Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen - Niels Thorborg Special

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Hvis han ikke havde været i klubben var den gået konkurs for længst ... der har været flere ejere inde over men hver gang at der har været brug for kapitaludvidelse har han stået alene med det hvorfor de øvrige løbende er blevet mindre og mindre aktionærer fordi deres ejerandel blive mindre værd når andre kommer med penge eller de er købt ud fordi de ikke ville mere.
    Tankerne er vel delt ... OS&E er skabt til at generere et overskud der i et eller andet omfang skal bruges til at styrke flagskibet OB ... det har nok taget længere tid end forventet men OS&E bør snart give overskud ...

    Skal vi lege med tanken om at der skulle sælges og investeres for st få klubben frem ...

    NT har indskudt ca 200 mio og vil givetvis gerne have noget goodwill udbetalt så lad os sige 250 mio. samt adgang til lounge på livstid
    25 spillere med kvalitet a kr. 10 mio i gennemsnit er også kr. 250 mio.
    Så skal talenterne have noget ligesom faciliteterne skal opgraderes og hjørnerne gerne skulle lukkes samt vi skal have en ordentlig webshop op og stå, evt. boder til kampene ...

    Nogen der kender nogen med noget fri kapital ?
    Øjeblik, kigger lige i den nederste skuffe ;-)

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Hans prioriteringer er vel at rejst kapital som minimum skal være neutralt omkostningsbelastende og skal han låne penge for at skyde penge ind i OB skal der betales renter. De renter kan OS&E ikke tjene ind igen.
      En anden måde at rejse kapital er at sælge noget der giver overskud for at skyde pengene ind i OB men det er der altså ikke meget købmand over ..

      Jeg ved ikke om han naturligvis kan det - du er muligvis bedre kreditgiver end jeg er men jeg har heller ikke set hans fulde formueopgørelse eller har hans fulde cashflowoversigt som du måske har men jeg vil da have forbehold for at låne penge ud på 3C Holding alene ....
      Er det dig, Niels Thorborg? Er du på røven?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
        Er det dig, Niels Thorborg? Er du på røven?
        Historisk har jeg bestemt ikke taget ham i forsvar ...
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Hvis han ikke havde været i klubben var den gået konkurs for længst ... der har været flere ejere inde over men hver gang at der har været brug for kapitaludvidelse har han stået alene med det hvorfor de øvrige løbende er blevet mindre og mindre aktionærer fordi deres ejerandel blive mindre værd når andre kommer med penge eller de er købt ud fordi de ikke ville mere.
          Tankerne er vel delt ... OS&E er skabt til at generere et overskud der i et eller andet omfang skal bruges til at styrke flagskibet OB ... det har nok taget længere tid end forventet men OS&E bør snart give overskud ...

          Skal vi lege med tanken om at der skulle sælges og investeres for st få klubben frem ...

          NT har indskudt ca 200 mio og vil givetvis gerne have noget goodwill udbetalt så lad os sige 250 mio. samt adgang til lounge på livstid🙂
          25 spillere med kvalitet a kr. 10 mio i gennemsnit er også kr. 250 mio.
          Så skal talenterne have noget ligesom faciliteterne skal opgraderes og hjørnerne gerne skulle lukkes samt vi skal have en ordentlig webshop op og stå, evt. boder til kampene ...

          Nogen der kender nogen med noget fri kapital ?
          Han og OSE var selv med til at skabe overforbruget, så den med konkurs køber jeg ikke direkte. Fodboldklubber havde(/har) et skævt forhold til forbrug vs indtægter. Efter finanskrisen, så sloges de fleste klubber med økonomien.

          Tanken om OSE der skubber millioner i OB, må de fleste erkende har været naiv. Det er de færreste koncerner hvor penge til drift skubbes fra ét datterselskab til ét andet. Jeg tvivler også på at det for alvor sker i PSE

          Comment


            Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
            Er det dig, Niels Thorborg? Er du på røven?
            Du kunne også deltage i debatten, evt, svare på de 15 års nedgang? Istedet for at angribe en som faktisk bidrager med ting, i hvert fald for mig.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
              Han og OSE var selv med til at skabe overforbruget, så den med konkurs køber jeg ikke direkte. Fodboldklubber havde(/har) et skævt forhold til forbrug vs indtægter. Efter finanskrisen, så sloges de fleste klubber med økonomien.

              Tanken om OSE der skubber millioner i OB, må de fleste erkende har været naiv. Det er de færreste koncerner hvor penge til drift skubbes fra ét datterselskab til ét andet. Jeg tvivler også på at det for alvor sker i PSE
              Du kan tro hvad du vil men det er nu meget almen kendt at Lalandia har været grobund for FCK’ økonomi ... jeg kan sagtens tage fejl ... udfordringen er nok mere at det øvrige OSE endnu ikke har givet overskud for alvor ...

