Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-EFB. 11.11.2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Jeg vil anslå det som værende ret meget. Især i sammenhæng med hvad resten af truppen angiveligt har fået i den periode, og hvad vi har fået ud af KEP på banen.

    Nedenstående tal er fra EBs opgørelse i februar 17, hvor de listede deres bud på top 5 lønningerne i Superligaklubberne.

    OB:


    1) - Anders K. Jacobsen (250.000 kr)


    2) - Rasmus Jönsson (160.000 kr)


    3) - Kenneth Emil Petersen (140.000 kr)


    4) - Izunna Uzochukwu (110.000 kr)


    5) - Sten Grytebust (110.000 kr)


    AGF:


    1) - Morten Duncan (225.000 kr)


    2) - Theodor Bjarnason (150.000 kr)


    3) - Jesper Juulsgård (140.000 kr)


    4) - Martin Spelmann (130.000 kr)


    5) - Dzhamaldin Khodzhaniyazov (125.000 kr)


    AaB:


    1) - Rasmus Würtz (175.000 kr)


    2) - Edison Flores (160.000 kr)


    3) - Kasper Risgård (140.000 kr)


    4) - Marco Meilinger (125.000 kr.)


    5) - Casper Sloth (110.000 kr.)


    Randers:


    1) - Johnny Thomsen (125.000 kr.)


    2) - Marvin Pourie (125.000 kr.)


    3) - Hannes Halldorsson (120.000 kr)


    4) - Nikola Djurdjic (100.000 kr.)


    5) - Kasper Fisker (90.000 kr)


    FC Nordsjælland:


    1) - Andreas Maxsø (100.000 kr.)


    2) - Marcus Ingvartsen (100.000 kr.)


    3) - Stanislav Lobotka (90.000 kr)


    4) - Patrick Mtiliga (85.000 kr)


    5) - Tobias Mikkelsen (80.000 kr)

    Relativt set, når man sammenligner med klubber med lignende budgetter, synes jeg det er meget at give for en spiller i 3 år med den alder han havde, og det dermed ikke eksisterende videresalgspotentiale der var i ham.

    Jeg må melde blankt pas på, hvad Drachmann og Bashkim oparbejder, men jeg ville blive overrasket, hvis de ikke tjener top 5 lønninger i truppen. Omkring det samme som KEP og Jönsson får og fik, vil være mit bud.
    Tak - det er interessant læsning. Lønningerne i Superligaen er generelt lidt lavere end jeg havde troet.

    Og ja, i det perspektiv har KEPs løn været for høj - især når han ikke har været en større succes end det er tilfældet. Man kan dog sige at situationen i forhold til videresalgspotentiale og den tiltænkte rolle er lidt den samme med Drachmann. Er hans løn så også for høj (hvis vi antager den er på KEP-niveau)? Eller er det ok, når han viser sig at være en succes? Man skal vel ikke KUN give de gode lønninger til spillere med videresalgspotentiale?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
      Var han på stadion i går?
      Men jeg tror ikke en klub som Brøndby ville være interesseret - så ville det nok være klubber på vores eller lavere niveau, og der er jeg overbevist om at han ville foretrække os. Men Silkeborg er da ikke udelukket, nu når Kent kommer til ;-P
      Jeg synes nu, at Tingager viste i OB, at han var en aldeles glimrende Superligaforsvarer, med nogle ret unikke attributer i form af hans størrelse og fart. Jeg så ham da også af flere "eksperter" omtalt som et evt. emne til FCK, da han stadig spillede her, og uanset om det er noget de nogensinde har overvejet eller ej, siger det for mig noget om, hvordan han han bliver anset og agtet, og det vil overraske mig meget, hvis der ikke er nogle klubber med bedre økonomiske og sportslige forudsætninger end OB, der vil lægge billet ind på ham.

      Comment


        Jakob Michelsen mener, vi skal nyde, at vi ligger nummer fire i Superligaen nu, men på trods af det fokuserer vi ikke på top seks.

        http://obstruktion.dk/michelsen-skal...vor-vi-ligger/

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Selvom jeg synes rigtigt godt om Tingager som person, og absolut ikke slår ham i hartkorn med den gennemsnitlige fodboldspiller, så vil jeg nu alligevel anse det som meget overraskende, hvis Tingager satte det at spille for OB over sportslige ambitioner og økonomi. Nu er det jo også en ny situation med en anden træner og spillestil, og han var øjensynligt meget glad for Kent.
          Ender vi i top6 og måske endda omkring bronchemedaljer og europæisk har vi vel lov til at have ambitioner i næste sæson og det skal der vel købes spillere til .. og være med til at fastholde en spiller som f.eks. Tverskov ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            BIF har 4 ret dygtige midtstoppere, hvorfor skulle de bruger penge på Tingager? Röcker, Arajuri, Kabongo og ham islændingen.

