Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
    JJ, Greve og Dessler der spiller nogenlunde fast. Talbro, Søndergaard, Molberg og Jacob Rasmussen til udlandet. Eskesen der er begyndt at få spilletid, Mathias der har fået debut.
    At det slet ikke er sket er måske lige i overkanten.
    Tjek min påstand igen.

    Min påstand er at der ikke er kommet 1-2 op om året :).
    Last edited by Entusiastens; 23-04-2018, 22:26.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      Tjek min påstand igen.

      Min påstand er at der ikke er kommet 1-2 op om året :).
      Siden 2011 hvor trioen blev fyret og strategiplanen om unge fynboer kom (halvandet år senere) har vi fået:

      2010:
      Falk
      Høegh
      Hentede Kadrii

      2011:
      Oliver Larsen
      Christian Sørensen
      Kasper Larsen

      2012:
      Ingen egne talenter - vi fik Anier, N’Koum og Diarra

      2013:
      Radza (Vemmelund, Kongsted, JBL)

      Jesper Hansen tiltræder juni 2013 (snart fem år siden)

      2014:
      Desler, Thomsen, Greve og Emil Peter Jørgensen
      Forlængede med Radza og Raben
      Skrev kontrakter med:
      Jacob Rasmussen, Magnus Pedersen og Julius Eskesen samt JJT

      2015:
      Skrev kontrakt med Jonas Hansen, Alexander Nicholaisen og Mathias Wurtz
      Forlængede ned Anders Thomsen

      2016:
      Hentede Tingager og Yao samt Welbeck
      Rykkede Buus op

      2017:
      Kristian Weber
      Julius Eskesen

      2018:
      .....

      Jeg har desværre ikke været så konsekvent med kontrakter på unge spillere så send mig gerne dem jeg mangler ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Siden 2011 hvor trioen blev fyret og strategiplanen om unge fynboer kom (halvandet år senere) har vi fået:

        2010:
        Falk
        Høegh
        Hentede Kadrii

        2011:
        Oliver Larsen
        Christian Sørensen
        Kasper Larsen

        2012:
        Ingen egne talenter - vi fik Anier, N’Koum og Diarra

        2013:
        Radza (Vemmelund, Kongsted, JBL)

        Jesper Hansen tiltræder juni 2013 (snart fem år siden)

        2014:
        Desler, Thomsen, Greve og Emil Peter Jørgensen
        Forlængede med Radza og Raben
        Skrev kontrakter med:
        Jacob Rasmussen, Magnus Pedersen og Julius Eskesen samt JJT

        2015:
        Skrev kontrakt med Jonas Hansen, Alexander Nicholaisen og Mathias Wurtz
        Forlængede ned Anders Thomsen

        2016:
        Hentede Tingager og Yao samt Welbeck
        Rykkede Buus op

        2017:
        Kristian Weber
        Julius Eskesen

        2018:
        .....

        Jeg har desværre ikke været så konsekvent med kontrakter på unge spillere så send mig gerne dem jeg mangler ..
        Det giver så.

        2010 = 2
        2011 = 1 (2 hvis man kalder Christian Sørensen for en superligaspiller)
        2012 = 0
        2013 = 0
        2014 = 3 (kun Desler, Greve og JJT er blevet superligaspillere ... og Julius tæller senere)
        2015 = 0
        2016 = 0 (Buus var aldrig tæt på).
        2017 = 1 Julius (den er dog ikke sikker endnu, men han er godt på vej)

        7 på 8 år.
        0,875 pr. år ... hvor det vel kun er 2-3 af dem som for alvor er slået igennem.

        Men der KAN være en tendens på vej fra u15/u16 ...
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Det giver så.

          2010 = 2
          2011 = 1 (2 hvis man kalder Christian Sørensen for en superligaspiller)
          2012 = 0
          2013 = 0
          2014 = 3 (kun Desler, Greve og JJT er blevet superligaspillere ... og Julius tæller senere)
          2015 = 0
          2016 = 0 (Buus var aldrig tæt på).
          2017 = 1 Julius (den er dog ikke sikker endnu, men han er godt på vej)

          7 på 8 år.
          0,875 pr. år ... hvor det vel kun er 2-3 af dem som for alvor er slået igennem.

