Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Homoseksuelle fodboldspillere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Homoseksuelle fodboldspillere

    Kære alle
    Forleden læste jeg et interview med en kvindelig sportsjournalist. Hun er selv homoseksuel og interviewet handlede om, at homoseksuelle fodboldspillere ikke tør springe ud.
    Jeg skal ikke gøre mig klog på, om der er OB spillere som er homoseksuelle, men jeg er nysgerrig efter, om vi som fans vil støtte op om en spiller, hvis personen offentliggjorde, at han var homoseksuel.
    Personligt synes jeg der burde være en støtte fra os af, så spilleren kan mærke, at han er velkommen uanset hvad.
    Noget som kunne forhindre at en spiller vil "springe ud" kunne være, at vi stadig på stadion kan høre folk råbe bøsserøv, klamme bøsse og andet, efter spillere som de er sure på. Ergo, det bliver et negativt ladet ord som skal nedgøre en spiller.

    Hvad tænker I?
    OBeliever

    #2
    Jeg vil støtte en spiller/personer uanset hans/hendes seksualitet. Dog skal personen/spilleren også have kritik når de gør noget forkert/dårligt men jeg ville aldrig blande ens seksualitet ind i det. Hvis man gør dette vidner det om lav intelligent tankegang

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af thesheep Se indlæg
      Jeg vil støtte en spiller/personer uanset hans/hendes seksualitet. Dog skal personen/spilleren også have kritik når de gør noget forkert/dårligt men jeg ville aldrig blande ens seksualitet ind i det. Hvis man gør dette vidner det om lav intelligent tankegang
      Enig. Could not care less hvad seksualitet de har

      Comment


        #4
        Jeg er glad for jeres tilkendegivelser. Men hvorfor tror I, at der endnu ikke er en spiller i superligaen som har offentliggjort vedkommende er homoseksuel? Undersøgelser viser jo, at homoseksuelle som ikke er sprunget ud, har et stort ønske om at gøre det.
        Det er jo ikke et stort problem i kvindefodbold. Her ser vi blandt andet Harder være meget åben omkring det.
        OBeliever

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Oelle Se indlæg
          Jeg er glad for jeres tilkendegivelser. Men hvorfor tror I, at der endnu ikke er en spiller i superligaen som har offentliggjort vedkommende er homoseksuel? Undersøgelser viser jo, at homoseksuelle som ikke er sprunget ud, har et stort ønske om at gøre det.
          Det er jo ikke et stort problem i kvindefodbold. Her ser vi blandt andet Harder være meget åben omkring det.
          Uden at generellisere tror jeg måske det er “nemmere” for kvinder at springe ud end det er for mænd.. Muligt at det ikke er rigtigt
          Tænker der er “mange” lesbiske i kvinde håndbold og fodbold da det er lidt af en Tom Boy sport som ofte kan være hård.
          Tror simpelthen ikke at der er så mange homoseksuelle i dansk fodbold

          Comment


            #6
            En person ret til at være, som de er. Her er der bare at sige, at naturligvis ville jeg støtte 100% op om en homoseksuel spiller, for han har ret til at være, som han er, og det skal ingen andre bestemme. Og kan man være homoseksuel OBer? Naturligvis. I min verden er det ikke noget, man burde behøve diskutere - det er en menneskeret at have den seksualitet, man har. Hvis en OB-spiller som den første i Superligaen stod offentligt frem og sprang ud af skabet, så ville jeg bakke 100% op og være meget godt tilfreds med at støtte en klub, hvor der er plads til at være sig selv.

