
              Mon ikke det bliver en bedre kamp i aften med u21 :) de sgu mere spændende at se
              Den kamp glæder jeg mig også til. Men det er jo næsten en helt ny start 11'er i forhold til EM i sommer. Så det bliver spændende at se, hvor de står.
              http://www.dbu.dk/landshold/herrelandshold/u21-truppen
              This is what you have been trained for, makes us proud!

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
                Halvdelen af Europas landshold skal med til slutrunden - og vi slæber os højest med på yderste mandat. Det er sgu ikke godt nok.
                Men.... er det ikke ca. det niveau DK er på lige for nuværende?

                For mig at se, er det danske landshold i nuværende forfatning ikke værdigt til en EM-slutrunde
                Mvh Kent

                Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                Comment


                  #38
                  Vi har som sådan ikke noget at gøre ved en slutrunde, men håber vi kommer med. Det kan give lidt erfaring til mange af de unge og jeg synes ikke helt vi kan afvise, at en del af dem kan være med til at levere et pænt niveau om en 4-6-8 år og så gør det ikke spor de har slutrunde erfaring.

                  Comment


                    #39
                    Sgu ikke meget Armenien kommer med desværre

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                      Sgu ikke meget Armenien kommer med desværre
                      Det gjorde de heller ikke da vi var dernede men Albanien kan i det mindste score .. Et væsentligt element i fodbold ..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        #41
                        NU har Olsen haft 15 år som landstræner! med nærmest uindskrænket magt til at organisere talentudviklingen hele vejen ned gennem systemet, og nu står vi med resultatet: En dundrende fiasko! Den røde tråd har ikke virket, ideen om at ensrette talentudviklingen er slået fejl. Dansk fodbold har vel aldrig stået i en større krise end nu, hvad angår kvaliteten af A-landsholdsspillere.

                        Det hele peger på en mand: Hr. Olsen

                        Olsen raus.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                          NU har Olsen haft 15 år som landstræner! med nærmest uindskrænket magt til at organisere talentudviklingen hele vejen ned gennem systemet, og nu står vi med resultatet: En dundrende fiasko! Den røde tråd har ikke virket, ideen om at ensrette talentudviklingen er slået fejl. Dansk fodbold har vel aldrig stået i en større krise end nu, hvad angår kvaliteten af A-landsholdsspillere.

                          Det hele peger på en mand: Hr. Olsen

                          Olsen raus.
                          Såvidt jeg husker har Morten Olsen som landstræner leveret det højeste gennemsnitlige pointtal, gennemsnitligt kvalificeret landsholdet oftere til slutrunder end foregående landstrænere, og U21-landsholdet skal til OL for første gang siden 1992.
                          Så helt skidt har han altså ikke været, heller ikke bedømt på talenter. Det sagt, så har spillet først og fremmest og resultaterne derefter ikke været gode nok de sidste år. Det er fint at samarbejdet stopper til sommer.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
                            Såvidt jeg husker har Morten Olsen som landstræner leveret det højeste gennemsnitlige pointtal, gennemsnitligt kvalificeret landsholdet oftere til slutrunder end foregående landstrænere, og U21-landsholdet skal til OL for første gang siden 1992.
                            Så helt skidt har han altså ikke været, heller ikke bedømt på talenter. Det sagt, så har spillet først og fremmest og resultaterne derefter ikke været gode nok de sidste år. Det er fint at samarbejdet stopper til sommer.
                            Nåh, man skal aldrig komme med påstande uden at følge op med data.. Eller.. det må man nu godt engang imellem, men denne gang har jeg nu undersøgt om jeg har husket korrekt.
                            Alle påstande nedenfor kan undersøges følgende 3 steder: Slutrunder, Morten Olsens kampe og EB's artikel om kvalkampe.

                            Kigger vi all-time, har Edward Magner det bedste pointsnit. Det snyder lidt, for han var træner i 2 kampe som begge blev vundet. Charles Williams har det mest scorende hold, da der blev scoret 28 gange i de 4 kampe han var træner, mens Robert Mountford har den lidt sure ære at være den træner, der blev scoret flest mål mod pr. kamp: 11 i 4 kampe.

                            Skal det blive lidt mere sigende, så lad os se på dem med 10+ kampe:
                            Bedste pointsnit: Axel Andersen Byrval, der var træner 1913-1915 og 1917-1918. Med 3 points for vundet, havde han et snit på 2,75 for sine 16 kampe. Det forståes hvorfor så mange points blev hentet, for det er også under hr. Byrval, at vi finder flest mål scoret pr. kamp (4,25) og færrest imod (0,75). Det må have været en fornøjelse at følge. Gennemsnitligt 4-1 sejr hver kamp (i øvrigt 1 tabt og 1 uafgjort).

