Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fcm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Damn jeg glæder mig til U21 VM efter Sistos lækkerier i dag.
    This is what you have been trained for, makes us proud!

    Comment


      #17
      Det var lige godt satans. Glenn stopper i FCM. Den havde ingen vist set komme.

      http://www.bt.dk/superligaen/kaempe-...fc-midtjylland

      MvT
      Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

      Comment


        #18
        Et kvalificeret gæt er vel at han ikke har fået de penge til de spillere han vil have for at overgå FCK/Ståle fordi der er en englænder der skal bruge penge et andet sted ...
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Et kvalificeret gæt er vel at han ikke har fået de penge til de spillere han vil have for at overgå FCK/Ståle fordi der er en englænder der skal bruge penge et andet sted ...
          sjovt jeg troede umiddelbart det var omvendt - at han smutter fordi de rykker væk fra talent udvikling og køber mere færdige spillere......men hvad sandheden er??....

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
            sjovt jeg troede umiddelbart det var omvendt - at han smutter fordi de rykker væk fra talent udvikling og køber mere færdige spillere......men hvad sandheden er??....
            Der tegner sig et billede af, at det netop er den retning, du siger her: Disco-Glen er udviklingstræner, og han skal i højere og højere grad træne etablerede spillere, som klubben scouter og køber. FCMs ideal-opstilling i indeværende sæson (med Jim Larsen i stedet for Bangaard i midterforsvaret) havde en gennemsnitsalder på 26,9 år - pga. skader var den reelle gennemsnitsalder ofte lavere, men det er jo et fundamentalt andet tal, end FCM havde for bare et par år siden. Dengang lå deres trup under 24 år i gennemsnit - nu ligger den på 25,6. Jeg tror ganske enkelt svaret ligger i de tal.

            Der er også den interessante finte, at Glen måske er så meget FCM-mand og kender klubben så godt, at han har læst skriften på væggen: etablerede spillere med international erfaring har måske brug for en anden type træner - måske har Glen lugtet, at han ville få sparket. Nok ikke lige oven på guld-medaljer, men der skulle måske ikke gå meget galt, før han fik silkesnoren, så der kunne blive plads til en anden type. FCMs ledelse er sikkert oprigtigt overraskede, men er de mon virkelig skuffede?

            Comment


              #21
              kunne en stor del af grunden ikke være at der i år ikke var plads til at flytte nogen U19 talenter op i 1.holdstruppen som allerede tæller 28!! Mand..
              Og hvis de opruster med en enkelt eller 2 mere uden at sælge(og de bliver jo alligevel erstattet også) når deres op på ca 30 mand..
              Et U19 hold der suværent vandt deres liga.. Det burde kaste 2-4 pladser af sig i 1.holdstruppen.. Så kommer vi op på 32-34 stk..


              Man må bare erkende at det er svært at have CL drømme og være en førende talentudviklingsklub. Bare tænk på Brøndby's "vi satser nu på egne talenter".
              Der er en frase man bruger når man har ondt i økonomien som OB har lige nu...
              Som Margrethe Vestager sagde efter sidste valg om dem der faldt ud af dagpenge systemet : Sådan er det bare


              Jeg håber stadig at OB får en bedre økonomi og at budgettet med tiden bliver meget større. For det er det der skal til for at vi kan komme op i toppen igen..
              Og de sidste 4 år har været umenneskelige hårde for os fans der var vand til så meget mere.. Men når jeg ser spillere som Desler,Greve og JTT sidste år betræde banen og give ALT hvad de har i sig, gør det mig til en mere stolt stribet end jeg har været i mange mange år..
              Jeg håber at det lykkedes os at ramme det rigtige mix i fremtiden så de 2 ting går hånd i hånd.

              Comment


                #22
                Talent-delen er også EkstraBladets vinkel (gengivet i BT): http://www.bt.dk/superligaen/medier-...-andet-end-fcm

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  kunne en stor del af grunden ikke være at der i år ikke var plads til at flytte nogen U19 talenter op i 1.holdstruppen som allerede tæller 28!! Mand..
                  Og hvis de opruster med en enkelt eller 2 mere uden at sælge(og de bliver jo alligevel erstattet også) når deres op på ca 30 mand..
                  Et U19 hold der suværent vandt deres liga.. Det burde kaste 2-4 pladser af sig i 1.holdstruppen.. Så kommer vi op på 32-34 stk..


                  Man må bare erkende at det er svært at have CL drømme og være en førende talentudviklingsklub. Bare tænk på Brøndby's "vi satser nu på egne talenter".
                  Der er en frase man bruger når man har ondt i økonomien som OB har lige nu...
                  Som Margrethe Vestager sagde efter sidste valg om dem der faldt ud af dagpenge systemet : Sådan er det bare


                  Jeg håber stadig at OB får en bedre økonomi og at budgettet med tiden bliver meget større. For det er det der skal til for at vi kan komme op i toppen igen..
                  Og de sidste 4 år har været umenneskelige hårde for os fans der var vand til så meget mere.. Men når jeg ser spillere som Desler,Greve og JTT sidste år betræde banen og give ALT hvad de har i sig, gør det mig til en mere stolt stribet end jeg har været i mange mange år..
                  Jeg håber at det lykkedes os at ramme det rigtige mix i fremtiden så de 2 ting går hånd i hånd.

                  Jeg tror du har helt ret i din analyse af FCM: de er på vej til at blive FCK 2. Kigger man på deres trup, så er der fortsat mange akademi-spillere; men de er generelt længere og længere fra startpladserne, og der er kun to 'nye' (Mikkel Duelund og Jacob Gemmer), som blev rykket op i sidste sæson. Allerede i dette vindue bliver der nok ryddet en del ud i dem, og dermed nærmer FCM sig at være en 'normal' klub med meget hastige skridt.