              NT smed også penge i OB før OSE ... helt tilbage siden 1. div. og måske før det men der fulgte jeg ikke OB ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Tråden her viser med al tydelighed, at det ville tjene os alle, hvis NT kunne sætte lidt ord på det med økonomien.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  Du kan tro hvad du vil men det er nu meget almen kendt at Lalandia har været grobund for FCK’ økonomi ... jeg kan sagtens tage fejl ... udfordringen er nok mere at det øvrige OSE endnu ikke har givet overskud for alvor ...
                  Det er alment kendt, at Lalandia har været en meget god investering for Parken, og at det i dag er en endog meget god forretning, der formentlig står overfor en større ekspansion i de kommende år, men at Lalandia skulle have haft nogen direkte effekt på FCKs økonomi, er der ikke meget der tyder på. Især ikke siden at Korsgaard og Skjærbæk gik ind og blev hovedaktionærerne i Parken, for snart 9 år siden. Siden da har der været meget fokus på at lade de forskellige forretningsben operere hver for sig, og en generel modvilje mod at investere i FCK eller at behandle det som det centrale aktiv i konsortiet.

                  Da man kunne have brugt det sunde aktiv i Lalandia til at holde nogle budgetter kørende på FCK-delen, valgte man netop ikke det. I stedet tog man et meget stort dyk i sit sportslige budget i årene 2011-2014, formentlig en reducering på omkring en 40%, og det er nok først nu her, at man igen er ved at være oppe på det økonomiske niveau man havde i de år, hvor vi var førsteudfordrer til FCK. Man kunne helt sikkert have udnyttet konstruktionen og valgt at investere mere i fodbold dengang, men det valgte man ikke at gøre, og set i bakspejlet var det måske forkert. Det åbnede i hvert fald en dør for hold som FCN, AaB og FCM, og især det mesterskab til førstnævnte, som betød en direkte plads i CL-gruppespillet, havde det nok givet mening at investere hårdere efter at opnå, men det var helt entydigt ikke strategien. I stedet har fodboldforretningen fået lov at udvikle sig mere organisk.

                  Hvordan et så godt forretningsben som Lalandia havde været forvaltet i OSE sammenhæng, havde man været i besiddelse af en sådan sund forretning, kan vi jo kun gisne om, men der er ikke meget der tyder på, at det har været en driver for fodboldklubben FC København i de sidste mange år, hvis overhovedet nogensinde. Den eneste klare case jeg kan se i dansk fodbold, hvor et forretningsben direkte skaber økonomi for en fodboldklub, er i Silkeborg, hvor at Papirfabrikken igennem efterhånden mange år har leveret et stabilt overskud hvert eneste år, der har kunne dække for, at fodboldklubben ligeså stabilt har haft en negativ drift. For selskabet bag Silkeborg IF har det betydet overskud i de sidste 3 år, på små 25 mio. i alt, og resultatet for første halvdel af 2018 bød på et overskud på næsten 23 millioner kroner, så selv med en nedrykning, bliver det formentlig til endnu et positivt regnskab. Men det er en sjælden case, som jeg ser det.
                  Last edited by Sheed; 27-12-2018, 21:16.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Så fik du den ellers Tee`et op til vores “ikke fan” herinde

                    Men ellers enig
                    :D.
                    Jeg smider ikke linket igen, men virkeligheden ser faktuelt anderledes ud ... det gør den altså.
                    At jeg så ikke mener at offentlige kroner skal gå til en privat forretning, med en milliardær i spidsen, er en anden sag ... men ja.
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      Der er et langt interview med ham i FS 1. januar
                      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                      OB - engang var vi gode

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                        Der er et langt interview med ham i FS 1. januar
                        I papirsudgaven?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                          Der er et langt interview med ham i FS 1. januar
                          Hvis du kalder det for et langt interview at der er en artikel med "10 ting du ikke vidste om Thorborg" for et interview, så ja det er der. Ellers mener jeg det slægter Se & Hør/Billed Bladet meget godt på her.

                          • NT opfatter sig som en god kok/madlaver

                          • Løber 3 gange om ugen og dyrker cirkeltræning med øvrige sponsorere 2 gange om ugen .. osv osv. ;-)
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            Hvis du kalder det for et langt interview at der er en artikel med "10 ting du ikke vidste om Thorborg" for et interview, så ja det er der. Ellers mener jeg det slægter Se & Hør/Billed Bladet meget godt på her.

                            • NT opfatter sig som en god kok/madlaver

                            • Løber 3 gange om ugen og dyrker cirkeltræning med øvrige sponsorere 2 gange om ugen .. osv osv. ;-)
                            De ti ting var jo bare en ekstrating og ikke selve interviewet, som er pænt langt og det første kritiske, jeg har læst/hørt nogensinde med Thorborg.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Liam1 Se indlæg
                              De ti ting var jo bare en ekstrating og ikke selve interviewet, som er pænt langt og det første kritiske, jeg har læst/hørt nogensinde med Thorborg.
                              Aha..det er så gledet forbi mine øjne. Det må jeg have set på i løbet af dagen :-)
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                Nogen der vil dele det på pm hvis man spørger pænt

                                Comment

                                Working...
                                X