                            Ok. Der er forskel på fodbold under 1. verdenskrig og i dag, så lad os se lidt mere seriøst på det: De seneste 4, dvs. i perioden, hvor vi får professionel fodbold. Det er også her vi begynder at komme regelmæssigt i slutrunderne. Inden Sepp Piontek havde ingen træner mere end 1 slutrunde at prale med. Og det var hovedsagelig OL-slutrunder (hvor Danmark i øvrigt har 3 gange sølv, 1 gang bronze og vandt guld i 1906 til de mellemolymiske lege).
                            Dvs. vi kigger på Sepp Piontek (1979 (Juni) - 1990 (april)), Ricardo (1987, 1988 & 1990 (juli) - 1996 (juni)), Bo Johansson (1996 (juli) - 2000 (juni)) og Morten Olsen (2000 (juli) - 2016?).

                            Statistisk set... det burde vel ikke overraske nogen herinde, at jeg tog lidt fejl, og at vores bedste landstræner er: Ricardo.
                            Bedste pointsnit: 1,91 (Sepp: 1,57; Bosse: 1,5; Morten O.: 1,72).
                            Flest scorede mål pr. kamp: 1,60 (Sepp: 1,46; Bosse: 1,28; Morten O.: 1,56).
                            Færrest scoret imod pr. kamp: 0,73 (Sepp: 1,07; Bosse: 1,08; Morten O.: 1,06).

                            Læg dertil at Ricardo som den eneste har vundet en turnering.
                            Umiddelbart vurderet er Morten Olsen nr. 2, Sepp nr. 3 og Bosse den dårligeste af de sidste 4. Billedet kan nu godt snyde lidt, da følgende skal med:
                            -Sepp overtog et meget uprofessionelt landsholdt.
                            -Bosse har trods sin dårlige statistik kvalificeret sine hold til 2 af 2 mulige slutrunder. Imponerende!

                            Mht. slutrundekvalificering fik Sepp os til EM 2 gange og VM for første gang i 1986. Til gengæld missede vi slutrunder i 1980, 1982 og 1990 under ham.
                            Ricardo kvalificerede os strengt taget ikke til EM92. VM94 missede vi også (på en Bakero-svinestreg mod Schmeichel, så det burde næsten ikke tælle imod... til gengæld spillede vi meget svagt mod Letland og Litauen i starten af kvalifikationen og fik 2 gange 0-0), men vi kom med til EM96.
                            Pt. har Morten Olsen kvalificeret sine hold til 4 ud af 7 mulige slutrunder (VM2002 og 2010, EM2004 og 2012) med muligheden for at det bliver 4 ud af 8 eller 5 ud af 8. Det er endten 50 % eller over. Kun Bosse har en bedre kvalifikationsstatistik.

                            Det bekymrende er jo så, jf. EB's artikel at de sidste to kvalifikationer har leveret de laveste pointgennemsnit. Sammen med kvalen til EM2008 er det de to kvalifikationer, der ligger under Morten Olsens gennemsnitlige pointsnit. Til gengæld er det højeste pointsnit at finde mellem de EM2008 og de sidste to..
                            Når jeg lige skimmer grupperne, synes jeg ikke der er store udsving i, hvad man kunne forvente af modstand. Umiddelbart ser det nu ud til, at vi har det svært når vi skal mod øst.

                            Så... hvad kommer jeg frem til? Morten Olsen er ikke vores bedste landstræner. Det er Ricardo. Morten Olsen er næstbedst.
                            Slutrundemæssigt har Morten Olsen kvalificeret os flest gange, men han har også haft flest forsøg. Ricardo har fået os længst i EM; Bosse i VM (kvartfinale i '98).
                            U21-landsholdet er i øvrigt gået ubesejret gennem deres kvalifikation 2 gange siden Morten Olsen fik ansvar for den røde tråd, men jeg har ikke gidet gå i dybden med, hvordan det passer ind i resten af historien.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
                              Nåh, man skal aldrig komme med påstande uden at følge op med data.. Eller.. det må man nu godt engang imellem, men denne gang har jeg nu undersøgt om jeg har husket korrekt.
                              Alle påstande nedenfor kan undersøges følgende 3 steder: Slutrunder, Morten Olsens kampe og EB's artikel om kvalkampe.

                              Kigger vi all-time, har Edward Magner det bedste pointsnit. Det snyder lidt, for han var træner i 2 kampe som begge blev vundet. Charles Williams har det mest scorende hold, da der blev scoret 28 gange i de 4 kampe han var træner, mens Robert Mountford har den lidt sure ære at være den træner, der blev scoret flest mål mod pr. kamp: 11 i 4 kampe.

                              Skal det blive lidt mere sigende, så lad os se på dem med 10+ kampe:
                              Bedste pointsnit: Axel Andersen Byrval, der var træner 1913-1915 og 1917-1918. Med 3 points for vundet, havde han et snit på 2,75 for sine 16 kampe. Det forståes hvorfor så mange points blev hentet, for det er også under hr. Byrval, at vi finder flest mål scoret pr. kamp (4,25) og færrest imod (0,75). Det må have været en fornøjelse at følge. Gennemsnitligt 4-1 sejr hver kamp (i øvrigt 1 tabt og 1 uafgjort).

