Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Transfervindue vinter tråd 18/19

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Tabte lige kaffen ... har aldrig hørt om en 18 årig der går på fodbold pension i staterne. Det er useriøst ... han havde så ingen ambitioner.
    I de sidste 12 måneder er der solgt spillere fra MLS til klubber som Bayern München, Newcastle, Leipzig, Rangers og Besiktas. Men det er måske for meget "fakta" for dig?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Eller måske synes han, at udsigten til at bo i New York og spille for et af USAs bedste hold for over 18.000 tilskuere i gennemsnit til hjemmekampene, lyder fristende. Argh ok, det kan jeg godt selv høre. Det lyder vanvittigt, at nogle skulle ville foretrække det over at spille for OB.
      Det kan vel være begge dele?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Eller måske synes han, at udsigten til at bo i New York og spille for et af USAs bedste hold for over 18.000 tilskuere i gennemsnit til hjemmekampene, lyder fristende. Argh ok, det kan jeg godt selv høre. Det lyder vanvittigt, at nogle skulle ville foretrække det over at spille for OB.
        Naturlig kan det være interessant. Men når en klub som Borussia Mönchengladbach er interesseret i en 18årig så må man vel spørge om MLS er den bedste liga at starte en stor karriere. Synes der findes bedre steder i Europa hvor man kan præsentere sig og de med bedre muligheder at udvikle karrieren.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
          Det kan vel være begge dele?
          Ja, det kan det være, men man kan også sagtens skifte til NYRB, uden at endgamet nødvendigvis skal være at ende i Leipzig. Tyler Adams der lige er skiftet til Leipzig, er den første spiller nogensinde som Leipzig henter i New York. De har altså solgt ligeså mange spillere til Chelsea som de har solgt til Leipzig. Der er masser af gode argumenter for, hvorfor NYRB er en spændende mulighed isoleret set.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
            Naturlig kan det være interessant. Men når en klub som Borussia Mönchengladbach er interesseret i en 18årig så må man vel spørge om MLS er den bedste liga at starte en stor karriere. Synes der findes bedre steder i Europa hvor man kan præsentere sig og de med bedre muligheder at udvikle karrieren.
            Det synes jeg så ærligt talt er en lidt forstokket holdning til, hvordan man kan karriereplanlægge i dag. Fodbolden udvikler sig over alt på kloden, USA ikke undtaget, og den modstand og det pres man møder i MLS er efterhånden ved at være ret højt. Jeg kan ikke se, hvorfor det nødvendigvis skulle være bedre for hans udvikling at komme til Gladbach for at spille på deres U19-hold eller reservehold i den 4. bedste række, eller ende med en lejeaftale i 3. Bundesliga eller lignende.

            Jeg kan heller ikke se, at den karriereudvikling Anders Dreyer er igang med, hvor han nu er blevet lejet ud til bundproppen i den skotske liga, hvor den tekniske og boldbesiddende stil han passer godt ind i, nok ikke bliver prioriteret særligt højt, skulle være noget eksempel til efterfølgelse. Ja, der er helt sikkert nogle centraleuropæiske ligaer, som virker mere oplagte, og hvor der er en historik med danske spillere, men for hver der lykkes dernede, er der også en der ikke gør det, og hvis ikke de gode tilbud har været der, ja så er det jo ikke rigtigt et valg.

            I MLS er der masser af mulighed for at udvikle sig og få hår på brystet. Der er knap 22.000 tilskuere til en MLS-kamp, der er hold der snitter over 40.000 og 50.000 til deres hjemmekampe, og NYRB deltager tilmed i den Nord- og Mellemamerikanske CL, hvor de kan møde nogle af de bedste mexicanske hold, så han får i den grad muligheden for at blive prøvet af på nogle store scener. Og med salg til Bayern, Leipzig og Newcastle bare det seneste år, har MLS vidst bevist sig som værende et fornuftigt udstillingsvindue.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Det synes jeg så ærligt talt er en lidt forstokket holdning til, hvordan man kan karriereplanlægge i dag. Fodbolden udvikler sig over alt på kloden, USA ikke undtaget, og den modstand og det pres man møder i MLS er efterhånden ved at være ret højt. Jeg kan ikke se, hvorfor det nødvendigvis skulle være bedre for hans udvikling at komme til Gladbach for at spille på deres U19-hold eller reservehold i den 4. bedste række, eller ende med en lejeaftale i 3. Bundesliga eller lignende.

