Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Transfervindue vinter tråd 18/19

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
    Det er lige præcis den her slags handler, der gør, at vi aldrig rykker os. Hvis vi konstant bliver ved med at hente spillere ind, der ikke har niveau, så kommer vi aldrig videre. For HVER spiller der ryger ud, skal man forsøge at få én ind, der er marginalt bedre, og til sidst får man et slagkraftigt hold - over tid, nuvel. Men når én ryger ud, og der hentes en tilsvarende ringe spiller ind (eller ringere), rykker vi os ingen steder.
    Det er vel en naturlig del af alle transfers, at nogen klarer cuttet og andre ikke gør. Vi hentede Leuwin, Drachmann, Sayouba, Bashkim og Vacek i sommers. Tre ud af fem har været stærke tilføjelser, Sayouba er uden for bedømmelse og Vacek har bare ikke klaret cuttet. Derfor skipper man ham ved førstgivende lejlighed. Det forstår jeg ikke, at man kan kritisere.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af WesselsTheWarrior Se indlæg
      Det er vel en naturlig del af alle transfers, at nogen klarer cuttet og andre ikke gør. Vi hentede Leuwin, Drachmann, Sayouba, Bashkim og Vacek i sommers. Tre ud af fem har været stærke tilføjelser, Sayouba er uden for bedømmelse og Vacek har bare ikke klaret cuttet. Derfor skipper man ham ved førstgivende lejlighed. Det forstår jeg ikke, at man kan kritisere.
      Anken går måske på at JHs hitrate ikke sædvanligvis har været særlig høj. Samt at der er for mange spillere der har forladt klubben med en pose penge i hånden, fremfor et salg. Lad os håbe at det kommer lidt mønt i kassen, og ikke ud af kassen.
      Last edited by sinus; 28-01-2019, 12:15.
      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
        Det er lige præcis den her slags handler, der gør, at vi aldrig rykker os. Hvis vi konstant bliver ved med at hente spillere ind, der ikke har niveau, så kommer vi aldrig videre. For HVER spiller der ryger ud, skal man forsøge at få én ind, der er marginalt bedre, og til sidst får man et slagkraftigt hold - over tid, nuvel. Men når én ryger ud, og der hentes en tilsvarende ringe spiller ind (eller ringere), rykker vi os ingen steder.
        Men Lund er jo ikke hentet for at erstatte nogen. Han skal vikariere indtil at Ludwig er klar igen.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
          Men Lund er jo ikke hentet for at erstatte nogen. Han skal vikariere indtil at Ludwig er klar igen.
          Ja, og han er for dårlig i min optik. Vi står og mister formentlig Tverskov til sommer - så brug dog muligheden for at hente en spiller ind, der rent faktisk kan forstærke holdet, både nu, og på længere sigt. Som en anden nævner, så er der rettidig omhu. Så har han haft 6 måneder til at spille sig ind under JM og så er han klar fra næste sæson.

          Det er f.eks. sådan FCK gør med stort set alle deres transfers. Hvis de har en spiller, de ved, de skyder af til sommer, så henter de typisk erstatningen ind nu.

          Vi henter en eller anden håbløs midlertidig lappeløsning, der hverken forbedre os eller er en langsigtet løsning, og derfor rykker vi os ingen steder. Nu er Ludwig skadet + der er stor sandsynlighed for, at Tverskov smutter - så brug muligheden til at hente en kompetent erstatning ind i stedet. Jeg ved godt, det ikke er så sort/hvidt, men synes godt nok der har været mange af de her Vacek-type handler.

          Og ja, self skal de have probs for både Leeuwin, Drachmann og Bashkim, der alle har vist flot niveau.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
            Ja, og han er for dårlig i min optik. Vi står og mister formentlig Tverskov til sommer - så brug dog muligheden for at hente en spiller ind, der rent faktisk kan forstærke holdet, både nu, og på længere sigt. Som en anden nævner, så er der rettidig omhu. Så har han haft 6 måneder til at spille sig ind under JM og så er han klar fra næste sæson.

            Det er f.eks. sådan FCK gør med stort set alle deres transfers. Hvis de har en spiller, de ved, de skyder af til sommer, så henter de typisk erstatningen ind nu.

            Vi henter en eller anden håbløs midlertidig lappeløsning, der hverken forbedre os eller er en langsigtet løsning, og derfor rykker vi os ingen steder. Nu er Ludwig skadet + der er stor sandsynlighed for, at Tverskov smutter - så brug muligheden til at hente en kompetent erstatning ind i stedet. Jeg ved godt, det ikke er så sort/hvidt, men synes godt nok der har været mange af de her Vacek-type handler.

            Og ja, self skal de have probs for både Leeuwin, Drachmann og Bashkim, der alle har vist flot niveau.
            Enig over hele linien. Hent dog den nye Tingager eller Tverskov så personen har minimum 6 måneder til at finde sig til rette.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
              Ja, og han er for dårlig i min optik. Vi står og mister formentlig Tverskov til sommer - så brug dog muligheden for at hente en spiller ind, der rent faktisk kan forstærke holdet, både nu, og på længere sigt. Som en anden nævner, så er der rettidig omhu. Så har han haft 6 måneder til at spille sig ind under JM og så er han klar fra næste sæson.