            Betyder det så, at jeg (eller f.eks. modstanderens fans) aldrig mere må råbe 'bøsserøv' på stadion? Det synes jeg ville være lidt træls. Ordet i sig selv er nedsættende, ja, men det bliver råbt til alle mulige på et stadion, og det har for mig ikke så meget med seksualitet at gøre i den situation.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Oelle Se indlæg
              Jeg er glad for jeres tilkendegivelser. Men hvorfor tror I, at der endnu ikke er en spiller i superligaen som har offentliggjort vedkommende er homoseksuel? Undersøgelser viser jo, at homoseksuelle som ikke er sprunget ud, har et stort ønske om at gøre det.
              Det er jo ikke et stort problem i kvindefodbold. Her ser vi blandt andet Harder være meget åben omkring det.
              Er fuldstændigt ligegyldigt med den seksuelle prioritering af en fodboldspiller. Vil bare se ham kæmpe på banen. Med hvem ham lever tilsammen har ingen betydning i det.
              Nu må man se at fodbold er domineret stadig af mænd, var ha også for langt tid en "mændsport" og mange ting vi forventer der som "fight", "hårdhed", osv. ses traditionelt som "mændlige" evner. At det faktisk ikke er rigtigt er anden ting, men det er "traditioner" som har brug for lang tid før de forændrer sig i vores bevidsthed og værdierforestillinger. Tror derfor er der vel mindre mænd end kvinder i fodboldverden som taler åbent om deres homoseksualitet. Atder er de første som gør det til mindst efter deres karriere (som f.eks. Thomas Hitzelsfelder gjorde) er et stel i retningen at håndtere temaet mere åbent.
              Men helt ærlugt: når man se hvordan en del af fodboldfans opfører sig kan jeg forst å at de overvejer godt om de vil løbe på banen som "homoseksuelle". Det kræver vel virkeligt nosser. (Med en ";-)" i hensigt af den talemåde.)
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Oelle Se indlæg
                Kære alle
                Forleden læste jeg et interview med en kvindelig sportsjournalist. Hun er selv homoseksuel og interviewet handlede om, at homoseksuelle fodboldspillere ikke tør springe ud.
                Jeg skal ikke gøre mig klog på, om der er OB spillere som er homoseksuelle, men jeg er nysgerrig efter, om vi som fans vil støtte op om en spiller, hvis personen offentliggjorde, at han var homoseksuel.
                Personligt synes jeg der burde være en støtte fra os af, så spilleren kan mærke, at han er velkommen uanset hvad.
                Noget som kunne forhindre at en spiller vil "springe ud" kunne være, at vi stadig på stadion kan høre folk råbe bøsserøv, klamme bøsse og andet, efter spillere som de er sure på. Ergo, det bliver et negativt ladet ord som skal nedgøre en spiller.

                Hvad tænker I?
                Syntes bøsserøv brugt som skældsord er grimt og sexisitisk, må være svært for en homuseksuel fodboldspiller, tænker nogle homosexueelle vælger sporten fra og finder noget andet istedet.

                Procentvis burde der næsten findes en i hver superliga trup.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                  Syntes bøsserøv brugt som skældsord er grimt og sexisitisk, må være svært for en homuseksuel fodboldspiller, tænker nogle homosexueelle vælger sporten fra og finder noget andet istedet.

                  Procentvis burde der næsten findes en i hver superliga trup.
                  Jeg er helt enig i, at den nedsættende betydning må være svært for de homoseksuelle mænd. For mit vedkommende, vil det aldrig blive en acceptabel ting at råbe.

                  Ja, som jeg kunne forstå på interviewet, så skulle der være en håndfuld spillere som er homoseksuelle. Men det var selvfølgelig ikke noget hun kunne sige mere konkret.

                  Vi ser jo spillere som fejre sejre med deres kærester, koner og børn. Så tænker, at der da må være et stort savn fra de spillere som ikke kan fejre det med dem de elsker - og det er rigtig synd
                  OBeliever

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Oelle Se indlæg
                    Kære alle
                    Forleden læste jeg et interview med en kvindelig sportsjournalist. Hun er selv homoseksuel og interviewet handlede om, at homoseksuelle fodboldspillere ikke tør springe ud.
                    Jeg skal ikke gøre mig klog på, om der er OB spillere som er homoseksuelle, men jeg er nysgerrig efter, om vi som fans vil støtte op om en spiller, hvis personen offentliggjorde, at han var homoseksuel.
                    Personligt synes jeg der burde være en støtte fra os af, så spilleren kan mærke, at han er velkommen uanset hvad.
                    Noget som kunne forhindre at en spiller vil "springe ud" kunne være, at vi stadig på stadion kan høre folk råbe bøsserøv, klamme bøsse og andet, efter spillere som de er sure på. Ergo, det bliver et negativt ladet ord som skal nedgøre en spiller.

                    Hvad tænker I?
                    Fodbold på topplan har i århundrede været præget af en machokultur, læs fx Areks bog, hvis man er i tvivl om at noget har ændret sig på det plan. Som sådan tror jeg at de fleste fans, inklusive mig selv, er bedøvende ligeglad om en spiller er homo, vegetar eller autonom ved siden af sit arbejde. Men jeg tror ikke det forholder sig ligesådan med spillerne indebyrdes.
                    Rygter er som svin - ulækre og velsmagende på en og samme tid

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Oelle Se indlæg
                      Jeg er helt enig i, at den nedsættende betydning må være svært for de homoseksuelle mænd. For mit vedkommende, vil det aldrig blive en acceptabel ting at råbe.

