Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Pokal: FCM - OB 3.-4./4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Er det ikke nyt?

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Kobberhat Se indlæg
      Er det ikke nyt?
      Nej, sådan har det også været i de sidste 2 sæsoner. Det blev indført samtidig med den nye struktur, fordi at den indeholder en del flere ligakampe.

      Comment


        #33
        Hvor henne kan man købe billetter til kampen?
        En dårlig taber, er en rigtig vinder !

        Comment


          #34
          Og FCM har en på papiret "nem" kamp lige efter mod EFB, så tvivler på der spares alt for meget.

          Comment


            #35
            Men dog en svær kamp mod FCN inden, som de ofte har haft det svært mod

            Comment


              #36
              Og hvilke hold møder vi?
              siden 1887

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                Og FCM har en på papiret "nem" kamp lige efter mod EFB, så tvivler på der spares alt for meget.
                En klub der "spares" i en semifinale skulle få tæsk af sine egne fans og tilhører i en skraldespand. Hvad vel i hvert fald er det rigtige sted for dennne kunstige rigmandslegetøj.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Sotho24 Se indlæg
                  Hvor henne kan man købe billetter til kampen?
                  https://billetsalg.fcm.dk/Stadium/Index?eventId=428

                  OB er virkelig fremme i skoene for at informere sine fans ..øhh undskyld kunder her .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #39
                    https://www.dbu.dk/nyheder/finalen-i...1RCF0S,26L4F,1

                    Det er nu endeligt blevet fastlagt i dag, at finalen i år igen skal spilles Parken. Æv, jeg havde ellers lige glædet mig til, at vi skulle til finale i Esbjerg eller på deres fantastiske fodboldstadion i Århus...

                    (Tæv venligst de fjolser, der har foreslået noget så tåbeligt, med nogle kæppe.)

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      https://www.dbu.dk/nyheder/finalen-i...1RCF0S,26L4F,1

                      Det er nu endeligt blevet fastlagt i dag, at finalen i år igen skal spilles Parken. Æv, jeg havde ellers lige glædet mig til, at vi skulle til finale i Esbjerg eller på deres fantastiske fodboldstadion i Århus...

                      (Tæv venligst de fjolser, der har foreslået noget så tåbeligt, med nogle kæppe.)
                      Enig i at det til en hver tid vil være fedest at spille en finale i et fyldt parken, men ligesom med landsholdets venskabskampe er det altså top fesent at spille en pokalfinalen på et halvtomt stadion. Parken er jo kun i nærheden at at blive fyldt når FCK eller Brøndby kommer i finalen. En anden grund til at en flytning blev overvejet var jo også det økonomiske aspekt der skulle sikre finalisterne en størst mulig gevinst og det synes jeg sådan set også er en fin pointe.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                        Enig i at det til en hver tid vil være fedest at spille en finale i et fyldt parken, men ligesom med landsholdets venskabskampe er det altså top fesent at spille en pokalfinalen på et halvtomt stadion. Parken er jo kun i nærheden at at blive fyldt når FCK eller Brøndby kommer i finalen. En anden grund til at en flytning blev overvejet var jo også det økonomiske aspekt der skulle sikre finalisterne en størst mulig gevinst og det synes jeg sådan set også er en fin pointe.
                        I de sidste mange mange år, har alle de hold der er nået finalen(Måske endda også FCV), haft 10.000 plus tilskuere i ryggen. De store provins klubber endda 15+ Det antal ville jo ikke kunne være på noget andet dansk stadion. Heller spille i parken mod AaB med 30-35.000 på lægterne, end spille denne magiske kamp, noget andet sted.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                          Enig i at det til en hver tid vil være fedest at spille en finale i et fyldt parken, men ligesom med landsholdets venskabskampe er det altså top fesent at spille en pokalfinalen på et halvtomt stadion. Parken er jo kun i nærheden at at blive fyldt når FCK eller Brøndby kommer i finalen. En anden grund til at en flytning blev overvejet var jo også det økonomiske aspekt der skulle sikre finalisterne en størst mulig gevinst og det synes jeg sådan set også er en fin pointe.
                          Pokalfinaler er selvfølgelig fedest for fuldt hus ja, men tilskuertallet vil selvfølgelig altid variere efter, hvem der kommer i finalen. Desværre er det ofte med sjællandske hold, kun 2 gange i den sidste 18 år, har det været uden sjællandske hold. Hvis vi tager udgangspunkt i de 2 finaler, som sjovt nok har været Randers-Esbjerg begge gange, så trak de henholdsvis 26.200 og 23.800. De er altså langt over halvt fyldt, det er nærmere 2/3 fyldt, og det er ikke engang nogle af Jyllands største klubber. Både AGF og AaB må nok siges at have større fanbaser, og velsagtens også FCM efterhånden. Hvis de finaler skulle have været afholdt i Esbjerg eller Århus, måtte man være nødt til at afvise mange mennesker, sikkert langt over 10.000, hvis det skulle være i Esbjerg. Det synes jeg ikke er godt.