            OB bør prøve at hente uanset, han er god og har noget vi mangler. Ramon - Tingager - Lund/Ludwig kunne være en god trio, hvis Tverskov bliver solgt.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
              BIF har 4 ret dygtige midtstoppere, hvorfor skulle de bruger penge på Tingager? Röcker, Arajuri, Kabongo og ham islændingen.
              Du hverken ser eller følger særligt meget med omkring Brøndby, kan jeg ligesom forstå på det hele. Det er mildest talt ikke den opfattelse og retorik der hersker blandt fans, eksperter og de rygter der siver ud om de kommende vinduer.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                Ender vi i top6 og måske endda omkring bronchemedaljer og europæisk har vi vel lov til at have ambitioner i næste sæson og det skal der vel købes spillere til .. og være med til at fastholde en spiller som f.eks. Tverskov ..
                Ok. Lad os sige vi bliver nr. 4, hvad er det så vi skal have ambitioner om og købe spillere til i næste sæson?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                  Og ja, i det perspektiv har KEPs løn været for høj - især når han ikke har været en større succes end det er tilfældet. Man kan dog sige at situationen i forhold til videresalgspotentiale og den tiltænkte rolle er lidt den samme med Drachmann. Er hans løn så også for høj (hvis vi antager den er på KEP-niveau)? Eller er det ok, når han viser sig at være en succes? Man skal vel ikke KUN give de gode lønninger til spillere med videresalgspotentiale?
                  Det er en balancegang synes jeg. Mht. til KEP, så synes jeg, at kontraktlængden er et større problem end lønnen. 140.000 for KEP vil jeg stadig sige var relativt i den høje ende for to år siden, men med de omstændigheder der var, ville jeg godt kunne se meningen med, at man havde givet ham en 2-årig til de penge, uagtet at sæson 1 blev så pauvre, som den blev. At man gav en dengang 31-årig KEP en 3-årig kontrakt til så mange penge, er der jeg synes de går galt i byen. Udover det åbenlyse ikke eksisterende videresalgspotentiale, er der også den overhængende fare for, at han simpelthen bare blive ringere grundet naturlig udvikling, som vel også er det vi ser resultatet af nu. Der er meget stor forskel på at 31 og 34 i fodbold, og det bør man tænke grundigt over, når man indgår en kontrakt, og forlydenerne gik vidst også på, at det var de 3 år der var dealbreakeren for AaB dengang.

                  Drachmann er jo lidt den samme case ja, og derfor interessant at sammenligne. Drachmann har selvfølgelig været en forstærkning siden han kom til, og i den forstand et succesfuldt køb, men det er en 4-årig kontrakt han har fået, og det antageligvis til en ret høj løn i OB-sammenhæng, og dertil en transfersum til FCM. Det føler jeg mig ikke overbevist om bliver en god handel i længden. Igen, der er stor forskel på at være 30 og 34, og en gennemsnitlig fremskrivning af en lignende spillers præstationer vil sige, at han vil falde af på den over årene, og dermed slet ikke være det samme værd i sæson 1 som i sæson 3 og 4.

                  Det kan jo være, at Drachmann er en af de typer, som fastholder sit niveau langt op i 30erne, Nicolai Stokholm er et eksempel på en sådan spiller, men det er næppe det mest sandsynlige, og kigger vi på lignende spillere her i nyere tid i Superligaen, falder mine tanker på folk som Kvist (33) Würtz (35) Zimling (33). Der er jo ingen tvivl om, at de alle tre har været fremragende spillere set over deres karrierer. Vi skal ikke særligt lang tid tilbage før, at de to førstnævnte blev anset som værende profiler og absolut bærende spillere på deres hold, eller at Zimling havde en karriere kørende i Bundesligaen. Men det går nogle gange hurtigt, når man rammer den alder de spillere har, og i dag er Kvist jo reel dødvægt i FCK-truppen, Würtz driver lidt ind og ud af AaB-holdet, og Zimling er en ret anonym spiller i SønderjyskE.

