Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen - Niels Thorborg Special

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Nu bliver det jo pærer og bananer ....
    Tror ikke at NT har mange sygeplejersker eller socialhjælpere ansat og hvis det er at NT endelig skal generere kapital til dem så går det via virkdomhedsskatten og så må man da håbe at han tjener en masse da det så stiger proportionelt til statskassen ..

    Laver koncernen et overskud på kr. 100,- levere han kr. 22,- til statskassen og beholder selv kr. 78,-.
    Har koncernen et overskud på kr. 1.000,- leverer han kr. 220,- til statskassen og beholder selvkr. 780,-

    Hvad vil vi helst have? Og mig bekendt geninvesterer lang de fleste forretningsfolk deres overskud i at vækste deres virksomheder til gavn for alle. Det er da langt værre at sportsfolk, musikere, skuespillere, modeller, realitystars m.m. tjener så uhyrligt mange penge .. de bruger dem sq sjældent til gøre noget for andre .... men det er jo ikke fordi folk boycutter underholdningsindustrien ...
    Taler om fordeling i hele samfundet og ikke om fordeling kun i NTs koncern, derfor det med sygeplejskerne osv.. Det er bare ikke o.k. for mig at nogen får så mange mere for sin indsats end andre. Forskellen er alt for stor. Og ser du ikke en fare i at de som har så meget ofte kan tage indflydelse på samfundets regler til deres egen fordel? Synes magt og penge leverer til hinanden alt for let. Koncerner med deres lobbyister tager alt for stor indflydelse i politik og lover ( i hvert fald her i Tyskland).
    Og om at komme tilbage til fodbold: er helt enig hvad du skriver om sportsfolk osv..Derfor går jeg ikke på stadion her i Tyskland fordi systemet er alt for sandsygt og ødelagt af penge.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
      Taler om fordeling i hele samfundet og ikke om fordeling kun i NTs koncern, derfor det med sygeplejskerne osv.. Det er bare ikke o.k. for mig at nogen får så mange mere for sin indsats end andre. Forskellen er alt for stor. Og ser du ikke en fare i at de som har så meget ofte kan tage indflydelse på samfundets regler til deres egen fordel? Synes magt og penge leverer til hinanden alt for let. Koncerner med deres lobbyister tager alt for stor indflydelse i politik og lover ( i hvert fald her i Tyskland).
      Og om at komme tilbage til fodbold: er helt enig hvad du skriver om sportsfolk osv..Derfor går jeg ikke på stadion her i Tyskland fordi systemet er alt for sandsygt og ødelagt af penge.
      Egentlig ikke ... de mennesker der opnår meget har som regel også arbejdet utrolig meget for det og taget stor risiko for at komme dertil. Bag enhver selvstændig virksomhed ligger der års arbejde uden løn, pant i familiens hus, endeløse nætter og bekymringer for om det lykkedes at skabe noget for sig selv og andre. De mennesker der har det mod og drive bør motiveres frem for at mustænkeliggøres .. de bør mere vurderes på hvad de bruger deres penge på .. NT har sikkert et par store flotte biler og bedste adresse i Odense men det er ham vel ondt med de afsavn og ulykke han også har haft ...

      udfordringen er at det at være politiker i dag er en karriere og ikke et kald. Det er tilmed godt betalt at være i det politiske system hvorfor det er endt med at politikere og forretningsfolk fra toppen kommer i samme kredse og dermed påvirker.
      vi har som vælgere mulighed for at påvirke dette ved f.eks. at stemme den menige mand eller kvinde ind. Tror ikke at man finder nogen former for lyssky forretninger eller tanker om korruption mod f.eks. Pia Kjærsgaard der har haft et rigtigt arbejde før hun kom på tinge.
      De fleste politikere i dag kommer direkte fra (uafsluttede) studier eller er profesionelle politikere uden at have været på arbejdsmarkedet og andre igen direkte fra ledelseslag hvilket gør at politik indtag er en meget teoretisk styring ud fra excelark og ikke med mennesket i centrum..
      Last edited by Plum; 24-12-2018, 10:03.
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #78
        Kan vi ikke holde den ideologiske diskussion i 'off topic'? Jeg kan godt se den har en vis relevans, men det er kørt lidt af sporet.

        God jul i øvrigt.

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
          Kan vi ikke holde den ideologiske diskussion i 'off topic'? Jeg kan godt se den har en vis relevans, men det er kørt lidt af sporet.

