Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Transfervindue vinter tråd 18/19

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Jeg nedgør dig ikke. Jeg skriver, at du gerne må tro, at det ikke er den fulde sandhed. Jeg har på intet tidspunkt refereret til noget du direkte har skrevet. Men at skrive som Kielberg gør:

    Faktisk synes jeg man burde holde sig for god til at poste sådan en useriøs artikel. Den er fuldt på højde med nogle af forums mere kontroversielle brugeres input.

    Det er nedladende, og det er frem for alt naivt at tro, at pågældende journalist bare skulle finde på sådanne historier helt ud af det blå, når han gang på gang refererer historier der viser sig at være sande fra ledelsesgangene i danske fodboldklubber. Det giver ingen mening, at han skulle skrive noget han ved ikke passer, at han så måske ikke har fået den fulde sandhed fra en af hans kilder, det er en anden sag.
    Tænker nu heller ikke at man skal sluge hvert et ord råt. Uanset hvor meget han nu engang har kaldt, så er han en journalist der har skrevet en betalingsartikel, og det virker til at han vil sætte tingene lidt på spidsen i overskriften, imens han gør det til en gratis omgang pladder, ved at sige at påstå det sikkert bliver svært at komme af med dem. Jeg skal ikke kunne sige, hvor meget han ved, men som jeg læser det så vinder han alt, hvis vi sælger en af dem til vinter, men taber ingenting med mindre vi decideret går ud og forlænger med en af dem. Så er det sgu nemt at være troværdig

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
      Det er simpelthen for langt ude. Det er jo absurt at Michaelsen/OB skulle plapre op om sådanne planer. Det er for lukkede døre de samtaler foregår.
      Faktisk synes jeg man burde holde sig for god til at poste sådan en useriøs artikel. Den er fuldt på højde med nogle af forums mere kontroversielle brugeres input. Ingen nævnt ingen glemt.
      Jeg tror ikke på det.
      Plapre op? Er det at gå til agenten/spilleren, at plapre op? Hvad skulle han ellers?
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
        Tænker nu heller ikke at man skal sluge hvert et ord råt. Uanset hvor meget han nu engang har kaldt, så er han en journalist der har skrevet en betalingsartikel, og det virker til at han vil sætte tingene lidt på spidsen i overskriften, imens han gør det til en gratis omgang pladder, ved at sige at påstå det sikkert bliver svært at komme af med dem. Jeg skal ikke kunne sige, hvor meget han ved, men som jeg læser det så vinder han alt, hvis vi sælger en af dem til vinter, men taber ingenting med mindre vi decideret går ud og forlænger med en af dem. Så er det sgu nemt at være troværdig
        Ja, der er naturligvis et salgselement i den type journalistik. Ingen tvivl om det. Men når det så er sagt, så er jeg slet ikke i tvivl om, at den historie i grove træk er sand. Det er muligt at Egelund sætter den lidt på spidsen, men selve kerneindholdet er imø helt troværdigt; at Michelsen vil af med tre angribere, som trækker en særdeles høj løn, og slet ikke præsterer derefter. Og jeg synes Sheed redegør fint for mekanismerne i forbindelse med den type sager.

        Og lige en anden ting: Efter Qureshi-sagen, så er de danske sportsjournalister (og i særdeleshed på EB og BT) meget påpasselige med bare at smide rygter og artikler afsted uden rygdækning. For at citere Der Spiegels fodboldredaktør Christoph Winterbach i forbindelse med Ronaldos voldtægtssag. "We know what we are doing. We do this sort of thing for a living".

        Comment


          #94
          Uanset hvad, så er der vel ikke noget odiøst i, at JM gerne vil af med de tre angribere. Det kan alle med to øjne i hovedet da se hvorfor han vil?

          Festersen er ofte ikke engang i truppen, så det kan ikke komme som et gigantisk chok.

          AK starter oftere og oftere på bænken, og er truppens mest løntunge spiller. Han bidrager ikke med mål, og ser lad ud, når han spiller. Hvorfor skulle han ikke ville af med ham?

