Annoncering

Collapse
No announcement yet.

En rigtig kedelig nyhed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
    Argumentet om at hvis man ændrer noget, så det brugere færre hænder kan bruges om al udvikling. Historisk har arbejdsstyrken bare altid tilpasset sig. Da vi gik fra hestevogne til biler, var der pludselig en masse mennesker der mistede deres job, men der kom bare nye job i stedet. Det samme har man set de sidste 30 år hvor computerne har overtaget mange opgaver der tidligere var manuelle. Nu laver folk bare noget andet i stedet.
    Det er sjovt, at du ikke tror, jeg er klar over det. Det har bare ikke noget med mit argument at gøre, det er en decideret stråmand. Mit indlæg svarede på, hvorvidt de 7 kr. hver kontantbetaling koster bankerne, som Plum henviste til (men som ved nærmere læsning var vildt overdrevet) var et argument for at vi alle sammen skal klappe i vores små hænder over at gå over til et kontantløst samfund. Her fremhævede jeg at de "sparede" penge er lønninger til ansatte på lavere niveauer i bankerne og at de "sparede" penge formentlig går til bonusser til direktører og aktionærer.
    Jeg er med på, at vi formentlig har et mere eller mindre kontantløst samfund inden for en ikke så lang fremtid, men jeg synes ikke hensynet til bankernes omkostninger skal være den drivende faktor i det - jeg synes faktisk at den fra et samfundsmæssigt synspunkt er fløjtende ligegyldig. Det gør mig ikke til en ahistorisk naivist, der ikke ved, at store teknologiske samfundsændringer har ført til lige så store forandringer i arbejdsmønstre. Men hvis du gerne vil være lommehistorisk: 1. de forandringer er meget reelle for den enkelte, der bliver berørt og det er meget nemt, at fortælle den fyrede bankoptæller, at det jo bare er en del af fremskridtet, når man selv er i et job, der ikke er i risikozonen, 2. de forandringer har ikke altid været til det bedre, og på den korte bane har det ikke altid givet bedre levevilkår for den enkelte (det gælder for eksempel for den Industrielle revolution) og 3. der har gennem historien været mange tiltag som rationelle hjerner har ment var den logiske og uundgåelige konsekvens af fremskridtet, men som enten aldrig blev accepteret og anvendt af befolkningerne eller som man senere måtte gå bort fra igen af andre, f. eks moralske, årsager. "Udviklingen" sker ikke bare, den er skabt af menneskelige valg.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
      Vend dig til det. Om få år er det sådan det fungerer i det meste af samfundet.
      Bliver ikke nemmere at være håndværker 😉

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
        Bliver ikke nemmere at være håndværker 😉
        Bitcoin 😃
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Bitcoin 😃
          Ah ja 😉👍🏻

          Comment


            #50
            Super tiltag, og i den grad på tide! Guderne må vide, hvor mange pølser og fadbamser, jeg er gået glip af fordi (især) gamle mennesker har stået og fedtet med deres åndsvage småpenge og samtidig prøvet at forhandle en endelig pris. Så trættende og frustrerende og een af grundene til at jeg ikke gad på stadion længere.
            Rygter er som svin - ulækre og velsmagende på en og samme tid

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
              Bliver ikke nemmere at være håndværker 😉
              Næ vi får det svært ...

              Comment


                #52
                50 indlæg om hvordan vi kan betale en Albani på stadion. Come on, Jack, du kan bringe forumet til at eksplodere hvis du endelig giver os pølsemix tilbage! 😉
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #53
                  Jeg kan godt lide kontanter.

                  Comment


                    #54
                    Umiddelbart er det ikke lovligt.

                    https://www.forbrugerombudsmanden.dk...kontantreglen/

                    Comment


                      #55
                      Jo, for du kan bruge kontanter til at sætte penge på kortet.

                      Comment


                        #56
                        Kontantløst er fint med mig, har aldrig kontanter på mig. Dog er det synd for dem der er nødsaget til at veksle deres penge til OB-valuta. Sådanne jetonløsninger synes jeg personligt er irriterende, da man kan glemme kortet, skal stå i kø for at fylde det og betale for at få et i det hele taget.
                        OB: Danske mestre i 2075/6

                        Comment


                          #57
                          Hurtigere betaling, hurtigere service - mere fodbold. Det er da en god idé !

                          Comment

                          Working...
                          X