Annoncering

Collapse
No announcement yet.

The OB and Liverpool FC Brotherhood.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Re: The OB and Liverpool FC Brotherhood.

    Jeg har været med siden de sort/hvide Tipslørdage, hvor Liverpool dominerede, og skovlede pokaler hjem i en strøm der var lige så endeløs som strømmen af spillerprofiler. Clemence, Keegan, Toshack, Heighway, "Thunderboot" Case, Grobbelaar, Emlyn Hughes, Phil Neal, Hansen, Souness, McD., KK, Tommy Smith, Ian Rush, Mølleren, Fowler, Owen og og og .... man kunne fortsætte i timevis og sikkert endda have glemt nogen.

    De dage kommer desværre nok aldrig igen, det er naivt at forestille sig, at vi igen kan blive lige så dominerende som dengang. Dertil er de andre blevet for stærke, men jeg jeg håber og tror, at vi en dag igen bliver i stand til for alvor at byde dem trods og også en gang imellem tage titlerne. Det bliver et langt sejt træk, for vi er sakket bagud på mange punkter; men nu har vi ventet 20 år på en PL-titel, og jeg venter om nødvendigt - ikke gerne, men om nødvendigt - 20 år mere. Jeg svigter ALDRIG LFC, ganske som jeg er stribet for life.

    Er der nogen af jer gutter, der også skriver på LFC´s danske forum, og i givet fald under hvilke navne? http://liverpoolfc.dk/forum/index.php?sid=84389ccbe5024910e47793a3cfbdfd3c

    Comment


      #17
      Re: The OB and Liverpool FC Brotherhood.

      OBforever:Mit langvarige forhold til LFC startede med min fascination af Ray Clemence og hans fantastiske redninger....så vi er tilbage omkring 1980. Da Ray rykkede til Tottenham, må jeg indrømme, at jeg begyndte at følge dem (så godt man nu kunne med Sportslørdag som eneste mulighed for at følge med) sideløbende med LFC - deraf min sympati for The Spurs (sorry guys!)

      Til gengæld kom Grobbelaar jo til - og så blev det for alvor da sjovt at følge LFC og især målmanden. Ligeså fantastisk han kunne være, ligeså mange mærkelige hjerneblødninger kunne han få i kampene.

      Så det er gammel kærlighed, og den ruster jo som bekendt aldrig. Dog må jeg erkende, at de sidste par år, har jeg ikke fulgt så intensivt med, som jeg gjorde tidligere. Ser langt fra alle kampene, som jeg jo gør med OB.

      Har en meget stor drøm om en dag at komme over på Anfield og få verdens bedste kuldegysninger og tårer i øjnene under YNWA.
      Hmmm, i MIN erindring var Clemence jo ikke manden med de spektakulære, vandrette benene-oppe-under-overliggeren redninger; som jeg husker ham havde han snarere den der evne til blot at placere sig hvor bolden kom, og han lavede sjældent en fejl. Der var Grobbelaar hans direkte modstykke, fantastisk underholdende med flyvende feberredninger og håbløse drops i en skøn blanding. Dengang kunne man leve med hans drop, for resten af holdet var som regel stærkt nok til at vinde alligevel.

      Comment


        #18
        Re: The OB and Liverpool FC Brotherhood.

        Fuldstændigt korrekt....Ray (som jeg husker det) og som du også skriver, havde en evne til at stå pisse godt placeret - men det bevirkede jo så også, at rigtigt mange gode forsøg bare blev nappet af ham....
        Mvh Kent

        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

        Comment


          #19
          Re: The OB and Liverpool FC Brotherhood.

          OBforever:Har en meget stor drøm om en dag at komme over på Anfield og få verdens bedste kuldegysninger og tårer i øjnene under YNWA.
          Jeg tager afsted inden for de næste to år, så nu ved du hvad de penge du sparer på smøger, skal bruges til!

          Comment


            #20
            Re: The OB and Liverpool FC Brotherhood.

            There IS no such brotherhood!!!

            Comment


              #21
              Re: The OB and Liverpool FC Brotherhood.

              I`m ALL in
              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                #22
                Re: The OB and Liverpool FC Brotherhood.

                Leander:There IS no such brotherhood!!!
                Fis du nu bare af, din Gloryhunter

                Mvh Kent

                Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                Comment


                  #23
                  Re: The OB and Liverpool FC Brotherhood.

                  Melder mig ligeledes under fanerne!

                  Comment


                    #24
                    Re: The OB and Liverpool FC Brotherhood.

                    Masochisten over alle masochister... I'm in!!!

                    Comment


                      #25
                      Re: The OB and Liverpool FC Brotherhood.

                      Mit hjerte har altid banket for de røde fra anfield, kærligheden blev ikke mindre efter sidste års tur til anfield road.

                      Comment


                        #26
                        Re: The OB and Liverpool FC Brotherhood.

                        ScouserTommy: Jeg har været med siden de sort/hvide Tipslørdage, hvor Liverpool dominerede, og skovlede pokaler hjem i en strøm der var lige så endeløs som strømmen af spillerprofiler. Clemence, Keegan, Toshack, Heighway, "Thunderboot" Case, Grobbelaar, Emlyn Hughes, Phil Neal, Hansen, Souness, McD., KK, Tommy Smith, Ian Rush, Mølleren, Fowler, Owen og og og .... man kunne fortsætte i timevis og sikkert endda have glemt nogen.

