Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt Horsens-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Jesper Hansen sagde til mig i en mail at banener ved Røde Stjerne først er brugbare fra sommeren 2020 tidligst. Så der er stadig nok lidt pladsmangel rundt omkring når man nu helst ikke vil træne på kunstbanen for meget
    Yup, men der er som sagt også blevet færre baner nu, men det er jo netop fordi man er ved at gøre noget ved problemerne.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
      Der tager du fejl. Jeg tager ikke ledelsen i forsvar hver evig eneste gang. Jeg forholder mig, modsat mange andre, til hver enkelt sag og tager stilling til den, i stedet for at svine ledelsen til for alt hvad de gør, uanset hvad det er, blot fordi jeg som udgangspunkt ikke kan lide dem.

      Har vi flere og værre skader end andre hold? Eller kan du på anden måde dokumentere at vores træningsfaciliteter giver flere skader?

      Der er forøvrigt meget andet end penge der afgør hvad man har kunnet gøre i forhold til træningsfaciliteterne. Der er fx en masse issues ift tilladelser fra kommunen. Men det ville du nok vide, hvis du havde sat dig ind i det. Jeg tror forøvrigt ikke at OB på magisk vis kan trylle 20 mio frem uden det kommer til at koste et andet sted, fx på spiller eller lønbudgettet. Men jeg er sikker på at man herinde fuldt ud havde accepteret et par år i 1. division, hvis det betød nye træningsfaciliteter et par år tidligere...
      Det er jo også mange års nølen der har været med til at vores faciliteter er så ringe, der har jo ej heller været vilje hos hverken klub eller kommune til at have fået gjort noget ved det. Måske hbis man havde startet op på forbedringer for mange år siden det havde været lettere i stedet for at vente til alting er gået i forråddendelse.
      Jeg ved godt at der i andre kommuner er og har været større vilje til at optimere faciliteter og stadions, men det er der bare ikke i Odense og syntes aldrig at have været, derfor tror jeg holdningen mere og mere er drejet over i at så må OB sgu selv betale for deres faciliteter til prof afdelingen.

      Hvad har OB aktivt gjort for at gå bedre forhold gennem de sidste mange år?
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #63
        De tidligste tegninger til et nyt, komplet træningsanlæg, andetsteds end Ådalen, er helt tilbage fra 1980’erne ... altså mindst 30 år siden.

        Der har været utallige forhindringer mht placering af anlægget - både i og uden for Ådalen.

        Så er der selvf. økonomien, både før og efter NT blev en del af den professionelle afdeling.

        Så var der nedrykning, middelmådighed, truende konkurs, konkurrence fra andre Odense-klubber etc.

        Kommunen tog først en beslutning om at satse på én klub, da man lavede stadionaftalen, og ville have ét ligahold og nogle divisionshold, frem for 3-4 elevatorhold.

        Det her været undervejs i laaaang tid, fra alle parter af, og der har været massage forhindringer (og interessenter), på mange forskellige planer og niveauer.

        Nu er der dog lagt en kurs, og vi må holde os til den, arbejde hårdt hen imod målet og håbe det bliver godt!

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
          De tidligste tegninger til et nyt, komplet træningsanlæg, andetsteds end Ådalen, er helt tilbage fra 1980’erne ... altså mindst 30 år siden.

          Der har været utallige forhindringer mht placering af anlægget - både i og uden for Ådalen.

          Så er der selvf. økonomien, både før og efter NT blev en del af den professionelle afdeling.

          Så var der nedrykning, middelmådighed, truende konkurs, konkurrence fra andre Odense-klubber etc.

          Kommunen tog først en beslutning om at satse på én klub, da man lavede stadionaftalen, og ville have ét ligahold og nogle divisionshold, frem for 3-4 elevatorhold.

          Det her været undervejs i laaaang tid, fra alle parter af, og der har været massage forhindringer (og interessenter), på mange forskellige planer og niveauer.

          Nu er der dog lagt en kurs, og vi må holde os til den, arbejde hårdt hen imod målet og håbe det bliver godt!
          Bortset fra at jeg selvfølgelig ikke er enig i at en kommune skal støtte en professionel fodboldklub, så synes jeg det lyder lidt skummelt at der har været "massage" involveret!
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Det er jo også mange års nølen der har været med til at vores faciliteter er så ringe, der har jo ej heller været vilje hos hverken klub eller kommune til at have fået gjort noget ved det. Måske hbis man havde startet op på forbedringer for mange år siden det havde været lettere i stedet for at vente til alting er gået i forråddendelse.
            Jeg ved godt at der i andre kommuner er og har været større vilje til at optimere faciliteter og stadions, men det er der bare ikke i Odense og syntes aldrig at have været, derfor tror jeg holdningen mere og mere er drejet over i at så må OB sgu selv betale for deres faciliteter til prof afdelingen.