          Men der KAN være en tendens på vej fra u15/u16 ...
          Jup, der er et stykke vej til målsætningen ... også her...
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Tjek min påstand igen.

            Min påstand er at der ikke er kommet 1-2 op om året :).
            Nej, din påstand var at det slet ikke sker. Det må det jo nødvendigvis gøre siden de er der?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
              Nej, din påstand var at det slet ikke sker. Det må det jo nødvendigvis gøre siden de er der?
              Min påstand kender jeg og ikke du.

              Samtidig kan du også læse dig til den, ved at læse, og forstå, Kielbergs indlæg og mit svar ... som er meget direkte.

              Først svarer jeg på om jeg er sur og gammel og dernæst ...


              Kielberg : Hvis man kan lave 1-2 superliga spiller om året er det godkendt. Jeg synes der er sket store fremskridt de sidste 5år på ungdomsfronten i Ådalen.

              Entusiastens : Ja hvis man kan det er det klart godkendt, men det er OB vist også pænt langt fra ... fremadrettet kan det være, men hidtil er det jo slet ikke sket.

              Altså er det jo slet ikke sket, at man har ramt det snit ... det er min påstand :).

              Jeg plejer ikke at gå ind i den slags, men jeg finder det lidt sjovt at du fortæller mig hvad min påstand er ... deraf mit svar.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                Min påstand kender jeg og ikke du.

                Samtidig kan du også læse dig til den, ved at læse, og forstå, Kielbergs indlæg og mit svar ... som er meget direkte.

                Først svarer jeg på om jeg er sur og gammel og dernæst ...


                Kielberg : Hvis man kan lave 1-2 superliga spiller om året er det godkendt. Jeg synes der er sket store fremskridt de sidste 5år på ungdomsfronten i Ådalen.

                Entusiastens : Ja hvis man kan det er det klart godkendt, men det er OB vist også pænt langt fra ... fremadrettet kan det være, men hidtil er det jo slet ikke sket.

                Altså er det jo slet ikke sket, at man har ramt det snit ... det er min påstand :).

                Jeg plejer ikke at gå ind i den slags, men jeg finder det lidt sjovt at du fortæller mig hvad min påstand er ... deraf mit svar.
                Men Du har jo selv lagt et indlæg op hvor du dokumenterer at det er sket? Så kan vi sagtens være enige om at det kan blive bedre og der har været dårlige år.
                Men hvis vi snakker Eskesen fra 17 = 1 op. Tjek. Vi ved ikke hvem der kommer op og bliver succeser, men meget tyder på at Mathias Jørgensen kommer op, og alt afhængigt af det italienske kunne en Molberg også komme op.
                Og hvis man kigger på JH's tid passer det vel meget godt med 1 pr. år i den periode og derudover er der så samtidig solgt flere unge til udlandet som potentielt kunne være kommet op.

                Det er meget muligt jeg har misforstået din påstand, men synes at sætningen "men hidtil er det jo slet ikke sket" er ret så definitiv. Især når man så kigger på den 5-årige periode som du selv svarer på hvor at vi pt. har 3 tæt på holdet, Julius i udkanten og samtidig har solgt Jacob Rasmussen og Talbro til udlandet, har Molberg udlejet i Italien. Så hvis du mener spillere der skal spille fast på holdet, så hedder den kun 3 for de 5 år, men synes stadig ikke at det er så definitivt som du gør det til.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                  Men Du har jo selv lagt et indlæg op hvor du dokumenterer at det er sket? Så kan vi sagtens være enige om at det kan blive bedre og der har været dårlige år.
                  Men hvis vi snakker Eskesen fra 17 = 1 op. Tjek. Vi ved ikke hvem der kommer op og bliver succeser, men meget tyder på at Mathias Jørgensen kommer op, og alt afhængigt af det italienske kunne en Molberg også komme op.
                  Og hvis man kigger på JH's tid passer det vel meget godt med 1 pr. år i den periode og derudover er der så samtidig solgt flere unge til udlandet som potentielt kunne være kommet op.

