Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt Pokalkamp Hobro-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Jamen der er da ingen tvivl om, at de er pisse ligeglade mod pokalen, når bare vi ikke lige snakker Brøndbys-kampe, subsidiært FCKs-kampe. Bedst eksemplificeret ved, at man lægger to rene Superliga-opgør som Hobro-OB og Esbjerg-SønderjyskE i den her uge. Der er jo intet til hinder for, at de ikke kunne spilles i nogle af de andre uger, hvor alle de andre kampe også spilles.

    Det er bare rigtigt ærgerligt, at Pokalen ligger et sted, hvor den er prioriteret langt nede i porteføljen af rettigheder, for det gør kun turneringen til at ringere produkt. Det kunne da være rigtigt fedt, om der var nogle andre der ville løfte den opgave, og det behøver ikke at være Discovery, det kunne da sagtens også være DR eller TV2, for hvis man gjorde noget seriøst ud af sin dækning, med alt hvad Pokalen indebærer af historier, så er jeg sikker på, at det kunne blive et stærkt produkt igen. At man ikke får lavet noget ud af et opgør som f.eks. Kolding-Vejle i sidste uge, et lokalopgør og årtiets kamp i Kolding, med næsten 5000 på lægterne, det er skammeligt for dansk fodbold. Jeg har ikke set megen dækning af dem kamp i medierne.

    Det er i grunden også lidt underligt, at næsten al opmærksomheden i denne uge omhandler Esbjerg-kampen, i stedet for morgendagens kamp. Ja, det er vigtigt at klare sig godt i ligaen, men en sæson med en pokalfinale vil alle dage være langt mere mindeværdig end en sæson, hvor vi bliver nr. 5-6, også selvom det er længe siden vi er endt så højt, og vejen til Europa gennem Pokalen ser også væsentligt mere farbar ud end gennem ligaen, især nu FCK er røget ud.

    Jeg tror OB har langt mere brug for en Pokalfinale med +10000 fynboer på lægterne i Parken, end en 6. plads i ligaen, hvis vi snakker om at skulle skabe reel begejstring omkring klubben.
    Jeg er SÅ enig! Det er godt nok en skam.

    Comment


      #17
      Var det ikke OB og Hobro der selv valgte spilletidspunktet?
      Mener netop de rykkede det til denne uge for at undgå pokalkampen blev spillet for SL kampen.
      Så tror altså det er lidt selvforskyldt mm min hukommelse spiller mig et puds

      Comment


        #18
        Ludwig og Eske spiller Baltic Sea Cup istedet. FS laver update fra Ådalen inden morgendagens kamp

        https://www.fyens.dk/fodbold/Eskesen...rtikel/3298570

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Var det ikke OB og Hobro der selv valgte spilletidspunktet?
          Mener netop de rykkede det til denne uge for at undgå pokalkampen blev spillet for SL kampen.
          Så tror altså det er lidt selvforskyldt mm min hukommelse spiller mig et puds
          Skal jeg ikke kunne sige, men under alle omstændigheder behøver man jo ikke at spille kampen i den her uge. Det her er sidste pokalrunde før vinterpausen, og FCN-Vendsyssel skal f.eks. først spilles i december.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Ludwig og Eske spiller Baltic Sea Cup istedet. FS laver update fra Ådalen inden morgendagens kamp

            https://www.fyens.dk/fodbold/Eskesen...rtikel/3298570
            Er jeg den eneste, der finder det mærkeligt? Hvis folk er skadede, eller JM vil spare folk - så OK, det er trænerafgørelse i et tæt program. Men hvorfor f... skal de så spille i en anden ting? Jeg er nok dum, men forstår det ikke...

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              Er jeg den eneste, der finder det mærkeligt? Hvis folk er skadede, eller JM vil spare folk - så OK, det er trænerafgørelse i et tæt program. Men hvorfor f... skal de så spille i en anden ting? Jeg er nok dum, men forstår det ikke...
              For at give dem spilletid som man vurderer de ikke lige får i den næste kamp eller to?

              Comment


                #22
                Pokalen må være eller gøres til højeste prioritet, såfremt vi vinder denne kamp. Medaljer tror jeg ikke på, og top 6 kan sagtens glippe, selvom jeg har tro på, at det er muligt med holdets nuværende form og stabilitet. Hvis vi går videre, er jeg klar til at gøre hvad som helst for pokalen, selv hvis det betyder at stille med et halvt eller helt reservehold i en vigtig ligakamp tre dage inden en evt. pokalkvart- eller semifinale. Er det opnåeligt? Den største hindring er naturligvis FC Midtjylland, og hvis de (mod forventning) bliver ekspederet ud, så kan pokalfinalen skimtes i horisonten. Og så er det fuld fart fremad mod den horisont!!