                        De dage kommer desværre nok aldrig igen, det er naivt at forestille sig, at vi igen kan blive lige så dominerende som dengang. Dertil er de andre blevet for stærke, men jeg jeg håber og tror, at vi en dag igen bliver i stand til for alvor at byde dem trods og også en gang imellem tage titlerne. Det bliver et langt sejt træk, for vi er sakket bagud på mange punkter; men nu har vi ventet 20 år på en PL-titel, og jeg venter om nødvendigt - ikke gerne, men om nødvendigt - 20 år mere. Jeg svigter ALDRIG LFC, ganske som jeg er stribet for life.

                        Er der nogen af jer gutter, der også skriver på LFC´s danske forum, og i givet fald under hvilke navne? http://liverpoolfc.dk/forum/index.php?sid=84389ccbe5024910e47793a3cfbdfd3c
                        Jeg er også på holdet, og det er af de samme bevægegrunde som Scouser Tommys ovenfor. Vi er sikkert jævnalderendeFavoritterne var Heighway og McD (flotte moustacher).

                        Comment


                          #27
                          Re: The OB and Liverpool FC Brotherhood.

                          Hep hep...

                          Fan siden tipslørdagene... Hillsborough og det at være fan af LFC vil for mig altid være tæt forbundet. Kan stadig huske forsiden på aviserne dagen derpå af mennesker mast op ad et hegn.

                          Justice for the 96

                          Købte så min første trøje og dermed udaftil erklærede min kærlighed til klubben på en tur til England i 7. klasse. De fleste andre købte en ManUre trøje, nok mest pga. Schmeichel men fandme nej om jeg ville det.

                          Comment


                            #28
                            Re: The OB and Liverpool FC Brotherhood.

                            Så kom udligningen endelig!Det har sgu også været stolpe ud. Bogstaveligt talt.

                            Sterling er for vild.

                            Comment


                              #29
                              Re: The OB and Liverpool FC Brotherhood.

                              badazz: Jeg melder mig også under fanerne Har været fan siden Mølby engang i 80'erne (og fordi min far var fan), hvilket er ca lige så lang tid som med OB.

                              Jeg var rent faktisk på Odense stadion i 1983, da OB tog imod Liverpool, men jeg var 9 år på det tidspunkt, så det er desværre begrænset hvor meget jeg kan huske af kampen.Men der var mange mennesker følte jeg, og nu hvor jeg lige checker, så kan jeg se at der var 26000, så det er da en slat mere end der er plads til nu.Edit: Det var i øvrigt KK der scorede kampens enlige mål.
                              Var også på stadion til den kamp. Det var andre tider dengang (kors hvor man føler sig gammel) med ståpladser hele vejen rundt, og kun en lille tribune med siddepladser. Første kamp jeg så Liverpool var Europa cup finalen for mesterhold i 1977. Borossia Mønchengladbach fra vesttyskland mod Liverpool. Allan Simonsen scorede men Liverpool vandt alligevel 3-1. Siden har jeg fulgt holdet og kan vel huske mindst 100 spillere på stående fod. Så jo, kan roligt indrømme jeg også har baksillen under huden.

                              Comment


                                #30
                                Re: The OB and Liverpool FC Brotherhood.

                                josp:
                                ScouserTommy: Jeg har været med siden de sort/hvide Tipslørdage, hvor Liverpool dominerede, og skovlede pokaler hjem i en strøm der var lige så endeløs som strømmen af spillerprofiler. Clemence, Keegan, Toshack, Heighway, "Thunderboot" Case, Grobbelaar, Emlyn Hughes, Phil Neal, Hansen, Souness, McD., KK, Tommy Smith, Ian Rush, Mølleren, Fowler, Owen og og og .... man kunne fortsætte i timevis og sikkert endda have glemt nogen.

                                De dage kommer desværre nok aldrig igen, det er naivt at forestille sig, at vi igen kan blive lige så dominerende som dengang. Dertil er de andre blevet for stærke, men jeg jeg håber og tror, at vi en dag igen bliver i stand til for alvor at byde dem trods og også en gang imellem tage titlerne. Det bliver et langt sejt træk, for vi er sakket bagud på mange punkter; men nu har vi ventet 20 år på en PL-titel, og jeg venter om nødvendigt - ikke gerne, men om nødvendigt - 20 år mere. Jeg svigter ALDRIG LFC, ganske som jeg er stribet for life.

                                Er der nogen af jer gutter, der også skriver på LFC´s danske forum, og i givet fald under hvilke navne? http://liverpoolfc.dk/forum/index.php?sid=84389ccbe5024910e47793a3cfbdfd3c
                                Jeg er også på holdet, og det er af de samme bevægegrunde som Scouser Tommys ovenfor. Vi er sikkert jævnalderendeFavoritterne var Heighway og McD (flotte moustacher).


                                Du har sikkert ret i at en ikke ubetydelig del af LFC-fansene er over den allerførste ungdom. Det er vel meget naturligt at man, når man som ganske ung vælger sine favorithold, er tilbøjelig til at falde for dem der vinder titler og er eksponerede i medierne, som LFC var op gennem 70´erne og 80´erne.På det ovennævnte danske forum er der dog - heldigvis da - også en hel del yngre brugere. Enten er de kommet til efter CL 2005, eller LFC-fædre har taget deres opdragelsesopgave alvorligt...

                                Comment

                                Working...
                                X