Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt BIF-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt BIF-OB

    En kamp, hvor det blev tydeligt, hvorfor BIF ligger, som degør i år. På teknik og speed er de jo fremragende i det fremadrettede spil.Klasser bedre end OB på næsten alle offensive pladser. Men samtidig giver de4-5 kæmpe chancer/muligheder væk. De ser uhyggeligt svage ud på høje indlæg ogdet giver vel egentligt mening, når deres eget spil næsten hele tiden foregårlangs jorden omkring felterne. Der er nok (heldigvis) ikke meget fokus på dendel af spillet i deres 11 mod 11 til træning. Forsvaret ligner i 3-4situationer ikke nogen der ved, hvordan de skal markere på indlæg. Ryan har letved at komme til en kæmpe hovedstødschance i en en-mod-en duel. Kun en super redningforhindrer en scoring. Mathias Jørgensen er også helt umarkeret mellem toBIF-forsvarere, men misser hovedstødet. OB-målet siger også alt. INGEN er i nærhedenaf Helenius, som har frit spil i sin afslutning. Derudover får det flade indlægaf Kadrii også lov til at stryge lige igennem til en umarkeret MathiasJørgensen, som dog mangler en meter. Men INGEN har styr på ham i sit løb. Udover indlægsmulighederne er der også Kadriis alene med målmanden, som ogsåviser, at midtforsvaret ikke er dygtige nok til at markere deres direktemodstander.
    Det er ALT for mange store chancer skabt af et OB-hold, sommangler rigtig meget for at kunne byde Bif op til dans på hurtighed i tanke oghandling og teknik på for mange pladser. Når man har Greve og CN på midten, sombare er alt for ringe teknisk i førsteberøring og tanke til dette tempo bliver det for svært atspille sig ud af deres pres. Ærgerligt at Eske og JJT ikke var klar. Tror deville have givet mere sikkerhed og ro på bolden på midten.
    Jeg er dybt imponeret over Olivers debut mod en så ubehageligmodstander på deres hjemmebane. Det lignede ikke, at han var specieltimponeret. Ingen nervøsitet at spore. En del dårlige lange udspark – men genereltsikker med begge fødder. Et par flotte redninger og kun én reel misforståelsemellem ham og forsvaret. Det er sgu imponerende i en kamp, vor så meget afspillet foregik foran og omkring OB-feltet.
    Samtidig må man også fremhæve Tverskov. Hold kæft hvor erhan fantastisk i overblik, tanke og indgreb. Ydermere synes jeg også at det erpå tide at give Ludwig et klap på skulderen. Han var meget udskældt i de førstekampe. Men hans nuværende niveau viser jo tydeligt, at det var kollektivet ogspillerne lige omkring ham, der langt hen ad vejen påvirkede hans præstation.Da den gamle, langsomme kom væk fra det midterforsvar begyndte det at spillefor Ludwig og dermed for den samlede OB-defensiv.
    Sammenlignet med sidste kamp i Brøndby, skabte vi mangeflere chancer/muligheder, men vi er stadig ikke dygtige nok til at spille os udaf deres pres. Der mangler 2-3 spillere i opstillingen med bedre teknik, for at det kan ladesig gøre. Samtidig kræver det også at der er uhyggeligt meget bevægelse afspillere uden bold i 2., 3. og 4. led, så disse bringer sig ud af skyggen itide og fungerer som en samlet organisme. Det er vi ikke dygtige nok til.
    Men jeg må sige, at OB-holdet har rykket sig. Denne uafgjort er ikke en enlig svale. Ubesejret i 4 i træk og kun et nederlag i 8 kampe. Hvornårhar vi sidste kunne fremvise en sådan statistik i grundspillet, hvormodstanderne ikke er bund-8-hold? Pilen peger opad – flot moral og kollektivindsats i rigtig mange kampe i træk. Det hæfter jeg mig ved. Det er nyt. Nuskal der et par sejre på kontoen, så kommer vi også til at rykke os i tabellen,da de andre nederste 10-12 hold er meget svingende.

