Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Homoseksuelle fodboldspillere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Det ville være fint for mig... Så længe de kan være i det og passe fodbolden er der ok

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Oelle Se indlæg
      Kære alle
      Forleden læste jeg et interview med en kvindelig sportsjournalist. Hun er selv homoseksuel og interviewet handlede om, at homoseksuelle fodboldspillere ikke tør springe ud.
      Jeg skal ikke gøre mig klog på, om der er OB spillere som er homoseksuelle, men jeg er nysgerrig efter, om vi som fans vil støtte op om en spiller, hvis personen offentliggjorde, at han var homoseksuel.
      Personligt synes jeg der burde være en støtte fra os af, så spilleren kan mærke, at han er velkommen uanset hvad.
      Noget som kunne forhindre at en spiller vil "springe ud" kunne være, at vi stadig på stadion kan høre folk råbe bøsserøv, klamme bøsse og andet, efter spillere som de er sure på. Ergo, det bliver et negativt ladet ord som skal nedgøre en spiller.

      Hvad tænker I?
      Tænker to ting, som er delvist i konflikt med hinanden

      1) at ingen skal blande sig noget som helst med folks seksualitet/kønsforståelser/identitet

      2) at der nok er et behov for aktivt, at appellere til en mere rummelig fodboldverden. For mig betyder det på den ene side, at man får droppet de bondske tilråb og modspillere, som tilfældigvis får et homoprædikat på sig. Det kunne også være vi skulle være den klub der på velvalgte markeringsdage havde bannere, der appellerede til en fodboldkultur med plads til alle og på den anden side, at man appellerer til, at spillere, der måtte have lyst til at fortælle mere om hvem de er, skal have opbakning til at gøre det
      Last edited by B(ob); 05-10-2018, 12:58.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
        Tænker to ting, som er delvist i konflikt med hinanden

        1) at ingen skal blande sig noget som helst med folks seksualitet/kønsforståelser/identitet

        2) at der nok er et behov for aktivt, at appellere til en mere rummelig fodboldverden. For mig betyder det på den ene side, at man får droppet de bondske tilråb og modspillere, som tilfældigvis får et homoprædikat på sig. Det kunne også være vi skulle være den klub der på velvalgte markeringsdage havde bannere, der appellerede til en fodboldkultur med plads til alle og på den anden side, at man appellerer til, at spillere, der måtte have lyst til at fortælle mere om hvem de er, skal have opbakning til at gøre det
        Jeg ville helt sikkert bakke op om bannere, evt på "mærkedage". Jeg synes OB burde være en forgangsklub for mangfoldighed
        OBeliever

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af RMN Se indlæg
          Fodbold på topplan har i århundrede været præget af en machokultur, læs fx Areks bog, hvis man er i tvivl om at noget har ændret sig på det plan. Som sådan tror jeg at de fleste fans, inklusive mig selv, er bedøvende ligeglad om en spiller er homo, vegetar eller autonom ved siden af sit arbejde. Men jeg tror ikke det forholder sig ligesådan med spillerne indebyrdes.
          Ja, det er nok i omklædningsrummet problemet vil være.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            #20
            Går ikke det mindste op i det. Der er hverken mere eller mindre støtte af den grund.
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #21
              Den første homo-superligaspiller, der springer ud, skal have en kæmpe bjørnekrammer, og så skal han ellers behandles fuldstændig ligesom alle andre - dvs hyldes/svines til med alt muligt latterligt, som intet har at gøre med hudfarve, religion eller seksualitet.

              Comment


                #22
                http://livsstil.tv2.dk/2018-01-07-ha...-i-fodboldklub
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #23
                  Jeg kan ikke lige finde ud af at indsætte billedet, men Daniel Høeghs seneste opslag på Instagram, er vel meget apropos.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                    Jeg kan ikke lige finde ud af at indsætte billedet, men Daniel Høeghs seneste opslag på Instagram, er vel meget apropos.
                    Er det ikke bare et foto fra omklædningsrummet m ham og en holdkammerat?? Ikke at det rager mig, hvis han er homoseksuel, så er det helt fint; men jeg undres bare over, at du læser noget seksuelt ind i det billede. Til gengæld ligger hans bryllupsbillede på Instagram, og det er vist ikke en mand i den kjole - så der er måske én, der i så fald bliver overrasket.

                    Comment


                      #25
                      Det er dog den mest sindsyge diskussion/tema - det kommer da overhovedet ikke nogen ved, hvilken seksuel preference folk har.

                      Hvis man ikke kan stoppe sig selv, så lad andre gøre det!!

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                        Er det ikke bare et foto fra omklædningsrummet m ham og en holdkammerat?? Ikke at det rager mig, hvis han er homoseksuel, så er det helt fint; men jeg undres bare over, at du læser noget seksuelt ind i det billede. Til gengæld ligger hans bryllupsbillede på Instagram, og det er vist ikke en mand i den kjole - så der er måske én, der i så fald bliver overrasket.
                        Mon ikke det er billedet med regnbuefarverne på bindet om armen, han tænker på. Og at der så ikke er mere i det end det.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Mon ikke det er billedet med regnbuefarverne på bindet om armen, han tænker på. Og at der så ikke er mere i det end det.
                          Ah, OK. Det forklarer en del:-)

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Omg Se indlæg
                            Det er dog den mest sindsyge diskussion/tema - det kommer da overhovedet ikke nogen ved, hvilken seksuel preference folk har.

                            Hvis man ikke kan stoppe sig selv, så lad andre gøre det!!
                            Det er jo netop det der er kernen at det er fuldstændig folks egen sag hvilke sexulalitet folk her, men her udtrykkes der en bekymring for at miljøet omkring fodbold, kan udelukke homoseksuelle, og så er det jo netop ikke folks egen sag, at de bliver afholdt for at dyrke en sport på grund af en tone med sexistiske bemærkninger. Så det er en velmene bekymring og ikke et udtryk for at man vel blande sig i enkeltes preference.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Ah, OK. Det forklarer en del:-)
                              Ja, det var billedet med regnbuebindet (troede det var det sidste billede ). Det var ikke fordi jeg ville bidrage til diskussionen som sådan, men der var én der nævnte noget om, når klubben var frontrunner ifm debatten, og så faldt jeg bare tilfældigvis over det billede.

                              Så jeg mente bare apropos topic, og ikke Høegh. Han har, så vidt jeg ved, en ganske flot ung kvindelig kone.

                              Comment


                                #30
                                https://www.bt.dk/fodbold/chelsea-st...ligt-i-fodbold
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X