                  Det er meget muligt jeg har misforstået din påstand, men synes at sætningen "men hidtil er det jo slet ikke sket" er ret så definitiv. Især når man så kigger på den 5-årige periode som du selv svarer på hvor at vi pt. har 3 tæt på holdet, Julius i udkanten og samtidig har solgt Jacob Rasmussen og Talbro til udlandet, har Molberg udlejet i Italien. Så hvis du mener spillere der skal spille fast på holdet, så hedder den kun 3 for de 5 år, men synes stadig ikke at det er så definitivt som du gør det til.
                  Plum forstår det, jeg vil ikke bruge mere tid på at forklare det :).
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                    Men Du har jo selv lagt et indlæg op hvor du dokumenterer at det er sket? Så kan vi sagtens være enige om at det kan blive bedre og der har været dårlige år.
                    Men hvis vi snakker Eskesen fra 17 = 1 op. Tjek. Vi ved ikke hvem der kommer op og bliver succeser, men meget tyder på at Mathias Jørgensen kommer op, og alt afhængigt af det italienske kunne en Molberg også komme op.
                    Og hvis man kigger på JH's tid passer det vel meget godt med 1 pr. år i den periode og derudover er der så samtidig solgt flere unge til udlandet som potentielt kunne være kommet op.

                    Det er meget muligt jeg har misforstået din påstand, men synes at sætningen "men hidtil er det jo slet ikke sket" er ret så definitiv. Især når man så kigger på den 5-årige periode som du selv svarer på hvor at vi pt. har 3 tæt på holdet, Julius i udkanten og samtidig har solgt Jacob Rasmussen og Talbro til udlandet, har Molberg udlejet i Italien. Så hvis du mener spillere der skal spille fast på holdet, så hedder den kun 3 for de 5 år, men synes stadig ikke at det er så definitivt som du gør det til.
                    I 2017 kom både Oliver Christensen og Julius op.
                    I 2018 kommer Mads Frøkjær og 99% Mathias Jørgensen op. Jonathan Harboe og Molberg som boblere..

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                      Plum forstår det, jeg vil ikke bruge mere tid på at forklare det :).
                      Okay, så prøver jeg på en anden måde. "Akademiets" målsætning er: "At udvikle 1-2 spillere pr. år til klubbens Superligahold – dette er et gennemsnit over en periode på tre år."
                      JH kom til i Juni 2013. Så ved hvis vi siger juni 13, til juni 16 har der været 3 spillere (som vel og mærke er meget tæt på holdet). Så der er målsætningen opfyldt.
                      Næste periode må så være juni 16 til juni 19. Der har vi indtil videre Eskesen. Så der skal som minimum komme 2 op på her til sommer for at målsætningen lykkedes. Jeg synes egentlig også at de skal være omkring holdet for at det tæller, selvom de sikkert ikke nødvendigvis ser på det sådan internt.
                      Men at målsætningen under JH Ikke har været opnået er bare faktuelt forkert. Så må du da gerne skyde skylden på en misforståelse, men umiddelbart har jeg bare svært ved at se at din udmelding omkring at hidtil er det slet ikke sket kan holde vand. Selvfølgelig kan man vælge hvilke år man vil bruge, og Hermansen skal vel også bedømmes fra 16 hvor han blev talentchef til 19, og så kan vi tage den op igen.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                        Okay, så prøver jeg på en anden måde. "Akademiets" målsætning er: "At udvikle 1-2 spillere pr. år til klubbens Superligahold – dette er et gennemsnit over en periode på tre år."
                        JH kom til i Juni 2013. Så ved hvis vi siger juni 13, til juni 16 har der været 3 spillere (som vel og mærke er meget tæt på holdet). Så der er målsætningen opfyldt.
                        Næste periode må så være juni 16 til juni 19. Der har vi indtil videre Eskesen. Så der skal som minimum komme 2 op på her til sommer for at målsætningen lykkedes. Jeg synes egentlig også at de skal være omkring holdet for at det tæller, selvom de sikkert ikke nødvendigvis ser på det sådan internt.
                        Men at målsætningen under JH Ikke har været opnået er bare faktuelt forkert. Så må du da gerne skyde skylden på en misforståelse, men umiddelbart har jeg bare svært ved at se at din udmelding omkring at hidtil er det slet ikke sket kan holde vand. Selvfølgelig kan man vælge hvilke år man vil bruge, og Hermansen skal vel også bedømmes fra 16 hvor han blev talentchef til 19, og så kan vi tage den op igen.
                        Igen. Frøkjær og Oliver har allerede skrevet kontrakt. Teknisk set også Yao,Weber og Buus. Der står ingen steder det er til start 11. Klubben holder målsætningen så rigeligt på det kvantetative parameter