              Det er f.eks. sådan FCK gør med stort set alle deres transfers. Hvis de har en spiller, de ved, de skyder af til sommer, så henter de typisk erstatningen ind nu.

              Vi henter en eller anden håbløs midlertidig lappeløsning, der hverken forbedre os eller er en langsigtet løsning, og derfor rykker vi os ingen steder. Nu er Ludwig skadet + der er stor sandsynlighed for, at Tverskov smutter - så brug muligheden til at hente en kompetent erstatning ind i stedet. Jeg ved godt, det ikke er så sort/hvidt, men synes godt nok der har været mange af de her Vacek-type handler.

              Og ja, self skal de have probs for både Leeuwin, Drachmann og Bashkim, der alle har vist flot niveau.
              Jeg synes, det er genialt, at du sammenligner OB`s transferstrategi med FCK`s. Vi har jo også de samme økonomiske muligheder, eller hvad ???

              Comment


                Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                Jeg synes, det er genialt, at du sammenligner OB`s transferstrategi med FCK`s. Vi har jo også de samme økonomiske muligheder, eller hvad ???
                Nej, naturligvis har vi ikke det. Men tror du ikke også at han mener, at selve stragien godt kan kopieres uden man nødvendigvis henter spillere på et niveau tilsvarende FCK?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                  Jeg synes, det er genialt, at du sammenligner OB`s transferstrategi med FCK`s. Vi har jo også de samme økonomiske muligheder, eller hvad ???
                  Man kan godt køre med samme strategi, uden at bruge de samme økonomiske midler?

                  Eller skal jeg forstå det sådan, at din påstand er, at fordi vi ikke har samme økonomi til rådighed, at så kan man ikke tænkte i rettidig omhu?

                  Eksempel: Vi regner det for sandsynligt, at Tverskov smutter til sommer, så mener du ikke, at vi kan hente én ind i dette vindue, der vil kunne fungere som erstatning for ham, eller hvordan skal jeg forstå logikken?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                    Ja, og han er for dårlig i min optik. Vi står og mister formentlig Tverskov til sommer - så brug dog muligheden for at hente en spiller ind, der rent faktisk kan forstærke holdet, både nu, og på længere sigt. Som en anden nævner, så er der rettidig omhu. Så har han haft 6 måneder til at spille sig ind under JM og så er han klar fra næste sæson.

                    Det er f.eks. sådan FCK gør med stort set alle deres transfers. Hvis de har en spiller, de ved, de skyder af til sommer, så henter de typisk erstatningen ind nu.

                    Vi henter en eller anden håbløs midlertidig lappeløsning, der hverken forbedre os eller er en langsigtet løsning, og derfor rykker vi os ingen steder. Nu er Ludwig skadet + der er stor sandsynlighed for, at Tverskov smutter - så brug muligheden til at hente en kompetent erstatning ind i stedet. Jeg ved godt, det ikke er så sort/hvidt, men synes godt nok der har været mange af de her Vacek-type handler.

                    Og ja, self skal de have probs for både Leeuwin, Drachmann og Bashkim, der alle har vist flot niveau.
                    Men det kommer jo helt an på om teamet vurderer Ludwig til at være erstatningen for Tverskov. Hvis ikke er det dumt at man ikke udnytter muligheden, men hvis man tror på Ludwig kan jeg godt forstå at man tager en billig midlertidig løsning nu her. Hvis vi jo gerne skal over og spille 4-4-2 så vil den hedde Leuwin, Ludwig og Lund fra sommer. Evt, flankeret af en ung som 4. Valg. Hvis Tverskov ryger.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                      Ja, og han er for dårlig i min optik. Vi står og mister formentlig Tverskov til sommer - så brug dog muligheden for at hente en spiller ind, der rent faktisk kan forstærke holdet, både nu, og på længere sigt. Som en anden nævner, så er der rettidig omhu. Så har han haft 6 måneder til at spille sig ind under JM og så er han klar fra næste sæson.

                      Det er f.eks. sådan FCK gør med stort set alle deres transfers. Hvis de har en spiller, de ved, de skyder af til sommer, så henter de typisk erstatningen ind nu.

                      Vi henter en eller anden håbløs midlertidig lappeløsning, der hverken forbedre os eller er en langsigtet løsning, og derfor rykker vi os ingen steder. Nu er Ludwig skadet + der er stor sandsynlighed for, at Tverskov smutter - så brug muligheden til at hente en kompetent erstatning ind i stedet. Jeg ved godt, det ikke er så sort/hvidt, men synes godt nok der har været mange af de her Vacek-type handler.