                  Håber da at det hurtigt vil blive set og forstået af danske talenter, der jo så passende kan komme til OB i jagt på spilletid i stedet:-)
                  Og helt enig i det vores egne, lokale talenter: de må også meget gerne forstå, at deres muligheder nu her er langt bedst i OB, i stedet for FCM eller BIF, der jagter medaljer og europæiske drømme.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Jeg tror du har helt ret i din analyse af FCM: de er på vej til at blive FCK 2. Kigger man på deres trup, så er der fortsat mange akademi-spillere; men de er generelt længere og længere fra startpladserne, og der er kun to 'nye' (Mikkel Duelund og Jacob Gemmer), som blev rykket op i sidste sæson. Allerede i dette vindue bliver der nok ryddet en del ud i dem, og dermed nærmer FCM sig at være en 'normal' klub med meget hastige skridt.

                    Håber da at det hurtigt vil blive set og forstået af danske talenter, der jo så passende kan komme til OB i jagt på spilletid i stedet:-)
                    Og helt enig i det vores egne, lokale talenter: de må også meget gerne forstå, at deres muligheder nu her er langt bedst i OB, i stedet for FCM eller BIF, der jagter medaljer og europæiske drømme.


                    Det er nemlig rigtig Altid rart at man kan vende økonomiske problemer til en positiv vinkel
                    At Glenn siger op på det grundlag har jeg den dybeste respekt for. Det viser bare at det han har fablet om længe er noget han mener og tror på..
                    Han har lige "outet" dem og det kommer til at give genlyd i hele fodbold danmark..

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      [/B]
                      Det er nemlig rigtig Altid rart at man kan vende økonomiske problemer til en positiv vinkel
                      At Glenn siger op på det grundlag har jeg den dybeste respekt for. Det viser bare at det han har fablet om længe er noget han mener og tror på..
                      Han har lige "outet" dem og det kommer til at give genlyd i hele fodbold danmark..
                      Man kunne også se på Rasmus Ankersen, hvor træt han var af det. Dét havde han ikke planlagt, og det var han rimelig træt af. For selv om Disco-Glen siger, at han ææælsker FCM og ikke ønsker at kaste smuds, så sætter den her historie jo alligevel en plet på klubben.
                      Når alt det er sorteret væk, så står der billedet tilbage af, at vi nu har 2 x FCK i dansk fodbold. Og det er træls - ét FCK er rigeligt:-)

                      Comment


                        #26
                        Spørgsmålet er så om FCM kan holde i det lange løb.

                        Det er jo trods alt en penge mand der 'styrer' dem, det er det jo ikke direkte ved FCK.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                          Spørgsmålet er så om FCM kan holde i det lange løb.

                          Det er jo trods alt en penge mand der 'styrer' dem, det er det jo ikke direkte ved FCK.
                          Øh, Matthew Benham er investor - ligesom de der to jyder i FCK eller Niels Thorborg. Det kan jeg ikke se så meget forskel ved i sig selv. Men der kan ligge en risiko for FCM i 2 ting: 1) Herning er ikke London, og der er trods alt grænser for, hvor mange tilskuere og sponsorer, du kan tiltrække. Altså er der en grænse for indtægterne, med mindre man spænder det så hårdt op, at man er afhængige af kæmpesalg eller CL-gruppespil hvert år. De kører allerede med blodrøde tal på driften, og selv om alt er fryd og gammen nu, så er det jo mega sårbart. Vi har været der selv og ved, hvad det kan koste bagefter: vi betaler jo stadig af på 'drømmen'. 2) Benham er Brentford-dreng og dermed ligger hans loyalitet nok i den lille London-klub. Hvis/når tingene ikke kører så fantastisk i Brentford, så kan det koste FCM på økonomi. Hvis FCM på et tidspunkt ikke kan levere varen i form af salgbare talenter og succeshistorier om Benhams mirakuløse computer-scouting, så er Benham nok ikke mere gift med FCM, end at han kan smutte igen.

                          Comment


                            #28
                            Det er det jeg mener.
                            Han kan relativt nemt smutte.

                            Thorborg er nok mere gift med OB end Benham (som du selv nævner) er med FCM.

                            Ydermere er FCK i tvunget af de to jyder, da der er en del aktionærer der dagligt køber sig ind og ud af klubben.
                            FCK er et aktieselskab og derved kan to jyder ikke bare spytte penge ind i klubben.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Man kunne også se på Rasmus Ankersen, hvor træt han var af det. Dét havde han ikke planlagt, og det var han rimelig træt af. For selv om Disco-Glen siger, at han ææælsker FCM og ikke ønsker at kaste smuds, så sætter den her historie jo alligevel en plet på klubben.
                              Når alt det er sorteret væk, så står der billedet tilbage af, at vi nu har 2 x FCK i dansk fodbold. Og det er træls - ét FCK er rigeligt:-)
                              Jeps. Kan stadig brække mig over, at FCK-spillerne og folk i FCK generelt, var pisseligeglade med at vinde Pokalen. "Det er fint nok, men vi er bund og grund alt for fine til denne lille ligegyldige titel". Ærgrerede mig i den grad at FCV ikke fik den Pokal, for så var den havnet et sted, man var glade for den.

                              MvT
                              Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                              Comment


                                #30
                                Jeg kan kun give ret i det.

                                Jeg kan slet ikke tage den nedladende måde de omtaler alle andre hold.

                                Og deres ejer fornemmelse af liga-titlen som de så ikke har haft de sidste to år.

                                Især Thomas D. er direkte klam at høre på, man vil næsten hellere hamre et søm igennem hånden end høre ham tale.

                                Comment

                                Working...
                                X