Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt EFB OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Liam1 Se indlæg
    Det er uvidenhed, der fører til kritik af Bo. Han får det optimale ud af sine spillere. Han forsøger ikke at presse en spillestil ned over dem, som holdet ikke kan bære. Se bare Kuhn og Hobro. De forsøger at spille flot og underholdene fodbold, derfor rykker de med alt sandsynlighed ned. Alt i mens Horsens er en kandidat til top seks, hvilket OB langt fra er.

    Bo har gang på gang vist, at han få en plus en til at give tre. Tror I helt seriøst, at han vil spille på samme måde uanset hvilke spillere, han har til rådighed? Det er jo bare dumt...
    Nu er det også blevet lidt en ting at Horsens ikke har et ret godt hold, men der er altså en del udmærkede spillere og ja så er Bo Henriksen nok god til at skabe sammenhold, som lige giver det ekstra til holdet.

    Sammy Skytte, Heltne Nilsen, Rune Frantsen og Kasper Junker kunne bestemt også gøre sig i f.eks OB og der er sikkert flere spillere i starteren, men kender dem ikke godt nok til at sige noget med sikkerhed.

    Jeg tror også at han ville ændre stil med bedre spillere, men den stil Horsens har nu er ødelæggende for fodboldglæden, i hvert fald for min.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      Nu er det også blevet lidt en ting at Horsens ikke har et ret godt hold, men der er altså en del udmærkede spillere og ja så er Bo Henriksen nok god til at skabe sammenhold, som lige giver det ekstra til holdet.

      Sammy Skytte, Heltne Nilsen, Rune Frantsen og Kasper Junker kunne bestemt også gøre sig i f.eks OB og der er sikkert flere spillere i starteren, men kender dem ikke godt nok til at sige noget med sikkerhed.

      Jeg tror også at han ville ændre stil med bedre spillere, men den stil Horsens har nu er ødelæggende for fodboldglæden, i hvert fald for min.
      Ja, der er nogle udemærkede spillere, men vil du i ramme alvor påstå, de fire nævnte der ville komme i OBs startopstilling? Skytte er en fin og talentfuld spiller, men har også store udfald, han var f.eks. ringe i hele sidste sæson. Han er ikke bedre eller har bevist sig mere end JJT. Heltne Nilsen er sikkert også en fin spiller, men har ikke ligefrem de samme meritter som Drachmann. Rune Frantsen er LANGT under Ryans niveau, det er klart, og Junker er en spændende angriber, men har store udfald, ligesoms OB i øvrigt, på bundlinjen står der bare, at de har lavet langt flere mål og spillet i bedre klubber.

      På samme måde kan du sige, at Horsens i sidste sæson havde flere gode spillere, men hvor kom de fra niveaumæssigt før Horsens? Joronen havde bouncet rundt på lejeophold i 3. og 4. divisionsklubber i England, Sanneh plukket direkte fra Gambia, Finnbogasson hentet på Island, folk som Hansson, Okosun, Ludwig. Bjarke J, Tshiembe osv. hentet i 1. division uden Superligaerfaring, for ikke at nævne de spillere de har plukket fra Danmarksserien. De står tilbage som rigtigt gode spillere nu, men det er da i høj grad fordi, at Bo har været god til at se deres potentiale og flyttet dem helt enormt.

      Bo er allerede ved at ændre stil, det har han gjort en del gange med Horsens allerede, de har haft variende udtryk i den tid han har haft dem i Superligaen. I søndags er deres to højeste spillere i startopstillinger Skytte og Bjarke Jacobsen, begge 1,90 og samtidig holdets bedste teknikere. Ellers var det et gennemsnitligt hold i højden der slog AGF i en kamp, hvor Horsens var det bedste hold, og i de første 45 minutter fik AGF til at levere så ringe, som de overhovedet har leveret i næsten hele 2018. Bo anlægger spillestilen efter de folk han har til rådighed, men er selvfølgelig også så fornuftig, at have sit hold velforberedt på dødbolde og omstillinger, de mest simple måder både at skabe chancer og få chancer imod sig på.

      Det lyder ærligt talt som om, at du ikke rigtigt har set Horsens, og bare falder tilbage på automatreaktionen om, at Horsens bare ikke kan andet end dødbolde. Hvad kan AGF, AaB og OB til sammenligning? De to førstnævnte spiller mega henholdent og defensivt, og lever i høj grad på omstillinger og dødbolde. Derfor har de også kæmpe problemer med hold som Vendsyssel og Vejle på hjemmebane. OB kan heller ikke finde nogen balance, enten så er det defensivt og solidt, men med begrænset offensiv kvalitet, og når de så prøver ting offensivt og går i højt pres, så piver målene ind.

      Forklar mig gerne, hvorfor det er finere for hold der har næsten 3x Horsens budget at stå lavt, spille henholdent og kynisk, for jeg forstår det ikke. Er det fordi at de har en Sana eller en Kusk, som hver eller hver anden måned kan hive et eller andet op ad posen der ser besnærende ud? Hvorfor er David Nielsens fodbold mere interessant end Bo Henriksens? David Nielsen spillede mega defensivt med Lyngby og spillede næsten kun på omstillinger, og det er nogenlunde samme opskrift med AGF.

