Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Pokal: OB-EfB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Gense hele straffesparkskonkurrencen her

    http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold...raffespark-her

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Synes at ekspertkommentatoren ramte hovedet på sømmet, da han analyserede sig frem til, at det først var da OB kom bagud, at de gik 100% efter det. Man er tilfreds med at der står nul-nul og det går stille og roligt. Der mangler den der fanden i voldskhed, hvor man udstråler at man VIL vinde. Det er en gammel skavank, som jeg egentligt synes har været trængt i baggrunden i noget tid. Men jeg fik bange anelser i går. Det har nok noget med de typer at gøre, som er på banen. Drachmann var ikke med – jeg tror han er super vigtig til at presse de andre til det rette udtryk. Men det betyder også, at vi skal have flere af hans typer, hvis vi skal etablere os i top 6. Det nytter ikke at reagere, i stedet for at agere, hvis man være med i toppen. Da CN kommer ind, stiger intensiteten. Så dem der synes han er for ringe, skal måske se på, hvad han bidrager med mentalt til kollektivets præstation. Det er ekstremt komplekst at få 11 spillere til at præstere optimalt sammen. Det er ikke nok at have 11 teknisk gode spillere. Der skal vindermentalitet til og mod. Lagde mærke til at Barret 7 ud af 8 gange i går ikke udfordrer sin modstander og går mod baglinjen men spiller den bagud (og det vist endda mod en debutant?) Det er ikke godt nok til at være med på et top 6 hold. Det trænernes opgave at italesætte det og få ham til at turde fejle, så han kan komme til at lykkes med de ting, der kan afgøre kampe.
      Men hvor er det da lang tid siden OB har deltaget i en kamp, hvor der var så meget positivt på spil (avancement) og at vi så går hen og vinder den. Det var vildt fedt resultatmæssigt.
      Er helt enig. Det var Casper Nielsen som tog Drachmann-rollen at føre de andre og det gjorde han godt. Synes han var retningsgivende for holdet at gøre det til et pokalbrag hvor vi kom tilbage efter at være bagud to gange.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        Er helt enig. Det var Casper Nielsen som tog Drachmann-rollen at føre de andre og det gjorde han godt. Synes han var retningsgivende for holdet at gøre det til et pokalbrag hvor vi kom tilbage efter at være bagud to gange.
        Hvis der var nogen, som viste kampgejst og fighterhjerte, var det Oliver Lund, som helt fortjent blev kåret til kampens pokalfighter. Gad vide, hvordan alle de fans, som svinede ham til, da han vendte tilbage til OB, har det i dag ???
        Godt set køb af Jesper H og trænerstaben.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
          Hvis der var nogen, som viste kampgejst og fighterhjerte, var det Oliver Lund, som helt fortjent blev kåret til kampens pokalfighter. Gad vide, hvordan alle de fans, som svinede ham til, da han vendte tilbage til OB, har det i dag ???
          Godt set køb af Jesper H og trænerstaben.
          Hvis man synes, at Oliver Lund spillede en god kamp, må man have været på rygeheroin.

          Manden sejler totalt på 1-0-målet, det er tilmed også ham der kommer svagt op i duellen ved 2-1-målet og header den lige hen til Anyembe der kan afslutte, så de får riposten og scorer. Generelt var det en kamp, hvor forsvaret tydeligvis ikke var særligt godt afstemt, eksemplificeret ved Lund og Barrett der står og peger på hinanden ved 1-0-målet, og det er længe siden, at vi har givet så mange gode chancer væk mod en ikke særligt god modstander.

          Kampen i går var bare endnu et vidnesbyrd om, at Lund er et elendigt køb der ikke kan spille midterforsvarer, og at vi skal krydse fingre for, at vi slipper for skader og karantæner dernede.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
            Hvis der var nogen, som viste kampgejst og fighterhjerte, var det Oliver Lund, som helt fortjent blev kåret til kampens pokalfighter. Gad vide, hvordan alle de fans, som svinede ham til, da han vendte tilbage til OB, har det i dag ???
            Godt set køb af Jesper H og trænerstaben.
            Oliver viste (som altid) en fedt indstilling og undtaget den fejl ved 0:1 var det en rigtig god kamp med glidende og vigtige tacklinger og hvor han reddede os røven flere gange. Og det er fuld fortjent at han blev kåret til kampens pokalfighter for 120 minutter 120% helhjertet fight og indsats.
            Men i hensigt af holdets udtryk og at presse Efb ned var det for mig Casper Nielsen som greb taktstokken i offensiven. Med Caspers udskiftning kom der meget energi i hele holdet.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Hvis man synes, at Oliver Lund spillede en god kamp, må man have været på rygeheroin.