                Comment


                  #23
                  Om du er den eneste ved jeg ikke, men jeg synes det er logisk. Ludwig spillede ikke i weekenden og var nok tiltænkt en plads på bænken igen. Så logisk at give ham kamptræning på 2.holdet. Eske er på vej tilbage fra en skade og har også brug for minutter i benene. Bedre han får 70-80 minutter end måske 10 minutter i Hobro.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                    Om du er den eneste ved jeg ikke, men jeg synes det er logisk. Ludwig spillede ikke i weekenden og var nok tiltænkt en plads på bænken igen. Så logisk at give ham kamptræning på 2.holdet. Eske er på vej tilbage fra en skade og har også brug for minutter i benene. Bedre han får 70-80 minutter end måske 10 minutter i Hobro.
                    Her laver jeg lige en 'Gentleman Finn' og siger: "Når du siger på DEN måde, så kan jeg godt se det"

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                      Om du er den eneste ved jeg ikke, men jeg synes det er logisk. Ludwig spillede ikke i weekenden og var nok tiltænkt en plads på bænken igen. Så logisk at give ham kamptræning på 2.holdet. Eske er på vej tilbage fra en skade og har også brug for minutter i benene. Bedre han får 70-80 minutter end måske 10 minutter i Hobro.
                      Som jeg kan se på hjemmesiden så er A. Ludvig med i pokalkampen og ikke med "2 holdet" men Eske er med på 2 holdet ja. Rigtig fornuftigt så han kan få noget kamptræning

                      Comment


                        #26
                        Bliver kampen sendt på P3?

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af OB Følger Se indlæg
                          Som jeg kan se på hjemmesiden så er A. Ludvig med i pokalkampen og ikke med "2 holdet" men Eske er med på 2 holdet ja. Rigtig fornuftigt så han kan få noget kamptræning
                          Beslutningen med Ludwig er vidst ændret siden

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
                            Bliver kampen sendt på P3?
                            I radioen kan du høre den første halve time på P4 Fyn, mens den resterende del af kampen kan følges live på P3.

                            Comment


                              #29
                              En pokalkamp mellem to Superligahold som ingen viser på tv. Det er sgu langt ude. Men også en naturlig udvikling for det handler jo alene om at sælge reklamer. Så trist.
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Jamen der er da ingen tvivl om, at de er pisse ligeglade mod pokalen, når bare vi ikke lige snakker Brøndbys-kampe, subsidiært FCKs-kampe. Bedst eksemplificeret ved, at man lægger to rene Superliga-opgør som Hobro-OB og Esbjerg-SønderjyskE i den her uge. Der er jo intet til hinder for, at de ikke kunne spilles i nogle af de andre uger, hvor alle de andre kampe også spilles.

                                Det er bare rigtigt ærgerligt, at Pokalen ligger et sted, hvor den er prioriteret langt nede i porteføljen af rettigheder, for det gør kun turneringen til at ringere produkt. Det kunne da være rigtigt fedt, om der var nogle andre der ville løfte den opgave, og det behøver ikke at være Discovery, det kunne da sagtens også være DR eller TV2, for hvis man gjorde noget seriøst ud af sin dækning, med alt hvad Pokalen indebærer af historier, så er jeg sikker på, at det kunne blive et stærkt produkt igen. At man ikke får lavet noget ud af et opgør som f.eks. Kolding-Vejle i sidste uge, et lokalopgør og årtiets kamp i Kolding, med næsten 5000 på lægterne, det er skammeligt for dansk fodbold. Jeg har ikke set megen dækning af dem kamp i medierne.

                                Det er i grunden også lidt underligt, at næsten al opmærksomheden i denne uge omhandler Esbjerg-kampen, i stedet for morgendagens kamp. Ja, det er vigtigt at klare sig godt i ligaen, men en sæson med en pokalfinale vil alle dage være langt mere mindeværdig end en sæson, hvor vi bliver nr. 5-6, også selvom det er længe siden vi er endt så højt, og vejen til Europa gennem Pokalen ser også væsentligt mere farbar ud end gennem ligaen, især nu FCK er røget ud.

                                Jeg tror OB har langt mere brug for en Pokalfinale med +10000 fynboer på lægterne i Parken, end en 6. plads i ligaen, hvis vi snakker om at skulle skabe reel begejstring omkring klubben.
                                Spot on!

                                Hvis man bevidst forsøger at skabe så lidt begejstring for pokalturneringen som muligt, så er det da ved at lykkes meget godt.

                                Comment

                                Working...
                                X