                  Det kan selvfølgelig også ske med Drachmann, og der er lang tid til sommeren 22, så jeg håber at man har garderet sig mod, at vi potentielt står og har 1-2 år tilbage af kontrakten med Drachmann, i en situation hvor han reelt ikke har niveau til at være en bærende spiller eller bare til at starte inde længere, og at en af truppens største lønninger skal spildes på det. Det er en kedelig situation at stå i, ligesom det er kedeligt, at KEP skal være dødvægt til en af truppens største lønninger resten af sæsonen, når man kunne have fået en potentielt bærende profil for de sammen penge.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Ok. Lad os sige vi bliver nr. 4, hvad er det så vi skal have ambitioner om og købe spillere til i næste sæson?
                    At vi skal blive nr. 3 ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      At vi skal blive nr. 3 ..
                      Så vi skal forsøge at investere, så vi med vores budget på godt 30 millioner, kan lukke hullet op til Brøndby med deres ca. 75 millioner?... Jeg er ked af at sige det, så mange penge er der altså ikke i at blive nr. 3-4 stykker. Det er dybt naivt at forestille sig, at vi kan nærme os de 3 store klubbers økonomi og forudsætninger på kort sigt. Dem kommer vi ikke til at kunne konkurrere med kontinuerligt lige foreløbigt.

                      I stedet skal den økonomiske gevinst der kan være ved en god placering da investeres i noget mere varigt, såsom staben omkring holdet, ungdomsarbejdet, træningsanlæg etc. At gå ud og bruge penge på at forsøge at lukke et gigantisk hul op til toppen, vil da være pløk åndsvagt. Og som Superligaen viser os sæson efter sæson, så er resultater og budget ikke to liniære variable, og man kan sagtens være tophold den ene sæson, og et midter/bundhold den næste sæson. Bare spørg SønderjyskE, Lyngby og FCN.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Så vi skal forsøge at investere, så vi med vores budget på godt 30 millioner, kan lukke hullet op til Brøndby med deres ca. 75 millioner?... Jeg er ked af at sige det, så mange penge er der altså ikke i at blive nr. 3-4 stykker. Det er dybt naivt at forestille sig, at vi kan nærme os de 3 store klubbers økonomi og forudsætninger på kort sigt. Dem kommer vi ikke til at kunne konkurrere med kontinuerligt lige foreløbigt.

                        I stedet skal den økonomiske gevinst der kan være ved en god placering da investeres i noget mere varigt, såsom staben omkring holdet, ungdomsarbejdet, træningsanlæg etc. At gå ud og bruge penge på at forsøge at lukke et gigantisk hul op til toppen, vil da være pløk åndsvagt. Og som Superligaen viser os sæson efter sæson, så er resultater og budget ikke to liniære variable, og man kan sagtens være tophold den ene sæson, og et midter/bundhold den næste sæson. Bare spørg SønderjyskE, Lyngby og FCN.
                        Hvis vi bliver nr. 4 i denne sæson viser det måske noget om at det ikke kun er økonomi der giver placering men også de rigtige spillere på det rigtige hold ledet af den rigtige træner ..
                        Ambitionen er vel ikke at sige, ok - vi blev nr. 4 i år så nu kan vi godt rasle ned gennem rækken igen ..

                        BIF, FCM og FCK har væsentligt højere budgetter end os men det betyder jo ikke at de alle er selvskreven til top3 hvert år .. FCK hang længe sidste år og BIF gør det i år .. hvorfor skulle vi ikke have ambitionen om at være “Best of the rest” og gå efter en medalje hvis en af favoritterne snubler ..
                        Jeg tænker ikke at vores budget er så meget under de øvrige 10 klubber ..

                        En ambition kunne også være at konsolidere sig i top6 ogmed den tætte række vi ser pt kunne det også godt være nødvendigt at investere i en eller to spiller med et højere niveau end vi har ..
                        Last edited by Plum; 12-11-2018, 17:04.
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Slet
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            Hvis vi bliver nr. 4 i denne sæson viser det måske noget om at det ikke kun er økonomi der giver placering men også de rigtige spillere på det rigtige hold leder af den rigtige træner ..Ambitionen er vel ikke at sige, ok - vi blev nr. 4 i år så nu kan vi godt rasle ned gennem rækken igen ..