          God jul i øvrigt.
          Jo, det kan vi gerne. Men der var vel ikke ret meget fodbold-relateret herinde man kunne diskutere... :-)
          God jul til dig også. 🎄
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
            Taler om fordeling i hele samfundet og ikke om fordeling kun i NTs koncern, derfor det med sygeplejskerne osv.. Det er bare ikke o.k. for mig at nogen får så mange mere for sin indsats end andre. Forskellen er alt for stor. Og ser du ikke en fare i at de som har så meget ofte kan tage indflydelse på samfundets regler til deres egen fordel? Synes magt og penge leverer til hinanden alt for let. Koncerner med deres lobbyister tager alt for stor indflydelse i politik og lover ( i hvert fald her i Tyskland).
            Og om at komme tilbage til fodbold: er helt enig hvad du skriver om sportsfolk osv..Derfor går jeg ikke på stadion her i Tyskland fordi systemet er alt for sandsygt og ødelagt af penge.
            Her er jeg meget enig. Syntes dog ikke det er så slemt i DK endnu.

            Rigtig god Jul også til NT; som kan være en ganske udmærket formand for Syddansk med de ervervskompentancer han her,

            Comment


              #81
              Jeg synes først og fremmest, at det er utrolig fedt, at NT langt om længe åbner munden. Det er tydeligvis ikke noget, han har haft lyst til i lang tid, så hatten af for, at han stiller op til en snak. Det kan undre, at der er kommet så lidt fra ham, når man lytter til udsendelsen, for han er da både veltalende, engageret og sympatisk. Lad os endelig få mere af det.

              Det jeg stadigvæk savner er, at han svarer på (og bliver spurgt til), hvorfor han dog ikke er villig til at investere flere af sine mange penge i klubben. Jeg tror såmænd, at jeg ville have forståelse og respekt for hans svar - men jeg savner at høre, hvorfor han ikke har lyst til at bruge flere af sine penge på OB.

              Jeg ønsker mig også, at NT svarer på, hvordan han ser sin egen rolle i det sportslige udvalg. Når han nu blankt erkender, at fodboldinteressen for hans vedkommende er relativt ny, må man kunne konkludere, at han rent erfaringsmæssigt ikke er fodboldmand ind til benet. Så hvordan harmonerer det med at være repræsentant i et udvalg, der træffer væsentlige sportsligt strategiske beslutninger på vegne af klubben?

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
                Jeg synes først og fremmest, at det er utrolig fedt, at NT langt om længe åbner munden. Det er tydeligvis ikke noget, han har haft lyst til i lang tid, så hatten af for, at han stiller op til en snak. Det kan undre, at der er kommet så lidt fra ham, når man lytter til udsendelsen, for han er da både veltalende, engageret og sympatisk. Lad os endelig få mere af det.

                Det jeg stadigvæk savner er, at han svarer på (og bliver spurgt til), hvorfor han dog ikke er villig til at investere flere af sine mange penge i klubben. Jeg tror såmænd, at jeg ville have forståelse og respekt for hans svar - men jeg savner at høre, hvorfor han ikke har lyst til at bruge flere af sine penge på OB.

                Jeg ønsker mig også, at NT svarer på, hvordan han ser sin egen rolle i det sportslige udvalg. Når han nu blankt erkender, at fodboldinteressen for hans vedkommende er relativt ny, må man kunne konkludere, at han rent erfaringsmæssigt ikke er fodboldmand ind til benet. Så hvordan harmonerer det med at være repræsentant i et udvalg, der træffer væsentlige sportsligt strategiske beslutninger på vegne af klubben?
                At han har formue betyder jo ikke at han er likvid og derfor skal han altså sælge noget andet for at få midler til at skyde ind i OB .. rygtet siger at han gennem tid har skudt over kr. 200 mio. i klubben ... https://www.henvisningskode.net/de-r...i-superligaen/ vi kan så diskutere om han har haft de rigtige til at forvalte de penge ... og det forklarer vel hvorfor at han vil være omkring bordet når der træffes beslutninger .... tror ikke at han blander så meget i hvem og hvornår men til hvor meget ..
                Last edited by Plum; 25-12-2018, 19:31.
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #83
                  Du har en god pointe. Alt for mange tror at når man bygger et firma op og bliver milliardær, så har man en milliard i banken. Virkeligheden er at han ejer et firma der er milliarder værd, men det er først den dag han sælger det at pengene står i banken. Det samme som når man ejer et hus til en million, så har man først millionen når huset er blevet solgt... Samtidigt har han aldrig haft en forpligtigelse til at bruge sine penge på OB og det er kun et sundhedstegn at han vil sige ja eller nej til hvad hans penge bruges til.