                          Samtidig synes jeg også, at stemningen i et 2/3 fyldt Parken klart overstiger, hvad det kunne blive til på et fyldt stadion i Esbjerg, eller Århus for den sags skyld, hvor der er så stemningsforladt uanset om der sidder 5.000 eller 18.000 på lægterne. Jeg tror absolut heller ikke, at det ville blive en fed pokalfinale af, at vi f.eks. skulle slæbe FCNs lille fanbase over til Jylland for at spille en finale.

                          Der er få traditioner tilbage i moderne fodbold, en af dem er at vi spiller pokalfinale på nationalstadionet, det må simpelthen ikke laves om. At tro, at man kan genskabe den oplevelse der er af at skulle i Parken til en finale, på andre stadioner, er ren indbildning i min verden. Det er sgu noget særligt, og det skal det blive ved med.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                            I de sidste mange mange år, har alle de hold der er nået finalen(Måske endda også FCV), haft 10.000 plus tilskuere i ryggen. De store provins klubber endda 15+ Det antal ville jo ikke kunne være på noget andet dansk stadion. Heller spille i parken mod AaB med 30-35.000 på lægterne, end spille denne magiske kamp, noget andet sted.
                            Det ville være fuldstændig vanvittigt at spille på f.eks. esbjerg stadion, hvor kun ca. 1/3 af dem som ville til pokalfinale kunne komme ind, fordi der bare ikke er plads til flere. Byg et stadion med plads til +30.000 så kan vi begynde at snakke om en udflytning fra københavn. Ellers er det kun brøndby stadion, som til nøds kan bruges pga. dets kapacitet.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Pokalfinaler er selvfølgelig fedest for fuldt hus ja, men tilskuertallet vil selvfølgelig altid variere efter, hvem der kommer i finalen. Desværre er det ofte med sjællandske hold, kun 2 gange i den sidste 18 år, har det været uden sjællandske hold. Hvis vi tager udgangspunkt i de 2 finaler, som sjovt nok har været Randers-Esbjerg begge gange, så trak de henholdsvis 26.200 og 23.800. De er altså langt over halvt fyldt, det er nærmere 2/3 fyldt, og det er ikke engang nogle af Jyllands største klubber. Både AGF og AaB må nok siges at have større fanbaser, og velsagtens også FCM efterhånden. Hvis de finaler skulle have været afholdt i Esbjerg eller Århus, måtte man være nødt til at afvise mange mennesker, sikkert langt over 10.000, hvis det skulle være i Esbjerg. Det synes jeg ikke er godt.

                              Samtidig synes jeg også, at stemningen i et 2/3 fyldt Parken klart overstiger, hvad det kunne blive til på et fyldt stadion i Esbjerg, eller Århus for den sags skyld, hvor der er så stemningsforladt uanset om der sidder 5.000 eller 18.000 på lægterne. Jeg tror absolut heller ikke, at det ville blive en fed pokalfinale af, at vi f.eks. skulle slæbe FCNs lille fanbase over til Jylland for at spille en finale.

                              Der er få traditioner tilbage i moderne fodbold, en af dem er at vi spiller pokalfinale på nationalstadionet, det må simpelthen ikke laves om. At tro, at man kan genskabe den oplevelse der er af at skulle i Parken til en finale, på andre stadioner, er ren indbildning i min verden. Det er sgu noget særligt, og det skal det blive ved med.
                              Aldeles enig
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                #45
                                Ser ud til at pokalfinalen 2020 rykker ud af parken da uefa har retten til parken på datoen som pokalfinalen er sat til at skulle spilles.

                                https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...parken-i-2020/

                                Så får vi jo ihvertfald syn for sagen, om en pokalfinale på et andet stadion bliver noget lort. For mig er det vigtigste at der er plads til flest muligt tilskuere, så umiddelbart vil Brøndby stadion give bedst mening tænker jeg, men det er jo ikke til at sige hvem der lige ender i finalen. Får vi FCM mod FCN igen kan kampen jo nærmest spilles i hele Danmark uden at der skal afvises tilskuere.
                                Last edited by stonebear; 22-03-2019, 14:17.

                                Comment

                                Working...
                                X