Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd FCN-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Jeg har været en af Thorborgs største kritikkere herinde længe. Derfor kan man vel godt sende ham et lille tak for at åbne for pungen for første gang i årevis?
    Eller er han bare en idiot uanset hvad? Jeg bryder mig umiddelbart ikke det store om manden. Men jeg er glad og taknemmelig for de ekstra penge der uden tvivl ses på banen nu
    Jamen vi er skam helt enige. Fatter bare ikke hvad hans idé med OB er. Hvis han har en.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
      Jeg tror godt vi kan komme i top 4 allerede i år eller nærmere blive 3 eller 4. Sandsynligvis kommer BIF mere igang og så bliver en 3 plads svær,
      Men kan ikke se med vores nuværende form at vi ikke kan snuppe 4 pladsen. Vi er blevet et hold er svært at slå, samtidig med at vi kan tage sejrene når vi er det bedste hold. VI ligger rigtig fint trods en dårlig æson start, alt tyder på at JM har rigtigt godt fat om holdet, og spillerne. KEP kunne han ikke gøre bedre, men flere af de andre spillere eksempelvis Helenius om ikke har leveret, begynder at vise højt nivaue.

      Det er heldigvis sådan at det ikke altid er det dyreste hold der vinder, favoritterne til mesterskabet fejler indimellem og hvis man så er holdet lige efter ja så kommer der muligheder.
      Men selvom OB skulle blive nr. 3 eller 4., er det næppe ensbetydende med, at man har en forretning der løber rundt, med det sportslige budget man har. Så mange TV-penge er der bare ikke i at blive nr. 3 eller 4 i Superligaen. Dengang vi stabilt blev nr. 2, der var stor tilvækst i sponsorater, og endda også var i EL-gruppespil nogle gange, var vi stadigvæk afhængige af store spillersalg for, at fodbolden ikke skulle levere underskud.

      OB er nødt til at finde en forretningsmodel, hvor man skaber nogle indtægter der gør OB til en solid klub, hvor den sportslige succes og budgettet ikke skal defineres af, hvor villige investorerne er til at dække en underskudsdrift. Det er muligt, andre klubber i Danmark kan finde ud af det, nu skal OB finde deres vej.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Selvfølgelig har JH ære af, at det går bedre, men uden at NT havde åbnet pengepungen, havde vi næppe haft råd til spillere som Bashkim og Drachmann, som enhver idiot herinde også kunne have peget på, og spørgsmålet er, hvem der var kommet, hvis NT ikke havde gjort det muligt at hente dem?

        Kigger vi på de andre signings, så ser Leeuwin meget fornuftig ud indtil videre, Ludwig og Vacek ikke særligt fornuftige, og så er det jo svært at bedømme Sayouba. På bundlinjen står, at vi har hentet en del ældre spillere, som næppe kan sælges eller udvikle sig særligt meget, og som derfor også skal levere her fra start af. OBs forretningsmodel er også, at man skal sælge spillere og kunne tjene penge på transfers, og vi har ikke mange gode salgsobjekter, så på det plan ser truppen ikke ud til at være udviklet betragteligt i sommerens vindue. Og når det kommer til salgbare spillere, står vi i øvrigt i en elendig situation, hvor en af vores bedste spillere og største salgsobjekter ser ud til at smutte gratis, igen. Måske endda til en anden Superligaklub. Det er ikke godt håndteret.

        Igen, JH har selvfølgelig aktier i, at resultaterne foreløbigt er blevet bedre, men han er mig bekendt også ansat på det mandat, at han skulle lave en økonomisk turnaround, hvor man kan levere resultater uden at skulle få tilført penge fra investorere, og hvis NT er nødt til at åbne op for muldvarpen, for at JH kan finde nogle spillere der kan flytte holdet, så er han vel lige præcis mislykket med den opgave?
        Tror vi må bare se at JH giver træneren åbenbart meget stor indflydelse i hensigt af vores transfers. Og så var JHs største fejl at vælge Kent Nielsen som træner som pegede på de forkerte spiller. Og der må man også sige at det var vel NT som ville have KN.

        I hensigt af "mere penge" blev der udmeldt at man brugte en ekstrabeslutning for at hente Kadrii. Drachmann-transfer var vel i den planlæggede ramme man havde for dette vindue.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
          Jamen vi er skam helt enige. Fatter bare ikke hvad hans idé med OB er. Hvis han har en.
          Nej det har jeg også svært ved at gennemskue umiddelbart. Men umiddelbart er det jo at få et Top 6 hold fyldt med fynsk identitet og spillere af egen avl.
          Andet kan jeg ikke regne mig frem til

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
            Jamen vi er skam helt enige. Fatter bare ikke hvad hans idé med OB er. Hvis han har en.
            Ligesom for så mange andre dygtige forretningsfolk, så har den ro og gode fornemmelse for forretninger det med at fordufte, når det kommer til at drive fodboldklubber. Dels nok fordi, at fodboldklubber er en helt anden størrelse at bokse med end andre virksomheder, dels nok fordi, at fodbold i så høj grad er styret af følelser.

