Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen - Niels Thorborg Special

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
    Jeg foretrækker klart også én, der ‘vil’ klubben. Men vi må også bare konstatere, at det i 15 år (+) under denne mands ledelse er gået baglæns. FCM (Benham), BIF (Bech) og FCN (Vernon) har kapital i ryggen, og det skal vi også have, hvis vi skal tilbage til toppen af dansk fodbold. Jeg siger ikke, at NT for enhver pris bør forlade klubben. Men det ville bare være rart at høre lidt om, hvilke tanker, han gør sig i den retning.
    Glem Bech og Bif, de er ved at gentage fortidens fejl og vil om få år sejle rundt i bunden igen når Zorniger er færdig (mak 1,5 år). Der projekt døde i Horsens i Maj (tak Finbogason). Men FCM, FCN og Fck også har bæredygtige modeller på hver sin måde, hvordan skabes det i Odense? det mamgler jeg svar på....eller værre endnu; der er ikke noget svar

    Comment


      #92
      Ja det ser ikke godt ud for BIF, det missede mesterskab har sat sine spor, og Zorniger er en træner der tærer på alle omkring ham. Succes er en nødvendighed for at hans omgivelser tollerer ham, så han holder nok ikke ret meget længere. Det samme gælder nok også for deres forretningsmodel, så det projekt kan hurtigt implodere, men de er Brøndby, så de får hurtigt en masse penge smidt i nakken igen! Det minder lidt om OB i sølvsæsonnerne. Jeg tror nu nok at OB skal kunne finde en bæredygtig løsning, og jeg ser så småt tegningerne til den, men spørgsmålet er om ledelsen magter opgaven? Nu har Thorborg dog først prøvet løsningen med at investere tungt i en model der var afhængig af et mesterskab, men som fejlede, så prøvede han at spare tingene i balance, men fejlede og har forhåbentligt lært at det kun får den samlede økonomi til at skrumpe. Nu ser det så ud til at man prøver middelvejen, hvor man investere moderat og med omtanke. Når faciliteter er i orden og der skabes en positiv historie om klubben og en positiv udvikling, så skal interessen også nok stige og dermed øge indtægterne hvilket samtidigt øger potentialet for transferindtægter.

      Comment


        #93
        Der er en simpel og logisk dynamik omkring sponsor og tilskuer indtægter, men den er svær at balancere i praksis! Når klubben og dens ejere sparer kontinuerligt og skærer ned, så holder sponsorer igen (de vil ikke stå alene med regningen, eller investere i et produkt der er igang med at blive devalueret) og tilskuerne viger også, medmindre at resultaterne er i en positiv udvikling på trods af nedskæringerne. På samme måde vil det at få en sugar daddy ejer, der pumper penge i nok øge tilskuer interessen, men sponsorer og sekundære investorer vil typisk holde igen da der ikke er et behov for dem og de får svært ved at f deres opmærksomhed. Kan man derimod finde et investeringsniveau, der syner af ambitioner, fornuft og en positiv udvikling samtidigt med en "vi er sammen om det her" attitude, så vil flere gerne være med og samtidigt vil de få fornemmelsen at størrelsen på deres investering har afgørende betydning for udviklingen og resultaterne. Det tror jeg Thorborg er ved at have fattet.

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
          Jeg foretrækker klart også én, der ‘vil’ klubben. Men vi må også bare konstatere, at det i 15 år (+) under denne mands ledelse er gået baglæns. FCM (Benham), BIF (Bech) og FCN (Vernon) har kapital i ryggen, og det skal vi også have, hvis vi skal tilbage til toppen af dansk fodbold. Jeg siger ikke, at NT for enhver pris bør forlade klubben. Men det ville bare være rart at høre lidt om, hvilke tanker, han gør sig i den retning.
          vad måler du tilbagegangen på? https://www.superstats.dk/hold/alltime?id=7

          Hvis det er en økonomisk tilbagegang er jeg slet ikke nok inde i tallene til at kunne udtale mig om hvorvidt det er rigtigt eller ej, men at vi de sidste 15 år plus bare er blevet dårligere og dårligere er jeg ikke sikker på.

          Personligt er jeg mere til 10 11. pladser end 1 mesterskab og konkurs, og hvis det er rigtigt som Thorborg og Enrico har været ude at sige med at OSE bliver styrket og yderligere penge ført tilbage til Klubben så super.

          FCM og BIF ligger såvidt jeg ved og leger med underskud konsekvent medmindre der bliver solgt spillere for mange penge. Der ramte OB omkring et nul sidste år, samtidig med der de senere år, og senest med det nye hotel er investeret i OSE koncernen så den forhåbentlig kan pumpe penge tilbage til klubben.

          I forhold til FCN skal de også sælge spillere for at have en positiv drift da de ikke har de vilde sponsorer eller tilskuertal og deres akademier jo ligger omkring de 40 millioner årligt. Her tror jeg ikke at Vernon smider de store penge ind i klubben og med de artikler som politiken har skrevet på det seneste omkring klubben så ved jeg heller ikke om det ville være noget jeg havde lyst til at min klub blev rodet ind i.

