Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Strukturen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Strukturen

    Jeg kan ikke lade være med at syntes det er en kæmpe skam for dansk fodbold, at vi igen skal tilbage til 12 hold. Det har været en fornøjelse med flere hold i ligaen, og vi ser det også på tilskuersnittet som er hævet med noget i retning af 20% i år. Vi har plads til Vejle og Esbjerg i ligaen igen, og det trækker op. Også på trods af at FCN, Vendsyssel og Hobro har knap så prangende tilskuertal. Vi ser samtidig at 1 division (toppen) er blevet langt stærkere. Fredericia har aflivet os i pokalen 2 år i streg (eller var det 2 af 3 år) Vendsyssel vinder i København, og i dag ryger AGF ud til Næstved.
    Samtidig ligger Viborg og Silkeborg på oprygningspladser, de har begge større tilskuer potentiale og historik end eksempelvis Hobro og Vendsyssel som sammen med VB ligner nedrykningskandidaterne (hvis vi trækker os selv fra)
    Nu skal vi igen trækkes med større gab mellem nr. 4 og 1 pga flere indbyrdes kampe hvor nr. 4-12 taber 9 af 10 kampe mod top 3. Og det er en kæmpe skam. For se bare hvad der f.eks. sker i Aarhus når man vinder kampe (har flere lettere kampe) ja så ligger man på et tilskuersnit på 11 tusinde frem for 7.
    Der er plads til 16 hold i superligaen, har de plads til det i Norge (og Sverige) så har vi også i Danmark. Mindre FCK mere Næstved tak.
    Og sidst men ikke mindst, så var der mere end 4.500 tilskuer i Kolding til lokalopgøret mellem KIF og VB i dag. .. ... jo jo fodbold Danmark er mere end København.
    Last edited by bobbyG; 31-10-2018, 21:38.

    #2
    Kan kun give dig ret. De bliver ved med at øffe om få tilskuer til kampene osv. Men problemet er jo færre hold jo færre tilskuer. Man kan jo vende det om, når det bliver centreret om få hold fra få byer. Hvorfor skal folk fra andre dele af Danmark forholde sig til dem? De hold er jo ikke lokalt. Jo flere lokale hold man kunne få op spredt over hele landet jo bedre i min mening.

    Og jeg ved godt man siger mange af de små hold har ikke noget at gøre i superligaen. Og ja måske ikke i starten, men de skal jo starte et sted. De er jo ikke alle byer med fodboldt hold der har over 100 år på bagen i de bedste række. Selv OB var engang den nye dreng i klassen.

    Men mon ikke de store klubber aldrig kommer til at se det større billede af hvad der evt. ville være bedst for en folkelig liga, i forhold til egen vinding og penge behov....

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Venze Se indlæg
      Kan kun give dig ret. De bliver ved med at øffe om få tilskuer til kampene osv. Men problemet er jo færre hold jo færre tilskuer. Man kan jo vende det om, når det bliver centreret om få hold fra få byer. Hvorfor skal folk fra andre dele af Danmark forholde sig til dem? De hold er jo ikke lokalt. Jo flere lokale hold man kunne få op spredt over hele landet jo bedre i min mening.

      Og jeg ved godt man siger mange af de små hold har ikke noget at gøre i superligaen. Og ja måske ikke i starten, men de skal jo starte et sted. De er jo ikke alle byer med fodboldt hold der har over 100 år på bagen i de bedste række. Selv OB var engang den nye dreng i klassen.

      Men mon ikke de store klubber aldrig kommer til at se det større billede af hvad der evt. ville være bedst for en folkelig liga, i forhold til egen vinding og penge behov....
      Helt sikkert, det er enormt ensformigt med så få hold, men meget oppe i tiden at dele med så få som muligt.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        #4
        Hvis man gad at følge med i forløbet handler det jo kun om at de to store københavnerklubber truer med at bryde med ligaen, hvis de ikke får deres vilje. Så vi andre må bare leve med deres styring.
        Rygter er som svin - ulækre og velsmagende på en og samme tid

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Venze Se indlæg
          Kan kun give dig ret. De bliver ved med at øffe om få tilskuer til kampene osv. Men problemet er jo færre hold jo færre tilskuer. Man kan jo vende det om, når det bliver centreret om få hold fra få byer. Hvorfor skal folk fra andre dele af Danmark forholde sig til dem? De hold er jo ikke lokalt. Jo flere lokale hold man kunne få op spredt over hele landet jo bedre i min mening.

          Og jeg ved godt man siger mange af de små hold har ikke noget at gøre i superligaen. Og ja måske ikke i starten, men de skal jo starte et sted. De er jo ikke alle byer med fodboldt hold der har over 100 år på bagen i de bedste række. Selv OB var engang den nye dreng i klassen.

