Side 15 af 17 FørsteFørste ... 51314151617 SidsteSidste
Viser resultater 141 til 150 af 164
    Citer Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Jeg er nok tilbøjelig til at være enig med dig. Det er et tyndt straffe, og jeg var blevet sur, hvis den blev dømt imod OB. Jeg mener, det bare er en nærkamp, og der må være et vist spillerum for det i fodbold.

Det er mærkeligt at blande noget med chancer ind i det; det er 100% ligegyldigt, om det var en chance eller ej. Det handler udelukkende om, om der var en forseelse. Her kan man mene forskelligt, for det er en diskutabel situation i og med at Kanstrup ikke kan nå at spille bolden. Men det sker tit i feltet, hvor man så går på kroppen i stedet for.
    Der er ingen tvivl om at Kanstrup kommer for sent, hvilket gør at straffesparket kan forsvares. Men jeg er da enig i at det er tyndt, for det sker nemlig tit, og det er deri situationen kan diskuteres. Det er oftere at der ikke dømmes straffe i disse situationer end de dømmes, men i frisparkssituationer bliver de dømt 9 ud af 10 gange. Men det er kun en uskreven regel at der skal mere til at få et straffespark og derfor er det bare surt for AGF, men de kunne have undgået de utallige situationer i feltet, hvis de havde ville spille med den sidste time

Citer Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
    Der er ingen tvivl om at Kanstrup kommer for sent, hvilket gør at straffesparket kan forsvares. Men jeg er da enig i at det er tyndt, for det sker nemlig tit, og det er deri situationen kan diskuteres. Det er oftere at der ikke dømmes straffe i disse situationer end de dømmes, men i frisparkssituationer bliver de dømt 9 ud af 10 gange. Men det er kun en uskreven regel at der skal mere til at få et straffespark og derfor er det bare surt for AGF, men de kunne have undgået de utallige situationer i feltet, hvis de havde ville spille med den sidste time
    Jeg mener ikke der skal mere til i feltet, da man jo så bare kan hive lidt i en spiller og forhindre en chance på den måde ... jeg mener bare at proportionerne skal være okay, ellers bliver det usportsligt.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Citer Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
    Der er ganske få dødbolde og hjørnespark, hvor dommeren ikke kan dømme straffe eller frispark. Der bliver holdt, flået og brugt andre kneb, men der sjældent at de bliver dømt.

Senior Member manner's avatar
    Oprettet
    Nov 2013
    Lokation
    c3 rk12 pl119
    Citer Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    Der er ganske få dødbolde og hjørnespark, hvor dommeren ikke kan dømme straffe eller frispark. Der bliver holdt, flået og brugt andre kneb, men der sjældent at de bliver dømt.
    Det faktum at der foregår nogen ting som der sjældent dømmes for betyder jo ikke at der i det konkrete tilfælde med Leeuwen og Kanstrup er tale om en fejldom.

Hvis det er ureglementeret så skal det jo dømmes, (og her mener jeg så kun det skal være straffe hvis ulovligheden forhindrer en chance.).

At mange gør det kan jo ikke gøre det lovligt :D.

Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Citer Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Hvis det er ureglementeret så skal det jo dømmes, (og her mener jeg så kun det skal være straffe hvis ulovligheden forhindrer en chance.).

Så er det godt, at det ikke handler om hvad du mener, men om hvad der står i reglerne. Det er jo i virkeligheden meget simpelt. Ét frispark begået i feltet giver straffespark.

Hvis Kanstrup havde pløjet ind i ryggen på Drachmann oppe på midtbanen, havde det jo også givet frispark? Ligemeget om bolden så var i nærheden, eller der var chance for at han kunne komme i nærheden af den.

Jeg synes også det var et tyndt straffespark, men jeg tror bare at vi bliver nødt til at holde fast i, at det sagtens kan dømmes. Ligemeget om du synes det eller ej.
    “Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it.”
    Lou Holtz

Citer Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

Det vil sige man gerne må spænde ben for en modstander der dribler væk fra målet :)

Det er der bestemt, hvilket flertallet herinde også ville rase, hvis det var os der stod i GF's sko. Forskellen i den her situation er at det foregår, hvor Leuwin og Kanstrup står forholdsvis alene og ikke i en klump på 16-18 spillere. Dommeren har meget bedre forudsætninger for at være sikker i sin sag. Dermed ikke sagt at alle dommere havde dømt straffesparket, men jeg tror flere dommere ville dømme straffe i den situation, end hvis Kanstrup lavede forseelsen i forbindelse med en dødbold. Man forstår derfor godt at Kanstrup raser over dommen, men han giver dommeren meget bedre forudsætninger, end når han går på kroppen af i sin mand i en klump af spillere

Citer Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Det vil sige man gerne må spænde ben for en modstander der dribler væk fra målet :)
    Læs hvad jeg skriver, jeg har gjort det ret klart hvad jeg mener.

Jeg er ikke fan.

Citer Oprindeligt indsendt af amphibia Se indlæg
    Så er det godt, at det ikke handler om hvad du mener, men om hvad der står i reglerne. Det er jo i virkeligheden meget simpelt. Ét frispark begået i feltet giver straffespark.

Hvis Kanstrup havde pløjet ind i ryggen på Drachmann oppe på midtbanen, havde det jo også givet frispark? Ligemeget om bolden så var i nærheden, eller der var chance for at han kunne komme i nærheden af den.

Jeg synes også det var et tyndt straffespark, men jeg tror bare at vi bliver nødt til at holde fast i, at det sagtens kan dømmes. Ligemeget om du synes det eller ej.
    Jeg debatterer reglerne :).

Jeg er ikke fan.

Regler for indlæg