                      Ja, som jeg kunne forstå på interviewet, så skulle der være en håndfuld spillere som er homoseksuelle. Men det var selvfølgelig ikke noget hun kunne sige mere konkret.


                      Nej og der r nok rigtigt at en del vælger sporten fra, ikke at jeg kender mange bøsser, men alle er ikke feminine der er også stærke maskuline b
                      Vi ser jo spillere som fejre sejre med deres kærester, koner og børn. Så tænker, at der da må være et stort savn fra de spillere som ikke kan fejre det med dem de elsker - og det er rigtig synd
                      Nej og der r nok rigtigt at en del vælger sporten fra, ikke at jeg kender mange bøsser, men alle er ikke feminine der er også stærke maskuline bøsser - fedt hvis der var nogle der turde stå frem og bane vejen. Så flere turde vælge fodbold, måske går der nogle kæmpe talenter rundt der ude.

                      Comment


                        #12
                        Måske de træder ud af fodboldmiljøet allerede i ungdomsrækkerne grundet jargonen.
                        Hvis man er ung og usikker er omklædningsrummet nok ikke det nemmeste sted at være og så får de måske andre interesser ....
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Oelle Se indlæg
                          Kære alle
                          Forleden læste jeg et interview med en kvindelig sportsjournalist. Hun er selv homoseksuel og interviewet handlede om, at homoseksuelle fodboldspillere ikke tør springe ud.
                          Jeg skal ikke gøre mig klog på, om der er OB spillere som er homoseksuelle, men jeg er nysgerrig efter, om vi som fans vil støtte op om en spiller, hvis personen offentliggjorde, at han var homoseksuel.
                          Personligt synes jeg der burde være en støtte fra os af, så spilleren kan mærke, at han er velkommen uanset hvad.
                          Noget som kunne forhindre at en spiller vil "springe ud" kunne være, at vi stadig på stadion kan høre folk råbe bøsserøv, klamme bøsse og andet, efter spillere som de er sure på. Ergo, det bliver et negativt ladet ord som skal nedgøre en spiller.

                          Hvad tænker I?
                          Måske er der ikke nogle homoseksuelle spillere i superligaen. Eller måske de ikke syntes det rager folk, eller har noget med deres sport at gøre, hvilken seksualitet de har. Er simpelthen så nævenyttigt at seksualitet, skal debateres i alle fora, konstant og hele tiden. Hvad har det med OB eller sport at gøre om jeg må spørge?
                          Ville du støtte en rødhåret eller en med nedgroet negl? spørgsmålet er mindst lige så relevant.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
                            Måske er der ikke nogle homoseksuelle spillere i superligaen. Eller måske de ikke syntes det rager folk, eller har noget med deres sport at gøre, hvilken seksualitet de har. Er simpelthen så nævenyttigt at seksualitet, skal debateres i alle fora, konstant og hele tiden. Hvad har det med OB eller sport at gøre om jeg må spørge?
                            Ville du støtte en rødhåret eller en med nedgroet negl? spørgsmålet er mindst lige så relevant.
                            Det er da et problem hvis de har svært med at komme ud med det, eller svært ved at blive i miljøet da det ER meget "hetero".
                            Vi VED det ikke, men det er da bemærkelsesværdigt, at mænd der er til mænd ikke lige umiddelbart popper op i hukommelsen når det kommer til suppen.

                            Nej det er ikke det samme som en nedgroet negl, det ved du formentlig også godt ... ellers er det tid til at få læst op.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
                              Måske er der ikke nogle homoseksuelle spillere i superligaen. Eller måske de ikke syntes det rager folk, eller har noget med deres sport at gøre, hvilken seksualitet de har. Er simpelthen så nævenyttigt at seksualitet, skal debateres i alle fora, konstant og hele tiden. Hvad har det med OB eller sport at gøre om jeg må spørge?
                              Ville du støtte en rødhåret eller en med nedgroet negl? spørgsmålet er mindst lige så relevant.
                              Er godt nok ikke enig - i bund og grund vedkommer folks seksualitet ikke mig Men det er der ærgeligt at nogle dropper fodbold, pga, af en hård diskriminerende jargon hvilket virker til at være tilfældet. måske ikke specielt OB relevant men generelt prof. fodbold problematik og nok off topic, men nu er diskutionen her og syntes der er kommet nogle fine indlæg.

                              En rødhåret ville nok ikke vælge fodbold fra - en nedgroet negl ville nok få det fikset.

                              Comment

                              Working...
                              X