            Hvad har OB aktivt gjort for at gå bedre forhold gennem de sidste mange år?
            Jeg er nødt til lige at gentage at OSE blev massivt understøttet af kommunen og forsøgte at få flere penge ud af en kontrakt på trods af at vilkårene i kontrakten ikke godtgjorde det.
            Samtidig smider jeg lige den her liste igen.
            https://www.bt.dk/superligaen/dokume...r-fra-kommunen

            OB/OSE har simpelthen intet at klage over der, grundlæggende burde det offentlige jo slet ikke støtte en stor privat virksomhed!
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Jeg er nødt til lige at gentage at OSE blev massivt understøttet af kommunen og forsøgte at få flere penge ud af en kontrakt på trods af at vilkårene i kontrakten ikke godtgjorde det.
              Samtidig smider jeg lige den her liste igen.
              https://www.bt.dk/superligaen/dokume...r-fra-kommunen

              OB/OSE har simpelthen intet at klage over der, grundlæggende burde det offentlige jo slet ikke støtte en stor privat virksomhed!
              Helt enig i at der ikke burde være kommunale kroner i en privat ejet virksomhed.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Helt enig i at der ikke burde være kommunale kroner i en privat ejet virksomhed.
                Fandens, så er vi enige :D.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  Fandens, så er vi enige :D.
                  Har vi været hele tiden i denne sammenhæng.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Har vi været hele tiden i denne sammenhæng.
                    Okay, det husker jeg ikke lige :).
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                      Jeg er nødt til lige at gentage at OSE blev massivt understøttet af kommunen og forsøgte at få flere penge ud af en kontrakt på trods af at vilkårene i kontrakten ikke godtgjorde det.
                      Samtidig smider jeg lige den her liste igen.
                      https://www.bt.dk/superligaen/dokume...r-fra-kommunen

                      OB/OSE har simpelthen intet at klage over der, grundlæggende burde det offentlige jo slet ikke støtte en stor privat virksomhed!
                      Mener du at OB er den store skurk i kommunale kroner til fodboldklubber?
                      For 1,5 mil betyder jo intet i forhold til investeringer i stadion og du kan jo så også se at OB tidligere betalte alt for meget i stadionleje hvor andre klubber betalte langt under markedspris. Så det er da en fin artikel, men kan jo ikke bruges til at konkludere hvilke klubber der får mest kommunal hjælp.

                      https://www.berlingske.dk/samfund/ko...stadionstoette
                      https://www.kommunen.dk/serie/fodbold-for-folket
                      https://www.dr.dk/nyheder/regionale/...r-skattekroner
                      https://www.researchgate.net/publica...rs_lejeforhold

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                        Mener du at OB er den store skurk i kommunale kroner til fodboldklubber?
                        For 1,5 mil betyder jo intet i forhold til investeringer i stadion og du kan jo så også se at OB tidligere betalte alt for meget i stadionleje hvor andre klubber betalte langt under markedspris. Så det er da en fin artikel, men kan jo ikke bruges til at konkludere hvilke klubber der får mest kommunal hjælp.

                        https://www.berlingske.dk/samfund/ko...stadionstoette
                        https://www.kommunen.dk/serie/fodbold-for-folket
                        https://www.dr.dk/nyheder/regionale/...r-skattekroner
                        https://www.researchgate.net/publica...rs_lejeforhold
                        Jeg mener at OB/OSE allerede har fået rigeligt og fakta understøtter den pointe.
                        Private firmaer skal ikke på understøttelse og slet slet ikke store firmaer!
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          #72
                          1. Der er en glimrende tråd omkring træningsanlæg med mere
                          2. Der er en glimrende tråd omkring OBs økonomi
                          3. Vidste I, at OB møder Horsens søndag? Det er faktisk overskriften på denne tråd...
                          Tak :-)

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af ljp Se indlæg
                            1. Der er en glimrende tråd omkring træningsanlæg med mere
                            2. Der er en glimrende tråd omkring OBs økonomi
                            3. Vidste I, at OB møder Horsens søndag? Det er faktisk overskriften på denne tråd...
                            Tak :-)
                            Korrekt, ikke pænt af mig :D!
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af ljp Se indlæg
                              1. Der er en glimrende tråd omkring træningsanlæg med mere
                              2. Der er en glimrende tråd omkring OBs økonomi
                              3. Vidste I, at OB møder Horsens søndag? Det er faktisk overskriften på denne tråd...
                              Tak :-)
                              Du har helt ret
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                #75
                                Jakob Michelsen fortæller lidt om hans tanker forud for kampen mod Horsens.

                                http://obstruktion.dk/michelsen-vigt...ter-26-runder/

                                Comment

                                Working...
                                X