            Det har taget 15 år nu for Thorborg at skabe en fodboldforretning med en sund drift og tilfredsstillende resultater, uden at han løbende har skulle lave kapitaltilførsler, og det er stadig ikke lykkedes for ham. Med en hver anden forretning, havde han nok allerede lukket den ned eller forsøgt at komme ud af den for mange mange år siden. Mon ikke det gør ondt i hans forretningshjerte, at han bare ikke kan få knækket den kode.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              Det burde ikke være nogen svækkelse for et hold hvor ingen har 50 superliga kampe. De burde kunne erstattes let.
              Når det er sagt er jeg meget skuffet over fcn i dagens kamp. Med al den hype af dem før i dag er det ikke meget de kommer med. Tænker OB har mere at skyde med i 2.halvleg og de bliver kun bedre :)
              Der var en der sagde noget klogt i pausen af dagens kamp :)

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Men selvom OB skulle blive nr. 3 eller 4., er det næppe ensbetydende med, at man har en forretning der løber rundt, med det sportslige budget man har. Så mange TV-penge er der bare ikke i at blive nr. 3 eller 4 i Superligaen. Dengang vi stabilt blev nr. 2, der var stor tilvækst i sponsorater, og endda også var i EL-gruppespil nogle gange, var vi stadigvæk afhængige af store spillersalg for, at fodbolden ikke skulle levere underskud.

                OB er nødt til at finde en forretningsmodel, hvor man skaber nogle indtægter der gør OB til en solid klub, hvor den sportslige succes og budgettet ikke skal defineres af, hvor villige investorerne er til at dække en underskudsdrift. Det er muligt, andre klubber i Danmark kan finde ud af det, nu skal OB finde deres vej.
                Meget enig. Og det er vel også derfor at Enrico blev ansat. Et stærkt OSE skal være fremtiden.

                Om dette er muligt aner jeg ikke

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Så meget debat. For et lille tak. Jesus christ.. Tak for kaffe
                  Det er fordi, jeg synes du burde hellere sige "Det var fandme på tide" og/eller "Det manglede bare" end du burde takke nogen for endelig at gøre noget, de burde ha gjort for lang tid siden. Ansætte de rigtige folk, lave de rigtige beslutninger.

                  De personer der har gjort så meget forkert så længe skal da ikke have tak for noget som helst, før en rum tid med flere gode ting/beslutninger. Så kan du sige "tak for kaffe" så meget du vil. Hverken Jesper Hansen eller Thorborg har lavet særligt meget godt for OB de sidste år - det er stadig ikke glemt.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Selvfølgelig har JH ære af, at det går bedre, men uden at NT havde åbnet pengepungen, havde vi næppe haft råd til spillere som Bashkim og Drachmann, som enhver idiot herinde også kunne have peget på, og spørgsmålet er, hvem der var kommet, hvis NT ikke havde gjort det muligt at hente dem?

                    Kigger vi på de andre signings, så ser Leeuwin meget fornuftig ud indtil videre, Ludwig og Vacek ikke særligt fornuftige, og så er det jo svært at bedømme Sayouba. På bundlinjen står, at vi har hentet en del ældre spillere, som næppe kan sælges eller udvikle sig særligt meget, og som derfor også skal levere her fra start af. OBs forretningsmodel er også, at man skal sælge spillere og kunne tjene penge på transfers, og vi har ikke mange gode salgsobjekter, så på det plan ser truppen ikke ud til at være udviklet betragteligt.
                    Der kan man da snakke om at se glasset som halvt tomt.

                    1. At enhver idiot herinde kunne have peget på Drachmann kan undre, når der nu faktisk var en del skeptis omkring den transfer da han blev præsenteret.

                    2. Ludwig, som har spillet alle kampe undtagen én for Superligaens tredjebedste forsvar er ikke en fornuftig transfer? Javel.

                    3. Det er jo for øvrigt ofte sådan at når et hold begynder at præstere, så stiger deres attraktivitet også. Lur mig om ikke også det kommer til at ske i OB, hvis vi fortsætter med at vinde fodboldkampe. Nej, vi har nok ikke lige en guldfugl til 40 mio rendende, men mindre kan også gøre det. Fortsætter Eskesen for eksempel sin udvikling, tror jeg nu nok at andre klubber vil tage et kig på ham engang i fremtiden.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Jeg har været en af Thorborgs største kritikkere herinde længe. Derfor kan man vel godt sende ham et lille tak for at åbne for pungen for første gang i årevis?
                      Eller er han bare en idiot uanset hvad? Jeg bryder mig umiddelbart ikke det store om manden. Men jeg er glad og taknemmelig for de ekstra penge der uden tvivl ses på banen nu
                      Nu er der ingen der ved hvilke betingelser der hører med til de ekstra penge.