          Helenius har fået nogle startere især på det sidste, men hvis man ser vores kampe er det jo ret åbenlyst, at manden er mere eller mindre talentløs. Ja, han er træfsikker på straffespark, men det er vel også det. Han er langsom, klodset i sine bevægelser, ringe på låget, og meget, meget lidt aggresiv i presset. Altså ikke lige den type, JM måske drømmer om at se på banen.

          Han vil da nok også gerne af med Vacek, KEP og Yao, hvis det kunne give plads til andre spillere.

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
            Uanset hvad, så er der vel ikke noget odiøst i, at JM gerne vil af med de tre angribere. Det kan alle med to øjne i hovedet da se hvorfor han vil?

            Festersen er ofte ikke engang i truppen, så det kan ikke komme som et gigantisk chok.

            AK starter oftere og oftere på bænken, og er truppens mest løntunge spiller. Han bidrager ikke med mål, og ser lad ud, når han spiller. Hvorfor skulle han ikke ville af med ham?

            Helenius har fået nogle startere især på det sidste, men hvis man ser vores kampe er det jo ret åbenlyst, at manden er mere eller mindre talentløs. Ja, han er træfsikker på straffespark, men det er vel også det. Han er langsom, klodset i sine bevægelser, ringe på låget, og meget, meget lidt aggresiv i presset. Altså ikke lige den type, JM måske drømmer om at se på banen.

            Han vil da nok også gerne af med Vacek, KEP og Yao, hvis det kunne give plads til andre spillere.
            Og problemet med historien er vel om det betyder at han vil afskibbe de 3 til vinter, eller at han bare mere generelt gerne ville have bedre angribere. For den ene er jo ret sensationel og den anden er jo bare logisk. Jeg har personligt svært ved at se os sende de 3 afsted med et tab og så samtidig skulle hente noget ind som kan erstatte dem hvis vi netop ikke har nogle penge, så bliver det måske noget med en lejeaftale et sted og så skal der bygges op igen til sommer og selvfølgelig kan MJ forhåbentlig få lagt lidt styrke på og spille en større rolle der, men uden penge bliver det stadig svært.

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              Det kan godt være at du skriver “man” foran dine ytringer om andres kapciteter men når du gør det i et quote så er det stadig møntet på afsenderen og du gør det faktisk jævnligt .. nedgører den du svarer på .. også selvom du for det meste argumenterer for dine holdninger efterfølgende .. det kunne “man” godt være foruden og personligt svarer jeg ikke retur, for det bliver sq til en dårlig debatkultur at få efter manden og ikke bolden .. så undværer jeg heller.
              Når jeg så skriver på denne post og ikke i den anden tråd hvor jeg også kaldes naiv, så er det mest for at give et vink med en vognstang, for jeg tror egentlig ikke at du er bevidst om det .. så det er ment på bedste måde og som konstruktivt feedback..
              Nu var det jo ikke mig der startede med at kalde en anden brugers indlæg for: "useriøst" og "fuldt på højde med nogle af forums mere kontroversielle brugeres input". At der så er nogle andre der føler sig ramte ved, at jeg replicerer det som tilsvarende nonsens, det har jeg svært ved at tage ansvar for. Jeg har skrevet, at hvis man bilder sig selv ind, at interne anliggender i OB aldrig siver ud, så er man naiv, og det må man kunne acceptere, hvis man tilsvarende er så skråsikker på, at det er løgn, og ikke er noget der skulle kunne lade sig gøre. Så kan man jo forsøge at forklare, hvorfor man er af den holdning, i stedet for bare at slå det hen som vrøvl. For mig lyder det af noget der sagtens kunne blive diskuteret på et sportslige udvalgsmøde, hvor der mig bekendt sidder en 7-8 mennesker. Det er godt nok ikke mange der skal referere lidt videre fra et sådant møde, før sådan noget kan forgrene sig ud, plus at der sidder nogle spillere og agenter der også kunne have en interesse i at få spredt sådan noget. Det er en offentlig hemmelighed, at AGFs forrige talentchef i høj grad var kilde til både Århus Stift og formiddagspressen, når det kom til interne anliggender i klubben, hvilket nok også er en af grundene til, at man fyrede en mand med 20 års anciennitet i klubben på gråt papir, så ja, ting der måske ikke altid er lige smarte sker omkring ledelsen i en fodboldklub, og sådanne ting lækkes forholdsvis ofte.