              Jeg kan heller ikke se, at den karriereudvikling Anders Dreyer er igang med, hvor han nu er blevet lejet ud til bundproppen i den skotske liga, hvor den tekniske og boldbesiddende stil han passer godt ind i, nok ikke bliver prioriteret særligt højt, skulle være noget eksempel til efterfølgelse. Ja, der er helt sikkert nogle centraleuropæiske ligaer, som virker mere oplagte, og hvor der er en historik med danske spillere, men for hver der lykkes dernede, er der også en der ikke gør det, og hvis ikke de gode tilbud har været der, ja så er det jo ikke rigtigt et valg.

              I MLS er der masser af mulighed for at udvikle sig og få hår på brystet. Der er knap 22.000 tilskuere til en MLS-kamp, der er hold der snitter over 40.000 og 50.000 til deres hjemmekampe, og NYRB deltager tilmed i den Nord- og Mellemamerikanske CL, hvor de kan møde nogle af de bedste mexicanske hold, så han får i den grad muligheden for at blive prøvet af på nogle store scener. Og med salg til Bayern, Leipzig og Newcastle bare det seneste år, har MLS vidst bevist sig som værende et fornuftigt udstillingsvindue.
              Spørgsmål er hvor langt han vil være fra holdet i NYRB? Han kommer vel næppe tættere på fast spilletid end i OB, eller hvad?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                I de sidste 12 måneder er der solgt spillere fra MLS til klubber som Bayern München, Newcastle, Leipzig, Rangers og Besiktas. Men det er måske for meget "fakta" for dig?
                Nå. Ja det er nyt for mig. Kender intet til soccer.... spiller de efter gængse regler :)

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Det synes jeg så ærligt talt er en lidt forstokket holdning til, hvordan man kan karriereplanlægge i dag. Fodbolden udvikler sig over alt på kloden, USA ikke undtaget, og den modstand og det pres man møder i MLS er efterhånden ved at være ret højt. Jeg kan ikke se, hvorfor det nødvendigvis skulle være bedre for hans udvikling at komme til Gladbach for at spille på deres U19-hold eller reservehold i den 4. bedste række, eller ende med en lejeaftale i 3. Bundesliga eller lignende.

                  Jeg kan heller ikke se, at den karriereudvikling Anders Dreyer er igang med, hvor han nu er blevet lejet ud til bundproppen i den skotske liga, hvor den tekniske og boldbesiddende stil han passer godt ind i, nok ikke bliver prioriteret særligt højt, skulle være noget eksempel til efterfølgelse. Ja, der er helt sikkert nogle centraleuropæiske ligaer, som virker mere oplagte, og hvor der er en historik med danske spillere, men for hver der lykkes dernede, er der også en der ikke gør det, og hvis ikke de gode tilbud har været der, ja så er det jo ikke rigtigt et valg.