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af Il Corvo Se indlæg
                    Du har en god pointe. Alt for mange tror at når man bygger et firma op og bliver milliardær, så har man en milliard i banken. Virkeligheden er at han ejer et firma der er milliarder værd, men det er først den dag han sælger det at pengene står i banken. Det samme som når man ejer et hus til en million, så har man først millionen når huset er blevet solgt... Samtidigt har han aldrig haft en forpligtigelse til at bruge sine penge på OB og det er kun et sundhedstegn at han vil sige ja eller nej til hvad hans penge bruges til.
                    Selvfølgelig kun et øjebliksbillede men pr. 31.12.17 var frie likvider på under kr. 20 mio. på 3C Holding koncernniveau.
                    Ud af en samlet balance på kr. 8,2 mia. står ejendomme for 1,4 mia. og tilgodehavender målt til dagsværdi på kr. 5,4 mia. (se note 39)
                    Samlet egenkapital = formue er kr. 2,6 mia.

                    https://datacvr.virk.dk/data/offentl...ODQwNjg3YmEwOA
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #85
                      Bemærk gerne at jeg ikke skriver noget om, hvad jeg mener, at NTs penge skal bruges til. Der er sikkert fornuftige tanker bag hans prioritering. Jeg savner bare at høre noget om de tanker, og det ved jeg at andre OB-fans også gør.

                      Og ifht likviditet, så kan NT naturligvis rejse kapital til investeringer, hvis han skulle få lyst.

                      Comment


                        #86
                        Og i sidste ende ville jeg gerne høre NT forholde sig til spørgsmålet: Hvis ikke han har lyst til at investere penge i OB, er det så utænkeligt at sælge klubben til en investor, der vil?

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
                          Og i sidste ende ville jeg gerne høre NT forholde sig til spørgsmålet: Hvis ikke han har lyst til at investere penge i OB, er det så utænkeligt at sælge klubben til en investor, der vil?
                          Jeg håber virkelig ikke at han ender med at sælge. At vi har en der faktisk virker til at brænde for klubben, føler sejre og nederlag, tager med til kampene for at se bold er så vigtigt i den her tid med diverse skumle ejere. Bare se på hele Vejle situationen, jeg håber godt nok ikke at han sælger.

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                            Jeg håber virkelig ikke at han ender med at sælge. At vi har en der faktisk virker til at brænde for klubben, føler sejre og nederlag, tager med til kampene for at se bold er så vigtigt i den her tid med diverse skumle ejere. Bare se på hele Vejle situationen, jeg håber godt nok ikke at han sælger.
                            For en mand der har opbygget sin formue på meget høje renter ved udlån, er det godt nok at strække den at frikende ham der ...
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                              For en mand der har opbygget sin formue på meget høje renter ved udlån, er det godt nok at strække den at frikende ham der ...
                              Frikende ham for hvad? Jeg hentyder til Vejles ejerkreds der jo åbenlyst ikke har noget forhold til Vejle og åbenbart gerne ofrer klubben således at nogle kinesiske spillere kan få spilletid og ejerne åbenbart kan tjene nogle penge til dem selv. Intet om hvorvidt det manden laver udover er etisk rigtigt eller ej. Jeg snakker OB og i forhold til forvaltning af klubben har jeg ikke lyst til at tage chancen med en ny så længe vi har en der vil klubben. Bare se på FCN eller Vejle. Der er jeg fint tilfreds.

                              Comment


                                #90
                                Jeg foretrækker klart også én, der ‘vil’ klubben. Men vi må også bare konstatere, at det i 15 år (+) under denne mands ledelse er gået baglæns. FCM (Benham), BIF (Bech) og FCN (Vernon) har kapital i ryggen, og det skal vi også have, hvis vi skal tilbage til toppen af dansk fodbold. Jeg siger ikke, at NT for enhver pris bør forlade klubben. Men det ville bare være rart at høre lidt om, hvilke tanker, han gør sig i den retning.

                                Comment

                                Working...
                                X