              Der laves hele tiden journalistik på klubbers transferplaner https://www.bt.dk/superligaen/broend...r-bliver-ofret, specielt fordi at de fleste agenter er notorisk plaprende, men klubber bruger da i høj grad også medierne til at plante historier. BT har sågar lavet en podcast nu, hvor deres journalister sidder og diskuterer de ting de hører. Hele sagaen om Tibbling og buddene fra først FCM og senere FCK, er et glimrende eksempel på, hvordan rivaliserende klubber og agenter brug medierne i et magtspil, og noget der ender med at blive en betændt sag.

              Og så er der vidst i øvrigt noget med glashus. Nu er det jo ikke længe siden, at du selv enterede en debat med at skrive "Hvor er der dog utrolig mange der ikkeved hvad de taler om ....", så den går da vidst begge veje.

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                Og problemet med historien er vel om det betyder at han vil afskibbe de 3 til vinter, eller at han bare mere generelt gerne ville have bedre angribere. For den ene er jo ret sensationel og den anden er jo bare logisk. Jeg har personligt svært ved at se os sende de 3 afsted med et tab og så samtidig skulle hente noget ind som kan erstatte dem hvis vi netop ikke har nogle penge, så bliver det måske noget med en lejeaftale et sted og så skal der bygges op igen til sommer og selvfølgelig kan MJ forhåbentlig få lagt lidt styrke på og spille en større rolle der, men uden penge bliver det stadig svært.
                Det ene udelukker vel ikke det andet. Som mckellberg skriver, så er der jo noget der tyder på, at han ikke har den helt store fidus til nogle af de tre angribere lige nu, og at man ikke føler at man får nok ud af dem, især med tanke på, at de to af dem er lønførende. Historien er, at han gerne vil af med de 3 og finde en makker til Bashkim som han for alvor tror på, og skal vi købe den historie, er det vel også en logisk indbygget præmis, at det ikke bare er let at gøre, og er noget der skal ske på de rigtige økonomiske vilkår. Det er jo i den forstand en meget simpel besked fra Michelsen til JH og spillernes agenter om, at de skal gå ud og søge mulighederne i markedet, og samtidig et los i røven til spillerne med en besked om, at de skal til at præstere væsentligt mere, hvis de har en ambition om at blive i OB og få spilletid. Og så er Michelsen vel næppe så dumstædig, at hvis en af dem laver 4-5 mål i de resterende kampe inden vinterpausen, at de så ikke skulle være velkomne inde i varmen igen.

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Det er jo rygtebørsen, men nok noget nær den mest troværdige rygtebørs herhjemme. Klaus Egelund er da i hvert fald tit den første der er ude mht. transfers herhjemme.