              Manden sejler totalt på 1-0-målet, det er tilmed også ham der kommer svagt op i duellen ved 2-1-målet og header den lige hen til Anyembe der kan afslutte, så de får riposten og scorer. Generelt var det en kamp, hvor forsvaret tydeligvis ikke var særligt godt afstemt, eksemplificeret ved Lund og Barrett der står og peger på hinanden ved 1-0-målet, og det er længe siden, at vi har givet så mange gode chancer væk mod en ikke særligt god modstander.

              Kampen i går var bare endnu et vidnesbyrd om, at Lund er et elendigt køb der ikke kan spille midterforsvarer, og at vi skal krydse fingre for, at vi slipper for skader og karantæner dernede.
              Er absolut uenig. Oliver tabte sin mand ved 0:1 og det var en stor fejl. Men der var også mange rigtig gode og vigtige aktioner. Det var ikke kun en helhjertet indsats han fortjener ros for, det var også en god kamp han spillede. Glæder mig at han er del af vores hold.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                Er absolut uenig. Oliver tabte sin mand ved 0:1 og det var en stor fejl. Men der var også mange rigtig gode og vigtige aktioner. Det var ikke kun en helhjertet indsats han fortjener ros for, det var også en god kamp han spillede. Glæder mig at han er del af vores hold.
                Ja, han taber sin mand totalt ved 1-0-målet og laver dermed en stor fejl. Alene det gør, at det ikke kan en god præstation. At han så yderligere er impliceret i 2-1-målet, og at vi generelt giver for meget væk, og endda også må have hjælp af dommeren for ikke at give en friløber væk, det kan da umuligt være med til at glorificere midterforsvarernes præstation.

                Ja, han klarer sig også godt i nogle situationer, men det her er ikke miniputfodbold, hvor vi kun fokuserer på de gode ting, det her er professionel fodbold, og der skal forsvarsspillere ikke lave personlige fejl der koster mål, så har de åbenlyst ikke løst deres opgave godt nok.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Hvis man synes, at Oliver Lund spillede en god kamp, må man have været på rygeheroin.

                  Manden sejler totalt på 1-0-målet, det er tilmed også ham der kommer svagt op i duellen ved 2-1-målet og header den lige hen til Anyembe der kan afslutte, så de får riposten og scorer. Generelt var det en kamp, hvor forsvaret tydeligvis ikke var særligt godt afstemt, eksemplificeret ved Lund og Barrett der står og peger på hinanden ved 1-0-målet, og det er længe siden, at vi har givet så mange gode chancer væk mod en ikke særligt god modstander.

                  Kampen i går var bare endnu et vidnesbyrd om, at Lund er et elendigt køb der ikke kan spille midterforsvarer, og at vi skal krydse fingre for, at vi slipper for skader og karantæner dernede.
                  Efter kampen i går er jeg glad for, at Oliver L kan afløse på både venstre og højre back samt i midterforsvaret, dog ikke samtidigt. Hvem der har stået for kåringen, skal jeg ikke kunne sige, men de har vel ikke alle været på rygeheroin. Også glad for at det ikke er dig, der sætter holdet.

                  Comment


                    Jeg er ikke enig i, at OB ikke gik efter det fra starten. Synes helt klart, at det var OB der ville mest i kampen. At man så ikke angriber med fuld skrue, er da indlysende, og det er endnu mere selvindlysende, at OB så angriber mere og lægger endnu mere tryk på, når de er bagud. Så den analyse giver jeg ikke meget for.

                    Det var tydeligt dog, hvilken betydning CN har fået for holdet, og hvilke lederevner han rent faktisk besidder, det var en positiv oplevelse. Han har altså et niveau over de andre centrale midtbanespillere, fraregnet Drachmann.

                    Hvad angår Lund, så er han nøjagtig som jeg husker ham: en 1.divisionsspiller. En udemærket skolet spiller, der også kan ramme et rimeligt niveau, og tilmed har noget gejst, men samtidigt netop ikke god nok, fordi han begår for mange fejl. Forskellen mellem en ordinær 1.divisions og superligaspiller er ikke så meget topniveauet, men derimod fejlniveauet. Han kæmpede, men begik også fatale fejl.