                      Og ja, self skal de have probs for både Leeuwin, Drachmann og Bashkim, der alle har vist flot niveau.
                      Det havde været det ideelle at finde afløseren nu, men det er nok ikke det nemmeste i en klub som vores. FCK har både omdømme og økonomi til at kigge på en lang række klassespillere som de kan hente i hvert vindue. OB har hentet 3 deciderede profiler i sommers, hvilket nok har tæret på budgettet til dette vindue. Derudover er det alment kendt at vintervinduets udvalg ikke er ligeså bredt som sommerens. Derfor kan det være at man simpelthen ser meget bedre muligheder for at finde en afløser for tverskov til sommer. Jeg er med på af at JH henter for meget lort, men hvis man skal op med kongelønninger for at få en forsvarsspiller, der er floppet i 3. Bundesliga, så forstår jeg godt at man henter en billig breddespiller, og så venter med profilen til sommer, hvor udbuddet gør at priserne reguleres til et mere normalt niveau.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                        Man kan godt køre med samme strategi, uden at bruge de samme økonomiske midler?

                        Eller skal jeg forstå det sådan, at din påstand er, at fordi vi ikke har samme økonomi til rådighed, at så kan man ikke tænkte i rettidig omhu?

                        Eksempel: Vi regner det for sandsynligt, at Tverskov smutter til sommer, så mener du ikke, at vi kan hente én ind i dette vindue, der vil kunne fungere som erstatning for ham, eller hvordan skal jeg forstå logikken?
                        Hvis du vil køre samme strategi som FCK, så skal du sætte forventningerne ned til spillerne, fordi der ikke er penge til at have dem vi har samt en fremtidige Tverskov.

                        Jeg vil gerne køre samme strategi, og det tro jeg også JM, JH og Thorborg vil. Men risikoen ved at OB gør det, vil være større, fordi vi med det budget vi har, skal købe spillerne inden de har bevist sig på højeste niveau. Her står FCK i en anden situation, og de har stadig nogle missere. Men da de køber på en anden hylde, så kan de stadig lave penge på en Gregus eller Palovic. Mens OB vil stå med en divisionsspiller eller bund SL-spiller, som ikke slog igennem og blot endte med at være en træningsspiller.

                        Comment


                          Jesper Hansen fremstår ikke som den mest opfindsomme sportsdirektør med et stort netværk, men Frederik Sørensen ville han aldrig kunne hente ... uanset :).
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            Jesper Hansen fremstår ikke som den mest opfindsomme sportsdirektør med et stort netværk, men Frederik Sørensen ville han aldrig kunne hente ... uanset :).
                            Øøøøøøøøøv..... hvorfor ikke?.......

                            Jeg synes lige jeg mangler 3 siders debat der forklarer mig hvorfor.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                              Jeg synes, det er genialt, at du sammenligner OB`s transferstrategi med FCK`s. Vi har jo også de samme økonomiske muligheder, eller hvad ???
                              Nej selvfølgelig ikke, men der er altså også noget der hedder at være klogere og dygtigere end de andre. Det kræver stærke ledere med kloge strategier, dygtige scouts, stærkt netværk osv. I den periode hvor JH tog over, smed han blandt andet Nedergaard ud, en vanvittig dygtig scout men man valgte ikke at følge hans råd (og rygtet siger, at anbefalingerne holdte vand). OB kunne i den periode have løftet sig som klub indenfor den økonomiske ramme, alene ved at forvalte den økonomiske ramme bedre. Jeg vil til stadighed minde om Matti Lund sagen, hvor man stod og manglede præcist hans type, men smed ham ud hvorefter han blev profil i Norge, alt i mens man hentede enten nulbonner eller dyre spillere der ikke matchede som Izunna og Makrini på samme tid.

                              Vi har gang på gang set, at JH kun lapper, men ikke tænker fremad. Det ene øjeblik er der for mange forsvarsspillere, men mangel på midtbanespillere, det næste øjeblik alt for mange midtbanespillere men for få forsvarere, plus at salg næsten hver gang ikke er fuldt op med en fuldgod erstatning, enten en der var i truppen som var gjort klar, eller en man havde scoutet længe.

                              Vi skal ikke som FCK spille med om guldet, vi skal blot scoute os til en top-6, det er en kæmpeforskel, så sammenligningen holder ikke vand.

                              Min påstand er, at vi med JH ganske simpelt ikke står stærkt nok i det sportslige set-up og helt grundlæggende mangler en klar plan. Alt det her med, at vi så åbenbart skal være 4-4-2 klub, men konsekvent har spillet 3-5-2 i en halvsæson, hvorefter man så ikke helt ved, hvad man vil om et halvt år, det holder jo heller ikke. Så lapper man igen med Lund, fordi nu skal man se tiden lidt an, når man jo ikke aner, hvad behovet er om et halvt år.

                              Det er bare ikke godt nok hele vejen rundt.

                              Comment


                                Jh som sædvanlig for sent ud. Den her var til at spotte længe.

                                https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...alvaro-morata/


                                Nogen af jer vil måske grine af mig men Det handler om, at skrue en pakke sammen som er interessant nok men kontakten skulle have været taget før Atl Madrid kom på banen. De 3 store betaler mere for samme spillere, men nej det jan god være det ikke kunne gå op. Min pointe er mere at JH sidder på hænderne mens der er muligheder hvis man er fremme i skoene. Feks er Bo Henriksen langt bedre inde i markede, selvom han også skal varetage træningen.

                                Comment

                                Working...
                                X