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                          Okay, så prøver jeg på en anden måde. "Akademiets" målsætning er: "At udvikle 1-2 spillere pr. år til klubbens Superligahold – dette er et gennemsnit over en periode på tre år."
                          JH kom til i Juni 2013. Så ved hvis vi siger juni 13, til juni 16 har der været 3 spillere (som vel og mærke er meget tæt på holdet). Så der er målsætningen opfyldt.
                          Næste periode må så være juni 16 til juni 19. Der har vi indtil videre Eskesen. Så der skal som minimum komme 2 op på her til sommer for at målsætningen lykkedes. Jeg synes egentlig også at de skal være omkring holdet for at det tæller, selvom de sikkert ikke nødvendigvis ser på det sådan internt.
                          Men at målsætningen under JH Ikke har været opnået er bare faktuelt forkert. Så må du da gerne skyde skylden på en misforståelse, men umiddelbart har jeg bare svært ved at se at din udmelding omkring at hidtil er det slet ikke sket kan holde vand. Selvfølgelig kan man vælge hvilke år man vil bruge, og Hermansen skal vel også bedømmes fra 16 hvor han blev talentchef til 19, og så kan vi tage den op igen.
                          En ting er fakta, en anden ting er lidt kritisk tænkning. Det eneste der redder snittet på målstregen er Desler, Greve og JJT, som blev rykket op i starten af JHs periode, og må derfor, faktuelt iøvrigt, være de spillere som JH har haft mindst indflydelse på. Siden JH er kommet til, er det gået kraftigt ned af bakke. Nu er det vel ikke nok, at der bliver rykket nogen op, for det er da det mindste man kan gøre, for at pynte statistikken, de skal blive til etablerede spillere. På den front ser det ikke ud til at gå forfærdeligt godt, og vores u-hold ser meget blodfattigt ud, når man tjekker u-landsholdsudtagelser og kampe, måske med undtagelse af de helt unge.

                          Så der er vel ikke meget godt at skrive om?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Igen. Frøkjær og Oliver har allerede skrevet kontrakt. Teknisk set også Yao,Weber og Buus. Der står ingen steder det er til start 11. Klubben holder målsætningen så rigeligt på det kvantetative parameter
                            ahhh det må implicit være en del af målsætningen, at de også skal etablere sig, ellers er det jo en tom og ligegyldig målsætning. Det giver jo intet, hvis en spiller rykker op og året efter forsvinder, fordi spilleren er for ringe.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Igen. Frøkjær og Oliver har allerede skrevet kontrakt. Teknisk set også Yao,Weber og Buus. Der står ingen steder det er til start 11. Klubben holder målsætningen så rigeligt på det kvantetative parameter
                              Det gør de. Synes dog godt man kan argumentere for at de spillere man snakker om, i det mindste skal være omkring holdet, men rigtigt at de så rigeligt lever op til målsætningen.

                              Comment


                                "At udvikle 1-2 spillere pr. år til klubbens Superligahold – dette er et gennemsnit over en periode på tre år."

                                Jeg forstår den sætning således, at de 1-2 spillere, skal kunne indgå på superligaholdet, altså være i stand til at spille kampe for holdet. En spiller der træner med og efter kort tid forsvinder, kan jeg ikke se lever op til denne målsætning.

                                Comment

                                Working...
                                X