                  I MLS er der masser af mulighed for at udvikle sig og få hår på brystet. Der er knap 22.000 tilskuere til en MLS-kamp, der er hold der snitter over 40.000 og 50.000 til deres hjemmekampe, og NYRB deltager tilmed i den Nord- og Mellemamerikanske CL, hvor de kan møde nogle af de bedste mexicanske hold, så han får i den grad muligheden for at blive prøvet af på nogle store scener. Og med salg til Bayern, Leipzig og Newcastle bare det seneste år, har MLS vidst bevist sig som værende et fornuftigt udstillingsvindue.
                  Naturligt er MLS i dag mere end kun en liga hvor tidligere stjerne-spiller lader karrieren løbe ud. Men de store ligaer er nu en gang de europæiske. Og der kan man trække der mere opmærksomhed på sig. Siger ikke at det er umuligt men tror muligheder er færre i MLS og vejen tilbage er ikke selvskriven. Og i Europa er der nu bare mere muligheder. Salzburg som mellemstation ville jeg forstå langt mere. Synes spillemåde i Salzburg og Leipzig passer godt til ham så hvis det må være Red Bull så ser Salzburg som mere oplagt.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Bare der kommer nogle kugler i kassen, kan han for min skyld spille hvor han vil. Men jeg er overbevist om at USA er et skridt ned ift superligaen. Det ser satme sløjt ud med de kampe der er på tv.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                      Spørgsmål er hvor langt han vil være fra holdet i NYRB? Han kommer vel næppe tættere på fast spilletid end i OB, eller hvad?
                      Ja, det er jo selvfølgelig et vigtigt element. Hvis han bare er igang med at bytte en plads som 4. angriber ud med en lignende rolle, så er det svært at se den store mening i det. Jeg vil tro, at han i udgangspunktet er tættere på holdet. Så vidt jeg kan se spiller de også noget lignende en 4-3-3, så der kunne være muligheder for ham som kant.

                      I sidste sæson spillede deres klare nr. 1 i angrebet, Wright-Phillips, 43 ud af de 46 kampe de spillede, hvilket måske er lidt vel rigeligt store veksler at skulle trække på en angriber der bliver 34 om en måned. Den angriber med næstflest kampe spillede 10, og ham har de ophævet med her i december, så konkurrencen ser ikke særligt stor ud. Dertil er man jo også begrænset på, hvor mange udlændinge man må have, og jævnfør den her liste https://en.wikipedia.org/wiki/MLS_In...l_Roster_Slots , så har de allerede én udlænding for meget, så jeg tænker dårligt, at man har tænkt sig at skille sig af med to udlændinge for at hente en ind som ikke er tiltænkt at skulle spille en betydelig rolle.

                      Comment


                        AT se MLS som et skridt ned skriger da til himlen om uvidenhed. Det er en række med langt bedre spillere end herhjemme, og mulighederne for at blive set og dermed score den fede kontrakt i en storklub er væsentlig større end i lille DK. Åben horisonterne tak!!
                        Last edited by Dinjo; 05-02-2019, 19:21.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
                          To forsvarspillere jeg til en hver tid hellere ville have en AL
                          Hahaha. Tshiembe? Klart da.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Dinjo Se indlæg
                            AT se MLS som et skridt ned skriger da til himlen om uvidenhed. Det er en række med langt bedre spillere end herhjemme, og mulighederne for at blive set og dermed score den fede kontrakt i en storklub er væsentlig større end i lille DK. Åben horisonterne tak!!
                            Der er nogle enkelte bedre spillere. Men de fleste hold er taktisk langt efter superligaen. Fcm og FCK ville også ligge i toppen af mls.
                            Jeg kan se deres kampe og niveauet er langt fra imponerende. Så stik bare piben ind :)

                            Comment


                              Kan der tænkes at der har været budkrig på ham?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Jafre Se indlæg
                                Kan der tænkes at der har været budkrig på ham?
                                Meget muligt. OB har da uden tvivl kunne bruge den officielle interesse fra Gladbach i forhandlingerne.
                                Jeg håber bare at vi begynder at få gode penge for vores spillere så vi kan flytte os som klub. Hvis vi alligevel skal miste vores bedste spillere hele tiden kan vi lige så godt blive belønnet med store beløb. Det kan forhåbentlig gøre at vi kan fortsætte indkøbene i Kadrii,Drachman og Ramon klassen. Og gerne bedre.

                                Comment

                                Working...
                                X