Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB vs AGF - udskiftning af sportsledelsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OB vs AGF - udskiftning af sportsledelsen

    Vi har længe grint af AGF - men den måde de har håndteret skiftet i den sportslige ledelse på, er jeg misundelig på. Her tænker jeg naturligvis på vores eget farceagtige forløb. Det tog fra september 2010 til de rigtige personer var ansat i sommeren 2013. Herunder et intermezzo med en ukvalificeret ungdomstræner og en midlertidig træner - samt en ubesat sportsdirektør position og en grinagtig sportsdirektør.

    Jeg mener de fejl har kostet 3 sæsoner. Og det kunne være gået endnu værre.

    AGF har derimod på 1,5 mdr sørget for erfarne og kompetente kræfter på de to bærende poster. Man har ikke skulle kopiere AGF på nogen punkter, men lige det her, der må OB godt tage ved lære.

    #2
    Oprindeligt indsendt af Maxbeam Se indlæg
    Vi har længe grint af AGF - men den måde de har håndteret skiftet i den sportslige ledelse på, er jeg misundelig på. Her tænker jeg naturligvis på vores eget farceagtige forløb. Det tog fra september 2010 til de rigtige personer var ansat i sommeren 2013. Herunder et intermezzo med en ukvalificeret ungdomstræner og en midlertidig træner - samt en ubesat sportsdirektør position og en grinagtig sportsdirektør.

    Jeg mener de fejl har kostet 3 sæsoner. Og det kunne være gået endnu værre.

    AGF har derimod på 1,5 mdr sørget for erfarne og kompetente kræfter på de to bærende poster. Man har ikke skulle kopiere AGF på nogen punkter, men lige det her, der må OB godt tage ved lære.
    enig i det ser fint ud - i denne omgang.
    syntes måske lidt du glemmer de forgående 8-9 sæsonner med brian steen nielsen i sportsdirektør stolen - og 3 nedrykninger til følge...

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Maxbeam Se indlæg
      Vi har længe grint af AGF - men den måde de har håndteret skiftet i den sportslige ledelse på, er jeg misundelig på. Her tænker jeg naturligvis på vores eget farceagtige forløb. Det tog fra september 2010 til de rigtige personer var ansat i sommeren 2013. Herunder et intermezzo med en ukvalificeret ungdomstræner og en midlertidig træner - samt en ubesat sportsdirektør position og en grinagtig sportsdirektør.

      Jeg mener de fejl har kostet 3 sæsoner. Og det kunne være gået endnu værre.

      AGF har derimod på 1,5 mdr sørget for erfarne og kompetente kræfter på de to bærende poster. Man har ikke skulle kopiere AGF på nogen punkter, men lige det her, der må OB godt tage ved lære.
      AGF er rykket ned i 2006, 2010 og 2014. Intet de gør, kan vi bruge til noget.

      At de så fx går ud og henter en ny formodentlig dyr træner, indikerer for mig på ingen måde, at de har lært noget og er blevet ansvarlige. Det ligner for mig snarere endnu en AGF-Classic. Rod i økonomien, nedrykning, lad os da anskaffe os en dyr træner, som i mine øjne er ekstremt hypet.

      Jeg griner stadig af GF.

      I bund og grund kan du vel sige, at AGF har været inde i et forløb siden 2006, som har fejlet gang på gang på gang. Lad os nu lige se det ske, før vi konkluderer noget.

      Ligegyldigt hvordan du vender og drejer det, har vi gjort alt bedre end AGF de sidste ti år. Hvis det usandsynlige skulle ske, at det vender nu for AGF, så ændrer det ikke på, at vi er og har været dem overlegne de sidste mange år på vel nok alle tænkelige parametre.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
        AGF er rykket ned i 2006, 2010 og 2014. Intet de gør, kan vi bruge til noget.

        At de så fx går ud og henter en ny formodentlig dyr træner, indikerer for mig på ingen måde, at de har lært noget og er blevet ansvarlige. Det ligner for mig snarere endnu en AGF-Classic. Rod i økonomien, nedrykning, lad os da anskaffe os en dyr træner, som i mine øjne er ekstremt hypet.

        Jeg griner stadig af GF.

        I bund og grund kan du vel sige, at AGF har været inde i et forløb siden 2006, som har fejlet gang på gang på gang. Lad os nu lige se det ske, før vi konkluderer noget.

        Ligegyldigt hvordan du vender og drejer det, har vi gjort alt bedre end AGF de sidste ti år. Hvis det usandsynlige skulle ske, at det vender nu for AGF, så ændrer det ikke på, at vi er og har været dem overlegne de sidste mange år på vel nok alle tænkelige parametre.
        Helt enig! AGF er ikke i gang med at redde en synkende skude. Den ER sunket og ligger solidt på havets bund. Og ja, om redningsmissionen lykkes kan kun tiden vise...

        Comment


          #5
          Hvad er det der gør deres nye sportsdirektør så fantastisk. Han har for forholdsvis dyre penge sammensat et middelmådigt hold af afdankede spillere fra overskudslagre, primært fra Superligaen.
          Jesper Hansen barometer: 1-2-3-4-5...

