Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Re: Det 'nye OB' og talenterne

    Jeg er ikke uenig. Der er mange af den type - det er bare sjældent at det er venstrebenede spillere (formentlig fordi der er så relativt få venstrebenede fodboldspillere, at dem der er, meget ofte bliver placeret på enten venstre back eller fløj, for at man kan få nogle ordentlige indlæg fra venstre også. Hvis der kun er to venstrebenede på et hold, er det næsten 100% sikkert at de to ryger ud på hhv. venstre back og fløj). Det gør, at de fleste venstrebenede med tiden finder sig mere naturligt til rette på venstrekanten, fordi de sjældent får lov at spille andet.



    Det var også bare en sidebemærkning - jeg synes, det er fint. Specielt hvis han også kan slå et rimeligt indlæg med højre, hvis det skal være.

    Comment


      #62
      Re: Det 'nye OB' og talenterne

      Alter Evil:Jeg er ikke uenig. Der er mange af den type - det er bare sjældent at det er venstrebenede spillere (formentlig fordi der er så relativt få venstrebenede fodboldspillere, at dem der er, meget ofte bliver placeret på enten venstre back eller fløj, for at man kan få nogle ordentlige indlæg fra venstre også. Hvis der kun er to venstrebenede på et hold, er det næsten 100% sikkert at de to ryger ud på hhv. venstre back og fløj). Det gør, at de fleste venstrebenede med tiden finder sig mere naturligt til rette på venstrekanten, fordi de sjældent får lov at spille andet.



      Det var også bare en sidebemærkning - jeg synes, det er fint. Specielt hvis han også kan slå et rimeligt indlæg med højre, hvis det skal være.
      Du har en pointe.

      Messi har også huseret i højresiden... I hvert fald på papiret... ;)

      I hvert fald ser jeg langt mere potentiale i Chr. Sørensen end Feldballe, som manglede nogle få procenter i mange af spillets facetter.

      I hvert fald en spiller jeg glæder mig til at se, sammen med Falk, Høegh, O. Larsen og Kadrii.

      Comment


        #63
        Re: Det 'nye OB' og talenterne

        Sørensen har lidt af den der smart-ass attitude som enten kan være en velsignelse eller en forbandelse. Men som udgangspunkt vil jeg vurdere, at det giver ham lidt bedre muligheder end Feldballe, som jeg stadig synes manglede noget energi og udafvendthed. Med Sørensen er det "her kommer jeg" med smarte driblinger og frække løsninger, så må vi se om det bærer igennem. Jeg er da ret vild med, at han lyder som en ærke-fynbo.

        Comment


          #64
          Re: Det 'nye OB' og talenterne

          SU1978:Sørensen har lidt af den der smart-ass attitude som enten kan være en velsignelse eller en forbandelse. Men som udgangspunkt vil jeg vurdere, at det giver ham lidt bedre muligheder end Feldballe, som jeg stadig synes manglede noget energi og udafvendthed. Med Sørensen er det "her kommer jeg" med smarte driblinger og frække løsninger, så må vi se om det bærer igennem. Jeg er da ret vild med, at han lyder som en ærke-fynbo.
          Ja, præcis... Jeg kender ham lidt perifert, da han kommer fra min barndomsklub, og han virker da også utrolig selvsikker i interviewet, og når man som 19-årig stiller sig op foran et kamera og lover offensiv kvalitet, driblinger og flot fodbold, så må man have selvtilliden i orden... [Det kan måske have noget at gøre med, at rapporteren fra Kanalsport.dk kender ham personligt ;-)]

          Comment


            #65
            Re: Det 'nye OB' og talenterne

            Men om ikke andet, så er tiden ikke moden endnu for en startplads til Christian Sørensen. Den position tilhører Kadrii. Udover det er højrekanten heller ikke et tema, da vi både har Andreas, Mendy og Gisslason. For min skyld må han gerne få en bænkeplads med nogle indhop i ny og næ, men som det ser ud nu, så skal vi blive ved med at bygge på Kadrii.

            Comment


              #66
              Re: Det 'nye OB' og talenterne

              Det er sgu et ret underholdende "ungdomshold" vi efterhånden kan stille i klubben.

              Krog

              X D. Høegh K. Larsen Timmi

              Traoré O. Larsen Schoop C. Sørensen

              Kadrii Falk

              Vi mangler et par backer, men ellers så er ovenstående et hold, som jeg tror ville kunne få en del point i superligaen.

              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                #67
                Re: Det 'nye OB' og talenterne

                Du kunne evt. sætte O. Larsen ned på HB, Traoré ind centralt, og Gisla på højre kant...

                Comment


                  #68
                  Re: Det 'nye OB' og talenterne

                  NicolaiN:Du kunne evt. sætte O. Larsen ned på HB, Traoré ind centralt, og Gisla på højre kant...
                  Oliver Larsen er så vidt jeg ved midterback og defensiv midt (han spillede DM mod IFK i vinters og gjorde det godt.) Men ja, Gisla havde jeg helt glemt. Han har været har så længe, at man lidt glemmer hvor ung han er.