                              Ok. Der er forskel på fodbold under 1. verdenskrig og i dag, så lad os se lidt mere seriøst på det: De seneste 4, dvs. i perioden, hvor vi får professionel fodbold. Det er også her vi begynder at komme regelmæssigt i slutrunderne. Inden Sepp Piontek havde ingen træner mere end 1 slutrunde at prale med. Og det var hovedsagelig OL-slutrunder (hvor Danmark i øvrigt har 3 gange sølv, 1 gang bronze og vandt guld i 1906 til de mellemolymiske lege).
                              Dvs. vi kigger på Sepp Piontek (1979 (Juni) - 1990 (april)), Ricardo (1987, 1988 & 1990 (juli) - 1996 (juni)), Bo Johansson (1996 (juli) - 2000 (juni)) og Morten Olsen (2000 (juli) - 2016?).

                              Statistisk set... det burde vel ikke overraske nogen herinde, at jeg tog lidt fejl, og at vores bedste landstræner er: Ricardo.
                              Bedste pointsnit: 1,91 (Sepp: 1,57; Bosse: 1,5; Morten O.: 1,72).
                              Flest scorede mål pr. kamp: 1,60 (Sepp: 1,46; Bosse: 1,28; Morten O.: 1,56).
                              Færrest scoret imod pr. kamp: 0,73 (Sepp: 1,07; Bosse: 1,08; Morten O.: 1,06).

                              Læg dertil at Ricardo som den eneste har vundet en turnering.
                              Umiddelbart vurderet er Morten Olsen nr. 2, Sepp nr. 3 og Bosse den dårligeste af de sidste 4. Billedet kan nu godt snyde lidt, da følgende skal med:
                              -Sepp overtog et meget uprofessionelt landsholdt.
                              -Bosse har trods sin dårlige statistik kvalificeret sine hold til 2 af 2 mulige slutrunder. Imponerende!

                              Mht. slutrundekvalificering fik Sepp os til EM 2 gange og VM for første gang i 1986. Til gengæld missede vi slutrunder i 1980, 1982 og 1990 under ham.
                              Ricardo kvalificerede os strengt taget ikke til EM92. VM94 missede vi også (på en Bakero-svinestreg mod Schmeichel, så det burde næsten ikke tælle imod... til gengæld spillede vi meget svagt mod Letland og Litauen i starten af kvalifikationen og fik 2 gange 0-0), men vi kom med til EM96.
                              Pt. har Morten Olsen kvalificeret sine hold til 4 ud af 7 mulige slutrunder (VM2002 og 2010, EM2004 og 2012) med muligheden for at det bliver 4 ud af 8 eller 5 ud af 8. Det er endten 50 % eller over. Kun Bosse har en bedre kvalifikationsstatistik.

                              Det bekymrende er jo så, jf. EB's artikel at de sidste to kvalifikationer har leveret de laveste pointgennemsnit. Sammen med kvalen til EM2008 er det de to kvalifikationer, der ligger under Morten Olsens gennemsnitlige pointsnit. Til gengæld er det højeste pointsnit at finde mellem de EM2008 og de sidste to..
                              Når jeg lige skimmer grupperne, synes jeg ikke der er store udsving i, hvad man kunne forvente af modstand. Umiddelbart ser det nu ud til, at vi har det svært når vi skal mod øst.

                              Så... hvad kommer jeg frem til? Morten Olsen er ikke vores bedste landstræner. Det er Ricardo. Morten Olsen er næstbedst.
                              Slutrundemæssigt har Morten Olsen kvalificeret os flest gange, men han har også haft flest forsøg. Ricardo har fået os længst i EM; Bosse i VM (kvartfinale i '98).
                              U21-landsholdet er i øvrigt gået ubesejret gennem deres kvalifikation 2 gange siden Morten Olsen fik ansvar for den røde tråd, men jeg har ikke gidet gå i dybden med, hvordan det passer ind i resten af historien.
                              Altså, når jeg dykker ned i tallene, og her tager jeg altså ikke ligegyldige træningskampe med, lander Olsen på en 3-4 plads, altså efter hvilke kriterier man vælger at tage med, når man sammenligner de fire seneste landstrænere, det er vist ikke seriøst at tage trænere med fra før Sepp, da professionelle spillere blev udelukket førhen. Skal gerne smide nogle beregninger op, og mine forudsætninger.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                                NU har Olsen haft 15 år som landstræner! med nærmest uindskrænket magt til at organisere talentudviklingen hele vejen ned gennem systemet, og nu står vi med resultatet: En dundrende fiasko! Den røde tråd har ikke virket, ideen om at ensrette talentudviklingen er slået fejl. Dansk fodbold har vel aldrig stået i en større krise end nu, hvad angår kvaliteten af A-landsholdsspillere.

                                Det hele peger på en mand: Hr. Olsen

                                Olsen raus.
                                Det virker lidt, for ikke at sige meeeget søgt, at skyde skylden for kvaliteten af A-landsholdsspillere på Morten Olsen.

                                Comment

                                Working...
                                X