Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
    Det er altså ikke et argument for at det skulle være et generelt problem, fordi DH har oplevet det. Det er anekdotisk bevisførelse og kan ikke bruges til det helt store. Derudover er jeg heller ikke sikker på at DH's udtalelse skal læses så bogstaveligt, som om det er generelt for DK; det handler mere om hvad han personligt har oplevet.
    Nu siger han jo både "i Danmark" og "i mit hjemland"... så det må vel være det han mener, men det er selvfølgelig også ud for sin egen erfaring.

    Og i øvrigt er der jo rigtig mange der har sagt det, eller direkte langet ud efter mentaliteten... bla. en Christian Eriksen, Pierre Emil Højbjerg, Kent Nielsen, Zorniger, Ebbe Sand, Gaardsø, og jeg kunne blive ved den næste time med at nævne navne. Alle er folk som har været der, og siger der altså bare er en forskel på mentaliteten. Og nu også DH.

    Christian Eriksen:"I OB fik vi lidt serveret det hele på et sølvfad"


    I Danmark er der bare ikke den samme konkurrence, ikke den samme konsekvens, ikke den samme modgang, osv. Og du kan gå lige over på den modsatte side af gaden og hoppe på et andet tog, hvis dit projekt mislykkes. Mange steder i udlandet, feks. i Holland som Eriksen siger det, der er fodbolden mere liv eller død.

    I sidste ende handler det om at fodbolden mange steder er en livsstil. De indretter sig under fodbolden, former deres liv kun efter fodbolden, og går kun efter en karriere i fodbolden.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Nu siger han jo både "i Danmark" og "i mit hjemland"... så det må vel være det han mener, men det er selvfølgelig også ud for sin egen erfaring.

      Og i øvrigt er der jo rigtig mange der har sagt det, eller direkte langet ud efter mentaliteten... bla. en Christian Eriksen, Pierre Emil Højbjerg, Kent Nielsen, Zorniger, Ebbe Sand, Gaardsø, og jeg kunne blive ved den næste time med at nævne navne. Alle er folk som har været der, og siger der altså bare er en forskel på mentaliteten. Og nu også DH.

      Christian Eriksen:"I OB fik vi lidt serveret det hele på et sølvfad"


      I Danmark er der bare ikke den samme konkurrence, ikke den samme konsekvens, ikke den samme modgang, osv. Og du kan gå lige over på den modsatte side af gaden og hoppe på et andet tog, hvis dit projekt mislykkes. Mange steder i udlandet, feks. i Holland som Eriksen siger det, der er fodbolden mere liv eller død.

      I sidste ende handler det om at fodbolden mange steder er en livsstil. De indretter sig under fodbolden, former deres liv kun efter fodbolden, og går kun efter en karriere i fodbolden.
      Hvorfor er fodbold mere liv og død i Holland end i Danmark?

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
        Hvorfor er fodbold mere liv og død i Holland end i Danmark?
        Som jeg skrev, så er det mere en livsstil dernede. De indretter sig mere efter fodbolden, efter den hårde konkurrence og mentaliteten. Det er mere afslappet herhjemme. "Det går nok" mentaliteten, som DH også er inde på.
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Som jeg skrev, så er det mere en livsstil dernede. De indretter sig mere efter fodbolden, efter den hårde konkurrence og mentaliteten. Det er mere afslappet herhjemme. "Det går nok" mentaliteten, som DH også er inde på.
          Dér er jeg altså lodret uenig. Hollændere minder meget om danskere. Men der er måske noget rigtigt i, at man i Holland (eller Nederlandene) klæder spillerne bedre på til det store udland. Det tror jeg dog ikke skyldes mentaliteten, men kvaliteten i ungdomsarbejdet, og ikke så meget, hvad mor eller far har sagt.