      Og forklar mig også gerne, hvorfor FCM låner teknisk velbegavede talenter ud som Mads Døhr Thychosen og Sammy Skytte, hvis Horsens alligevel bare spiller sådan en omgang destruktiv lortebold?

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
        I Fodbold XL blev Gaxe spurgt om JM var i fare. Og han svarede: ikke før efter et par kampe, men der var en der var mere i fare. - Og han mente jo nok Jesper Hansen.
        Jeg ved ikke om han har noget at have det i. Jeg tror ikke at JM kan blive fyringstruet om et par kampe, men håber da, at JH er det.
        Det lagde jeg også mærke til. Håber Gaxe enten er blevet kontaktet, eller har hørt at andre er, og at man bare afventer noget kontraktligt med den kommende sportsdirektør.

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Nu er det også blevet lidt en ting at Horsens ikke har et ret godt hold, men der er altså en del udmærkede spillere og ja så er Bo Henriksen nok god til at skabe sammenhold, som lige giver det ekstra til holdet.

          Sammy Skytte, Heltne Nilsen, Rune Frantsen og Kasper Junker kunne bestemt også gøre sig i f.eks OB og der er sikkert flere spillere i starteren, men kender dem ikke godt nok til at sige noget med sikkerhed.

          Jeg tror også at han ville ændre stil med bedre spillere, men den stil Horsens har nu er ødelæggende for fodboldglæden, i hvert fald for min.
          Du har ikke set Horsens nok til at vurdere deres spillere. Alligevel kan du udtale dig om halvdelen af holdet er godt nok til OB. At deres spillestil er ødelæggende for dansk fodbold er noget pjat. Det er kun godt med hold med forskellige spillestil. Jeg synes faktisk ikke Horsens i denne sæson er specielt defensive. Det er da værre med stort set alle andre jyske hold.

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
            Du har ikke set Horsens nok til at vurdere deres spillere. Alligevel kan du udtale dig om halvdelen af holdet er godt nok til OB. At deres spillestil er ødelæggende for dansk fodbold er noget pjat. Det er kun godt med hold med forskellige spillestil. Jeg synes faktisk ikke Horsens i denne sæson er specielt defensive. Det er da værre med stort set alle andre jyske hold.
            Er du nu hoppet til månen igen :D?

            Nej, du kan ikke udlede det du skriver, den første del, af det jeg har skrevet.
            I den sidste del er vi bare uenige, bortset fra at de faktisk har fået lidt nye typer ind, men fortsat gør cirka de samme ting.

            Gad vide hvordan du ser på det når Horsens har stået og vinket på sidelinjen, med bolden i hånden, i 15 min ... i næste kamp ... og vinder 1-0.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Er du nu hoppet til månen igen :D?

              Nej, du kan ikke udlede det du skriver, den første del, af det jeg har skrevet.
              I den sidste del er vi bare uenige, bortset fra at de faktisk har fået lidt nye typer ind, men fortsat gør cirka de samme ting.

              Gad vide hvordan du ser på det når Horsens har stået og vinket på sidelinjen, med bolden i hånden, i 15 min ... i næste kamp ... og vinder 1-0.
              Du har virkelig ikke set dem ret meget. De spiller ikke så meget på indkast mere. Synes faktisk de spiller bedre fodbold end AaB gør efter sommerferien. Det er jo vildt skuffende hvad Wieghorst får ud af Kusk og co.

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                Er du nu hoppet til månen igen :D?

                Nej, du kan ikke udlede det du skriver, den første del, af det jeg har skrevet.
                I den sidste del er vi bare uenige, bortset fra at de faktisk har fået lidt nye typer ind, men fortsat gør cirka de samme ting.

                Gad vide hvordan du ser på det når Horsens har stået og vinket på sidelinjen, med bolden i hånden, i 15 min ... i næste kamp ... og vinder 1-0.
                Du kunne da godt svare på Sheeds pointer.

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                  Du kunne da godt svare på Sheeds pointer.
                  -
                  - og de er efter min mening gode og rigtige.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                    -
                    - og de er efter min mening gode og rigtige.
                    +1

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                      Du kunne da godt svare på Sheeds pointer.
                      Må erkende at jeg ikke fik læst det da jeg så hvor langt det var, men det gør jeg lige så :D.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Ja, der er nogle udemærkede spillere, men vil du i ramme alvor påstå, de fire nævnte der ville komme i OBs startopstilling? Skytte er en fin og talentfuld spiller, men har også store udfald, han var f.eks. ringe i hele sidste sæson. Han er ikke bedre eller har bevist sig mere end JJT. Heltne Nilsen er sikkert også en fin spiller, men har ikke ligefrem de samme meritter som Drachmann. Rune Frantsen er LANGT under Ryans niveau, det er klart, og Junker er en spændende angriber, men har store udfald, ligesoms OB i øvrigt, på bundlinjen står der bare, at de har lavet langt flere mål og spillet i bedre klubber.