    #2
    Jeg er helt enig mht. vores centrale midtbane. De fejler faktisk både på og uden bolden. På bolden er vi for langsomme og tydeligvis ikke på niveau med bøf og defensivt synes jeg at mukhtar og Laursen får plads op igennem midten, hvor de kan stikke Kamil. Heldigvis var han mindre skarp end han plejer og så havde vi også linjevogteren på vores side et par gange. Jeg forstår udmærket at trænerteamet vælger krigerne, men jeg synes han burde reagere på at det ikke fungerede. At give Greve 83 min i den her kamp er forkert i mine øjne. Han var dårlig og de sidste 20 min han havde på banen, var han træt. På positivsiden har vi de 4 bagerste, som igen gør det svært at score imod os. Enkelte gange har både tverskov og leuwin lidt panik på, men ellers dækker de imponerende godt op og når det virkelig brændte på, stod der en debutant i kassen, som var fremragende.
    Offensivt har angriberne det svært, men jeg savner at Bashkim kommer ned i banen og bruger sin teknik til at holde lidt i bolden, når nu de andre havde så svært ved det. Det har nok ikke været gameplanen, men når kampen formede sig sådan, så havde det været godt med en spiller, som kunne skille sig lidt kløgtigt af med kuglen og afværge lidt af det stormvejr vi kom i. Vi har dog egentlig de chancer man kan forvente og kunne sagtens have scoret 2 mere. Det kunne bøf i den grad også og vi skal være glad for det ene point i en kamp, hvor vi langt fra spiller Brøndby som de skal spilles. Omvendt er jeg nu også ret sikker på at Bøf rykker op på den bronzeplacering, hvis de fastholder det bid i presspillet, som de havde igår. Det lignede lidt af det gamle, selvom erstatningerne for pukki og Nørgaard tydeligvis er 2-3 niveauer under

    Comment


      #3
      Man kan diskuttere om MJ skulle have startet. Jeg forstår godt formålet, men han var ingen opspilsstation og fik sig ikke rykket fri. Ikkke at NH eller AK ligefrem er fremragende. AK er vist færdig på superliga niveau og NH kommer ikke rigtigt på gammelt niveau. Ærgerligt, at Greve ikke blev skiftet efter en time. Som I nævner, så er niveauet hos et par stykker mere til bunden, end toppen af rækken.
      Havde vi nu haft en stor stærk angriber i går, så havde Baskim været farlig. Det blev han sjældent i går

      Comment


        #4
        Oliver på rundens hold i Tipsbladet

        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...aen-13-runde-1

        Comment


          #5
          Selv om Brøndby var det bedste hold og pointet var lidt heldigt, så følte jeg ikke os "kørt over", som man kunne frygte det sted, når modstanderen har bolden så meget og lagde så hårdt et tryk; så der er i den grad kommet mere ballast. Når vi mangler kvaliteten i boldomgangen har vi, til forskel fra mange kampe under Kent nu en base at falde tilbage på; og vi skaber alligevel 4-5 pænt store muligheder; der gør at nok havde Brøndby fortjent sejren; men målt på den vigtigste del i fodbold, så var vi med i kampen helt til det sidste.

          Det er en kvalitet i sig selv.

          At vi så ikke sætter dem ind er en anden sag; det gjorde Brøndby heller ikke; så en 3-2'er til Brøndby havde nok været det "retmæssige" resultat.

          Det hold tilføjet bedre boldspillere, skarpere boldspillere end f.eks Casper Nielsen og Mathias Greve ville gøre en forskel. JJ og Eskesen comes to mind, men dér skal der dels bygges noget fysik på som Casper og Greve har; og dels skal de også holdes skadesfrie.

          Alt i alt en positiv oplevelse; hvor den holdmæssige præstation var i top; men boldomgangen for dårlig; qua manglende kvalitet på midten.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #6
            Mehrt undrrholdsom Artikel om Olivers debutkamp:
            https://www.bt.dk/superligaen/det-sa...edium=facebook
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #7
              Jeg synes faktisk at OB spiller en skidt kamp. Brøndby busser bare derud af, og der var mange muligheder for at vende spillet ud af presset. Det formår OB ikke i kampen. Og 1 point er rigtig godt solgt på dagen.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                Jeg synes faktisk at OB spiller en skidt kamp. Brøndby busser bare derud af, og der var mange muligheder for at vende spillet ud af presset. Det formår OB ikke i kampen. Og 1 point er rigtig godt solgt på dagen.
                Helt enig. Nok en af de dårligste kampe i efteråret. Og et heldigt point. Men Brøndby er også langt fra sidste sæsons niveau. Det var en underholdende kamp men med ringe kvalitet fra begge hold.

                Comment


                  #9
                  https://twitter.com/BrondbyIF/status...34836707147778

                  Nu de igen ikke kunne vinde en hjemmekamp, skal de da lige forsøge at blære sig med, hvor ringe vores opspil var...

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    https://twitter.com/BrondbyIF/status...34836707147778

                    Nu de igen ikke kunne vinde en hjemmekamp, skal de da lige forsøge at blære sig med, hvor ringe vores opspil var...
                    Ja det koger det jo meget godt kampbilledet ned. I flere af de episoder der er det bare en aflevering som skal op i skoen på en angriber og så er vi 2 mod 2 imod et langsomt midterforsvar fra brøndby. Det bør også være noget at jm tager med, for både AGF og nu bøf havde stor succes med et højt pres imod os. Her skal vi være langt mere modstandsdygtige, for enhver træner kan se at den taktik bærer frugt imod os pt.

                    Comment

                    Working...
                    X