Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen tilbage Oliver Lund

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    sakset fra Fyens

    Forsvarer Oliver Lund får ikke forlænget sin kontrakt med OB.Fodbold: Forsvarsspilleren Oliver Lund stopper i OB, når hans kontrakt udløber til sommer. Den 26-årige forsvarsspiller, der kom til OB fra FC Vestsjælland i 2015, har på det seneste haft svært ved at spille sig til en stamplads i forsvaret. Efter samtaler med sportsdirektør Jesper Hansen og cheftræner Kent Nielsen har Oliver Lund erkendt, at han ikke har den store fremtid i OB.
    - Jesper, Kent og jeg har haft nogle konstruktive snakke, hvor vi er blevet enige om, at fra sommer skal jeg finde et nyt sted at være, siger Oliver Lund til tipsbladet.dk.


    Comment


      #77
      Faktum er at lønbudgettet kun giver meget lidt råderum. Ud fra dette er det en udmærket ide at hente Oliver på en kort kontrakt som næppe vælter læsset.
      Han dækker flere pladser bagude, som er endnu et plus, jeg tror desuden at han vil gøre det godt i en 3 mands bagkæde. Han er jo også kun substitut hvis Marko Lund, Tverskov eller Ramon ikke spiller. Jeg synes desuden at Jakob har fået Marko til at steppe meget op i niveau efter at han er tiltrådt.

      Comment


        #78
        Det er korrekt at Marko har fået pladsen fra AL. Men AL har slet ikke niveau til start 11. Jeg håbede vi var ved at opbygge et bedre hold, og der er OL et skridt ned i kloakken.

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
          Faktum er at lønbudgettet kun giver meget lidt råderum. Ud fra dette er det en udmærket ide at hente Oliver på en kort kontrakt som næppe vælter læsset.
          Han dækker flere pladser bagude, som er endnu et plus, jeg tror desuden at han vil gøre det godt i en 3 mands bagkæde. Han er jo også kun substitut hvis Marko Lund, Tverskov eller Ramon ikke spiller. Jeg synes desuden at Jakob har fået Marko til at steppe meget op i niveau efter at han er tiltrådt.
          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
          Det er korrekt at Marko har fået pladsen fra AL. Men AL har slet ikke niveau til start 11. Jeg håbede vi var ved at opbygge et bedre hold, og der er OL et skridt ned i kloakken.
          Marko=Marco

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
            Faktum er at lønbudgettet kun giver meget lidt råderum. Ud fra dette er det en udmærket ide at hente Oliver på en kort kontrakt som næppe vælter læsset.
            Han dækker flere pladser bagude, som er endnu et plus, jeg tror desuden at han vil gøre det godt i en 3 mands bagkæde. Han er jo også kun substitut hvis Marko Lund, Tverskov eller Ramon ikke spiller. Jeg synes desuden at Jakob har fået Marko til at steppe meget op i niveau efter at han er tiltrådt.
            Bare fordi at noget er billigt, er det desværre ikke en udmærket investering. Der var også nogle der sidste år prøvede at overbevise folk om, at Fellah ikke var så skidt en signing, fordi at han jo nok var billig. Nej. Det var stadig en skandaløs signing og et totalt spild af penge, uanset hvor mange penge man så brugte på ham. Forhåbentlig viser Lund sig at være mere værd end ingenting, faktum er desværre bare, at han i en alder af 28 aldrig har vist, at han kan være en kapabel midterforsvarer på Superliganiveau, og at han primært har erfaring med at rykke ud af Superligaen og spille 1. division. At han så kan begå sig udmærket som backup på backpositionerne er desværre ret ligegyldigt, så længe han er en højrebenet spiller, og vi allerede har en ok backup på højre back som også kan spille i venstre side.

            Den eneste måde hvorpå det her giver bare lidt mening er, hvis de unge spillere vi har til midterforsvarspositionerne er så helt igennem ringe, at de på ingen tænkelig måde vil kunne klare sig i Superligaen. Det skal jeg ikke kunne udtale mig om, hvorvidt de er, jeg har bare stadig svært ved at der ikke skulle findes bedre muligheder derude, som heller ikke koster mange penge, og under alle omstændigheder, så virker det bizart at begynde at hente Kent Nielsen-spillere tilbage, når man har taget et valg om at vil noget helt andet end den stil.

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Bare fordi at noget er billigt, er det desværre ikke en udmærket investering. Der var også nogle der sidste år prøvede at overbevise folk om, at Fellah ikke var så skidt en signing, fordi at han jo nok var billig. Nej. Det var stadig en skandaløs signing og et totalt spild af penge, uanset hvor mange penge man så brugte på ham. Forhåbentlig viser Lund sig at være mere værd end ingenting, faktum er desværre bare, at han i en alder af 28 aldrig har vist, at han kan være en kapabel midterforsvarer på Superliganiveau, og at han primært har erfaring med at rykke ud af Superligaen og spille 1. division. At han så kan begå sig udmærket som backup på backpositionerne er desværre ret ligegyldigt, så længe han er en højrebenet spiller, og vi allerede har en ok backup på højre back som også kan spille i venstre side.