                        På samme måde kan du sige, at Horsens i sidste sæson havde flere gode spillere, men hvor kom de fra niveaumæssigt før Horsens? Joronen havde bouncet rundt på lejeophold i 3. og 4. divisionsklubber i England, Sanneh plukket direkte fra Gambia, Finnbogasson hentet på Island, folk som Hansson, Okosun, Ludwig. Bjarke J, Tshiembe osv. hentet i 1. division uden Superligaerfaring, for ikke at nævne de spillere de har plukket fra Danmarksserien. De står tilbage som rigtigt gode spillere nu, men det er da i høj grad fordi, at Bo har været god til at se deres potentiale og flyttet dem helt enormt.

                        Bo er allerede ved at ændre stil, det har han gjort en del gange med Horsens allerede, de har haft variende udtryk i den tid han har haft dem i Superligaen. I søndags er deres to højeste spillere i startopstillinger Skytte og Bjarke Jacobsen, begge 1,90 og samtidig holdets bedste teknikere. Ellers var det et gennemsnitligt hold i højden der slog AGF i en kamp, hvor Horsens var det bedste hold, og i de første 45 minutter fik AGF til at levere så ringe, som de overhovedet har leveret i næsten hele 2018. Bo anlægger spillestilen efter de folk han har til rådighed, men er selvfølgelig også så fornuftig, at have sit hold velforberedt på dødbolde og omstillinger, de mest simple måder både at skabe chancer og få chancer imod sig på.

                        Det lyder ærligt talt som om, at du ikke rigtigt har set Horsens, og bare falder tilbage på automatreaktionen om, at Horsens bare ikke kan andet end dødbolde. Hvad kan AGF, AaB og OB til sammenligning? De to førstnævnte spiller mega henholdent og defensivt, og lever i høj grad på omstillinger og dødbolde. Derfor har de også kæmpe problemer med hold som Vendsyssel og Vejle på hjemmebane. OB kan heller ikke finde nogen balance, enten så er det defensivt og solidt, men med begrænset offensiv kvalitet, og når de så prøver ting offensivt og går i højt pres, så piver målene ind.

                        Forklar mig gerne, hvorfor det er finere for hold der har næsten 3x Horsens budget at stå lavt, spille henholdent og kynisk, for jeg forstår det ikke. Er det fordi at de har en Sana eller en Kusk, som hver eller hver anden måned kan hive et eller andet op ad posen der ser besnærende ud? Hvorfor er David Nielsens fodbold mere interessant end Bo Henriksens? David Nielsen spillede mega defensivt med Lyngby og spillede næsten kun på omstillinger, og det er nogenlunde samme opskrift med AGF.

                        Og forklar mig også gerne, hvorfor FCM låner teknisk velbegavede talenter ud som Mads Døhr Thychosen og Sammy Skytte, hvis Horsens alligevel bare spiller sådan en omgang destruktiv lortebold?
                        Sektion 1.

                        Jeg vil mene at de ville have en meget god chance for det alle 4.

                        Sektion 2.

                        Der er ingen uenighed, Bo er god til at finde spillere for få penge ... spillere der er på vej frem.

                        Sektion 3.

                        Jeg kunne ikke se den kamp, men det overordnede indtryk for mig er fortsat et ekstremt fokus på lange indkast/dødbolde generelt, nu er Qvist dog bænket så måske er der bedring på vej.
                        Jeg har også bemærket at de har hentet gode boldspillere ind, netop derfor håbede jeg også de ville benytte sig mere af dem.
                        Det bliver interessant at se på mandag.

                        Sektion 4.

                        Skal vi prøve at stole på hinandens udmeldinger, jeg ser enormt meget superliga og har også set Horsens flere gange i denne sæson.

                        Horsens begår flest frispark af alle hold.
                        Horsens har næstfærrest afleveringer af alle hold.
                        Horsens laver i 80-90% af kampene flere lange afleveringer end modstanderen, som oftest også når de har bolden mindst.
                        3 af 9 mål er scoret efter dødbolde.

                        Det synes jeg vidner om et tonserhold med et ekstremt fokus på tons.
                        Jeg håber OGSÅ at de er på vej til at ændre stil og jeg elsker Bo`s måde at tale mennesker op på.

                        Sektion 5

                        Jeg mener ikke det er finere for andre hold og synes AGF er ekstremt kedelige, har desværre ikke set nok AAB til at vurdere dem troværdigt i den her sæson, men det jeg har set har ikke været specielt godt og de skaber generelt ikke mange chancer.

                        Sektion 6.

                        Ja, det vil jeg også gerne have svar på ... måske er der en ændring på vej, men jeg har altså ikke set meget af det endnu.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          #72
                          ... og så er vi tilsyneladende enige i, at der efterhånden er for mange hold der helst ikke vil have bolden.

                          Selv FCM som har en enorm pung, i superligaperspektiv, sværger til thorups tons ... det er nok faktisk dem jeg har det sværest med.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment

                          Working...
                          X