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg
            Dér er jeg altså lodret uenig. Hollændere minder meget om danskere. Men der er måske noget rigtigt i, at man i Holland (eller Nederlandene) klæder spillerne bedre på til det store udland. Det tror jeg dog ikke skyldes mentaliteten, men kvaliteten i ungdomsarbejdet, og ikke så meget, hvad mor eller far har sagt.
            Så tager du lige og runder Feyenoord vs Ajax og siger at der ikke er en grundlæggende mentalitetsforskel ;-)
            Jeg siger ikke, at det udelukkende skyldes én faktor, hvis man ikke mener, at der er en mentalitetsforskel, så springer kæden godt nok af :-0

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
              Så tager du lige og runder Feyenoord vs Ajax og siger at der ikke er en grundlæggende mentalitetsforskel ;-)
              Jeg siger ikke, at det udelukkende skyldes én faktor, hvis man ikke mener, at der er en mentalitetsforskel, så springer kæden godt nok af :-0
              Hvis man lægger fodbold på hylden et øjeblik, så er danskere og hollændere nogle af dem der kulturelt kommer tættest på hinanden. Synes ikke det er en tosset påstand han fremsætter.

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg
                Dér er jeg altså lodret uenig. Hollændere minder meget om danskere. Men der er måske noget rigtigt i, at man i Holland (eller Nederlandene) klæder spillerne bedre på til det store udland. Det tror jeg dog ikke skyldes mentaliteten, men kvaliteten i ungdomsarbejdet, og ikke så meget, hvad mor eller far har sagt.
                Ja, på mange områder gør de, men fodboldkulturen/mentaliteten er altså ikke så meget en af dem.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #83
                  JH vil ikke snakke økonomi eller kommende transfervindue

                  https://www.fyens.dk/sport/OB-direkt...rtikel/3330807

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    JH vil ikke snakke økonomi eller kommende transfervindue

                    https://www.fyens.dk/sport/OB-direkt...rtikel/3330807
                    Hmm, det var sgu gået henover hovedet på mig, at Barrett har udløb til sommer, jeg har gået og bildt mig selv ind, at det først var sommeren 2020. Spændende hvad der sker der, det ville være en træls spiller at miste gratis.

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Hmm, det var sgu gået henover hovedet på mig, at Barrett har udløb til sommer, jeg har gået og bildt mig selv ind, at det først var sommeren 2020. Spændende hvad der sker der, det ville være en træls spiller at miste gratis.
                      Barrett har forlænget med 1 år til 2020.

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af SAN Se indlæg
                        Barrett har forlænget med 1 år til 2020.
                        Nå, mente jeg også nok. Jeg var sgu dum nok til lige at tro et øjeblik, at Fyens rent faktisk har tjekket op på det de skriver.

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Nå, mente jeg også nok. Jeg var sgu dum nok til lige at tro et øjeblik, at Fyens rent faktisk har tjekket op på det de skriver.
                          http://obstruktion.dk/barrett-jeg-ha...aenget-med-ob/

                          Comment


                            #88
                            Og fra officielt hold, for en god ordens skyld: https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-for...jacob-barrett/
                            SLO

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
                              Og fra officielt hold, for en god ordens skyld: https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-for...jacob-barrett/
                              Det bliver vel ikke mere officielt, end at han selv siger det til OBstruktion?

                              Forresten også underligt, at der går så lang tid, fra han har sagt det til dem, inden OB melder ud.

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af Aagaard Se indlæg
                                Det bliver vel ikke mere officielt, end at han selv siger det til OBstruktion?

                                Forresten også underligt, at der går så lang tid, fra han har sagt det til dem, inden OB melder ud.
                                En nyhed på OB’s egen hjemmeside er vel trods alt en mere officiel udmelding end et interview med et fanmedie. Men det var ikke for at sætte spørgsmålstegn ved OBstruktions troværdighed, jeg ville bare understrege, at det også er blevet offentliggjort via OB’s egne kanaler, og at Fyens derfor selvfølgelig burde have styr på det.
                                SLO

                                Comment

                                Working...
                                X