                  Kan ikke lige forstå, hvad der er vildt i, at der ingen penge er at handle for, og at Michelsen så gerne vil af med nogle spillere, så der er plads til nogle nye. Det er vel rimelig simpel matematik. Det er spillere der får nogle store lønninger, især AK og Helenius, og kan man få dem væk, er der frigivet nogle lønkroner der kan bruges på nye spillere. Problemet er jo så bare, at vi grundet dårlig sportslig ledelse har givet dem nogle så eksorbitante kontrakter, at vi nærmest står med hænderne bundet indtil, at de rammer kontraktudløb.
                  Plus en del andre dårlige indkøb og salg. Derfor lykkedes det ikke JH at få nok penge til at indkøbe spillere i top 6 klassen og Thorborg måtte til lommerne.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                    Det er simpelthen for langt ude. Det er jo absurt at Michaelsen/OB skulle plapre op om sådanne planer. Det er for lukkede døre de samtaler foregår.
                    Faktisk synes jeg man burde holde sig for god til at poste sådan en useriøs artikel. Den er fuldt på højde med nogle af forums mere kontroversielle brugeres input. Ingen nævnt ingen glemt.
                    Jeg tror ikke på det.
                    Men Festersens og AK's agenter har forhåbentlig fået at vide, at de gerne må kigge sig om efter nye græsgange.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                      Plus en del andre dårlige indkøb og salg. Derfor lykkedes det ikke JH at få nok penge til at indkøbe spillere i top 6 klassen og Thorborg måtte til lommerne.
                      ja nu har Niels set på dårlige spillere end ham behøver. Sådan vil det fortsætte så længe han ikke finder sig en ny direktør.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Det ene udelukker vel ikke det andet. Som mckellberg skriver, så er der jo noget der tyder på, at han ikke har den helt store fidus til nogle af de tre angribere lige nu, og at man ikke føler at man får nok ud af dem, især med tanke på, at de to af dem er lønførende. Historien er, at han gerne vil af med de 3 og finde en makker til Bashkim som han for alvor tror på, og skal vi købe den historie, er det vel også en logisk indbygget præmis, at det ikke bare er let at gøre, og er noget der skal ske på de rigtige økonomiske vilkår. Det er jo i den forstand en meget simpel besked fra Michelsen til JH og spillernes agenter om, at de skal gå ud og søge mulighederne i markedet, og samtidig et los i røven til spillerne med en besked om, at de skal til at præstere væsentligt mere, hvis de har en ambition om at blive i OB og få spilletid. Og så er Michelsen vel næppe så dumstædig, at hvis en af dem laver 4-5 mål i de resterende kampe inden vinterpausen, at de så ikke skulle være velkomne inde i varmen igen.
                        Enig, og derfor kunne historien jo ligeså godt være "JM vil have spillere der præsterer". Og det er der ingen der er uenige i. Forhåbentligt bliver vi så liggende deroppe hvor vi er nu og kan genere lidt flere indtægter der måske kan føre til at vi kan veksle lidt i angrebet, medmindre vi skal ud og erstatte Tverskov, Barret eller lignende.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Nægter simpelthen at tro på en journalist ved sådan en intern ting. Hvis det altså passer. Der kommer jo intet ud dernede.
                          Det kan ikke undgås, at noget kommer ud. Men jeg er enig i, at OB er blevet meget mere lukket end tidligere.

                          Men jeg ved fra en førstehåndskilde, at JM lige ved sin ansættelse har sagt, da han ved en lejlighed under fire øjne blev spurgt, om der skulle skiftes lidt i vinduet, nu han var kommet til, at der ikke skulle skiftes lidt - men meget i truppen. Så alle, der ved noget, kan tale (over sig) om disse ting i forskellige sammenhænge.

                          Comment


                            Lad os lave et tanke eksperiment:
                            Vi ved at AK tjener 3 mil om året, slag på tasken NH får 2,2, RF får nok 1,4, KEP får i omegen af 1.6 - det er 8.2 millioner kroner årligt i lønkroner man kan spare hvis man kan få sendt alle 4 afsted - derudover er der nok også en transfersum at hente på AK og NH.

                            Slag på tasken, det er 13-14 millioner kroner man kan bruge anderledes - det er forholdsvis mange penge OB kan bruge anderledes og mere fornuftigt.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af hestbjerg94 Se indlæg
                              Lad os lave et tanke eksperiment:
                              Vi ved at AK tjener 3 mil om året, slag på tasken NH får 2,2, RF får nok 1,4, KEP får i omegen af 1.6 - det er 8.2 millioner kroner årligt i lønkroner man kan spare hvis man kan få sendt alle 4 afsted - derudover er der nok også en transfersum at hente på AK og NH.

                              Slag på tasken, det er 13-14 millioner kroner man kan bruge anderledes - det er forholdsvis mange penge OB kan bruge anderledes og mere fornuftigt.
                              Tænker du vi kan sælge AK og Helenius for 3-4 millioner hver? Det lyder i min hverden urealistisk.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af andreaslange Se indlæg
                                Tænker du vi kan sælge AK og Helenius for 3-4 millioner hver? Det lyder i min hverden urealistisk.
                                Man skal bare være god til at klippe YouTube videoer så kan vi få over det dobbelte for dem hver😉

                                Comment

                                Working...
                                X