Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Pokal: OB-EfB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
    OB er 1 kamp fra semifinalen, der spilles over to kampe. Og lidt lodtrækningsheld sender os i finalen. Det ville være for sindssygt!

    Men... Jeg håber alligevel, der prioriteres benhårdt og vi sparer på alle nødvendige pladser op til Brøndby-kampen. En semifinale eller en tabt finale er intet værd, hvis det på nogen måde giver os sværere vilkår ifht at nå top 6 for første gang i 7-8 år.

    Jeg ser MEGET gerne Gryte, Ryan, Ramon, Drachmann og Bash på bænken eller helt ude af truppen på onsdag. Og egentlig må de gerne tage JBL og Tver med.

    Hvad siger i? Fuld fokus på liga?
    Nej absolut ikke. Fuld fokus på næste kamp hver gang! længere er den ikke. Det du taler for er jo ren tabermentalitet.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
      Men absolut stærkeste opstilling mod BIF med et hold der er blevet sparet, er bare heller ingenlunde lig med en garanteret sejr. Og selv med en sejr er det ikke lig automatisk top 6-kvalifikation. Der er altså lige så mange hvis'er i din ligning, som der er hos dem der har den omvendte prioritet.
      Præcist. Det kan ligeså godt være en fordel at spille flere kampe med succes, og så skrue ned for træningen, fordi man kan ramme et godt flow.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Nej absolut ikke. Fuld fokus på næste kamp hver gang! længere er den ikke. Det du taler for er jo ren tabermentalitet.
        Jamen når du siger det på den måde, så er det da helt sikkert tabermentalitet. Og det giver en fremragende debat, at skyde andre folk den slags i skoen.

        Oh well - det styrer du selv. Jeg satte et spørgsmål op, og svarede selv med min holdning. Jeg håber og tror (jeg er faktisk overbevist om), man kigger på det overordnede billede og stiller med de hold, der giver det samlede stærkeste udtryk. Her indgår, som det sker alle andre steder, en tanke på at fokusere og balancere de samlede ressourcerne bedst muligt ud fra et holistisk mål om at skabe den største mulighed for at vinde mest muligt.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Jeg fatter ikke ikke en skid af, at der er nogle der seriøst gerne vil have, at vi sparer os ud af den her pokalturnering...

          Idéen om at en 4. plads skulle være federe end en dag i Parken med masser af folk samlet på tribunerne og muligheden for, at vi igen kan blive en klub der vinder noget, samt tage den plads i Europa det giver, den kan jeg på ingen tænkelig måde følge. AaB blev nr. 5 sidste sæson, og de synes de havde en sløj sæson som de absolut ikke vil huske for noget godt. Så er det heller ikke mere sensationelt og lykkegivende at komme i top 6.

          Vi skal selvfølgelig gå all in på at slå Esbjerg. Det er en gylden mulighed for at komme i semifinalen, og med FCK ude af turneringen og Brøndby på et tvivlsomt niveau, er chancen for at det bliver et andet hold end topholdene der vinder, større end den har været i mange år.
          100% enig.
          Den eneste jeg ville overveje at spare er Drachmann pga den lille forstærkning han gik ud med sidste søndag. Ville ikke risikere en alvorlig skade, han er alt for vigtigt for os. Men der må den medicinske afdeling og Drachmann selv vel sige om han skulle på banen onsdag.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #20
            En af de værste ting ved moderne fodbold er, den holdning til Cup tunering i flere lande. Hvorfor helvede skal der partout spares spillere i pokalen?
            Der er ikke noget bevis på det er en fordel at stille op med reserverne.
            I min optik er næste kamp altid den vigtigste.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
              Jamen når du siger det på den måde, så er det da helt sikkert tabermentalitet. Og det giver en fremragende debat, at skyde andre folk den slags i skoen.