          Men mon ikke de store klubber aldrig kommer til at se det større billede af hvad der evt. ville være bedst for en folkelig liga, i forhold til egen vinding og penge behov....
          Snittet er selvfølgelig højere nu inden alle vinterkampene med affolkede stadions kommer ;-)
          og så tæller det enormt at VB og EfB har erstattet Helsingør og Lyngby.

          uanset hvor charmerende nogen syntes det er så kan jeg ikke få øje på hvad Vensyssel, Helsingør, Hobro og Horsens beriger ligaen med.
          Last edited by Magge; 01-11-2018, 00:05.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Snittet er selvfølgelig højere nu inden alle vinterkampene med affolkede stadions kommer ;-)
            og så tæller det enormt at VB og EfB har erstattet Helsingør og Lyngby.

            uanset hvor charmerende nogen syntes det er så kan jeg ikke få øje på hvad Vensyssel, Helsingør, Hobro og Horsens beriger ligaen med.
            De sørger for at det ikke bliver ensformigt.
            De får mulighed for at opgradere og satse mere på fodbolden.
            De kan være med til at udbrede fodbolden til flere.
            De giver flere spillere mulighed for at leve af at spille bold og dermed også en større talentbase.

            Kort sagt så er en større liga godt for dansk fodbold.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              #7
              Jeg er mest ærgerlig over at vi mister alle de fede playoff kampe mellem superligaen og 1.divisions holdene.
              Trækker da gerne min gamle kæphest af stalden og holder på 10 hold der spiller 36 runder.
              Så kunne der blive plads til en masse fuldtids klubber i 1.division. Optimalt set er en liga på 18 hold da sjovest for de fleste, men det går københavner klubberne aldrig med til.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                Jeg er mest ærgerlig over at vi mister alle de fede playoff kampe mellem superligaen og 1.divisions holdene.
                Trækker da gerne min gamle kæphest af stalden og holder på 10 hold der spiller 36 runder.
                Så kunne der blive plads til en masse fuldtids klubber i 1.division. Optimalt set er en liga på 18 hold da sjovest for de fleste, men det går københavner klubberne aldrig med til.
                Vi er enige i den sidste linje, bortset fra at det burde være en demokratisk beslutning.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  De sørger for at det ikke bliver ensformigt.
                  De får mulighed for at opgradere og satse mere på fodbolden.
                  De kan være med til at udbrede fodbolden til flere.
                  De giver flere spillere mulighed for at leve af at spille bold og dermed også en større talentbase.

                  Kort sagt så er en større liga godt for dansk fodbold.
                  Din første linje er jeg enig med dig i. Resten kan vel også praktiseres i 1.division?

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    De sørger for at det ikke bliver ensformigt.
                    De får mulighed for at opgradere og satse mere på fodbolden.
                    De kan være med til at udbrede fodbolden til flere.
                    De giver flere spillere mulighed for at leve af at spille bold og dermed også en større talentbase.

                    Kort sagt så er en større liga godt for dansk fodbold.
                    Jamen, hvis større er bedre, hvorfor så ikke en liga med 50 hold? Eller hvor går grænsen? For der er vel en grænse for hvor meget et land af Danmarks størrelse kan trække?

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                      Vi er enige i den sidste linje, bortset fra at det burde være en demokratisk beslutning.
                      Demokrati er noget lort. Men det er det bedste vi lige har :)

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                        Jamen, hvis større er bedre, hvorfor så ikke en liga med 50 hold? Eller hvor går grænsen? For der er vel en grænse for hvor meget et land af Danmarks størrelse kan trække?
                        Det gælder om at lande på 32-38 kampen på en sæson. Det er kabalen der skal gå op. 50 hold er useriøst ... stram op :)

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Vi er enige i den sidste linje, bortset fra at det burde være en demokratisk beslutning.
                          Stop nu det københavner pis. OB, AaB,AGF og FCM vil jo heller ikke gå med til det.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            Helt sikkert, det er enormt ensformigt med så få hold, men meget oppe i tiden at dele med så få som muligt.
                            Det er jo allerede ensformigt som det er nu, intet er mere røvsygt end at møde Hobro 4 gange på en sæson.

                            Der er intet god reklame for fodbolden i at Vensyssel og Horsens mødes 4 gange, det trækker hverken tilskuere eller tv seere.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Det er jo allerede ensformigt som det er nu, intet er mere røvsygt end at møde Hobro 4 gange på en sæson.

                              Der er intet god reklame for fodbolden i at Vensyssel og Horsens mødes 4 gange, det trækker hverken tilskuere eller tv seere.
                              Det var helt af helvede til, da vi mødte Randers 6 gange på en sæson. Først x 2 i grundspil, så i samme nedrykningspulje og så de to kampes playoff mod EL-kvallen.

                              Hold kæft hvor var det kedeligt at glo på.

                              Comment

                              Working...
                              X