                    Comment


                      Problemet med Lund er jo ofte at han ser godt ud 98% af tiden på banen men i de sidste 2 laver graverende fejl der ofte koster point eller mål imod os.
                      Jeg elsker hans indstilling og fight. Men tryg ved ham bliver jeg aldrig

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                        Jeg er ikke enig i, at OB ikke gik efter det fra starten. Synes helt klart, at det var OB der ville mest i kampen. At man så ikke angriber med fuld skrue, er da indlysende, og det er endnu mere selvindlysende, at OB så angriber mere og lægger endnu mere tryk på, når de er bagud. Så den analyse giver jeg ikke meget for.

                        Det var tydeligt dog, hvilken betydning CN har fået for holdet, og hvilke lederevner han rent faktisk besidder, det var en positiv oplevelse. Han har altså et niveau over de andre centrale midtbanespillere, fraregnet Drachmann.

                        Hvad angår Lund, så er han nøjagtig som jeg husker ham: en 1.divisionsspiller. En udemærket skolet spiller, der også kan ramme et rimeligt niveau, og tilmed har noget gejst, men samtidigt netop ikke god nok, fordi han begår for mange fejl. Forskellen mellem en ordinær 1.divisions og superligaspiller er ikke så meget topniveauet, men derimod fejlniveauet. Han kæmpede, men begik også fatale fejl.
                        +1

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          Oliver viste (som altid) en fedt indstilling og undtaget den fejl ved 0:1 var det en rigtig god kamp med glidende og vigtige tacklinger og hvor han reddede os røven flere gange. Og det er fuld fortjent at han blev kåret til kampens pokalfighter for 120 minutter 120% helhjertet fight og indsats.
                          Men i hensigt af holdets udtryk og at presse Efb ned var det for mig Casper Nielsen som greb taktstokken i offensiven. Med Caspers udskiftning kom der meget energi i hele holdet.
                          +1

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            Jeg er ikke enig i, at OB ikke gik efter det fra starten. Synes helt klart, at det var OB der ville mest i kampen. At man så ikke angriber med fuld skrue, er da indlysende, og det er endnu mere selvindlysende, at OB så angriber mere og lægger endnu mere tryk på, når de er bagud. Så den analyse giver jeg ikke meget for.

                            Det var tydeligt dog, hvilken betydning CN har fået for holdet, og hvilke lederevner han rent faktisk besidder, det var en positiv oplevelse. Han har altså et niveau over de andre centrale midtbanespillere, fraregnet Drachmann.

                            Hvad angår Lund, så er han nøjagtig som jeg husker ham: en 1.divisionsspiller. En udemærket skolet spiller, der også kan ramme et rimeligt niveau, og tilmed har noget gejst, men samtidigt netop ikke god nok, fordi han begår for mange fejl. Forskellen mellem en ordinær 1.divisions og superligaspiller er ikke så meget topniveauet, men derimod fejlniveauet. Han kæmpede, men begik også fatale fejl.
                            Jeg synes også vi startede fint nok (måske bortset fra de første 5 minutter). Synes helt klart vi gik efter det og i den første halve time der synes jeg også vi havde perioder, hvor vi så rigtig godt ud og lidt kørte dem rundt.

                            At man måske manglede noget "fandenivoldskhed" og udstråling der virkelig siger man vil vinde, er en anden ting. Man får jo som regel en udtryk qua de spillertyper man har på banen. Jeg var begejstret for udsigten til en fynsk, central akse med JJT, Greve og Eskesen (og Desler på wingbacken), men var da også klar over risikoen ved det. Det er ikke spillere, der sætter sig i gennem fysisk på den måde. Der skal man skabe succes på en anden måde (hvilket vi også lykkedes med i perioder).

                            Det gjorde dog klart en forskel da man fik Casper Nielsen ind, som du siger.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                              Efter kampen i går er jeg glad for, at Oliver L kan afløse på både venstre og højre back samt i midterforsvaret, dog ikke samtidigt. Hvem der har stået for kåringen, skal jeg ikke kunne sige, men de har vel ikke alle været på rygeheroin. Også glad for at det ikke er dig, der sætter holdet.
                              Naturligvis er OL ikke god nok til en top 6 klub. Han var med i to mål og havde EFB scoret 2 mere så havde det ikke været urimeligt. OL vil altid yde 100% og det er jo en god egenskab. Men vilje alene gør ham ikke til en habil Superliga spiller. Han er en god solid 1. Divisions spiller. Enkelte kampe kan han spille over evne og enkelte under.

                              Comment


                                Sten Grytebust fortæller, hvordan han oplevede straffekonkurrencen mod Esbjerg, hvor han havde stor tro på egne evner.

                                http://obstruktion.dk/grytebust-spil...vefornemmelse/

                                Comment

                                Working...
                                X