                            BIF, FCM og FCK har væsentligt højere budgetter end os men det betyder jo ikke at de alle er selvskreven til top3 hvert år .. FCK hang længe sidste år og BIF gør det i år .. hvorfor skulle vi ikke have ambitionen om at være “Best of the rest” og gå efter en medalje hvis en af favoritterne snubler ..
                            En ambition kunne også være at konsolidere sig i top6 ogmed den tætte række vi ser pt kunne det også godt være nødvendigt at investere i en eller to spiller med et højere niveau end vi har ..
                            Hvis vi bliver nr. 4, er det sandsynligvis et eksempel på, at vi har ramt en sæson, hvor mange ting er gået op i en højere enhed, akkurat som det er sket for FCN, Lyngby, Sønderjyske og Randers med deres top 4 placeringer i de sidste 4 sæsoner. Fælles for dem alle er, at de slet ikke har kunne følge det niveau op, fordi at tingene bare ikke er givet i Superligaen. De hold der overrasker bliver regnet ud før eller siden, eller løber tør for de ekstra mentale kræfter der kan ligge i, at man kan skimte et stort mål forude.

                            Der er intet der tyder på, at det er de 3-4-5 millioner ekstra i sportsligt budget der gør forskellen på, om man kan præstere mere kontinuerligt i Superligaen. AaB har hævet der budget pænt de sidste 2-3 år, det er deres resultater ikke blevet bedre af. AGF det samme. Esbjerg puttede mange penge i deres lønbudget efter deres EL-eventyr og gode salg, til de var på niveau med OB. De endte med at rykke ud.

                            At tro, at de få ekstra millioner i spillerbudget gør, at man kan lægge x antal point oven i sidste sæsons total, eller at det gør, at man kan fastholde et niveau, det er simpelthen bare naivt. Invester de millioner vi kan tjene på en sådan placering i noget, hvor man er mere sikker på at få tilført værdi, såsom træningsanlæg, ungdomsarbejde, medarbejdere i stab og organisation mv. Selv hvis der blev investeret nogle få ekstra millioner i spillerbudgettet, er det ikke nogen særligt stor sikkerhed mod, at man finder de rette afløsere for f.eks. Tverskov og Gryte, hvis afgange måske kan få korthuset til at vælte og gøre, at en 4. plads bliver fulgt op af en 10. plads, og man dermed har forspildt en god mulighed for at investere klogt.

                            OBs ambition bør være at sigte mod bl.a. at kunne hæve spillerbudgettet, og den bedste måde at gøre det på, er ved at hæve indtægterne, og i min optik, så viser nyere historie os, at forudsætningerne for at hæve indtægterne er langt bedre ved at investere i faciliteter og folk der kan udvikle både unge og seniorspillere, folk der kan give os bedre muligheder for at rekruttere gode spillere, og folk der kan være med til at hæve de kommercielle indtægter. At investere penge i nye spillere, er ikke nødvendigvis nogen vej til bedre resultater, hvis man ikke kan investere dem godt nok, og OB har en mangeårig track record for netop ikke at investere dem særligt godt. Selv hvis de har ramt et godt mix i den her sæson, betyder det ikke nødvendigt, at noget er blevet strukturelt bedre på den front, den kan ligeså godt være et udtryk for helt og tilfældigheder, som det har været for mange andre hold.

                            Comment


                              Marco Lund har været med fra start i vores tre seneste kampe, og mod Esbjerg, måtte han lappes sammen, han scorede, og han lod sig udskifte, da det sortnede for hans øjne. Han synes, det var sjovt, at score mod sin gamle klub, og han glæder sig over, at det var to tidligere Esbjerg-drenge, der afgjorde kampen.

                              http://obstruktion.dk/lund-sjovt-at-...drenge-scorer/

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Og så studser jeg lige over den her kommentar:

                                "Efter fyringen af Kent Nielsen cirklede sportschef Jesper Hansen den fyrede Hammarby-træner ind, og Niels Thorborg forhandlede aftalen på plads."


                                Bare hvis nogle skulle være i tvivl om, hvem der har bukserne på, når de store beslutninger skal træffes i OB.
                                Ok, det er heller ikke den første der lige runder Langelinie, inden han bliver ansat.

                                Comment

                                Working...
                                X