          FCM modellen ville jeg måske kunne snige mig med på, men umiddelbart er i år første år de havde overskud, og krævede så også bare salg af Sørloth, Nissen og Novak for at det skete.

          BIF (Og her har jeg ikke taget hele Oscar delen med, selvom det er slemt nok.) Er jo igang med endnu en kapital udvidelse, og er jo dybt afhængige af at Jan Bech gider at smide de her penge igen og igen.

          FCN, får umiddelbart ingen penge fra Vernon, men skal derimod skyde penge i RTD og samtidig have diverse aftaler med Manchester city som de er bundet af.

          Så ved jeg godt at vi skam også er en sælgende klub der gerne skal af med nogle for at skabe overskud og rum i budgettet, men jo slet ikke i den størrelsesorden de andre er tvunget til.

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
            vad måler du tilbagegangen på? https://www.superstats.dk/hold/alltime?id=7

            Hvis det er en økonomisk tilbagegang er jeg slet ikke nok inde i tallene til at kunne udtale mig om hvorvidt det er rigtigt eller ej, men at vi de sidste 15 år plus bare er blevet dårligere og dårligere er jeg ikke sikker på.

            Personligt er jeg mere til 10 11. pladser end 1 mesterskab og konkurs, og hvis det er rigtigt som Thorborg og Enrico har været ude at sige med at OSE bliver styrket og yderligere penge ført tilbage til Klubben så super.

            FCM og BIF ligger såvidt jeg ved og leger med underskud konsekvent medmindre der bliver solgt spillere for mange penge. Der ramte OB omkring et nul sidste år, samtidig med der de senere år, og senest med det nye hotel er investeret i OSE koncernen så den forhåbentlig kan pumpe penge tilbage til klubben.

            I forhold til FCN skal de også sælge spillere for at have en positiv drift da de ikke har de vilde sponsorer eller tilskuertal og deres akademier jo ligger omkring de 40 millioner årligt. Her tror jeg ikke at Vernon smider de store penge ind i klubben og med de artikler som politiken har skrevet på det seneste omkring klubben så ved jeg heller ikke om det ville være noget jeg havde lyst til at min klub blev rodet ind i.

            FCM modellen ville jeg måske kunne snige mig med på, men umiddelbart er i år første år de havde overskud, og krævede så også bare salg af Sørloth, Nissen og Novak for at det skete.

            BIF (Og her har jeg ikke taget hele Oscar delen med, selvom det er slemt nok.) Er jo igang med endnu en kapital udvidelse, og er jo dybt afhængige af at Jan Bech gider at smide de her penge igen og igen.

            FCN, får umiddelbart ingen penge fra Vernon, men skal derimod skyde penge i RTD og samtidig have diverse aftaler med Manchester city som de er bundet af.

            Så ved jeg godt at vi skam også er en sælgende klub der gerne skal af med nogle for at skabe overskud og rum i budgettet, men jo slet ikke i den størrelsesorden de andre er tvunget til.

            Jeg er glad for at vi ikke skal sælge spillere for 10+ mill hvert år, det ville vi få gevaldige problemer med.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              Glem Bech og Bif, de er ved at gentage fortidens fejl og vil om få år sejle rundt i bunden igen når Zorniger er færdig (mak 1,5 år). Der projekt døde i Horsens i Maj (tak Finbogason). Men FCM, FCN og Fck også har bæredygtige modeller på hver sin måde, hvordan skabes det i Odense? det mamgler jeg svar på....eller værre endnu; der er ikke noget svar
              Det kan sgu blive svært i Odense, ja nok umuligt.

              1: Vi har ikke en kommune i ryggen som vil bakke op som vi ser det i Herning og til dels Ikast ( nyt stadion og træningsfaciliteter )
              2 : Vi er ca 10-15 år bagud ift at udvikle talenter.
              3 : Vi har ikke nok risikovillig kapital så holdet kan boostes
              4 : OSE tjener langt fra nok til at generere penge til tophold
              5 : Vi ejer ikke evnerne til at købe/sælge spillere så det giver penge nok til at udvikle os.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Jeg er glad for at vi ikke skal sælge spillere for 10+ mill hvert år, det ville vi få gevaldige problemer med.
                Ja pt ville vi. Men det ville stadig kun være 1/5 af FCM og FCN og 1/3 af hvad BIF skal for at få driften til at løbe rundt.

                Ønskescenariet var jo nok et budget der var 10-20 mill højere end nu hvor OSE var stærke nok til at dække de underskud der ville komme i dårlige år hvor der ikke kunne sælges 1-2 spillere til 5-10-15 mill pr stk.

                Vel ikke vanvittig urealistisk hvis budgettet blev højere og bedre spillere kunne købes tidligere. På et eller andet tidspunkt må det akademi og give mere pote end pt

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Det kan sgu blive svært i Odense, ja nok umuligt.