              Oh well - det styrer du selv. Jeg satte et spørgsmål op, og svarede selv med min holdning. Jeg håber og tror (jeg er faktisk overbevist om), man kigger på det overordnede billede og stiller med de hold, der giver det samlede stærkeste udtryk. Her indgår, som det sker alle andre steder, en tanke på at fokusere og balancere de samlede ressourcerne bedst muligt ud fra et holistisk mål om at skabe den største mulighed for at vinde mest muligt.
              Du stiller spørgsmålstegn ved, om vi skal have lige meget fokus på begge turneringer, det du skriver nu er sådan en rationalisering. Det jeg kalder en tabermentalitet, er den mentalitet, hvor man ikke har fuld fokus på næste kamp. Så kan det godt være, at det kan være den stærkeste formation, at lade nogle reserver starte inde, i en betragtning om, at de er sultne osv. Men det var ikke dit argument, dit argument var at have fuld fokus på ligaen, og altså mindre fokus på pokalturneringen.

              Vindermentalitet er for mig, at man vil vinde i alle de sammenhæng man konkurrerer i, det kan du jo så være uenig i, det er fint nok, men derfor kalder jeg din udmelding for tabermentalitet, og det er jeg modstander af.

              Comment


                #22
                syntes det giver bedre mening når man ser engelske tophold der er med i 4 turneringer - så kan den lille cup turnering fint bruges til at give spillere der normalt er langt fra en startplads noget spilletid - og ryger man ud, ja så var det så det.

                Det er jo på ingen måde det der er tale om her med OB - det er som andre har nævnt 2 kampe på en uge, det skal truppen kunne klare. Og igen så er det jo ikke fordi næste kamp er alt afgørende for en evt top 6 placering. Var det 26 runde og vi kunne komme med i top 6 med en sejr OG vores modstander ikke skulle spille midtuge kamp, så mener jeg man kunne begynde at overveje det men her hvor BIF selv skal i aktion så skal der da ikke spares.
                Tænker også det hjælper på klubbens selvforståelse og muligheder i næste transfer vindue hvis man begynder at lave noget der minder om resultater; her ville en top 6 og en pokal semi da pynte, og skulle det så ende med en 3. plads og en pokal finale så ser det bare endnu bedre ud.

                Comment


                  #23
                  Vi skal også tænke på at det er EFB vi møder. For dem som oprykkere vil det betyde meget specielt økonomisk at komme i top 6, hvorimod de nok er realistiske nok til at se det bliver enormt svært at vinde pokalen, selvom de slår OB. Derfor vil de helt sikkert ikke stille med de 11 bedste. Det åbner også for at vi kan bruge bredden lidt, uden at vi decideret negligerer pokalen. Det giver nok sig selv at drachmann ikke kan spille, derudover kan eske, greve og/eller Helenius også få en kamp uden vi svækkes specielt. Ryan tænker jeg selv får lov at bestemme om han vurderer at det er for risikabelt at spille. Jeg tænker vi foretager minimum 3 ændringer, men det er ikke nødvendigvis noget der gør os svagere. Kun hvis ændringerne skyldes skader til større profiler, som f.eks. hvis Drachmann ikke spiller.

                  Comment


                    #24
                    En mulig skadet Janus Drachmann skal sidde over i Pokal kampen, så han er 100% klar til søndag.
                    siden 1887

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
                      En mulig skadet Janus Drachmann skal sidde over i Pokal kampen, så han er 100% klar til søndag.
                      Der er jeg enig. Vi skulle ikke risikere noget og Drachmann skulle kun på banen hvis han et 100% klar. Men vi skulle stille med det stærkeste hold. Og det betyder med de bedste 11 som er klar.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #26
                        [QUOTE=Jonss;167893]OB er 1 kamp fra semifinalen, der spilles over to kampe.

                        Er det ikke lavede om, så man kun spille 1 kamp i semifinalen.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          Der er jeg enig. Vi skulle ikke risikere noget og Drachmann skulle kun på banen hvis han et 100% klar. Men vi skulle stille med det stærkeste hold. Og det betyder med de bedste 11 som er klar.
                          100% klar ;)
                          siden 1887

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
                            En mulig skadet Janus Drachmann skal sidde over i Pokal kampen, så han er 100% klar til søndag.

                            JJT kan sagtens spille pladsen med nødvendigt niveau så det er imo ikke bekymrende.
                            Last edited by Magge; 25-02-2019, 22:54.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              #29
                              https://mobil.bold.dk/fodbold/nyhede...r-semifinalen/
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                #30
                                https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/truppe...lkvartfinalen/
                                Truppen er udtaget. Et par mand med småskader er med. Tyder på stærkest mulige opstilling.

                                Comment

                                Working...
                                X