              Den eneste måde hvorpå det her giver bare lidt mening er, hvis de unge spillere vi har til midterforsvarspositionerne er så helt igennem ringe, at de på ingen tænkelig måde vil kunne klare sig i Superligaen. Det skal jeg ikke kunne udtale mig om, hvorvidt de er, jeg har bare stadig svært ved at der ikke skulle findes bedre muligheder derude, som heller ikke koster mange penge, og under alle omstændigheder, så virker det bizart at begynde at hente Kent Nielsen-spillere tilbage, når man har taget et valg om at vil noget helt andet end den stil.
              Lige præcis det med ungdomsspillerne ikke er dygtige nok, er jo meget godt bakket op om at man har taget en 16årig med på træningslejr frem for to u19-spillere, som gardering. Det ville være usædvanligt at give så ung en spiller en rolle, også selvom han er vældig talentfuld.
              At du betegner ham som en Kent-Nielsen spiller, må også kun være pba. han blev hentet i hans tid i klubben. Til gengæld blev han også vraget i hans tid i klubben. Det tror jeg især var fordi, at kent synes han havde for store udfordringer i spillet på små områder, som fyldte meget I kents stil. Her tror jeg, uden vi får nogen fremragende spiller at se, at Lund vil passe bedre til Michelsens stil.
              Jeg er bestemt ikke imponeret over valget, og jeg er ikke afvisende overfor at man kunne have fundet bedre spillere til ingen penge, men jeg vurderer helt sikkert at han i modsætning til Fellah er bedre end ingenting.

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                sakset fra Fyens

                Forsvarer Oliver Lund får ikke forlænget sin kontrakt med OB.Fodbold: Forsvarsspilleren Oliver Lund stopper i OB, når hans kontrakt udløber til sommer. Den 26-årige forsvarsspiller, der kom til OB fra FC Vestsjælland i 2015, har på det seneste haft svært ved at spille sig til en stamplads i forsvaret. Efter samtaler med sportsdirektør Jesper Hansen og cheftræner Kent Nielsen har Oliver Lund erkendt, at han ikke har den store fremtid i OB.
                - Jesper, Kent og jeg har haft nogle konstruktive snakke, hvor vi er blevet enige om, at fra sommer skal jeg finde et nyt sted at være, siger Oliver Lund til tipsbladet.dk.


                Der står intetsteds, at Oliver blev fravalgt, eller at man ikke ville forlænge. Der står at man i fællesskab blev enige om at afslutte samarbejdet, nok da Oliver ville have fast spilletid.

                Sorry, du kan ikke fordreje den.

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Forhåbentlig viser Lund sig at være mere værd end ingenting, faktum er desværre bare, at han i en alder af 28 aldrig har vist, at han kan være en kapabel midterforsvarer på Superliganiveau, og at han primært har erfaring med at rykke ud af Superligaen og spille 1. division. At han så kan begå sig udmærket som backup på backpositionerne er desværre ret ligegyldigt, så længe han er en højrebenet spiller, og vi allerede har en ok backup på højre back som også kan spille i venstre side.
                  Oliver Lund er tobenet. Et par af de assists han lavede for os var svunget smukt ind med venstrebenet, så han kan dække venstre back bedre end Desler på det punkt.
                  Og så er han vel mere en Michelsen-type, en fysisk stærk, hurtig tonser, end han er eller var en Kent-type.
                  Last edited by anglicantian; 27-01-2019, 06:50.

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                    Der står intetsteds, at Oliver blev fravalgt, eller at man ikke ville forlænge. Der står at man i fællesskab blev enige om at afslutte samarbejdet, nok da Oliver ville have fast spilletid.

                    Sorry, du kan ikke fordreje den.
                    Fordreje, seriøst? Jeg læser hvad der står sort på hvidt, kan prøve igen