                  1: Vi har ikke en kommune i ryggen som vil bakke op som vi ser det i Herning og til dels Ikast ( nyt stadion og træningsfaciliteter )
                  2 : Vi er ca 10-15 år bagud ift at udvikle talenter.
                  3 : Vi har ikke nok risikovillig kapital så holdet kan boostes
                  4 : OSE tjener langt fra nok til at generere penge til tophold
                  5 : Vi ejer ikke evnerne til at købe/sælge spillere så det giver penge nok til at udvikle os.
                  Så fik du den ellers Tee`et op til vores “ikke fan” herinde

                  Men ellers enig

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Jeg er glad for at vi ikke skal sælge spillere for 10+ mill hvert år, det ville vi få gevaldige problemer med.
                    Det ville vi nu, men det FCM og især FCN har været gode til, er at sikre at de får en høj pris. Vi har ihvertfald 4spillere de 2 klubber ville kunne sælge for 10-15 mio.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
                      Bemærk gerne at jeg ikke skriver noget om, hvad jeg mener, at NTs penge skal bruges til. Der er sikkert fornuftige tanker bag hans prioritering. Jeg savner bare at høre noget om de tanker, og det ved jeg at andre OB-fans også gør.

                      Og ifht likviditet, så kan NT naturligvis rejse kapital til investeringer, hvis han skulle få lyst.
                      Hans prioriteringer er vel at rejst kapital som minimum skal være neutralt omkostningsbelastende og skal han låne penge for at skyde penge ind i OB skal der betales renter. De renter kan OS&E ikke tjene ind igen.
                      En anden måde at rejse kapital er at sælge noget der giver overskud for at skyde pengene ind i OB men det er der altså ikke meget købmand over ..

                      Jeg ved ikke om han naturligvis kan det - du er muligvis bedre kreditgiver end jeg er men jeg har heller ikke set hans fulde formueopgørelse eller har hans fulde cashflowoversigt som du måske har men jeg vil da have forbehold for at låne penge ud på 3C Holding alene ....
                      Last edited by Plum; 27-12-2018, 12:15.
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
                        Og i sidste ende ville jeg gerne høre NT forholde sig til spørgsmålet: Hvis ikke han har lyst til at investere penge i OB, er det så utænkeligt at sælge klubben til en investor, der vil?
                        Han har jfr tidligere link investeret 200 mio i klubben ....
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
                          Jeg foretrækker klart også én, der ‘vil’ klubben. Men vi må også bare konstatere, at det i 15 år (+) under denne mands ledelse er gået baglæns. FCM (Benham), BIF (Bech) og FCN (Vernon) har kapital i ryggen, og det skal vi også have, hvis vi skal tilbage til toppen af dansk fodbold. Jeg siger ikke, at NT for enhver pris bør forlade klubben. Men det ville bare være rart at høre lidt om, hvilke tanker, han gør sig i den retning.
                          Hvis han ikke havde været i klubben var den gået konkurs for længst ... der har været flere ejere inde over men hver gang at der har været brug for kapitaludvidelse har han stået alene med det hvorfor de øvrige løbende er blevet mindre og mindre aktionærer fordi deres ejerandel blive mindre værd når andre kommer med penge eller de er købt ud fordi de ikke ville mere.
                          Tankerne er vel delt ... OS&E er skabt til at generere et overskud der i et eller andet omfang skal bruges til at styrke flagskibet OB ... det har nok taget længere tid end forventet men OS&E bør snart give overskud ...

                          Skal vi lege med tanken om at der skulle sælges og investeres for st få klubben frem ...

                          NT har indskudt ca 200 mio og vil givetvis gerne have noget goodwill udbetalt så lad os sige 250 mio. samt adgang til lounge på livstid🙂
                          25 spillere med kvalitet a kr. 10 mio i gennemsnit er også kr. 250 mio.
                          Så skal talenterne have noget ligesom faciliteterne skal opgraderes og hjørnerne gerne skulle lukkes samt vi skal have en ordentlig webshop op og stå, evt. boder til kampene ...

                          Nogen der kender nogen med noget fri kapital ?
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            Glem Bech og Bif, de er ved at gentage fortidens fejl og vil om få år sejle rundt i bunden igen når Zorniger er færdig (mak 1,5 år). Der projekt døde i Horsens i Maj (tak Finbogason). Men FCM, FCN og Fck også har bæredygtige modeller på hver sin måde, hvordan skabes det i Odense? det mamgler jeg svar på....eller værre endnu; der er ikke noget svar
                            OS&E skal generere kapital til OB .... efter konceptet i FCK ... jfr. udtalelser fra fusionen, strategien efter fyringerne og ansættelsen af EA ...
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              OS&E skal generere kapital til OB .... efter konceptet i FCK ... jfr. udtalelser fra fusionen, strategien efter fyringerne og ansættelsen af EA ...
                              Hvordan ser det egentligt ud samlet set på bundlinjen siden OS&E blev skabt ?
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                Hvordan ser det egentligt ud samlet set på bundlinjen siden OS&E blev skabt ?
                                masser af underskud ..
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X