          Comment


            #6
            Hvis jeg skulle vælge mellem Jesper Hansen og Troels Bech vs Jacob Nielsen og Weakhorse, ville jeg vælge Hansen/Bech hver gang. Især Jacob Nielsen har jeg ikke meget tilovers for.
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Maxbeam Se indlæg
              Vi har længe grint af AGF - men den måde de har håndteret skiftet i den sportslige ledelse på, er jeg misundelig på. Her tænker jeg naturligvis på vores eget farceagtige forløb. Det tog fra september 2010 til de rigtige personer var ansat i sommeren 2013. Herunder et intermezzo med en ukvalificeret ungdomstræner og en midlertidig træner - samt en ubesat sportsdirektør position og en grinagtig sportsdirektør.

              Jeg mener de fejl har kostet 3 sæsoner. Og det kunne være gået endnu værre.

              AGF har derimod på 1,5 mdr sørget for erfarne og kompetente kræfter på de to bærende poster. Man har ikke skulle kopiere AGF på nogen punkter, men lige det her, der må OB godt tage ved lære.
              Det man kan være helt sikker på med Jacob Nielsen er, at vandrørene i AGF forbliver totalt utætte. Manden er jo upålidelig og åbenmundet, og mange af hans dispositioner i Randers skriger til himlen.

              Jeg griner stadig....

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                Det man kan være helt sikker på med Jacob Nielsen er, at vandrørene i AGF forbliver totalt utætte. Manden er jo upålidelig og åbenmundet, og mange af hans dispositioner i Randers skriger til himlen.

                Jeg griner stadig....
                jeg vil da se frem til at Jacob Nielsen skal forsøge at genopbygge AGF fra bunden. Det er ihvertfald en disciplin han ikke har prøvet før og jeg tror det bliver temmelig svært for GF'erne at rykke op "første hug".
                Jeg ved ikke hvilke dispositioner du tænker på i RFC der skriger til himlen, i højere grad end det sker i stort set alle andre klubber, og at han ligefrem er upålidelig....bobbob, giv gerne eksempler, så jeg ved hvad du har af tanker om det enme
                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  jeg vil da se frem til at Jacob Nielsen skal forsøge at genopbygge AGF fra bunden. Det er ihvertfald en disciplin han ikke har prøvet før og jeg tror det bliver temmelig svært for GF'erne at rykke op "første hug".
                  Jeg ved ikke hvilke dispositioner du tænker på i RFC der skriger til himlen, i højere grad end det sker i stort set alle andre klubber, og at han ligefrem er upålidelig....bobbob, giv gerne eksempler, så jeg ved hvad du har af tanker om det enme
                  Jeg ved fra adskillige sportsjournalister, at han er arrogant grænsende til det aggressive, ikke overholder aftaler, og ikke er bange for at lyve folk direkte op i ansigtet. Så kan man diskutere, om det er del af gamet, men jeg synes det siger noget om ham, at han blandt journalister nok er den mest upopulære mand i branchen efter Lars Berendt.
                  "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                  Kluden Krew - O'ense Internationals

                  Comment


                    #10
                    Tak for jeres kommentarer. Jeg taler udelukkende om måden AGF har håndteret skiftet i den sportslige ledelse på sammenlignet med OB. Og netop ikke deres tidligere sæsoner.


                    de har muligvis sat sig dyrt, hvilket kan blive dyrt - enig.

                    Sammenlignet med os har de dog fået besat vigtige poster med en træner med Superliga erfaring og en sportschef med flere års erfaring. At vi fejlede på castingen mener jeg var dyrt.

                    Så kan vi så diskutere de to herrers meriter. MEN fokus for mig var at udskiftningen skete hurtigt og bragte erfarne folk ind.

                    Selvfølgelig kan man endnu ikke sige om det så var de rigtige folk men på papiret virker det noget mere solidt en da vi præsenterede en træner uden erfaring på højeste niveau - i øvrigt først fast fra dec 2010 -og ingen sportschef i 13 mdr.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Maxbeam Se indlæg
                      Tak for jeres kommentarer. Jeg taler udelukkende om måden AGF har håndteret skiftet i den sportslige ledelse på sammenlignet med OB. Og netop ikke deres tidligere sæsoner.


                      de har muligvis sat sig dyrt, hvilket kan blive dyrt - enig.

                      Sammenlignet med os har de dog fået besat vigtige poster med en træner med Superliga erfaring og en sportschef med flere års erfaring. At vi fejlede på castingen mener jeg var dyrt.

                      Så kan vi så diskutere de to herrers meriter. MEN fokus for mig var at udskiftningen skete hurtigt og bragte erfarne folk ind.

                      Selvfølgelig kan man endnu ikke sige om det så var de rigtige folk men på papiret virker det noget mere solidt en da vi præsenterede en træner uden erfaring på højeste niveau - i øvrigt først fast fra dec 2010 -og ingen sportschef i 13 mdr.
                      Man kan også vende dit argument om og sige, at AGF har ventet ALT for længe med at udskifte ledelsen i klubben. Det har kostet dyrt med tre nedrykninger, senest i denne sæson. At OB så har fejlcastet sportsdirektøren på det groveste og at man ventede for lang tid er et væsentligt element i diskussionen, men til gengæld blev der handlet da man så tegningen på væggen. Hvem ved? Måske har bestyrelsen rent faktisk reddet os fra at rykke ned?

                      Comment

                      Working...
                      X