                    Da vi på nærværende medie talte med Oliver Lund for en lille måned siden, sagde han, at hans fremtid i OB skulle afklares i marts. Det blev den også, og desværre for Lund betyder afklaringen, at han om tre måneder står uden klub.
                    Den alsidige forsvarsspiller har talt med sportsdirektør Jesper Hansen og cheftræner Kent Nielsen, og de tre har i fællesskab fundet frem til, at Oliver Lunds og OB's veje skilles.
                    - Jesper, Kent og jeg har haft nogle konstruktive snakke, hvor vi er blevet enige om, at fra sommer skal jeg finde et nyt sted at være, fortæller spilleren til tipsbladet.dk.
                    Konkurrencen på højre back, hvor Lund primært gør sig, blev øget i vinter, da Ryan Johnson Laursen kom til klubben fra Esbjerg. I forvejen har U21-landsholdsspilleren Mikkel Desler spiller pladsen i det meste af sæsonen.
                    Det har marginaliseret Lund, og heri skal man finde årsagen til hans kommende exit.
                    - Vi skulle se de tre måneder fra januar til marts an og vurdere, hvor vi var. For mit vedkommende har jeg ikke spillet det, jeg gerne ville. Vi havde en ide om, at jeg skulle prøve begå mig i midterforsvaret, men der er andre blevet valgt. Det virker ikke, som om der er de store perspektiver for mig i OB desværre, siger Lund.

                    fra EB

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Fordreje, seriøst? Jeg læser hvad der står sort på hvidt, kan prøve igen

                      Da vi på nærværende medie talte med Oliver Lund for en lille måned siden, sagde han, at hans fremtid i OB skulle afklares i marts. Det blev den også, og desværre for Lund betyder afklaringen, at han om tre måneder står uden klub.
                      Den alsidige forsvarsspiller har talt med sportsdirektør Jesper Hansen og cheftræner Kent Nielsen, og de tre har i fællesskab fundet frem til, at Oliver Lunds og OB's veje skilles.
                      - Jesper, Kent og jeg har haft nogle konstruktive snakke, hvor vi er blevet enige om, at fra sommer skal jeg finde et nyt sted at være, fortæller spilleren til tipsbladet.dk.
                      Konkurrencen på højre back, hvor Lund primært gør sig, blev øget i vinter, da Ryan Johnson Laursen kom til klubben fra Esbjerg. I forvejen har U21-landsholdsspilleren Mikkel Desler spiller pladsen i det meste af sæsonen.
                      Det har marginaliseret Lund, og heri skal man finde årsagen til hans kommende exit.
                      - Vi skulle se de tre måneder fra januar til marts an og vurdere, hvor vi var. For mit vedkommende har jeg ikke spillet det, jeg gerne ville. Vi havde en ide om, at jeg skulle prøve begå mig i midterforsvaret, men der er andre blevet valgt. Det virker ikke, som om der er de store perspektiver for mig i OB desværre, siger Lund.

                      fra EB
                      https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-beholdt-lund/

                      Og jeg har ikke sagt noget...........

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                        https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-beholdt-lund/

                        Og jeg har ikke sagt noget...........
                        Hvis du nu holder de to artikler op mod hinanden, tegner der sig så et billede af:

                        1. Oliver Lund var kun tiltænkt en yderst perifær rolle på holdet, hvilket selvfølgelig også blev afspejlet af kontrakttilbudet, der efter al sandsynlighed har været billig, fordi Lund kun var tiltænkt en reserverolle, hvorfor Oliver Lund reelt blev presset ud og tog et skridt ned i Lyngby?

                        eller

                        2. OB var virkelig ærgerlig over at miste en profil, som de gerne have set spille en markant rolle på førsteholdet, men Lund valgte et skridt op i Lyngby?

                        Jeg vælger 1, hvis nogen vil vælge 2, skal de da bare gøre det, det stemmer bare meget dårligt overens med den sandhed der bliver udlagt i artiklerne.

                        Tilføjelse:
                        Hvis man lægger disse oplysninger til: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...m-syvendevalg/ står det endnu mere åbenlyst klar, hvilken rolle OB havde tiltænkt Lund, såfremt han ville fortsætte som kontraktspiller i OB. En utvetydig degradering og marginalisering i truppen. Så skal ingen bilde mig ind, at vi nu får en spiller ind, som OB var virkelig ked af at miste, fordi man så en stor fremtid for ham i klubben. Hvor meget skal realiteterne skæres ud i pap????
                        Last edited by SU1978; 27-01-2019, 11:55.

                        Comment


                          #87
                          Enig, klart nummer 1.

                          Men han blev tilbudt en forlængelse.

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                            Enig, klart nummer 1.

                            Men han blev tilbudt en forlængelse.
                            Korrekt, men det er en detalje, for essensen af diskussionen er hvorvidt OB var kede af at miste ham eller ej, om han var en vigtig brik eller ej. Man kan jo altid tilbyde en eller anden form for kontrakt, men er den kontrakt så ringe, og meldingen ift. position i truppen så lav, at det tvinger spilleren til at søge andre steder hen, er det jo en reel kassering. Det synes jeg er meget svært at modargumentere nogenlunde sagligt :-)

                            Comment


                              #89
                              Jamen, enig 👍

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                                https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-beholdt-lund/

                                Og jeg har ikke sagt noget...........
                                Så kan vi vist godt lukke den. Det er flueknepperi om ord.

                                Comment

                                Working...
                                X