                  "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                  Kluden Krew - O'ense Internationals

                  Comment


                    #69
                    Re: Det 'nye OB' og talenterne

                    Link til en interessant blog på bold.dk, skrevet af en 16-årig U-spiller fra Middelfart; der bl.a. kommer ind på forskellen mellem talentarbejdet i Middelfart og i OB: http://www.bold.dk/blog/vis.php?blog_id=1416&post_id=23

                    Comment


                      #70
                      Re: Det 'nye OB' og talenterne

                      nixcha:Link til en interessant blog på bold.dk, skrevet af en 16-årig U-spiller fra Middelfart; der bl.a. kommer ind på forskellen mellem talentarbejdet i Middelfart og i OB: http://www.bold.dk/blog/vis.php?blog_id=1416&post_id=23
                      Interessant nok. Jeg kender ikke nok til Middelfarts fodbold-historie, så jeg er næsten nødt til at spørge: Hvilke stortalenter - udover Falk og Eriksen - har Middelfart udviklet de sidste... lad os sige 10 år? Lad os bare definere "stortalent" i denne leg som een, der har fået spilletid i superligaen eller er solgt til udlandet.

                      Jeg spørger, fordi jeg ikke på stående fod kan komme på andre end de to og Michael Larsen (mener jeg?); og det er måske lidt vel billigt at ophøje Middelfart en talentudviklings-højborg baseret på tre spillere? Hvis det omvendt viser sig, at de har lavet f.eks. 10 spillere uden selv at være bare i nærheden af superligaen, så er der måske noget om snakken.

                      edit - Og skribenten gør sig så - naturligt nok, hans alder taget i betragtning - heller ikke mange overvejelser om, hvorvidt man måske skal træne forskelligt i breddeklubberne, hvor man har et lidt mere lokalt islæt på holdene, end i eliteklubber hvor de bedste spillere bliver håndplukket fra de omkringliggende breddeklubber. Måske, det er naturligt at de yngre spillere i Middelfart selv skal demonstrere at de er villige til at træne ekstra, vise deres ærgerrighed så eliteklubberne kan spotte dem der vil, fra dem der bare vil have det sjovt - og at kravene er nødt til at blive skærpede, når spilleren når eliteklubben og nu pludselig skal tage nogle meget store skridt op mod et meget højere niveau? Og derfor kommer der pludselig krav og "lektier" ?

                      Jeg ved det selvsagt ikke, men jeg kunne forestille mig at det er lidt mere kompliceret end "gør som Middelfart".





                      Comment


                        #71
                        Re: Det 'nye OB' og talenterne

                        Jeg ved ikke om det er billigt, da det jo også er de 2 eneste der er kommet ud af "OB´s" talentfabrik de sidste 10 år... Men mon ikke OB kan lære noget af Middelfart, og at Middelfart kan lære noget af OB?

                        Jeg er ihvertfald meget glad for at Middelfart er med i Øens Hold, og hjåber på at udvikling og erfaringer går begge veje, samt at Ob ikke er for fine til at lytte til andre...

                        Comment


                          #72
                          Re: Det 'nye OB' og talenterne

                          Var speedy ikke fra Middelfart?

                          Men nu er det jo ikke fordi at OB ikke fokusere på fart og pasninger og kun fysik som han omtaler .. men det kræver fysik at begå sig i Superligaen så det er en del af den samlede pakke og måske grunden til at Middelfart ikke ligger højere..

                          Kan så ikke finde nogen angribere der hedder Daniel på OB´s hjemmeside men der er heller ikke noget reservehold .. mener dog at jeg har set en Daniel på et tidspunkt ..

                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            #73
                            Re: Det 'nye OB' og talenterne

                            Ved godt han kun er U15 spiller men han kommer fra Middelfart og man må sige at han ved hvor målet står

                            http://www.ob.dk/artikel/ob-skriver-kontrakt-med-mads-raben.aspx

                            http://www.ob.dk/artikel/u15-i-storsejr-over-naesby.aspx

                            Comment


                              #74
                              Re: Det 'nye OB' og talenterne

                              Katrine Veje startede også i middelfart så vidt jeg kan læse mig til...

                              I øvrigt ... http://www.tv2fyn.dk/article/300511:Ung-fynbo-er-stoerste-talent i egen baghave men han ryger så også til FCM ..

                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                #75
                                Re: Det 'nye OB' og talenterne

                                vinnie jones:Jeg ved ikke om det er billigt, da det jo også er de 2 eneste der er kommet ud af "OB´s" talentfabrik de sidste 10 år... Men mon ikke OB kan lære noget af Middelfart, og at Middelfart kan lære noget af OB?

                                Jeg er ihvertfald meget glad for at Middelfart er med i Øens Hold, og hjåber på at udvikling og erfaringer går begge veje, samt at Ob ikke er for fine til at lytte til andre...
                                Lindegaard er vel også fra OB's talentfabrik de seneste 10 år?

                                Comment

                                Working...
                                X