                      Og JHs succes på kort sigt afhænger primært af Thorborgs investeringer i spillere. Enrico kan jeg ikke se have den store indflydelse udover noget støj i starten.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Det er fordi, jeg synes du burde hellere sige "Det var fandme på tide" og/eller "Det manglede bare" end du burde takke nogen for endelig at gøre noget, de burde ha gjort for lang tid siden. Ansætte de rigtige folk, lave de rigtige beslutninger.

                        De personer der har gjort så meget forkert så længe skal da ikke have tak for noget som helst, før en rum tid med flere gode ting/beslutninger. Så kan du sige "tak for kaffe" så meget du vil. Hverken Jesper Hansen eller Thorborg har lavet særligt meget godt for OB de sidste år - det er stadig ikke glemt.

                        MvH ChrisOB
                        Hvorfor er det så vigtigt for dig hvad fmprOB siger til JH og NT?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg
                          Nu er der ingen der ved hvilke betingelser der hører med til de ekstra penge.

                          Og JHs succes på kort sigt afhænger primært af Thorborgs investeringer i spillere. Enrico kan jeg ikke se have den store indflydelse udover noget støj i starten.
                          Hvorfor tror du ikke Enrico har en indflydelse? Ved du hvad han har foretaget sig i sin tid i OB?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg
                            Nu er der ingen der ved hvilke betingelser der hører med til de ekstra penge.

                            Og JHs succes på kort sigt afhænger primært af Thorborgs investeringer i spillere. Enrico kan jeg ikke se have den store indflydelse udover noget støj i starten.
                            hvis du tror at sommerens optrapning ikke er Co støbt af Enrico er jeg 99,99% sikker på at du tager fejl

                            Men korrekt med de betingelser. Dem kender vi ikke før regnskabet kommer. Måske

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Det er fordi, jeg synes du burde hellere sige "Det var fandme på tide" og/eller "Det manglede bare" end du burde takke nogen for endelig at gøre noget, de burde ha gjort for lang tid siden. Ansætte de rigtige folk, lave de rigtige beslutninger.

                              De personer der har gjort så meget forkert så længe skal da ikke have tak for noget som helst, før en rum tid med flere gode ting/beslutninger. Så kan du sige "tak for kaffe" så meget du vil. Hverken Jesper Hansen eller Thorborg har lavet særligt meget godt for OB de sidste år - det er stadig ikke glemt.

                              MvH ChrisOB

                              Her er vi så bare ikke enig. Jeg har ikke glemt de sidste 7 års elendig og alle de forkerte beslutninger der er taget. Men det betyder ikke i min verden at man så ikke kan give lidt ros med på vejen når det er berettiget

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                                Der kan man da snakke om at se glasset som halvt tomt.

                                1. At enhver idiot herinde kunne have peget på Drachmann kan undre, når der nu faktisk var en del skeptis omkring den transfer da han blev præsenteret.

                                2. Ludwig, som har spillet alle kampe undtagen én for Superligaens tredjebedste forsvar er ikke en fornuftig transfer? Javel.

                                3. Det er jo for øvrigt ofte sådan at når et hold begynder at præstere, så stiger deres attraktivitet også. Lur mig om ikke også det kommer til at ske i OB, hvis vi fortsætter med at vinde fodboldkampe. Nej, vi har nok ikke lige en guldfugl til 40 mio rendende, men mindre kan også gøre det. Fortsætter Eskesen for eksempel sin udvikling, tror jeg nu nok at andre klubber vil tage et kig på ham engang i fremtiden.
                                1. Var der en del der var skeptiske omkring Drachmann? Har du nogle eksempler på det, for det er absolut ikke det jeg erindrer?

                                2. Nej, Ludwig er selvfølgelig en skuffelse indtil videre. Manden blev præsenteret som en mand der skulle var en starter i forsvaret, og man gik ud og betalte hans frikøbsklausul, angiveligt omkring 2 mio.,hvilket må siges at være et pænt beløb på OBs niveau, og manden er ikke engang starter i et 3-mandsforsvar. Han er 4. valg lige nu, selvfølgelig er det skuffende.

                                3. Jamen det kan da godt være, at der lige pludselig bliver kæmpe rift om OBs spillere, og at de bliver mange penge værd. Det må vi se, hvordan det udfolder sig, men jeg vil stadig fastholde at det tvivlsomt, at det bliver nogle af dem OB hentede i sommer, som ender med at indkassere klubben en stor transfersum. Om de så kan være med til at løfte andre op til at blive det, ja, vi må se.

                                Comment

                                Working...
                                X